Hajlamosak vagyunk a saját országunk helyzetét sokkal rosszabbnak látni, mint amilyen. Nem politizálok, utálom orbánt meg a retyerutyáját, tényleg mindent elkúr gazdaságilag, amit csak, lehet, lop csal hazudik, ahogyan az emeszpések és a szadeszesek is tették, ráadásul balfasz az egész népség, egy kakaót sem tudnának átönteni egyik bögréből anélkül, hogy ki ne öntenék, nemhogy hivatalokat igazgatni, gazdasági döntéseket hozni vagy diplomáciai akciókat tisztességesen végigcsinálni. És ebben is tök egyformák jobbosok és balosok. Tehát a politikai elit szánalmas, igaz nem annyira, mint egy belorusz vagy szerb bagázs, ahol lőnek is, orbán még nem putyin, és fokozhatnánk a pozitívumokat. De nem gondolom, hogy ilyet érdemel az ország, inkább azért van ez, mert kis piac, alacsony minőség. Mivel nem nagy biznisz itt politizálni, a rátermettebbek másutt méretik magukat. A magánszektorban vagy külföldön. Erre is csak az a megoldás, ha javul a gazdasági helyzet. Majd ha mi leszünk az új Svájc, akkor lesz normális politikai elitünk és nem fordítva.

Az ország a világ felső harmadában van minden szempontból. Gazdasági, kulturális, és akár modor szempontjából is. És most nem azt akarom mondani, hogy örüljünk, hogy nem szomáliai kalózok a telekszomszédok, hanem azt, hogy el kellene inkább azon tűnődni, hogy mit lehetne javítani, nem állandóan azon sírni, milyen szar ország ez. Meg milyen szar a történelme.

Kicsit ez az egész még a Nyugat meg az előző nemzedékből jön. Ady meg a magyar ugar, azóta is divat kifelé kacsingatni, Párizs meg Berlin felé sóhajtozni. Ami vicces, mert közben határozottan idegengyűlölők vagyunk. Tehát egyrészt mindenki dögöljön meg, aki más, mint én, másrészt de szeretném, ha olyan autóm lehetne, mint egy németnek, mert a bömbi az az igazi, mi olyat nem tudunk csinálni. Tényleg nem. De vagy ki kellene találni, hogy mit tudunk csinálni, vagy örülni annak, hogy mégsem vagyunk Haiti azért. Mert szerintem ami van, az sem borzalmas. De lehetne sokkal jobb.

Én szeretem a dzsentrivilágot, a romantikáját, a meséit, az életigenlését. lehet sírni, hogy nem polgárosodtunk (ezt meg Bibóék óta fújja mindenki, senki sem tudott újat kitalálni, pedig egyre jobban látszik, hogy a nálunk polgárosodottabb közép-európaiak kitörölhetik vele a seggüket), de könyörgöm, hogy lehet ötszáz évet átírni utólag?. A magyar parasztot is szeretem, olyan értékei vannak, amilyeneket máshol nem találni, és szerintem nem volt hajbókoló és meghunyászkodó. A magyar paraszt kemény, tud dolgozni, és gőgös. A magyar zsidót is szeretem, mert ha valamikor fellendülés volt nálunk, az a németeknek és a zsidóknak volt köszönhető. És az is lehúzó, hogy mindenki még mindig a negyvenéves gulyáskommunizmuson rágja magát. Elmúlt, előre kellene nézni. Az ember egyéni életében és egy ország életében is megvan az ideje a számvetésnek, a feltárásnak és a múlt kielemzésének, de nem szabad, hogy ez fékezze. Azzal, hogy még mindig azon siránkozunk, hogy itt voltak a ruszkik, meg tönkrement a mezőgazdaság és a kis iparunk is ami volt, vagy hogy milyen szar volt, hogy a fél ország dzsentri volt, és senki sem dolgozott, semmi nem fog történni. Csak addig is elszalad a világ mellettünk.

Én nagyon komolyan azt gondolom, hogy egy ország sorsában a pénz beszél. Lehet persze ezen érzelmileg felháborodni, hogy nem minden a gazdaság, stb, de egy szegény országban mindig nehezebb rendet csinálni. Ha lenne gazdasági erő, egy csapásra megoldódna a cigánykérdéstől kezdve a mezőgazdaságig minden.

Ha politikus lennék, akkor azt tenném, hogy megnézném, mikor virágzott az ország, és miért. Megnézném, hogy a ma elől levő gazdaságok hogyan kerültek oda. És ezerrel tanulnék a mások eredményeiből. Mivel nem a hibákból lehet tanulni, hanem abból, ha megfigyeljük, ki mit csinál jól. Svájc a 19. században porfészek volt. Később a világháborúk miatt jól alakult nekik. A norvégok is a teljes nyomorúságból jöttek fel, bár olajat nem fogunk találni egyhamar. Mi nem rendelkezünk több százéves iparral, tehát az is csak idővesztegetés, ha a britekhez, németekhez hasonlítgatjuk folyton magunkat. Lehet, hogy azért gazdagabbak és kulturáltabbak, mert dolgosabbak, rendesebb emberek, stb., de ez nem lehet produktív kiindulási pont. Mégis a politika és a magánember szintjén is csak az folyik, hogy a múltat boncolgatja mindenki, és megváltoztathatatlan dolgokra mutogat, amivel meg lehetne kezdeni valamit, arra nincs idő.

Kérdés, a magánember szintjén lehet-e valamit kezdeni ezzel. El lehet menni, az is megoldás, de személy szerint nagyon kevés olyan embert ismerek, aki kint boldog, és ők általában azok, akik itthon is boldogok voltak. Tehát vagy van egy túlélő, könnyen alkalmazkodó természete valakinek vagy nincs. ha van, bárhol a világon rendben lesz, ha nincs, nem tud elszaladni. Vagy itthon kell valamit virítani. Sokkal több civil kezdeményezés kellene, sokkal több bizalom az építésben, teremtésben. 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr945316207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arisztotela 2013.06.01. 02:05:14

@Scala: érdekes, én utálom a szigeteket, csak az ne, mindig félek, hogy beleesem a tengerbe.

arisztotela 2013.06.01. 02:10:47

@Niurka: hát tegnap Wang mesternél egy kis kínai gyerek akcentus nélkül beszélt, tökéletesen. Tudnak azok, ha akarnak. Mi magyarok kevésbé. Összes kint rekedt rokonom tökéletes magyarsággal tolta az angolt, franciát.

Mujza 2013.06.01. 08:13:34

Amikor elkezdtem babaangolra járatni a gyereket, volt ismerősöm, aki roppant hevesen próbált lebeszélni róla, azzal az indokkal, hogy így soha nem fog tudni anyanyelvi szintű kiejtéssel beszélni. Azóta ezen röhögök... (szerintem ez nem elvárás, aki külföldi, az külföldi, törekedjen a minél szebb kiejtésre, de az angol sem egységes, akcentus valakinek a szemszögéből mindig lesz, másrészt attól miért lenne jobb a kiejtése, ha 3. osztályos korában kezdi el?)

Mujza 2013.06.01. 08:16:06

@Thor vagyok: az a baj, hogy néhol attól félek, ha rendesen mondanám a szósz nevét, akkor a pincér nem tudná, mit akarok. Egyébként ne csodálkozzunk, ha a kék szalag kaját SEHOL nem tudják leírni (ahol ige, ott ihletem is van enni :-)

Thor vagyok 2013.06.01. 09:26:44

@Niurka: Valahol olvastam, hogy amikor egy kisgyerek tanulni kezdi a hangokat, még az összesre tökéletesen képes és végig is próbálja őket a zöngés kettőshangzóktól kezdve a busman csettegéses hangokig, aztán a környezete visszajelzésére megtartja a sikereseket, és arra formálódik a szája. Tökéletes kiejtést 10 éves kor alatt lehet tanulni, utána már arra csontosodott-izomfeszesedett be az ember összes hangképző szerve, amit addig tanult, és tényleg fiziológiai okat vannak az idegen nyelven való akcentusnak, még ha persze szélsőséges poénkodás is, amiket írok róla.
Saját megfigyelés: a zenei hallás sokat számít abban, hogy mennyire lesz erős/elenyésző az ember akcentusa idegen nyelven.

Thor vagyok 2013.06.01. 09:27:45

@DuBarry: Igen, ez elég valószínű, de gondolod, hogy pont a nyelvőrség miatt? :)

Thor vagyok 2013.06.01. 09:29:02

@Mujza: Oké, nem erről beszéltem, csak meredek volt nekem, hogy bunkóznak valakit, amikor ők mégbunkóbbak, de ugye kell a pincér fölött érzett fölény. Amúgy se szimpi, ha valaki ezt a pincéren éli ki.

Mujza 2013.06.01. 09:48:59

@Thor vagyok: nem értem pontosan mire célzol. Én nem fölényeskedek a pincérekkel, csak ez a szósz pont az ő szakmájukba vág, ezért lenne elvárható, hogy tudják -szerintem.

Thor vagyok 2013.06.01. 09:51:19

@Mujza: Nem te, a sztorira utaltam, amit meséltem. És nem tartom akkora sötétségnek egy pincértől, ha nem jön rá, mit akarnak tőle, ha alig hasonlít a szó, amit mondanak.

Niurka (törölt) 2013.06.01. 12:16:24

@Mujza: Mi az a kék szalag kaja? A kék szalag nem egy verseny a Balatonon?

Niurka (törölt) 2013.06.01. 12:18:25

@Thor vagyok: @DuBarry: Jó, nyilván aki csecsemő korától tanul az más, de most a felnőttekről (egyetemistákról) beszélek, akik valamilyen nyelven "élnek" és mellé tanulnak idegen nyelvet. Egyébként a sima akcentus engem sem zavar, csak az, amikor érthetetlen valaki, pl. a franciák vagy az ázsiaiak.

Mujza 2013.06.01. 12:21:17

@Niurka: Gordon blue, cordon bleu, gordon blu :-)

arisztotela 2013.06.01. 13:00:00

@Niurka: Kábé 23 lehetett a kínai, és egy éve tanult:). Nagyon ideges lettem, mert tanulok arabul, és nagyon lassan megy. Persze öregebb is vagyok, de a lényeg, hogy az ember idősebben szégyell gagyogni, és anélkül nem megy.

Thor vagyok 2013.06.01. 13:33:22

@DuBarry: Miért és honnan tanulsz arabul? Csak azért kérdem, mert engem is érdekelni kezdett.

arisztotela 2013.06.01. 13:50:56

@Thor vagyok: egy arabtól:). Csak angolul tudok, németül gagyogok, de végül azért nem tanultam meg normálisan, mert Európában mindenki angolul beszél hozzám, még a németek is. Akartam egy fura nyelvet, a kínai, japán esélytelen, maradt az arab. Ezzel egy gond van, hogy az irodalmit tanítják, de ezt sehol sem beszélik, mint a mandarint pl.
A nyelv nem annyira nehéz, csak az írás.

Thor vagyok 2013.06.01. 14:45:58

@DuBarry: Az annyira poén lehet, ha tud valaki olyan hosszú virágindákat írni és azt is, hogy melyik kacskaringó mit jelent :)
Asszem az írás a másik, minden minőségében, amiért odavagyok - itt volt egy kedvenc japán kollégám, aki egyszer leírta a nevemet 3-féle japán írásmóddal, és istbiz felért egy kisebb üveg parfüm ajándékba kapásával.

Scala 2013.06.01. 14:53:01

@DuBarry: Libanoni ismerőseimtől ragadt rám egy s más, sztem beszélni könnyű, és érteni is. Rám ragadt, nem nehéz nyelv. A svéd nehezebbnek tűnik. Az írás dráma, elismerem.
Egy időben a kábelen csomó csatorna jött, olyan eltérések vannak régiónként, hogy egymáson is röhögnek. Pl. a libanoniak szerint a szírek akcentusa nevetséges, emlékeszem, mondták.

Niurka (törölt) 2013.06.01. 15:52:22

@DuBarry: (fonetikusan írom) soajja, soajja

Scala 2013.06.01. 19:19:49

@Niurka: igen, így igaz. Ők csak arabul beszélnek! ;-)

Thor vagyok 2013.06.01. 19:25:21

@Niurka: @Scala: Meg a perzsák. Mondjuk ők nem is azok, de tényleg hajlamosak az európaiak egy kalap alá venni őket az arabokkal.

Scala 2013.06.01. 19:25:24

Ajándékba kaptuk, és akkor is leírom, ez a könyv viszont tényleg borzalmas.
Varró Dániel: Akinek a foga kijött, "versek". Úristen.
http://bookline.hu/product/home!execute.action?_v=Varro_Daniel_Akinek_a_foga_kijott_Meg_korszerubb_mondokak_kevesbe_kis_babaknak&id=105206&type=22

Thor vagyok 2013.06.01. 21:01:05

@Scala: Na, milyen? Miért? Varró Dani zömében istenkirály, és biztos nagyon jó apa is, de már nagyon várom, hogy kicsit megnőjenek a gyerekei, és megint írjon normális, felnőtt dolgokat.

Scala 2013.06.01. 21:53:09

@Thor vagyok: Barbara eléggé nekiállt a könyvnek, sok lapja hiányzik már, igyekszem egy verset begépelni holnap, erőltetett, kínos, iszonyú bárgyú, és erőlködős.

Thor vagyok 2013.06.01. 21:54:10

@Scala: Nem értelek. A lányod rendeltetésszerűen használja és örömöt okoz neki. Akkor mi baj? :)

Scala 2013.06.01. 21:54:19

@Thor vagyok: Persze! Iraknál vége az araboknak, az irániak nem arabok, hanem perzsák. Ilyeneket kellene tanítani a suliban.

Scala 2013.06.01. 21:55:54

@Thor vagyok: És az én kedvenc perzsám Freddie Mercury. Oké, tudom, Indiába szakadt.

Thor vagyok 2013.06.01. 21:56:33

@Scala: Nekem voltak az elején perzsa kollégáim, legjobb élményem az idegen kultúrákkal. Azzal a békebeli úri jómodorral max a nagyapáim generációjánál találkoztam. Gondolkodási struktúrák/humorérzék szempontjából meg tök európaiak.

Thor vagyok 2013.06.01. 21:57:18

@Scala: No lám, róla komolyan azt hittem, hogy arab. Tuti nem arab?

Scala 2013.06.01. 22:03:53

@Thor vagyok: hu.wikipedia.org/wiki/Freddie_Mercury

"A rajongók között gyakran tapasztalható Mercury nemzeti eredetére vonatkozó zavar. Többen úgy vélik, hogy Mercury angol (európai) és perzsa ősökkel rendelkezik, vagy csak perzsa, iráni származással. A valóság azonban az, hogy számos zoroasztriánus perzsa menekült el Perzsiából a muszlim invázió elől, és telepedett le Indiában, és több száz év alatt a helyi lakosságba asszimilálódtak. Mercury születési anyakönyve indiaiként hivatkozik rá.[4]
Freddie Mercury eredetileg Farrokh Bulsara néven született a zanzibári Stone Townban, párszi indiai szülők gyermekeként. Szülei, Bomi és Jer Bulsara azért vándoroltak ki Zanzibárba, hogy apja pénztáros maradhasson a Brit Gyarmati Hivatalban. Húgát Kashmirának hívják."

Thor vagyok 2013.06.01. 22:08:22

@Scala: Nahát :) a pársziról úgy tudtam, hogy indiai, és azt hittem, csak olyan alfaj mint a szikh. Ezek szerint indiai perzsa?
Óóó, tényleg, ha IGAZÁN jó meséskönyvet akarsz majd a lányodnak, akkor Kiplingtől: Az elefántkölyök! Nehogy kihagyjátok! Abban van a párszi esete a rossz modorú orrszarvúval, arról jutott eszembe, de az összes mese benne az elejétől a végéig isteni!

Thor vagyok 2013.06.01. 22:32:37

@mici˙: Érdekes. Régebben volt a Határátkelőn egy szülői beszámoló a saját négynyelvű gyerekeiről (magyar apa, kínai anya, angol óvoda Kanadában és talán egy német nagyszülő aki részt vesz a nevelésükben?) Megdöbbentő volt, szerinte párhuzamosan simán kezelik a gyerekek a négy nyelvet külön, nem zavarodtak bele, az írás leginkább azt feszegette, hogy vajon hánynál lehet a határ.

mici˙ 2013.06.01. 22:42:05

@Thor vagyok: Egybként az is érdekes lehet, hogy a nem amerikai, de angol anyanyelvű színészek hogyan hollywoodosítják az eredeti akcentudukat.

Mujza 2013.06.01. 23:10:56

@Scala: @Thor vagyok: megköszönném, ha a ajánlotok jó mesekönyvet! Varró Dániel nekem sem jött be, Bartos Erikától égnek állt sokáig a hajam, de a véleményem jelentősen formálódott, mióta ténylegesen forgatom. A verses, mondókás dolgai mellényúlások, de a Bogyó és Babóca határozottan jó, a fanyalgóknak savanyú a szőlő :-) Egy 1,5 évest ez köt le, az egyszerűségével, kedvességével. Aztán kinövi! Berg Judit Micsoda idő tökéletes váltás :-) Szóval ajánljatok, nagy mesefalók a gyerekek :-)

Niurka (törölt) 2013.06.02. 00:01:06

@Scala: Az én szomszédom egy perzsa srác, ááááá, gyönyörű, bevállalnám, csak nagyon fiatal. :))))

Niurka (törölt) 2013.06.02. 00:04:29

@mici˙: Hú, ez nagyon jó, köszönöm!

belzebubó 2013.06.02. 10:39:19

@DuBarry: Csak par kommentet olvastam el, es a Jaksity cikkben nem talaltam meg ezt a reszt, ahol a szingapuri ember boldogsagarol ir, csak Lee kiraly ( itt gunyosan igy hivjak) rendszererol, de ha ilyet leirt Jaksity, akkor nagy bajok vannak tajekozottsagaval. Sajat maguk bevallasa szerint is a leg"grumpy"bb, legfrusztraltabb nep. Folyton" be happy" kampanyok vannak, meg szivecskeket meg lufikat osztogatnak a metroban, hogy romantikus hangulatba hozzak a nepet, hatha tobbet fognak kufircolni, mert olyan frusztraltak, hogy nem all a cerka se.
"Famous condom maker Durex released the Global Sex Survey 2005 results, and Singaporeans are "not interested" in sex. In the 2004 survey, Singaporeans had sex 79 times per year. Singaporeans had sex 73 times only in 2005!

The Japanese continue to rank the last in the global sex survey, with an annual average of 45 times. This means the Japanese have less than 1 session of sex per week.

The Greeks trash the French this year, and was crowned the most sexually active in 2005, with an average of 138 times per year. This is twice that of Singaporeans. The 2nd position belongs to Croatians with an annual average of 134 times while the French were ranked 6 this year with an annual average of 120 times of sex."
http://therealsingapore.com/content/why-singaporeans-are-angry-and-unhappy-–-and-what-government-needs-do
'reason why we are ranked as the people with the least emotions and least positive emotions?
7 ev alatt nem emleszem, hogy valoban felszabadult, komplexusok nelkuli szingaval talalkoztam-e. Es mondom ezt ugy, hogy 7 eve egy motorosklub tagja vagyok es a Harley tagokra sehol a vilagon nem jellemzo a befeszultseg. Ezeknek itt ez megis osszejott. A feher emberrel szemben pedig meg jobban hatvanyozodnak a komplexusaik. Semmi osszefugges nincs a bankszamlajukkal.

arisztotela 2013.06.02. 10:54:41

@belzebubó: nem mondta, hogy boldogok, csak sok a zsé. De kösz, érdekes volt.

belzebubó 2013.06.02. 11:31:03

@DuBarry: Mert ezt irtad: "Tartom, hogy központosított vezetés kell, de egy olyan vezetővel, aki felméri, hogy akkor jár jól, ha boldogok az emberek, ahogy Jaksity is írta a szingapúri emberről. "
Csodálkoztam, kerestem a cikkben, hogy tudta Jaksity egy mondatba illeszteni Szingapúrt meg a boldogságot :D
Kis ország (nulla erőforrás, piros pont a térképen, erőtlen)+kis cerka (frusztráció) +nagy diktatúra (nem számit senki szava, pl. öngyilkosság, sztrájk büncselekmény, börtön jár érte) kombó eredménye ez röviden.
Tök boldogtalan nép és nagyon nagy társadalmi probléma ez, sokat foglalkoznak ezzel a médiában itt.

Singapore is well known for being one of the richest countries in the world. She has the 6th highest GDP per capita in the world and boasts having the highest percentage of millionaires in its population. According to a BCG report, 15.5% of Singaporeans are millionaires, outranking Switzerland (9.9%) and the United States (4.5%).

Yet, a recent Gallup report shows that Singapore’s citizens are the unhappiest in the world. In fact, Singaporeans are less happy than the populations of North Korea, Iraq, Haiti, Afghanistan, and Syria- places where people are starving or being bombed to death!

Scala 2013.06.02. 18:50:59

@mici˙: Elolvastam, nagyon köszi. Jó cikk, valóban! Szeretem amikor linkelsz valamit. :-)
Én azt hiszem a 8 éves korhatár nem olyan szigorú vízválasztó, és ezt arra alapozom, hogy 10-14 éves korom között akcentus nélkül tanultam meg franciául, anyanyelvi környezetben. Természetesen ez a kutatás lehet kimutatta volna, hogy nem vagyok kétnyelvű, mondjuk úgy, hogy az utolsó két évben egyik tanárom sem tudta, hogy nem vagyok születésem óta francia földön. Nem is foglalkoztak a dologgal, állami suli volt. Az ottani pedagógusokról regéket tudnék mesélni, azt a liberalizmust magyar bálint megirigyelte volna.
A zenei hallás a megfejtése a dolognak.
Anyukám nem egy vág az esze típusú személyiség, meg helyezkedni se tudott soha, ezzel együtt minden körülmények között elismerésre méltó, ahogyan négy nyelven igen magas színvonalon beszél, franciául és németül anyanyelvi kiejtéssel. Angolt tanulta 20 éves kor felett, az már szókincsben gyengébben megy neki, de nincs magyaros akcentusa. Anyósom lexikonszerkesztőként dolgozott, németül és angolul, hat éves korától járt egy német (osztrák?) nénihez, angolul ELTE tanszéken dolgozó tanár nővére tanította, mégis full magyaros beütéssel beszél. Szerintem a hallás dönt. Valaki vagy tudja reprodukálni, amit hall az anyanyelvűektől vagy nem. Idősödéssel valóban romlik a képesség, én az olasznál éreztem.
Mondjuk ha kipakolnának Firenzében nyolc-tizenkét hétre, és csak ez lenne a dolgom, istenbizony nagyon igyekeznék! :-)))

Scala 2013.06.02. 18:59:19

@Thor vagyok: Na látod, teljes igazad van! :-)
Példa:
"Szappanbuborék-fújogató

Mit kukorékolsz, te baba?
Unalmas a babalét?
Nyújtsak vidám szórakozást, adjak elő kabarét?

Unalmas a babalét,
kell pár színes buborék.
Míg valaki nem fúj olyat, addig tart a kukorék.

Csillámló kis kerek lufik,
milyen szépek! Milyen pufik!

Kívül szappan,
abban
luk van,
hozzáérek, szét is pukkan.

Ó, az élet múló bája!
Tessék, itt a fújókája,
fújj ezen a karikán át -
le ne nyald a karimáját!

Csücsöríts, és fújj, fújj!
Ne nyalogasd: pfuj, pfuj."

Ez nem a legrosszabb a kötetből, mert nem akartam direkt szemetül kiválasztani...

Scala 2013.06.02. 19:06:26

@DuBarry: Értem, amit mondasz, félelmetes ott a nagy víz közepén! :-)
Évente egy európai szigetet meg kellene néznem, hogy kiválaszthassam az ideálisat! Sajna a gyermek bőre érzékeny, fehér, ezek a szansájn holidék felejtősek, bár jut eszembe szezonon kívül olcsó.

Scala 2013.06.02. 19:10:15

@belzebubó: a boldogság képesség kérdése, igen.
Állítólag olyan érzelmek, mint a hála (nem embernek vagy hálás, hanem felfelé Isten, teremtő, univerzum) és a szeretet sokat segítenek. A pénz szerintem jó érzést kelt(het), áramlik a bőség, mittudomén ilyesmi, úgy tűnik ez így önmagában nem elég...

Mujza 2013.06.02. 19:12:41

@Scala: igen, párat ismerek, de ő "csak" illusztrátor.

Te jó ég, ez a vers de bugyuta.

Olaszul tanulni ne Firenzébe vágyj, ott nem tudnak. (hoha hola stílusban :-D) Szicília, Ancona, Róma inkább :-)

Mujza 2013.06.02. 19:25:54

@Mujza: olasztanár barátnőim szemléltették egyszer, ki hogy beszél Olaszországban. Ez volt az egyik legszórakoztatóbb változat, meg a bolognai, azok az ny-et nyomatják. Többre sajna nem emlékszem :-(

Scala 2013.06.02. 19:37:09

@Mujza: Értem! :-)))
Jártunk hangversenyre az Olasz Intézetbe, ott volt prospektus a széken, 3 hónapos tanfolyam. Rómában értettem az olaszt, valami olyat kellene megtanulni. Egyszer tavaly már beszéltünk erről, délebbre nekem gáz, ahogy beszélnek, mintha román lenne.

Mujza 2013.06.02. 19:51:39

Akartam már kérdezni, volt valaki közületek élő kijutós játékon? Tapasztalat? Vélemény? Csábítanak, és nem tudom, beadjam-e a derekam. :-D

Thor vagyok 2013.06.02. 20:05:36

@Scala: A zenei hallásban? :)
Légyszilégyszi, szemétkedj! :) Szeretném a legszarabbat! Ez csak olyan átlagosan fáradt és erőlködő, tán már nem bír olyan lelkes lenni. Hátha eljő az idő, hogy leszakad végre a gyerekversekről!

Thor vagyok 2013.06.02. 20:10:48

@Scala: NAjó, akkor Szingapúrt kihúzom a listáról, ahova mennék élni :)
Nem szeretem amúgy ezt "a boldogság bennünk van" cuccos sulykolását, bennem csak bűntudatot ébreszt a szar időszakaimban, hogy lám, ilyen kis fos gyári hibás vagyok. Ennél sokkal jobb akár erőszakkal memorizálni, hogy azért lámlám, olyankor, amikor lekerült rólam a nyomás, és pár apró dolog megjavult a külső körülményeimben, mit tesz isten, sose ragaszkodtam a depresszióban ragadáshoz. Asszem, ha valakinek épp szar, főleg ha régóta az, akkor az utolsó dolog amire szüksége van, még ez a plusz bűntudatkeltés.

katarocks 2013.06.02. 21:22:31

@Scala: @Mujza: Rómától lefelé beszélnek teljesen máshogy, addig még jó, én a déliekből semmit nem értek. Mondjuk az én olasz kiejtésem, jajj :D Szerintem onnantól lesz jobb valakinek a kiejtése, amikor már nem kell a mondanivalón gondolkozni, és lehet csiszolni a részleteken.
Én az olaszt 16 évesen kezdtem el tanulni, de egyszerűen nem megy igazán. Érteni értek mindent, de a nyelvtant képtelen vagyok gyakorlatban alkalmazni. Ki kéne mennem nekem is 3 hónapra Rómába, aztán rögtön belerázódnék. Azért töredelmesen küzdök vele :)

katarocks 2013.06.02. 21:28:31

@Scala: Én Madeirára szeretnék menni, bár nem vagyok egy strandolós, inkább a természet vonz. Ott voltál már?

arisztotela 2013.06.02. 21:39:03

@Scala: nem zenei hallás:). Nyelvhallás, ez is más, remekül zenélő emberek pocsékul beszélnek nyelveket és fordítva.

mici˙ 2013.06.02. 22:01:02

Nem tudom, lehet, hogy ez igénytelenség, de én egy percig sem vagyok hajlandó rosszul érezni magam az akentusom miatt. Egyetlen kollégám van, aki tökéletes brit akcentust virít, de szerintem annyira erőltetett, hogy nem is tudok arra koncentrálni amit mond, mert mindig csak azt hallom ahogy formálja a szavakat.

Niurka (törölt) 2013.06.02. 22:37:23

@katarocks: Madeirán nem fogsz strandolni. Az európai óceánpartok felejtősek, baromi hideg a víz.

Niurka (törölt) 2013.06.02. 22:40:23

@mici˙: Szerintem sem kell az akcentuson görcsölni. Amíg a köcsög franciák képtelenk érthető angolt beszélni (és már az nagy szám, hogy képesek megtanulni bármilyen más nyelven), addig kár a tökéletes akcentuson feszülni. Egyébként másutt nem látom ezt a görcsös igyekezetet, mármint a külföldieknél.

Thor vagyok 2013.06.08. 11:32:13

Na MA van Medárd, most figyeljetek! Az árvíz nem ér, csak az eső :)

jana-ina 2013.06.10. 20:29:45

@Niurka: de leginkàbb Batthyány ès nem "battyányi"....n + i és nem ny + í.

jana-ina 2013.06.10. 20:42:01

@DuBarry: speciell a svédeket azért bírom, mert feltèteleznek a "nép"- ről alapvető képességeket. Ezért aztán ami nem svéd produkció az a tv-ben felirattal megy. Szóval az az alapgondolat az, hogy a svéd nép vagy megért mindent különböző nyelveken (leginkabb angolul), vagy eléggé gyorsak ahhoz, hogy a feliratokat el tudják olvasni...tehát jó a szövegértésük. Ezért aztán már a gyerekek is angolul hallják a rajzfilmeket is.

A nagyobb svéd cégeknél angolul megy a levelezés méf a svédek között is és mégsem megy a nagy nacionalista duma az identitás elvesztéséről.

Niurka (törölt) 2013.06.11. 11:27:09

@jana-ina: Azert sokat szamit, hogy a suliban tanulnak. Ja, es konnyebb ugy nyelvet tanulni, hogy sok az ismeros szo. Egy hollandnak sokkal konnyebb nemetet es angolt tanulnia, mert az o nyelve szinte a masik kettobol lett osszegyurva. De mindegy, nyelvet kell tanulni. Azzal megy a legtobbre az ember, sok esetben meg a szakmanal is tobbet er.

Scala 2013.06.11. 15:34:32

@Thor vagyok: Barbara (a lányom) három lapot kitépett a kötetből, az hat oldal.
Ez csak töredék, az elejéről, nálam itt kezdődött az áramszünet eme könyvvel kapcsolatban.
"Mászogató / ezt minden hájjal megkent kisbabáknak kell mondogatni, utánuk szaladgálva

Hé, te baba! Hé, te!
Hová lesz a séta? < erről mindig Niurka leszólítós dumája jut eszembe tavalyról, ami viszont kva jó! :-DDD>

Nem mászom el Tömörkényig,
csak ide a vödörkémig.
Belehörgök ijesztően,
a szomszéd is kilesz tőlem.

Héka, baba! Héka!
Hová lesz a séta?
Nem megyek a mányi tóig,
csak a távirányítóig.
Átteszem a kettesre,
épp amikor fény derülne
a filmben a tettesre. (...)"

Vagy ez ni:
Egyhangú ringató / ezt csücsörítve kell mondogatni

Ó, zokogó poronty!
Mosolygós, boldog voltod hol most,
no mondd?
Ógsz-mógsz, orrod lóg,
toporogsz morcos módon folyton.
Kócos koboldom,
Komolyból mondom: szomorodom
hóbortos, rossz modorodon.

Pötty örömöm! Gyöngyöm!
Örökös bömbömöd könyökömön jön,
könyökömön!
Önnön csökönyös kölykömön örökkön rökönyödöm.

Kis pisis picirim,
hisztid kibírni kín! Kín!
Mit sírsz-rísz mindig?
Mit nyísz?
Hisz nincs bibi,
sírni min nincs itt.
Csitt!

Egyre keseregsz nekem, te ded.
Ne tedd!
Ej, te gyerek,
felvegyelek, letegyelek?
Jelentem, ezennel lett elegem.
Ne nyekeregj!
Csend legyen!
Nem! Nem!
Fejem beleverem!

Ágálsz, drágám?
Dán táncháznál kárálsz tán?
Báránykám,
ádáz lármád már-már fáj!
Állj! Szád zárd!
Bár kábává válnál már! (...)"

És a többi, és a többi, nem bírok ebből többet begépelni.

Esküszöm a férjem fürdetés közben jobban nyomja, épp ami jön, sokkal kevésbé erőltetett.

Na

Scala 2013.06.11. 15:39:11

@Mujza: Voltam Kettlebellen, rohadt jó, hatékony. Viszont technikás, egy teljesen új mozgásforma, és én elég átlagos vagyok az ilyesmihez, most túl kimerült vagyok, alvás átszoktatásban van a gyermek, hogy tudjak koncentrálni, és a szülei neveljék fel, ne valami intézet, mert mi kipurcantunk. :-) Reményeim szerint egy hónap múlva kezdem el a bellt, hetente kétszer.
Egy alkalom alatt is láttam az eredményt, pedig csak szűk egy órát mozogtam. Hálásan köszönöm az ajánlást! :-)

Thor vagyok 2013.06.11. 19:00:23

@Scala: Láthatóan fárad :) Nah, sebaj, majdcsak megnőnek már egy kicsit a gyerekei és írhat újra normális dolgokat :)

Mujza 2013.06.11. 21:44:47

@Scala: nagyon szívesen, és is imádom, a jelenlegi életformámban tökéletes :-)

Mi az, hogy alvás átszoktatás? Mit, miért és hogyan csinálsz? Altatós tippek jól jönnének, a fiam "elromlott". (eddig letettem-elaludt, de pár hete őt is őriznem kell, amíg elalszik, és ez felszorozva 2 gyerekkel, marha macerás...)

Niurka (törölt) 2013.06.12. 00:56:42

@Mujza: Szoktak felni. Sokszor segit, ha egy szobaba kerul egy nagyobbal, mert akkor nem fel ejjel.

Mujza 2013.06.12. 10:51:33

@Niurka: tuti fél, a nagy is, de ő már ki is mondja. Erre én is gondoltam, de külön szobában vannak, és a nagy mereven elzárkózik az ötlettől. Se ő nem akar átmenni, sem a kicsi nem költözhet hozzá. :-(

Mujza 2013.06.12. 12:57:40

@Niurka: van az is, sólámpát használok.

Scala 2013.06.12. 16:22:07

@Mujza: Az Aludj jól gyermekem könyv megvolt? Spanyol, arcelonai alvásklinka orvosa írta, és ugyanaz (mű)fordította, mint a García Márquez könyveket, nekem kész élvezet volt! Persze lehet az ott adott tippek nem működnek.
Lányommal nem elalvási gond van, magától alszik el négy és fél (!) hónapos kora óta, elfordul és az ujját szopizza.
Felébredési procedúrája nagyon kemény már hónapok óta, kb. három hónapja, meg kén néznem.
Na szóval próbálom érthetően.
- végigalussza az éjszakát 20h, 20h30-tól, óraátállítás óta 21h
- 5h felkel, vagy legkésőbb 5h30
- kap anyatejet
- nem alszik vissza, aktív, fordul-pörög, beszél, országos körkapcsolás két-perces váltásokkal, annyi hangon és témát dolgoz fel; csörgőit használja
- én még kóma vagyok, mert 20h nem tudtam elaludni, csak mondjuk éjfélkor gyorsan nyomok egy kávét szoptatás után
- percre pontosan egy óra múlva kap gyümölcspürét
- tovább is aktív, már számít a részvételedre
- felkelés után két órával kér anyatejet, inkább a komfort, mint a mennyiség miatt, és alszik két órát. Én ekkor már visszaaludni nem tudok, mert a kávé ugye.
Ez volt a klasszik változat.
Keszthelyen felborult ez a rend, amit tűrtünk, merthogy átalussza az éjszakát, 9 órát.
Hajnalban 2h30 körül ébredt és kért anyatejet. OK.
Hazaértünkkor is megtartotta ezt, 2h30 - 3h ébredt, majd 5h30 vagy 6h kezdte a rutint.
Ettől a változattól már annyira kipurcantunk, hogy eldöntöttem, lesz, ami lesz, egy hét átszoktatás következik (állítólag annyi idő alatt "bármire" rá lehet szoktatni, csak következetesnek kell lenni) hajnalban megetetem, majd négy óra múlva nézek be hozzá. Azaz, ha 3h keltünk anyatejezni, akkor 7h.
Csodák, csodája nem kiabált, vagy vert fel minket, nem tudom pontosan, hogy mit csinál, sztem kicsit pörög majd visszaszusszan, én viszont sokkal kipihentebb vagyok, a plusz másfél órától. Első nap nem mosolygott, amikor bementem, másodiktól minden okés volt.

Öt nap után tegnapelőtt persze nem kért hajnalban enni... de legalább 6h30 kelt.
Most éjjel kicsit elcsesztem, mert nem akartam elaludni a tornáját, mindenesetre már azt tervezem, hogy egész éjjel magára hagyom, 21h-7h.
Egy gyereknek sem jó, ha a szülei rém kimerültek, tikkel az anyja szeme, a szívritmusomról nem is beszélve (extraszisztolék ezerrel)...
Na ez van.

Nem tudom mi lehet a gyerekeiddel, sosem féltem éjjel, de az is igaz, hogy ilyen kicsiként nem aludtam külön a tesómtól... amíg ő nem volt, asszem anyámék is fent aludtak az emeleten velem...
A lányoddal kapcs.: egy jó tanácsot kaptam, általános persze, nekem segített, hogy meg tudjam lépni az átszoktatást:
- "szoktatás", azaz következetes rend egy hét minimum
- nagyon fontos a gyerekeknek a határkijelölés, az nyugtatja meg őket, azaz nem az van, amit a gyerek kitalál, hanem, ami a szülők által kiadott rend(szer). Nem szabad mindent a gyerekekre hagyni.
Nekem az nem volt világos, hogy egy hét hónapos csecsemőre is vonatkozik ez. Hát igen, működik.

Keszthelyről is totál alváshiányosa tértünk haza, egy hétig ment az őrület, aztán léptem. Kellett hogy valaki megtolja a hátamat, ő sokkal radikálisabban nyomta, már a 2 hónapos gyereket sem etette éjjel... ezt én nem merném, de így nevelt fel az édesanyja négy gyereket, olyat is aki kis súllyal született. És igaz, ami igaz, négy gyereket csak rendszerrel lehet felnevelni.

Mujza 2013.06.12. 17:47:13

@Scala: "azt tervezem, hogy egész éjjel magára hagyom" Ezt nem értem. Én csak akkor megyek be, ha kellek, de kifejtem.
A kicsi legkésőbb 21-ig ágyba kerül, ha álmosabb, korábban, de nem percre pontosan csinálom, hanem tól-ig határok között, igény szerint. Szóval lerakom, aztán kimegyek. Eddig szépen elaludt magától, (hallottam, hogy egy darabig forgolódik, magyaráz stb, de nem kellettem.) Most kilépek az ajtón, egyből elkezd sírni, ha az ágya mellett maradok, néha megfogom a kezét, ahogy igényli, de nem enged ki a szobából. Nem kell simogatnom, ringatnom, csak legyek ott. És a lányom is ilyen volt, csak nem 21 hanem 8 hónaposan kezdte. Én éjjel csak akkor megyek, ha sír utánam, a kicsi sokáig eljátszik az ágyában, én félálomban hallom a babaőrben, de ekkor még nem kellek, így nem is megyek. Nekem egyben le szokott nyomni 11-12 óra alvást mindkettő, csak elaludni nem megy :-) A nagy meg éjjel felébred, és átjön közénk. Mostanában a kicsi is néha felébred, de nem vágyik közénk, csak mellette kell maradnom, amíg visszaalszik. Szóval félnek egyedül, de úgy látszik, egymásnak sem elegek éjjel, ez most a nyaraláson beigazolódott, mert egy szobában aludtak, de ugyan úgy én kellettem. Lassan beletörődök, hogy ez van, majd kinövik :-) Az éjszaka nagy misztérium nekik, nem merek drasztikusan beleavatkozni (bőgetni stb.)

Nekem egyébként szoptatós korukban az éjjeli ébredés teljesen egyértelműen, mindkettőnél kizárólag az éhség miatt volt. Amikor igazi vacsora/tápszer kombira áttértünk, onnan 10-12 óráznak.

Mujza 2013.06.12. 17:50:15

@Scala: a könyvtippet köszi, már beszerzés alá is helyeztem :-D

Niurka (törölt) 2013.06.13. 01:57:21

@Scala: Azt tudod, ugye, hogy a koffein atmegy az anyatejen keresztul?

Niurka (törölt) 2013.06.13. 02:00:22

@Mujza: Ez van, valoban evek is eltelnek, mire ejjel nyugodtan vegigalszanak 8-9 orat. Van, amelyik napkozben sokat alszik, azert ebred fel ejjel. De egz-ket eves kor korul kezdenek fantazialni, aminek az ejjeli arnyak nem tesznek jot. Turelem. :))

Scala 2013.06.13. 08:59:02

@Niurka: Tudom, most már 5 hónapos kor óta nem zavar be, csak a korai szakaszban, akkor Nescafé Gold mentes ment, azt hittem belepusztulok...
Semmi kihatása nincs, ugyanúgy alszik, ha kávézok, ha nem. Csak nekem sokkal nehezebb úgy, a fejfájásról nem is beszélve. Olyan migrénjeim voltak, hogy ihaj, úgy meg nem tudok odafigyelni, ő meg egyre mozgékonyabb. Át van ez gondolva! ;-)

@Mujza: A könyvet átnyomom pdf-ben, ha akarod. Az önállóan elalvásra mutat irányt, az eleje pedig az alvásról, mint olyan szól (felnőtt-gyerek mindenkire vonatkozó általános, és nem köztudott dolgok).
A kajában igazad lesz, második napja nem ébred fel a gyermek éjjel, amióta van turmixom és igazi húst kap, nem üvegeset! Így mondjuk 6h kelünk, holnapig ez mehet, mert Tatára megyünk a homeop. orvoshoz, szombattól nyomom a különalvást, reményeim szerint 7h-ig.
Amit nem értettél, bocsi kimaradt: én egy szobában aludtam vele eddig. ;-)

Scala 2013.06.13. 09:01:43

@Mujza: Angelcare bébiőrötök van? Hogy állítod át, hogy ne a taxisokat halld éjjelente, meg valami kereskedelmi rádiót (lehet az is egy taxiból jön)?

Scala 2013.06.13. 09:17:52

Ez OFF: 2010-ben Nagymaroson az faluban egy öreg nő rámszólt, hogy ne dobjam a a szemközti kukájába a szemetünket.
Pont akkor mentem, mielőtt tőlük vitték volna el, értsd kint voltak a kukák, és a gyűjtés előtt egy órával tettem bele, nem az övébe, a szomszédéba. Évek óta tartó levelezgetés ellenére nem gyűjtik a hegyen, az üdülőövezetben, ahol a nyaralók vannak + nincs egy konténer a hegyalján, ahol a falu véget ér, mert az ottani lakók szóltak. A hegyaljai lakók amiatt is szólnak, ha a kukájukba teszed, ezt mondjuk megértem, mert tényleg sokan töltik a nyarat a hegyen, egyre több a villa, gáz. Éppen ezért vittem a víz közelébe, a leírt időpontban. Úgyhogy rohadtul igazságtalannak éreztem, hogy beszólt, mondtam is hogy tőlünk nem viszik el, egy ideig fújta a magáét, aztán megértette...
És ami miatt írom az egészet: az utcájuk elsőként került víz alá, a rekord ár miatt. Hát ilyen ez a showbusiness. ;-)

Niurka (törölt) 2013.06.13. 10:37:54

@Scala: Nem arra gondoltam, hogy emiatt nem alszik, csak megjegyeztem, hogy gyogyszer, alkohol, koffein siman atmegy.

Niurka (törölt) 2013.06.13. 10:39:00

@Scala: Az ilyen eszkozok akkor szoktak "egyebet" is hallani es kozvetiteni, ha nem legalis forrasbol veszed. Pl. amerikai normas a csatornakiosztasa.

Mujza 2013.06.13. 11:39:53

@Niurka: @Scala: igen, Angelcare, legális, és néha mi is hallgatunk taxisokat, pedig legális forrásból volt. Ilyenkor előkapom a leírását, és csatornát váltok rajta. Ha megint előjön, akkor megint. Sok csatornája van, egy darabig valamelyik biztos jó.

A könyvet megszereztem, köszi :-)

Én is egy szobában aludtam velük kb. 1/2 éves korukig, de mindig egy felnőtt megbetegedése miatt "repültek" a sajátjukba :-D

Niurka (törölt) 2013.06.13. 15:00:02

@Mujza: Errol eszembe jutott egy Steve Martin film, a Roxane. A szepfiu megy udvarolni a csajnak, de persze sotet, mint az ejszaka. A fuleben van egy ado-vevo, azon keresztul instrualja ot Steve Martin (hogy miket mondjon). Nyomja is, majd egyszer csak kozli a csajjal, hogy "Harmas egyseg, harmas egyseg, minden kocsi a foutra!" mert ott is belehallatszik a rendorsegi radio. :))

Mujza 2013.06.13. 17:45:59

@Niurka: 3,5 lány, 2 fiú. Nem féltékeny, ill. igen, de nem ezen a vonalon. A lányom a szobájához ragaszkodik, egyébként is mindent számon tart, kié, kitől van stb. Az együtt alvást én rontottam el, mert a kicsitől is fáradtan nekem megérte, mindegy volt hol, csak hagyjanak aludni. Ha erőt vennék magamon, vissza tudnám vinni éjjel, minimális sírás lenne, és meg kellene várnom, hogy visszaaludjon, ami sok idő. Majd el fog ez is jönni, de még nincs erőm :-(

Scala 2013.06.13. 20:30:02

@Niurka: Yeah! Működik ez a karmaedény dolog, csak győzd kivárni. ;-)

Scala 2013.06.13. 20:34:48

@Niurka: @Mujza: Olyan legális, hogy negyven rugó volt a Mammutban, és ugyanaz van, mint Mujzáéknál. Sajnos hat és fél hónap alatt nem tudtam rájönni, hogyan kell csatornát váltani (kimerültség miatt nem jutott eszembe ezzel foglalkozni), aztán bepittyegett tévesen a mozgásérzékelő kétszer egy héten belül, a jeges verejték futott át rajtam a rövidke pihenési időben, és nem tettem vissza, amikor egy szinttel lejjebb ment az ágymatrac.
Apropó a lányom vasárnap óta térden, kézen áll, és rugózik előre-hátra. Meg kell zabálni! KIváló nyújtómozdulat ez, van egy iskola amely a csecsemőkori mozgásokra épít, Primalmove, magyar szabadalom, Lakatos Péter.
primalmove.hu/
A Kettlebell oktató ezzel csinálja a bemelegítést.

Scala 2013.06.13. 20:37:33

Ja, folytatva a szétszereléskor vettem észre, hogy a férfiak (tesóm is itt volt asszem a férjemmel karöltve üzemelték be a cuccot), fordítva tették be a mozgásérzékelő lapokat, csak három - a családban beszélt - nyelven volt ráírva, hogy THIS SIDE UP.
:_D
A helyes gondolat ilyenkor az, hogy hálás vagyok, hogy nem volt a mozgásérzékelőre szükség. :-)

Scala 2013.06.13. 20:41:37

@Niurka: Ez a STve Marton nagyon jó! :-DDD
Van ilyen a Keresd a nőt!-ben is, amikor lehallgatja Cameron Diaz lakótársa a telefonokat, és kamuból az egyik haverjával magasröptű beszélgetéseket folytat Ben Stillerel egy forgatókönyv vastagságú füzetből olvassa fel a dagadt pasi a cuccot, folyik le a kanapéról, mindaddig amíg a nyáladzó dán dog el nem viszi a kezéből, utána rögtönöz, és kifekszel a röhögéstől. :-D

Scala 2013.06.13. 20:43:23

@Niurka: És az SOS szerelem (nézhető magyar film, rendezte Sas Tamás) is erre épít. ;-)

Scala 2013.06.13. 20:46:29

@Niurka: Ez az egy ágyban dolog valóban úgy hírlik veszélyes, ezzel együtt nagyon megértem Mujzát.
A szoptatás rohadt kimerítő dolog, tudom ez most más náluk... csak megjegyeztem.

Mujza 2013.06.13. 21:51:12

@Scala: veszélyes, veszélyes, nem tudom, mit gondoljak. Régen nagyon elleneztem, most meg azt látom, hogy szorong a gyerek, közöttünk alva pedig teljesen ellazul. (amikor visszaviszem, akkor látom, ideges cumizás ezerrel, sírás, alig bír elaludni, hiába vagyok vele stb.) Szóval nem tudom mi a jó, az ő lelkének most ez kell. És drukkolok, hogy kinője :-)

Mujza 2013.06.13. 21:58:52

@Scala: "Nyomja meg és tartsa lenyomva a
SELECT gombot (megjelenik a csatorna száma), és válasszon másik csatornát a
FEL és LE gombokkal. Nyomja meg a SELECT gombot még egyszer a
kiválasztáshoz, a beállítás rögzítéséhez."

Scala 2013.06.15. 14:16:26

Nem olvastam el, témába vág:
anonymus-hu.blog.hu/2013/06/04/osszezavarodott_magyarok

@Mujza: KÖSZI!!! :-) Megcsinálom.

@Niurka: Ahá! M4! A király beruházás, a néni akitől kivettük a garázst egy éve (kettő), mondja, hogy de a fia nem tud neki segíteni, annyit dolgozik. Aztán később, hogy a M4 projektben. Hát, biztos.

arisztotela 2014.06.03. 14:16:42

@mici˙: ja, és Dubarry-ból nem élek meg, évi 30 ezret keresek vele:)))

mici˙ 2014.06.03. 14:20:29

@DuBarry: a másikra gondoltam :)
törölnéd az enyémeket is?

arisztotela 2014.06.03. 14:25:06

@mici˙: minden törölve, kész agyrém, komolyan:)
süti beállítások módosítása