Hajlamosak vagyunk a saját országunk helyzetét sokkal rosszabbnak látni, mint amilyen. Nem politizálok, utálom orbánt meg a retyerutyáját, tényleg mindent elkúr gazdaságilag, amit csak, lehet, lop csal hazudik, ahogyan az emeszpések és a szadeszesek is tették, ráadásul balfasz az egész népség, egy kakaót sem tudnának átönteni egyik bögréből anélkül, hogy ki ne öntenék, nemhogy hivatalokat igazgatni, gazdasági döntéseket hozni vagy diplomáciai akciókat tisztességesen végigcsinálni. És ebben is tök egyformák jobbosok és balosok. Tehát a politikai elit szánalmas, igaz nem annyira, mint egy belorusz vagy szerb bagázs, ahol lőnek is, orbán még nem putyin, és fokozhatnánk a pozitívumokat. De nem gondolom, hogy ilyet érdemel az ország, inkább azért van ez, mert kis piac, alacsony minőség. Mivel nem nagy biznisz itt politizálni, a rátermettebbek másutt méretik magukat. A magánszektorban vagy külföldön. Erre is csak az a megoldás, ha javul a gazdasági helyzet. Majd ha mi leszünk az új Svájc, akkor lesz normális politikai elitünk és nem fordítva.

Az ország a világ felső harmadában van minden szempontból. Gazdasági, kulturális, és akár modor szempontjából is. És most nem azt akarom mondani, hogy örüljünk, hogy nem szomáliai kalózok a telekszomszédok, hanem azt, hogy el kellene inkább azon tűnődni, hogy mit lehetne javítani, nem állandóan azon sírni, milyen szar ország ez. Meg milyen szar a történelme.

Kicsit ez az egész még a Nyugat meg az előző nemzedékből jön. Ady meg a magyar ugar, azóta is divat kifelé kacsingatni, Párizs meg Berlin felé sóhajtozni. Ami vicces, mert közben határozottan idegengyűlölők vagyunk. Tehát egyrészt mindenki dögöljön meg, aki más, mint én, másrészt de szeretném, ha olyan autóm lehetne, mint egy németnek, mert a bömbi az az igazi, mi olyat nem tudunk csinálni. Tényleg nem. De vagy ki kellene találni, hogy mit tudunk csinálni, vagy örülni annak, hogy mégsem vagyunk Haiti azért. Mert szerintem ami van, az sem borzalmas. De lehetne sokkal jobb.

Én szeretem a dzsentrivilágot, a romantikáját, a meséit, az életigenlését. lehet sírni, hogy nem polgárosodtunk (ezt meg Bibóék óta fújja mindenki, senki sem tudott újat kitalálni, pedig egyre jobban látszik, hogy a nálunk polgárosodottabb közép-európaiak kitörölhetik vele a seggüket), de könyörgöm, hogy lehet ötszáz évet átírni utólag?. A magyar parasztot is szeretem, olyan értékei vannak, amilyeneket máshol nem találni, és szerintem nem volt hajbókoló és meghunyászkodó. A magyar paraszt kemény, tud dolgozni, és gőgös. A magyar zsidót is szeretem, mert ha valamikor fellendülés volt nálunk, az a németeknek és a zsidóknak volt köszönhető. És az is lehúzó, hogy mindenki még mindig a negyvenéves gulyáskommunizmuson rágja magát. Elmúlt, előre kellene nézni. Az ember egyéni életében és egy ország életében is megvan az ideje a számvetésnek, a feltárásnak és a múlt kielemzésének, de nem szabad, hogy ez fékezze. Azzal, hogy még mindig azon siránkozunk, hogy itt voltak a ruszkik, meg tönkrement a mezőgazdaság és a kis iparunk is ami volt, vagy hogy milyen szar volt, hogy a fél ország dzsentri volt, és senki sem dolgozott, semmi nem fog történni. Csak addig is elszalad a világ mellettünk.

Én nagyon komolyan azt gondolom, hogy egy ország sorsában a pénz beszél. Lehet persze ezen érzelmileg felháborodni, hogy nem minden a gazdaság, stb, de egy szegény országban mindig nehezebb rendet csinálni. Ha lenne gazdasági erő, egy csapásra megoldódna a cigánykérdéstől kezdve a mezőgazdaságig minden.

Ha politikus lennék, akkor azt tenném, hogy megnézném, mikor virágzott az ország, és miért. Megnézném, hogy a ma elől levő gazdaságok hogyan kerültek oda. És ezerrel tanulnék a mások eredményeiből. Mivel nem a hibákból lehet tanulni, hanem abból, ha megfigyeljük, ki mit csinál jól. Svájc a 19. században porfészek volt. Később a világháborúk miatt jól alakult nekik. A norvégok is a teljes nyomorúságból jöttek fel, bár olajat nem fogunk találni egyhamar. Mi nem rendelkezünk több százéves iparral, tehát az is csak idővesztegetés, ha a britekhez, németekhez hasonlítgatjuk folyton magunkat. Lehet, hogy azért gazdagabbak és kulturáltabbak, mert dolgosabbak, rendesebb emberek, stb., de ez nem lehet produktív kiindulási pont. Mégis a politika és a magánember szintjén is csak az folyik, hogy a múltat boncolgatja mindenki, és megváltoztathatatlan dolgokra mutogat, amivel meg lehetne kezdeni valamit, arra nincs idő.

Kérdés, a magánember szintjén lehet-e valamit kezdeni ezzel. El lehet menni, az is megoldás, de személy szerint nagyon kevés olyan embert ismerek, aki kint boldog, és ők általában azok, akik itthon is boldogok voltak. Tehát vagy van egy túlélő, könnyen alkalmazkodó természete valakinek vagy nincs. ha van, bárhol a világon rendben lesz, ha nincs, nem tud elszaladni. Vagy itthon kell valamit virítani. Sokkal több civil kezdeményezés kellene, sokkal több bizalom az építésben, teremtésben. 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr825316207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thor vagyok 2013.05.24. 17:44:13

Na végre, valaki a szívemből szól! és ezt még csak a címre mondom :) Olvaslak.

Thor vagyok 2013.05.24. 18:04:03

Nah:

- a meghunyászkodóból hiányzik egy s
- a 40 év gulyáskommunizmussal az a baj, hogy nem múlt el
- igen, a magyar baromira életképes, kreatív és szívós, és ezzel mind lehetne kezdeni valamit
- szerintem a politikusaink nem szimplán tehetségtelenek, hanem gondosan kimarják maguk közül azt, akinek van felelősségtudata és azért nyomulna oda, végeredményként meg egy olyan bagázst kapunk, akik: 1. csak a saját zsebükkel foglalkoznak, 2. állandóan valaki ellen szervezkednek és nem valamiÉRT

- pedig lenne egy rakat ember, aki tudja mit kéne csinálni, legalább részterületeken, de azok nem a parlamentben ülnek.

-valóban a civil kezdeményezésekben látnám én is a kiutat a márc 15-i hóhelyzet óta, amikor könnyekig hatódtam azon, hogy lám tud a magyar ha sokk van.
(van egy képviselőasszony ismerősöm, akinek felvetettem egy ötletemet civilkezd-re és tök belelkesült, lehet hogy hazamegyek jól és megcsinálom :)

Thor vagyok 2013.05.24. 18:20:17

Ja és most tartok ott, hogy már le bírnám pofozni azokat, akik gondolkodás nélkül szarozzák Magyarországot, bár ebben mélyen benne van a Határátkelő blog és törzsközönsége is. Holott kb pár hónapja már ott tartok, hogy nem idegesít már a baloldali közlekedés, a nemkeverő csapok és az ehetetlen paradicsom sem (az időjárás igen, de ezt épeszű, nyárral rendelkező országban született ember úgyse szokja meg). Szóval már nem a kultúrsokk mondatja velem, hogy ne essünk már át azon a lovon, és van ám otthon is sok jó, sőt, egy kis erőfeszítéssel sokkal több is lehetne. Sok erőfeszítéssel meg mégtöbb.

markusbird 2013.05.24. 18:41:19

Köszönöm, hogy ezt leírtad. Egyre ritkábban lehet józan, szélsőséges érzelmektől és frusztrácioktól mentes, de mégis személyes véleményt hallani.

Lehet, hogy ez azzal kapcsolatos, hogy az átlag polgárnál gyakrabban utazol. Látszik, hogy tudod kívülről szemlélni a dolgokat. Minden esetre több ilyen hang kell.

Hammam (törölt) 2013.05.24. 19:01:51

Egyetértek, bár melegként én talán egy fokkal negatívabban látom a helyzetet. Éltem külföldön, utaztam is, igaz, a tengerentúlon még nem jártam, csak Európában. Amit még kiemelnék: ha valahogy ki lehetne radírozni ezt az uram-bátyám koma-alapon működő mutyizást, az sokat lendítene az országon.

mici˙ 2013.05.24. 21:11:24

Szerintem az egyén szintjén elsősorban az egyéni felelősségtudat erősítése jelentene komoly változást. AZ nem lehet, hogy individualisták vagyunk, de nem vállalunk felelősséget. Mindenért mást hibáztatunk, és mindenre az államtól várjuk a megoldást. Ugyanakkor az egyén teljes joggal frusztrált, amiért az európai szinten is magas adóterhek mellett az államtól gyakorlatilag semmit sem várhatunk.

A többi felvetéseddel egyetértek, de igazából a címben feltett kérdésedre te sem adsz pozitív választ.

mici˙ 2013.05.24. 21:13:55

Ja, és vagy 20 éve volt a Hankissnak a találjuk ki Magyarországot kezdeményezése.

Mostmár verge tényleg ki kellene találni, mert az adna egy énképet és ezzel egycsapásra lenne egy pozitív jövőkép előttünk. Abban nem hiszek, hogy érdemes lenne az identitásunkat valamivel szemben meghatározni.

arisztotela 2013.05.25. 15:04:49

@Thor vagyok: én is írtam, hogy lopnak is. Máshol is, Amerikában, Európában, mindenhol. A nagy különbség, hogy a mieink mindent el basznak még mellé.

arisztotela 2013.05.25. 15:11:34

@Thor vagyok: igen, a fő probléma, hogy az innen el az mindig valami konkrét máshol, ahol vagy hideg van, vagy unalmasak az emberek, vagy elidegenedés van, vagy bármi. Nekem minden németes ország kiesik, talán Berlint kivéve, francia, angol közegben elpusztulnék. Csak az USÁban bírnám pár évig szerintem, de ott meg ki tart el? Nyilván csak Manhattan jöhet szóba, de oda zseton kell.
Vége a Kádár korszaknak. A mai húszévesek nem olyanok, mint mi, akik abban szocializálódtak. Itt vannak a nyomai, de kopnak.

arisztotela 2013.05.25. 15:13:58

@markusbird: kösz, de nem azzal, hanem azzal, hogy sok rokonom, ismerősöm él külföldön, és látom a negatívumait.

arisztotela 2013.05.25. 15:19:44

@Hammam: Nem tudom, milyen negatív tapasztalataid vannak. Egyszer interjút csináltam egy san franciscói transzvesztitával aki vicces csóka volt, hosszú szőke fürtjei voltak, melle, meg nagy sminkje, és egy ugyanilyen külsejű felesége. A faszi ugyanis heteró volt. Ő azt mesélte, hogy Pesten szívesebben van, mint otthon(Frisco ugyenbár a melegparadicsom), mert kevesebben bántják. Nyilván Berlin befogadóbb a melegekkel, meg van egy-két hely, de nem vagyunk a legrosszabbak sem.

arisztotela 2013.05.25. 15:36:06

@Niurka: mindenkit sok minden zavar, nem erről szólt a poszt. Egy-két dologban nem értek veled egyet, de az a lényeg, hogy nem érdemes egy országot sok másikkal összevetni, mert nem mi vagyunk meg a világ, hanem mi szemben egyes országokkal. Mondhatjuk, hogy a norvégok kulturáltabbak, de sokkal gazdagabbak is, olyanok, amilyenek nem lehetünk, mert nincs olajunk. Viszont buzi hideg van ott, ezért nem jobb ott élni. Az USÁban rosszabb a közbiztonság a sok jól kereső rendőr és a többszáz éves börtönbüntetések ellenére. A tanárokat a leggazdagabb országokon kívül nem az állam, hanem a szülők tartják el. Az iskolarendszerünk kádári maradvány, ami jó lenne, hogy viszonylag magas szintű és ingyenes, de nem tudjuk finanszírozni. A fő baj az, hogy a jól megfizetett tanárokkal működő magániskolák színvonala nálunk jóval gyengébb, mint az állami versenyistállóké, ahol viszont szakad a vakolat, de ez meg fog oldódni. Majd fizetnek a szülők, ha jó iskolát akarnak, Angliában, Amerikában, Franciaországban is megteszik, jobbak is az egyetemeik, mint az ingyenes osztrákok. Ahogy a skandinávoknál megosztják egymás közt az oktatást, nekünk is ez kéne a térség országaiban, bár azt megnézem, amikor Romániába megy orvosira a magyar fiatalság.
Párizsban ugyanennyi a kutyaszar, hajléktalan dettó, pedig a francia GDP jóval magasabb. Neked egy indiai utat azért tudnék javasolni:).

arisztotela 2013.05.25. 15:38:31

@mici˙: nincs pozitív válaszom, mert nem vagyok történész, közgazdász vagy szociológus.
Ez az állambácsi segítsen hozzáállás a kommunizmus maradványa, de igazából az enyém az utolsó generáció, amelyikbe ez még be van égve. Biztos vagyok benne, hogy ez meg fog változni.

arisztotela 2013.05.25. 15:45:41

@mici˙: igen, az egy naiv álom volt, hogy az értelmiségiek majd kitalálnak valamit. Egy ország nem úgy működik, hogy 1. cseréljük le az embereket, mert nem megfelelően viselkednek.
2. az értelmiség majd megmondja a politikai és gazdasági elitnek, milyen döntéseket hozzon a köz érdekében.

Nálunk az a vicces, hogy a két oldal szétszakadt értelmisége egymásnak beszél. Az ÉS-ben megjelenik valami okosság, amit persze csak a balos értelmiség olvas, ugyanez a Nemzetben. Az értelmiségi diskurzusnak semmiféle társadalmi hatása nincs már. Az emberekhez csak a bulváron keresztül lehet eljutni, és a jobboldal sokkal ügyesebben használja a bulvárt. Sokkal jobba a kommunikációs stratégiájuk.

mici˙ 2013.05.25. 16:46:03

@DuBarry: Naiv, de azért volt létjogosultsága.

A megerősítő társalgásban (ez is Hankiss) is egyetértek veled. Nincsenek párbeszédek, mindenki a saját közegében puffogtatja a paneleit. (sajnos én sem vagyok nyitott arra, hogy leüljek egy orbénistával/ bajnaistával/ gyurcsányistával/vonahívővel ki van még? és megismerjem az elveiket. Ezektől a beszélgetésektől soha nem kaptam semmit, csak a szokásos közhelypuffogtatást és agressziót.)

Szerintem az általános elégedetlenségnek az is az oka, hogy folyton Ausztriához vagy Németországhoz viszonyítgatunk. Ny-Európából érdemesebb a PIGS országokat nézni inkább. Ezek is elcseszett diktátorok játékszerei voltak hosszú ideig, és igaz,hogy hamarabb és bővebben folyt az eu-s pénz oda, mégis nagyon messze vannak ők az osztrák jóléttől. Ezt csak a nem vagyunk mi kivételek vonal miatt hoztam fel.

Viszont ott van Dánia vagy Finno., mindkettő szerencsétlen, nyomorult hely volt, ma pedig nettó befizető országok.

Hej Vargáné 2013.05.25. 17:35:21

Jó kezdés, hogy bezzeg utálod orbánt. Talán épp ott van a baj a fejekben, hogy mindenki utál valakit. Utáltuk Antalt mert gyenge volt, utáltuk Hornt mert pufajkás volt, utáltuk az első orbánt mert "magyarkodott" és "megosztott minket", utáltuk megyót mert kgb ügynök volt, utáltuk gyurcsányt mert egy felkapaszkodott ripacs, utáltuk "libás" ofsórlovag bajnait és most megint orbánt utáljuk. Ha utálunk valakit mindig az ellenfeleire szavazunk, akik lehetnek gazdaságilag seghülyék, társadalmilag felelőtlenek, politikailag gátlástalanok. Nem számít, csak meg legyen büntetve.
Mindeközben hülyék vagyunk a gazdasághoz, hülyék vagyunk a pénzhez, hülyék vagyunk a politikához. De azért van véleményünk arról, hogy kit utálunk éppen..

arisztotela 2013.05.25. 19:09:58

@Hej Vargáné: Antallt nem utáltam. Igazad van, Orbánt sem kéne. Ennek egy oka van, hogy érzelmi politizálást folytat, és azzal, ha valaki utálja, egyszerűen besétál az utcájába. Orbán tehetséges politikus. Ez is közhely, de le lehetne vezetni, milyen okosan és körültekintően szilárdította meg a helyzetét a Fideszen belül és a kormányzásban is. Ebben tényleg zseniális, és nincs is ezzel baj. Még azzal sem, hogy despota és egyeduralomra tör. Magyarországot pillanatnyilag egy liberális kormány csak még jobban tönkretenné, ide egy diktátor kell. De egy okos diktátor. Aki kiélvezi a hatalmát, de jólétet hoz. Én jobboldali kormányt szeretnék baloldali létemre, mert a baloldalnak jelenleg nincs létjogosultsága. Csakhogy a jelenlegi vezetés a hatalom megszilárdításásán kívül semmit sem tud felmutatni.
1. Meg kellene tölteni az államkasszát. Ez nehéz feladat, de nem is tudják beosztani, ami van. Sajnos sok kis felcsúti stadinonra, katolikus egyetemre és egyebekre most nincs pénz, ezekkel a passziókkal várni kellett volna.
2. Az emberek nagyon sokáig érzelmi alapon kötődnek, de egy idő után, ha nagyon sokkal rosszabbul megy nekik, akkor nem fognak a szívükre hallgatni. Az Orbán kormány legnagyobb ellensége nem Bajnai vagy Mesterházi, hanem saját maga. Nagyon sok Fidesz szimpatizánssal beszélgettem, akik tajtékoznak, mert kisemmizték őket az országos és a helyi, önkormányzati rendelkezések, és ez az egy, amit nem bocsátanak meg.
Nekünk nem kell sem a politikához sem a gazdasághoz értenünk, nem az a dolgunk, nem azért tartanak minket. Amerikában az emberek azzal vannak elfoglalva, hogy tíz kilométeres körzetben hol változott meg a forgalmi rend, és jó esetben érzelmi alapon elmennek egy republikánusra vagy demokratára szavazni négyévente. Ne gondold, hogy a rengeteg Orbán szavazó politikailag képzett. Ők is egyszerűen a szívükre hallgatnak, joggal magyarszívűek és antikommunisták, de nincsenek tisztában sem az erőviszonyokkal, sem azzal, hogyan kellene a gazdaságot rendbe rakni. Ott tartom még hibásak a jelenlegi gazdaságpolitikát, hogy nem mer egyéni utakat választani, viszont a meglevő ösvényeken hibát hibára halmoz. ha olyan tökösek, lépjenek ki az Euból, az sem elképzelhetetlen, de ha bennt vannak, akkor el kell fogadni a szabályokat.

arisztotela 2013.05.25. 19:20:13

@mici˙: én le szoktam ülni:). És érdekel mások véleménye, igazából a gyurcsányisták idegesítenek legjobabn, azt egyszerűen nem értem. És az is érdekel, hogy egy munkanélküli, aki a jelen gazdaságpoltitikának köszönhetően épp küszöböt rág, milyen érveket tud arra felhozni, hogy még mindig bíznia kell a kormányban. Engem általában érdekel, a nem túl komplikált emberek mit miért gondolnak, érdekel a tömegek véleménye. nem lehet az embereket sem tanítani, mint a komcsik képzelték, sem lecserélni. Abból kell kiindulni, amit ők gondolnak. ha beszopják a jobbikos propagandát, akkor el kell gondolkozni, mi abban a jó.

A PIGS teljes csőd, nem tudom, mire gondolsz:).
Ha nem történik csoda, akkor mindenki ott folytatja, ahol abbahagyta. A világ 5 leggazdagabb országa valami csodának köszönheti, mert vagy szolgáltatásban vagy energiában elpre tudtak törni. Csak ez segíthet. Az, hogy mondjuk tíz év alatt lehet dolgozni egy helyzeti hátrányt, lehetetlen.

mici˙ 2013.05.25. 20:39:37

@DuBarry: A PIGS-t azért hoztam fel, mert a közvetlen régiónkon kívül nekik hasnoló a közelmúltjuk, és egyik sem egy Németo. Szóval objektívebben kellene nézni a magyar viszonyokat. Egyáltalán nem élünk rosszabbul a gazdasági realitásainknál, sőt, de persze ezt a sőtöt adósságból finanszíroztuk. És ez mind a mai napig így van, hiába a 3% alatti hiány. Ami egyrészt ugye még mindig hiány, plusz az egyszeri manyup pénzek és az AZÓTA is az államhoz befolyó járulékokkal, és a naponta kitalált új adókkal még mindig hiány keletkezik.

Szeritnem érdekelne: www.amazon.co.uk/Why-Nations-Fail-Origins-Prosperity/dp/1846684307/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1369506560&sr=8-1&keywords=why+nations+fail

a Jaksity írt róla az indexen
index.hu/gazdasag/penzbeszel/2012/12/01/diktatorok_kezikonyve/

arisztotela 2013.05.25. 20:48:35

@mici˙: ja értem:). Ez tényleg érdekelne. Meg a Jksityot is elolvasom, na ő jó forma.

mici˙ 2013.05.25. 20:54:18

Szóval a felzárkózás szerintem egy illúzió mindaddig amíg abból remélünk növekedést, hogy valaki valmit Mo-ra hoz. A betelepülő autógyárak maximum a kezdő impulzust jelenthetik, de bérumnkára alapozni tévedés. De valahol abszolut értelemben is illúzió, mert a fejlettségbeli különbségek ellenére sem tudunk tartósan magasabb növekedést felmutatni, mint Németo.
Azért reménykedni mindig leht és kell is, de én most nem látom miből tudnánk felzárkózni.

arisztotela 2013.05.25. 21:26:51

@mici˙: Igen, erről szól, amit mondani akarok, hogy elég már a felzárkóztató álmodozásból politikai és társadalmi szinten is. Egyelőre a német gazdaság irányít bennünket, és azon még csavarunk egyet lefelé politikai eszközökkel. A Jaksity cikket átrohantam (most kicsit pörgök, fogalmam sincs, miért), és sajnos nem jó. Csak azt próbálja sulykolni, hogy diktatúrában tönkremegy a gazdaság, és ha normális intézményrendszer lenne, minden megjavulna. Láttuk, hova vezetett itt a liberális vezetés, ha lehet, még rosszabb volt. Tartom, hogy központosított vezetés kell, de egy olyan vezetővel, aki felméri, hogy akkor jár jól, ha boldogok az emberek, ahogy Jaksity is írta a szingapúri emberről. És olyan intézkedések, mint amilyenek az általad is emlegetett Finnországot kihozták a szarból nagyon rövid idő alatt. Csak nem szabad álmodozni. Arról, hogy majd a gyógyvízek, meg a hungaricumok, stb. Ha olyan világ van, hogy a Nokiát meg az Ikeát veszik az emberek világszerte, akkor nem érdemes mással próbálkozni. Egyébként ez megint olyan cikk volt, hogy a közgazdász meg eszmetörténeti nyelvezete miatt egy antiorbánista nagy örömmel bólogatja, de egy jobbikos nem is érti, le is szarja, és úgyis úgy gondolja, hogy minden a cigányok miatt van.
Tehát valahogy el kéne jutni az emberekhez a normálisabb gondolatoknak, de még nem körvonalazódott bennem, hogyan.
Még egy hatalmas hiba, hogy okos emberek isdémonizálják Orbánt. Ő nem egy Battista, egy Franco, vagy Pol Pot. Nincs hadserege, nem él maffia eszközökkel, viszonylag finom kézzel központosítja a hatalmát, de még tíz százaléka a rajongóinak utcára kerül, mert elveszik a trafikját, kirógják valahonnan az ingatlanpiac vagy a média válsága miatt, és egy pillanat alatt széthullik az egész.

arisztotela 2013.05.25. 21:38:13

@Niurka: mitől nem szar úgy érted?:)
A klima San Diegóban és Ausztrália bizonyos részein jobb, de ott unatkoznék:). Én inkább abból indulok ki, miért nem éreztem magam jól máshol. Ill. Amerikában igen, de azt már írtam, arra nem fussa:). Meg azért felfordulni itthon akarok majd.
Ez egyéni, ebben úgysem jutunk dűlőre, de nekem Luxemburg, Svájc, Németo. Berlinen kívüli városai nem jönnek be. Nem szórakoztatnak a németek, pedig tényleg sokkal kulturáltabbak, nem mondom, hogy egy hét nem oké )most is megyek Tirolba), de az egész kultúrájukból csak a progresszív része érdekel, ami nem tipikus német (Fassbinder, Haneke, a berlini múzeumok stb.), a rendszeretetük, tüchtigségük, ami a magyarok egy részét vonzza, az hidegen hagy. Skandináviában nem voltam, szóval lehet, azért nem utálom még annyira Magyarországot, mint te, mert nem jártam még ott:). De nem utálom, nem idegesítenek az emberek annyira, nem utálom Budapestet, a kulturális életét (ami persze nincs egy berlini, párizsi közelében), szeretem, hogy vannak itt emberek, akiket szeretek, máshol nincsenek. Érdekes módon a magyar faszikat sem utálom (egy amerikaival jártam, más külföldivel nem, az oké volt, de 6 hónap pont elég).

arisztotela 2013.05.25. 21:38:58

@Niurka: ja Indiát nem azért írtam, hogy ott jól éreznéd magad, csak mert amikor onnan hazajöttem, egy Zurichnek tűnt Pest.

Thor vagyok 2013.05.25. 22:11:03

@DuBarry: Skandináviát ne kívánd. Istenkirály, gyönyörű helyei vannak, külön pihentető, hogy van benne hely, sehol se tülekednek az emberek, sőt, zömmel meg se látszanak. A világ legjobb dolga két hetet ott lenni szigorúan nyáron. De annyi pont elég.

mici˙ 2013.05.26. 10:39:10

@DuBarry: Igen, a Jaksity könyvajánlója valóban áthallásos, bár arról is ír, hogy a diktátor és a demokratikus vezető nem sokban különbözik, a mögöttük lévő intézményrendszeren múlik a társadalmi berendezkedés.

Én nem hiszek a jóságos diktátor mítoszában, sem abban, hogy a magyarnak nem való a demokrácia, ennek a népnek diktatúra kell... Ez mind abból jön, hogy hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ahogyan mi élünk az helyes, és a diktátor kigyomlálja majd a sok deviáns magatartást.

Abban viszont teljesen egyetértünk, hogy hülyeség Orbánt démonizálni, és sehova nem veszet, hogy a politikia valamennyi szereplóje hozzá képest definiálja önmagát. Ettől függetlenül szerintem Orbán egy veszélyes alak, gátlástalanul rájátszik a legalantasabb emebri érzelmekre, amivel hozzájárult a közbeszéd lealacsonyodásához, én ezt látom a legnagyobb problémának, mert innen elég nehéz lesz értelmes párbeszédet folytatni.

Thor vagyok 2013.05.26. 12:08:02

@Niurka: "Inkább felveszek egy kabátot, vagy néha megázom, ha cserébe nem löknek fel a buszon"
ilyeneket azok mondanak, akik csak elméletben játszadoznak a dologgal, élőben szembesülni vele kicsit más. Pl. abba sem gondolnak bele emberek, hogy nem _egy_ ilyen kibírandó nyár lesz, hanem az összes, és amikor az x-edik júniusban hordod ugyanazt a(z OK, nem túl vastag) télikabátodat, amit februárban, úgy érzed már nincs is lábad és nem tudod már felidézni se, hogy milyen érzés, amikor csak úgy harisnyanadrág nélkül hordod szoknyában és rásüt a nap, és rádöbbensz, hogy ha ittmaradsz ez már mindig de örökké így lesz, akkor könnyen meglehet, hogy inkább visszacserélnéd egy-két fellökésre (ami mellesleg ilyen hideg helyeken is simán megvan, sőt). Amúgy meg mindenki vetít aki azt állítja, hogy függetleníteni tudja magát az időjárástól, egyszerűen nem lehet, már csak hormonálisan sem.
És biztos lehetsz benne, ha mindazokon nem is baszod fel az agyad esetleg, amiket itt felsoroltál, lesz ugyanannyi más, amin meg igen, csak előre nem tudod elképzelni. Én 2 db országváltás után mostmár egészen biztosan állítom, hogy nem lehet megúszni az aranyhal-effektust, márminthogy csak odaérve fogod észrevenni, hogy van egy halom dolog, ami kurvajó volt amíg megvolt otthon, csak ugyanúgy nem vetted észre, mint a hal a vizet, mert az természetes, hogy van. Aztán amikor nincs, na akkor fáj igazán. És itt nem a túrórudira meg a párizsira gondolok, engem egyik sem izgat fel. A baromi nagy buktató az az efféle ide-oda vándorlásokban, hogy új helyen x idő alatt a helyi vízhez is adaptálódik a kopoltyúd, és ha visszamész, már ott is lesz egy csomó dolog, ami nélkül fulladozol. Nincs jó megoldás én aszondom, legjobb tanyán születni és onnan max. a szomszéd faluig elmászkálni néha. Buszon lökdösődés akkor sincs :)

Niurka (törölt) 2013.05.26. 14:28:04

@Thor vagyok: Vagy a legjobb mindig odébbállni, és sehol sem gyökeret ereszteni.

mici˙ 2013.05.26. 15:05:29

@Niurka: Ahhoz is kell egyfajta beállítottság. Többeket ismerek, akik ezt az életformát választották, de hosszabb távon (több mint 10 éve) csak egyetlen lány bírja.

fleur_de_lys 2013.05.26. 16:35:11

Like.

Még a végén kiderül, hogy nem csak egy felszínes, a külsőségekben tobzódó és az öregedéstől betegesen félő, unatkozó budai nyanya vagy.

Thor vagyok 2013.05.26. 17:38:34

@Niurka: Igen, szerintem is ez a másik nyerő stratégia. Az elegáns idegené, akinek ugyan mi köze a helyi fasságokhoz, épp csak átmenetileg van ott valahol.

Hammam (törölt) 2013.05.26. 18:54:01

Berlinben éltem, azt mondanom sem kell, hogy ott képtelenség kilógni a sorból - mert az nincs. Itthon meg kiküldtek minket egy étteremből. Kézenfogva érkeztünk, drágámnak szólítottam. Megkértek minket, hogy távozzunk, zavarjuk a többi vendéget. Én tényleg, nagyon bízom abban, hogy lesznek még szebb, jobb idők, csak dolgozni kell rajta és bízni. Nekem a külföldi élet nem való, végig úgy éreztem, a valódi önmagamat nem tudom megmutatni, pedig a nyelvvel nagy gondok nem voltak. Úgy éreztem minden csak körülöttem van, mint egy díszlet, nem bennem. Néha felcsattanok, hogy elmegyek a manóba, aztán arra jutok, hogy oké, elmegyek, keresek sok euro-t, otthon meg majd ölelgethetem a Michel Kors táskámat, mert azok, akiknek tetszeni szeretnék, itt vannak, ebben a teknőben. Sokat gondolkodtam, hogy lustaság, gyávaság-e maradni, megengedhetem-e magamnak a szentimentalizmus luxusát. Arra jutottam, hogy nekem, csórónak csak az érzéseim, emlékeim, buta-gyermeteg kötődéseim, hazaszeretetetem, anyanyelv-imádatom van. Ha ezt is eldobom, tényleg nem marad semmim. Látom én a problémákat és lesznek még dilemmázós időszakok, most itt tartok. Tőlem aztán az összes párt képviselője felköphetne és aláállhatna, a fideszről mindent elmondtatok, az ellenzék pedig egy koncon marakodó impotens banda. Várom, hátha feltűnik egy hiteles karakter, ha nem, a jobbik rosszra teszem az x-et.

arisztotela 2013.05.26. 18:55:51

@mici˙: nem prekoncepció, de ez derült ki. Nem működött a liberalizmus itt.

arisztotela 2013.05.26. 18:59:19

@fleur_de_lys: Erre egy frusztrált német azt mondaná: Wie, Bitte?
Egy PC amerikai: That's not the way to talk to people.
És a magyar?
Na most már húzzál innen a kurva isten faszára!
Megvan ennek is a szépsége!

arisztotela 2013.05.26. 19:08:47

@Hammam: ez sokára fog elmúlni, attól tartok.

arisztotela 2013.05.26. 19:18:01

@mici˙: most már kíváncsian figyelem, mire jut. Tegnapelőtt kiderült, hogy lesz reklámadó, ezzel gyakorlatilag szétbassza a nagy sajtócégeket, ami nekem nem túl jó hír. Kiveri innen az RTL-t, és megveteti a Simicskával a Tv2-t. ezeket még simán meg lehet csinálni, ahogy a Slágert is kicsinálták. Szóval komolyan érdekel, meddig tűrik az emberek, hogy megfosztják őket minden szórakozásuktól.

Hammam (törölt) 2013.05.26. 19:42:35

@DuBarry: Tudom, de valamikor el kell kezdeni a munkálkodást. Gondoltam rád, mikor olvastam a reklámadóról, a 2. legnagyobb befizető a sanoma lesz, ha keresztülviszik. Nem tudom hol dolgozol, de ebből még nagy baj lehet, nem csak ott, hanem a Ringier-nél, a Marquard-nál is. Már a látszatra sem adnak.Nem lehet, hogy ez csak valami zsarolásféle vagy a tv2 eladása kapcsán így kerülnek Nyergesék jobb pozícióba?

mici˙ 2013.05.26. 20:12:27

@DuBarry: Node, ebben az a szép, hogy nem is a Fideszre lesznek dühösek, hanem a szemét vérszívó EU-ra. Nem adta már be szépen a pártsajtó, hogy az EU miatt kell a reklámadó is?

mici˙ 2013.05.26. 20:17:50

@DuBarry: De, hát Magyarországon sose volt libaralizmus, ahogy a Fidesz sem jobboldali párt. Itt folyton csak balról próbálják előzgetni egymást a pártok, amióta a Horn kilóra megvette a nyugdíjasokat 94-ben.

Thor vagyok 2013.05.26. 20:17:58

"végig úgy éreztem, a valódi önmagamat nem tudom megmutatni, pedig a nyelvvel nagy gondok nem voltak. Úgy éreztem minden csak körülöttem van, mint egy díszlet, nem bennem."

Szóról-szóra így. Mintha álmodná az ember az egészet és nem bírna felébredni, mint egy munkás, egész éjjel fát-vágós álom.
Most ment haza egy barátnőm 6 év után, akinek pedig jó munkája volt, szeretett is itt sokmindent, de azt mondta, elég volt, hosszú ideje tart már ez a nyaralás, ami alatt bármennyire is dolgozik az ember, nem a valódi élet.

arisztotela 2013.05.26. 20:18:54

@mici˙: egy hardcore barikközt rajongót ez azért nem fog lecsitítani, amikor magyar népmesék lesznek főműsoridőben a létező 3 fogható adóján.

Thor vagyok 2013.05.26. 20:19:05

@mici˙: Erre mondom, hogy nincs is vége a gulyáskommunizmusnak, így nehéz úgy tenni, mintha vége lenne. És még tömegek vissza is sírják és az a fő szempont, ki ígér újra olyan világot.

arisztotela 2013.05.26. 20:20:03

@mici˙: de, Fletó alatt nagyjából:).

katarocks 2013.05.26. 20:26:53

@Thor vagyok: Én állandóan az időjárással vagyok elfoglalva, és nem tagadom :) De meglepő módon Hollandiában egész jól bírtam. Skandináviában szerintem nagyon hamar kikészülnék a hidegtől meg a sötéttől, pedig azok az országok legszimpibbek. Angliába szívesen költöznék, de 1. túl sok a magyar, 2. hogy nézne ki a hajam az állandó esőben/párában? :D

Engem a költözéstől lényegében az tart vissza, hogy majd nem lesz ott senkim, és egyedül fogom róni az utcákat hétvégente..? (Hollandiában más volt, mert suliba jártam.)
De az igaz, hogy ha egyszer elmegy az ember, utána nincs megnyugvás, és sosem fogod már otthon érezni magad. Én itthon is már a 3. városban lakom, és sehol nem vagyok otthon, legszívesebben összegyúrnám a hármat.

Magyarországon meg amúgy elvagyok, és nem is szoktam nagyon szidni, de a múltkor hazajöttem pár nap nyaralás után Barcelonából, és BKV-val jöttünk be a reptérről (nagy hiba volt), én mire hazaértem, tajtékzottam, hogy mindenki mennyire bunkó, minden milyen koszos, mekkora köcsög lenyúlós banda a BKV (nem működik a jegyautomata, azaz működik, de a pénzbedobó-nyílás lezárva, úgyhogy vegyen a külföldi jegyet a buszon 450-ért) stb. Aztán csak Barcelonában voltam, ugye a spanyol sztereotípia, közben meg tök tiszta és nyugodt hely, normális emberekkel. Ott pl. szívesen laknék.

katarocks 2013.05.26. 20:36:49

@DuBarry: :DD

Ja, még az előzőhöz, azt nem írtam, hogy engem nem is a gazdaság akaszt ki, nekem van munkám, meg megélek normálisan, hanem a morál, meg az emberek hozzáállása az élethez, a munkához, hogy mindenki utál mindenkit, külföldit, idegent, cigányt, zsidót, ami/aki kicsit más, hogy Hammam nem mehet be a barátnőjével kézen fogva egy étterembe és még sorolhatnám.

És írtad még az elején valahol, hogy valószínűleg ti vagytok az utolsó generáció, amelyik még segítséget vár az államtól, vagy hogy fogalmaztál. Remélem így lesz, de sajnos hallottam már velem egykorúak szájából (24 vagyok), hogy a szocializmusban minden jobb volt, ráadásul ezt egy töriszakos mondta! Én úgy vagyok vele, hogy legyen csak rendes kapitalizmus, fizetek én a szolgáltatásokért, akkor legalább megválaszthatom a minőségét.

Thor vagyok 2013.05.26. 20:41:27

@katarocks: Angliáról egy jó hírem van: a hajam az ami permanensen a lehető legjobban néz ki. Igaz, spanyol mesterfodrászom van, (bár az csak véletlen szerencse volt, hogy őt találtam.) A helyi szél és pára csak annyi a levegőben hogy rohadt idegesítő legyen, de nem annyi, hogy ne álljon jól az ember haja tőle. Tudom mihez viszonyítani, mert ahányszor Svédországban vagyok a rokonaimnál, akármit csinálok a hajammal, két percen belül úgy néz ki mintha megrágtak és kihánytak volna. Többek közt ezért is utálnék ott élni, mert folyamatosan olyan érzésem van, amikor ott vagyok, mint betegen: az az "oké, ha meggebedek is szarul nézek ki, ezt muszáj kivárni hogy elmúljon", viszketeg, deutálommagam érzés. Eleinte nem értettem, miért nincs ott senkinek egy feje: vagy seggig lógó semmilyen hosszú hajat hordanak, ahogy az isten megadta és nő, vagy kétcentis semmilyen. Ahhoz hogy a vizet csorgassák a végéből, valóban pont elég ennyi.

Thor vagyok 2013.05.26. 20:42:42

@Niurka: Ja, csak ott munka nincs.

fleur_de_lys 2013.05.27. 08:53:21

@DuBarry:
Nem egészen ugyanaz a regiszter. ;p

Az megvan, hogy "Le style, c'est l'homme meme"?

Egyébként továbbra is fenntartom, a sok bulvárfos és popsifeszesítő-krém mellett ez a poszt üt, mint a traktorlánc.

mici˙ 2013.05.27. 11:34:45

@DuBarry: az emebrekhez te értesz itt igazán, de lehet hogy tényleg a cigivel és a bariközttel fogják kihúzni a saját lábuk alól a szőnyeget.

hvg.hu/velemeny/20130527_A_kozony_diktaturaja

mici˙ 2013.05.27. 11:36:38

@fleur_de_lys: Figyi, ha neked eddig még nem esett le, hogy DuBarry egy intelligens, tájékozott, széleslátókörű, világlátott nő, akkor nálad lesz a hiba.

arisztotela 2013.05.27. 13:37:00

@mici˙: ez is rossz cikk:). Semmi újat nem mond, mindenki tudja, hogy Orbán a kádárista populizmus egyenes folytatója, és azt is, hogy a magyarok gyengének érzik magukat arra, hogy a trafikjaikat megvédjék, hogy kormányokat elmozdítsanak vagy civil szerveződésekkel a közvetlen környezetüket jobbítsák. felesleges szócséplés, tegnap a Party Nagy írt valami hasonlót, bár az inkább egy Vörösmarty vershez hasonlított:). Nincsen remény, nincsen remény. Unom már. A baloldal nyilván nem akar kormányozni, mert most nem érné meg nekik erre a helyzetre ráülni, az emberek meg birkulnak.
Csak annyiban értek az emberekhez, hogy megtanultam, a közgondolkodást nem érdemes kritizálni (ebben a cikkben a közöny felrovása). Az olvasót, a szavazót nem lehet letolni, nevelni, kicserélni, lenézni és megvezetni.
Ha egy politikus nem tudja megszólítani a magyarokat, az az ő hibája, ha egy értelmiségi nem jut el az agyukhoz, az az ő hibája, nem az embereké.
Orbánnak mindkettő folyamatosan sikerül. Csakhogy ő megosztotta az országot, ennek egyenes következménye, hogyha affelé haladunk, amit most intéz (minden fidesz kézben, trafik, sajtó, majd később a termelő vállalatok, stb.), akkor az ország egy kis hányadának kell majd eltartania a nagyobbat. Ez nem megy, ennek végleges elszegényedés a következménye, akkor meg nem fogják megválasztani. Márpedig, még mindig nincs hadserege, tehát csak jogi eszközökkel nem tudja bebástyázni magát.

arisztotela 2013.05.27. 13:46:08

@mici˙: www.vasarnapihirek.hu/szerintem/parti_nagy_lajos_partcsaladi_kor

itt a Party nagy, ő mégiscsak író, jók ezek a szövegek, nagy hagyománya van ennek a magyar irodalomban, az ellenzéki szépíró sirámai, szóval érdemes elolvasni, de semmi újat nem mond.

Thor vagyok 2013.05.27. 13:50:05

@fleur_de_lys: Szerintem sok esetben nem mond ellent egymásnak az, ha az embert érdekli az ország helyzete, és egyúttal a saját fenekének feszessége is.

Thor vagyok 2013.05.27. 13:52:06

@DuBarry: a Party-t így leírva viccnek szántad?

arisztotela 2013.05.27. 14:00:28

@DuBarry: nagyon rossz a helyesírásom:). De te mindig itt vagy nekem.
De a múltkor parti nagy is hibázott egy hatalmasat, csak nem találom. Mert teljesen deja vu-m van.

Thor vagyok 2013.05.27. 14:06:17

@DuBarry: Oké megnyugtattál :) sajna nem bírok erről leszakadni, rossz helyesírásnál hallom a lelki füleimmel, hogy az illető úgy is beszél. A legirritálóbb amikor emelkedett témáknál nyomatja valaki úgy, hogy látom a szája sarkából potyogó szotyit (ne kapd fel a vizet, nem rád értem, csak indokolok) Ennek következtében az számíthat tőlem a leginkább következetes korrekciókra, aki számít is nekem.

arisztotela 2013.05.27. 14:23:30

@Thor vagyok: csak nyugodtan, én meg akkor javítok ki mindenkit, ha helytelenül ejt egy idegen nyelvű szót, attól megőrülök, és hallom a hangomat, amint idegeneket is korrigálok.
Igazából a helyesírás abszolút kulturáltság kérdése, jogos, valamiért nagyon későn tanultam meg (pedig mindig ötös voltam magyarból), talán ösztönösen nincs hozzá érzékem. Így ha sietek, elbaszom.

mici˙ 2013.05.27. 16:31:36

@DuBarry: Nem nagyon lehet újat mondani (talán az egyén felelőssége lenne az,de enkem amúgy is ez a vesszőparipám), csak azért tettem be, mert te is a közönyt emlegetted.

Jaj, nekem is iszonyú a helyesírásom és még a fogalmazási készségem is.

mici˙ 2013.05.27. 17:01:07

@DuBarry: ja, ezt majd elolvasom, de kérlek ne ítéljetek meg az alapján, hogy hvg-s írást linkelek. Tisztában vagyok vele, hogy vállalhatatlanul szocik

Thor vagyok 2013.05.27. 17:13:57

@mici˙: Érdekes, de nincs más olyan ismerősöm, aki emiatt előre elnézést kérne :)

Amúgy szerintem meg lehet hallgatni mindent, bármelyik oldalról és egyenként elgondolkozni róla és véleményt formálni. Szerintem kb itt kezdődne az írástudók felelőssége: venni a fáradtságot és egyenként mérlegelni mindent, amit bármelyik oldal mond vagy tesz, nem egyből besorolni a "Szentség" vagy "Baromság" dobozba, attól függően, hogy milyen oldali mondja. Én isten bizony nagyon próbálom ezt csinálni, és ezért is örülök minden ilyen hangnak, ami nem megy el az oldalnéző-szemüveggel az orrunkon óbégatás felé.
A múltkoriban emlékszem, mennyire megbántódtam, amikor megkértem egy ismerősömet, hogy segítsen, mert nem tudok megtalálni egy filmet a Hír TV-n és mindjárt kezdődik. Segített, de az első reakciója az volt, hogy vigyázzak, mert ami onnan jön, attól csak elhülyülök. Közben pedig egy életrajzi film volt Kós Károlyról, a gimnáziumi osztályfőnököm mesélte végig (aki az unokája), hát k rosszul esett, hogy még értelmes embertől is ez az első reakció, ha kiejtem a számon, hogy Hír TV, és ettől azonnal valamilyen vagyok vagy valamivel szembenálló.

mici˙ 2013.05.27. 17:50:22

@Thor vagyok: Utólag ;), de csak azért mert éppen ilyenek vagyunk, ahogy te is írod, a magukat libsinek tartók leginkább. A Mong Atilának votl egy olgarcha határozója az átlátszón, és amikor rákerült a sor a Bajnaira (aki akkor még maga volt a messiás azok szemében, akik szerint Orbán maga az ördög) természetesen elkezdtek ömleni az intelligens kommentek, hogy nocsak kibújt a szög a zsákból, Mong is az Orbán szekerét tolja. Nem áll már senki középen, és nem nagyon van már pártpreferenciól független igazság, csak azért szerettem volna tisztázni.

Hammam (törölt) 2013.05.27. 18:49:32

@mici˙: Mong nem tolja Orbán szekerét, ez 1000%

arisztotela 2013.05.28. 13:24:53

@mici˙: hát ez elég vicces komment. A HVG még mindig a legjobb hetilap, bár kétségtelen nem egy vérengző fideszbérenc kiadvány. Az online más tészta, az meg már tiszta bulvár, de az igazi csipkedés most a 444-en és a cinken folyik meg a blogokban. Komoly sajtócégek nem mernek nekimenni a kormánynak a médiatörvény és a kormányhirdetések miatt. Egy hvg online-t egyetlen 50 millás büntetéssel el lehetne törölni a föld színéről, és ezt nem kockáztatják. Szóval azért a diktátor light ügyesen kavarja a kártyákat.

mici˙ 2013.05.28. 16:17:36

@DuBarry: A hvg.hu-ra értettem, és szeritenm azért vállalhatatlanul szocik, mert csak az egyik oldal hibáiról nem hajlandóak tudomást venni.

Azt, hogy nincs nagyon közép a közvéleményre értettem. Néhány közéleti szereplő azért van, de azért ők sem tolonganak.

Thor vagyok 2013.05.28. 23:21:06

@Niurka: Azt úgyis tudtuk, hogy a hányadék időjárással rendelkezők vezetnek. Ezt fájlaltuk eddig is többen.

Niurka (törölt) 2013.05.29. 00:33:12

@Thor vagyok: Már elmondtam, különbséget kell tenni abban, hogy dolgozni mész egy országba, vagy ott "csak" élni (pl. nyuggerként). Mert élni azokban lehet, ahol 24 órás nyár van, dolgozni, emberi ruhában járni, stb. pedig a "hányadék időjárásosban". Ott van munka, ott van ember fizetés.

Thor vagyok 2013.05.29. 00:38:42

@Niurka: Én meg valamiért azt remélem, hogy az embernek nem kell feltétlenül felfüggesztenie az életét csak mert még nem nyugdíjas. Bocs, de nem szeretnék "csak élni" meg "csak munka" kategóriákban gondolkozni.

Niurka (törölt) 2013.05.29. 01:47:10

@Thor vagyok: Azt értem, de elég nehéz "csak" élni, ha nem dolgozol, kivéve, ha örökölsz, vagy jól házasodsz.

Hammam (törölt) 2013.05.29. 06:01:27

@DuBarry: szerintem az utóbbi időben a hír24 is rendesen beszállt az oltásba, elég kritikus hangvételűek a cikkeik és a videók is, Ott van az átlátszó is, mondjuk el tudom képzelni, hogy őket 3 marék ember olvassa rendszeresen. Hvg.hu-n elég kevés a sajat anyag, rengeteget szemléznek, lassan olyanok, mint a hírkereső, más portálok híreit rendezgetik. Sajnálatos :-(

bungics (törölt) 2013.05.29. 12:28:19

Azt hiszem, akinek a kontinentális éghajlat nem felel meg, annak a szar is ízetlen, annak nem lenne a földnek olyan szeglete, ami megfelelő lenne. Én imádom, hogy a semmiség nyári ruhától a libatoll síkabátig terjed a ruhatáram. Imádok öltözködni, imádom, hogy van ezerféle átmeneti kabátom (ballontól a bőrdzsekiig a poncsón át minden), imádom, hogy amikor éppen megunok már valamit, jön egy új évszak és cserélhetek le mindent bugyitól a kabátig. Ütni tudnék, amikor a társalgás arról szól, hogy milyen szar az idő és megint nincs tavasz. WTF? Mi van két hónapja? Tán tél? Vagy nyár? Imádom, amikor novemberben átállítják az órát és már négykor sötét van, annyira meghitté tudom a lakást varázsolni. Imádom, amikor tavasszal kinyitunk mindent és jön be az ablakon a nyárfa pihéje.
Azt hiszem felköthetném magam, ha ebben nem látnám meg a szépséget. Az életben ugyanis másban sokkal kevésbé van.

Azt már kevésbé szeretem, hogy a rendszerváltás óta 4 évenként RESET-elnek mindent. Hogy a végre kitett kutyaszarszedő zsacskókat az új polg.mester már nem teszi ki, mert "úgyis ellopják".

Mujza 2013.05.29. 12:45:38

@bungics: egyetértek. Az időjárást meg egyébként is elfogadni kell, és a mi éghajlatunk pont egy könnyen szerethető változat :-)
Mondjuk egyébként sem szoktam a változtathatatlan dolgokon elmélkedni. (ez azért tartozik ide, mert nem terveztem másik országba költözni)

arisztotela 2013.05.29. 13:45:24

@Niurka: ők ott születtek, ír ismerősöm mondta, hogy jó itt az idő Pesten, csak nagyon hiányzik neki a szél. Aki ott él, ott született nyilván a nem a mi nyarunkra áhítozik.
De mindegy, ezen kár vitatkozni, van, akinek hiányzik a párizsi, van, akinek nem. Én egy évet voltam new Yorkban, imádtam, enyém volt az élet, fiatal voltam, de sírógörcsöt kaptam, ha eszembe jutottak a pesti utcák, pedig nem vagyok az a tipikus mélymagyar alkat, Elfogadok más kultúrákat, megtalálom a szépségét, rácsodálkozom, de honvágyas alkat vagyok. Nem vagyunk egyformák.

arisztotela 2013.05.29. 13:46:27

@bungics: tényleg van ennél jobb, Dél_Kaliforniában egész évben 25-27 fok van, nem kell kabát, de nem is rohadsz meg, na az tényleg mindenkinek megfelel.

arisztotela 2013.05.29. 13:50:52

@Hammam: ez főszerkesztői döntés:). Most ha a sanomát tényleg megvágják 500 millára, ez nem is fog változni:).

arisztotela 2013.05.29. 13:54:35

@Thor vagyok: www.origo.hu/itthon/20130527-en-szeretem-kadart-o-a-magyarok-nagy-jotevoje.html#

ez elég jó a még mkindig kádárizmus van felvetésedre (bár nincs, mert nem lehet)

bungics (törölt) 2013.05.29. 14:02:25

@DuBarry: Egy idő után hiányozna a kandallóm, közben bámulni ki az ablakon bögrével a kezemben, nézni a hulló hópelyheket. :) Én mindent megunok, nekem kell a változatosság mindenhol, mindenben. ;)

arisztotela 2013.05.29. 16:43:42

@Niurka: ja igen, ezt már akartam írni, hogy Londonban úgy végighúzták a lábamon a húszkilós bőröndöt a metrón, mint a szél, és nem ám nyomorult sárgák, négerek, arabok, hanem egy sült jómódú brit negyvenes faszi. Minden nagyváros tele van tahóval.

Thor vagyok 2013.05.29. 17:46:43

@DuBarry: Pont így. Én mondjuk az itteni állandó szelet is utálom, folyton érzem tőle hol valamelyik fogamat, hol kapar a torkom és nem, nem igaz hogy hozzáedződöm. OK, az első 10 hónapig húzott krónikus arcüreggyulladásom elmúlt (amikor 3 hétre hazamentem), talán ez edződés :) Vagy bíztassam magam azzal, hogy ismerős, aki márciusban jött ki, múlt héten hazamenekült kikúrálni a tüdőgyulladásig fajult összefüggő náthasorozatát és azért én ezt már mégsem? :)
Én egyébként a telet kompletten ki bírnám hagyni. Nem fájna még az sem, ha karácsonykor harminc fok van, a hótól meg hányok fényképen is. Tudom, hogy vannak olyan kis romantikusok, akiknek a hó az szép, gyerekkoromban én is ilyeneket mondtam, de mióta voltam évekig egyedülálló nő családi házban kinn a prérin, hogy ha lázasan estem haza, akkor is előbb félórát lapátoltam, hogy be tudjak állni az utcáról, na azóta ha meggebedek se tudok semmi szépet látni egy darab hópehelyben sem.

Thor vagyok 2013.05.29. 17:51:31

@DuBarry: Igen :) (kádárizmos komment, de szar hogy nem lehet konkrét kommentre mutatni, hogy arra válaszolok)
De én nem is mondtam, hogy az van. Csak arra reagáltam, hogy az elején írtad, hogy nem kéne még mindig a 40éves gulyáskommunizmuson rágódni. Azt, hogy sajna még mindig nem lehet továbblépni, mert túl sokan vannak, akik ahhoz viszonyítanak mindent és azt vágyják vissza. Ahogy mondtad, nem lehet a köznép nyaka közé csördíteni, hogy riadjatok már fel! Csak megvárni, amíg magától kipurcan valami, ami ennyire mélyen bennük él.

Thor vagyok 2013.05.29. 18:00:00

@DuBarry: Pont így. Csak nekem reggeli munkába és délutáni hazajárás közben (örvendezzék mindenki, aki nem csúcsforgalomban metrózik!), átlagban naponta 4x húzták át. OK, nem mindig 20 kilósat, de kb. csütörtök környékére kerültem általában olyan állapotba, hogy éreztem, ha mégvalaki meglök vagy áthúzza rajtam a bőröndjét, megütöm. Erősen motivált is abban, hogy olyan helyre költözzek, hogy hajóval járjak munkába és metrót messziről se lássak. Szóval ehhez képest, ami itt megy a forgalmasabb helyeken, egy jó kis pesti busz a fasorban sincs. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy nulla követési távolságot tartanak az emberek az utcán, az napi szintű élmény, hogy 2méteres faszi a sarkadban van, nem előz, nem marad le és üvöltve beszél a mobiljába pont a fejed fölött. Vagy párocska egymással üvöltve a fejed fölött. Vagy többen. Nem feketék, nem sárgák (sőt, még lakótársnak is a legcivilizáltabbak a sárgák). A brit nulla nevelés, sőt mínusz nevelés, amit az utcán tomboló kölykökön láthatsz, egyszerűen csak így nyilvánul meg mire felnőtt lesz belőlük.

Niurka (törölt) 2013.05.29. 19:31:45

@DuBarry: Ezért mondom, hogy lehet, hogy nekem a városi élet nem való. :))

arisztotela 2013.05.29. 20:56:12

@Niurka: vasz 15 éve nincs, ezen nem is kell vitatkozni.

arisztotela 2013.05.29. 20:57:33

@Thor vagyok: egyedülálló nőnek tilos családi házban lakni.

bungics (törölt) 2013.05.30. 09:24:43

@DuBarry: Jaj, ne csináljátok már, ez már a vég! "Már a tavasz sem a régi, bezzeg a mi időnkben, ugye Pirikém!? Most ezek a frontok állandóan, ejh!"
:)
Na, jól van, befogom.

Thor vagyok 2013.05.30. 10:20:54

@DuBarry: Ja, bár láttam már mást is, aki megoldja :) Mit tegyek, nekem az volt az életem és nem akartam utánadobni a házasságnak, amikor elváltam.

Thor vagyok 2013.05.30. 10:23:41

@bungics: Dehogynem, a tavasz két hét volt már 20 éve is :) Lehet cserélni az angol tavaszra, ami fél év, és közben nagyjából folyamatosan csorog az eső. Itt szemben a kerítésen pl a mókus is csimbókokban álló csatakos bundával ugrál, nagyon vicces szegény :)

Thor vagyok 2013.05.30. 10:32:31

@Niurka: állítólag Hawaii jó még meg Észak-Chile :)

Niurka (törölt) 2013.05.30. 11:00:44

@Thor vagyok: Ha csak döglés szempontjából választunk helyet, akkor a Karib-szigetek. De Hawaii persze jöhet.

Thor vagyok 2013.05.30. 11:07:25

@Niurka: Na jól van, belátom, sokat nyavalygok, kicsit tépkedi már nálam a cérnát ez a túl sok nedves szürkeség. Nemsokára megyek haza, de még nem holnap, és valószínűleg csak szimplán türelmetlen vagyok már.

arisztotela 2013.05.30. 12:00:45

@bungics: nem vagy vicces, és nincs tavasz. meg ősz, ma index címlap is.

arisztotela 2013.05.30. 12:01:29

@Thor vagyok: igen, kábé 15 éve kezdődött, de harminc éve nem két hét volt.

Thor vagyok 2013.05.30. 16:53:55

@DuBarry: Na akkor most épp visszaáll és öröm van.

@Niurka: Nagyszerű :) akkor nem is bosszant már annyira, hogy nem holnap megyek. Legalább nem ég ki addigra a fű a Városligetben :) Medárd amúgy jún 8 ha jól emlékszem, szóval még majdnem két hét, azalatt bármi is lehet.

arisztotela 2013.05.30. 17:01:43

@Thor vagyok: nem esik egész nap, néha süt. Medárdot évek óta figyelem, ha esik, tényleg esik utána negyven napig, de csak napi egy-két zápor, nem egész napos szemetelő novemberi eső. Nyugodtan gyere:).

Thor vagyok 2013.05.30. 17:12:20

@DuBarry: Köszi :) amúgy épp most dobtam el az agyam, de lendületből hajítva: rám írt egy barátnőm két perce, hogy haza ne menjek, mert polgárháború lesz!
Azt hiszem, mindjárt rohangálok kicsit körbe sikoltozva. Mi van már??? Oké hogy gondok vannak meg szegénység, meg pimasz politikusok, de ez azért már meredek önhergelés. Szerintem. Mit szóltok?

Scala 2013.05.30. 17:13:41

@Hej Vargáné: Így igaz, teljesen egyetértek a leírtakkal. Valóban proteszt lett megválasztva az összes kormány 20 éve (kivéve talán a Gyurcsány 2.0-t). Egy dolgot szeretnék azért nyomatékosítani, a Gyurcsány tényleg egy felkapaszkodott ripacs. :-DDD

(én nem szavaztam emiatt a fideszre mondjuk, ezzel együtt a többség így tett, ki is volt játszva ez a kártya rendesen, és kajálták a népek, mint kacsa a nokedlit.)
DuBarrynak nagyon igaza van a bulvárban, úgy lehet ma már bejutni a fejekbe... :-)

arisztotela 2013.05.30. 17:20:01

@Thor vagyok: hát itt Budán nincs polgárháború, de ma lehet bemegyek a kilenckerbe este, majd körbekérdezek:).

Scala 2013.05.30. 17:23:03

@DuBarry: Robert Menasse könyve, Ez volt Ausztria, Pozsonyban adták ki magyar nyelven, tetszene szerintem.
Én is nagyjából azt szeretem a németekben, amit leírtál.
Das war Österreich. Gesammelte Essays zum Land ohne Eigenschaften ("Ez volt Ausztria. Esszék a tulajdonságok nélküli országról"). Eva Schörkhuber kiadásában. Suhrkamp, Frankfurt/M. 2005.

Hammam (törölt) 2013.05.30. 17:26:03

@DuBarry: itt Pesten, XIII. kerben sincs polgárháború, csak borús idő és hangos költöztetők.

Thor vagyok 2013.05.30. 17:26:17

@DuBarry: Remélem, ott se találsz ilyesmit :)

Scala 2013.05.30. 17:35:45

@katarocks: Pontosan átérzem, ó, ha tudnád.
Sztem is király hely Barcelona.
ekem mindig szar hazajönni ide, Pestre. Még Keszthelyről is szar volt a fővárosba vissza, pedig ott a Közgép csinálta az új főteret és a partot, a kettő közt a park és a boltsorra már nem jutott, a '88-as fröccsentett beton átható ott, na de akkor nem jött volna ki az SLK merci amit a parkolóban láttam. Ezzel együtt nagyon élhető, gyerekbarát, csendes(ebb) hely, értékes, vilgotlátott emberekkel (a Pálmaházba menjetek be a Festetics Kastély kertjében és a növények tulajdonosát kérjétek!).

Írok lányok majd az örökbefogadásra, oda a Halle Berry posthoz, nem felejtettem el, csak 3 részre bontva fog menni, hosszú, és most csak röpködni jöttem a kommentek közé. :-)

Niurka (törölt) 2013.05.30. 20:53:34

@Thor vagyok: @DuBarry: Medárdot nem véletlenül figyelték meg. Ha akkor esik, akkor utána sokáig esik, de esni kell, mert ez nem a Szahara, tehát, ha akkor nem esik az csak úgy lehetséges, hogy előbb ideér az esőt hozó front, vagyis június 8-ig "leesik" az eső. Tehát Medárd után (szerintem kb. 5-6 nappal) meg fog szűnni az eső.

Niurka (törölt) 2013.05.30. 20:58:00

@Scala: Ha egy nő németül beszél, mindig eszembe jutnak a '70-es évek borzalmas pornófilmjei, ahol nagyon csúnya, meztelencsiga testű, térdzoknis nők, még náluk is csúnyább, pókhasú foghiányos földtúró parasztokkal kergetőznek a góré körül.

Thor vagyok 2013.05.30. 23:22:31

@Niurka: :):):)
Ha pasi, az mennyivel jobb? :)

Niurka (törölt) 2013.05.30. 23:50:37

@Thor vagyok: A német dirigálós nyelv, inkább pasi szájába való. Ahogy egy franciául beszélő pasi meg buzis. :)))

Thor vagyok 2013.05.31. 09:18:51

@Niurka: Sakkor mit szóljunk a hasítottnyelvű szpanyolhoz vagy a kivertfogú svédhez.

Amúgy én a német iránt kb így érzek, bárkinek a szájából is jöjjön ki:

subba.blog.hu/2013/05/29/a_vilag_nyelvei_vs_nemet?utm_source=bloghu_megosztas&utm_medium=facebook&utm_campaign=blhshare

arisztotela 2013.05.31. 11:52:30

Ebben is csak egy kis jóindulat kell:). Van szép német, és nem is stüszi vadász pornós. www.youtube.com/watch?v=hZAV4hsP5WU

arisztotela 2013.05.31. 11:56:52

www.youtube.com/watch?v=WdYHZ4ALrSY

Basszus itt hetven éves és harmincötnek látszik.

Thor vagyok 2013.05.31. 11:59:51

@DuBarry: Dejszen ez svédül beszél :)

Thor vagyok 2013.05.31. 12:01:57

@DuBarry: Nem, sajna nincs az a jóindulat, ami elég legyen :) Csak hallgasd meg a svédet a farkastorkával együtt mennyivel lazább. :)

arisztotela 2013.05.31. 12:03:10

@Thor vagyok: a Lili marlent svédül énekli? az első videóra gondoltam, nem az interjúra. Nekem a dal németnek tűnik:). A svéd szép, legalábbis a Bergman filmekben

Scala 2013.05.31. 12:04:06

@Niurka: Engem abban már tini koromban is a pasik borítottak ki, bottal se piszkálnám, csak nem tudtam így megfogalmazni, ahhoz a blog.hu kellett nekem. :-D

Thor vagyok 2013.05.31. 12:06:10

@DuBarry: Nemnem, még csak a felkonferálásnál tartottam a második videóban, az volt svéd.

Scala 2013.05.31. 12:09:04

@DuBarry: Így van, Dietrich nagyon ott van. Irtó picire szabták az orrát, de nőies német.
A magam részéről Angela Merkelt is imádom hallgatni, cuki és úgy beszél németül, hogy értem. A riportb bevágott ellenzéki (szoc.) képviselő dumáját nem. :-)))

arisztotela 2013.05.31. 12:13:30

@Scala: A berlini és a hamburgi német is nagyon szép. A többi már kevésbé.

Scala 2013.05.31. 12:25:34

@DuBarry: Kicsit viszamenve, mert gyermek ébredésével abba kellett tegnap hagynom, engem is kiakaszt, ha rosszul ejtenek idegen szavakat, pláne, amikor hű, de művelt vagyok felhanggal teszik ezt. Írtam már, a francia kiejtésem olyan, mintha az lennék, és ha valaki ezzel kérkedik - a franciát viszonylag kevesen beszélik itthon, aki igen, és fasz egóbajnok megteheti - gyomorrángásom lesz, majd ütnék.
Ingatlanügynököktől a leggyakoribb az ÁN blokk, ami AN blok, nem ZSÁN RÉNÓ, hanem ZSAN stb. Sztem már írtam egyszer erről...

Scala 2013.05.31. 12:26:05

Ja, és a croissant. Azt az anyósom is mindig elbassza. :-D

Scala 2013.05.31. 12:28:45

@Thor vagyok: Kós Károly :-). A "Szentség" / "Baromság" doboz nagyon tetszett! :-)

Thor vagyok 2013.05.31. 12:37:09

@Scala: :) Örülök. Bátorítok mindenkit a saját agy használatára :)

Thor vagyok 2013.05.31. 12:54:36

@Scala: Nekem az okoz vakaródzást, amikor az Auchan-t Ósön-özik otthon, mintha óceán lenne.

Hammam (törölt) 2013.05.31. 13:10:25

@Thor vagyok: Budaörsön elterjedt az AUHAN kiejtés is, na attól tényleg lábrángása lesz az embernek :-)

arisztotela 2013.05.31. 13:25:44

A kedvencem a vozs cigaretta, amit persze csak a nagyon elegánsak vásárolnak.

Scala 2013.05.31. 13:43:54

@Thor vagyok: Annyira mélyen, bennünk él, ahogyan mondod, hogy még azok is tele vannak vele akik meggyőződéses antikommunisták. Anyósomnak 7 testvére van, ebből 4 nő, egyik disszidált Bécsbe, hárman itt vannak. Vezetékes telefonon beszélnek, biztos van valami ingyenes lehetőség, be kellene ezeket szüntetni, a sztereotípiák, idióta, téves hiedelmek, az ítélkezés melegágya. Mindenről beszélni, csak a saját dolgainkról nem, amíg a máséról beszélek, addig se kell a magamén gondolkodni, hiszen én és az életvitelem maga a tökéletesség, ami nem frankó, az "a sors", ugye.
Na egy ilyennek a keretében Marika meséli anyósomnak, hogy a VIII. ker. ház, ahol él, egy nő a hat éves kislányával beköltözik, most újítják fel a lakást, de ó, mennyei atyám, két lakás lesz összenyitva, a nő szeretője a gyerek apja, aki nem él velük finanszírozza az egészet. Megjegyzem így lesz a lakás max. 110 nm. És ezt az egészet kiakadva meséli el nekem, már az anyósom. Kérdeztem a férjemet, hogy ebben mi a baj, hogy a nőnek szeretője van? Hogy a gyerek házasságon kívül született? Hogy a fickó nem él velük?
Nem, válaszolta, szerinte az hogy a Marika ott élte le az életét a házban, a 85 nm-es lakásban, azok meg csak úgy beköltöznek és rögtön két lakás az övék, ráadásul mindkettőben laknak, nem kiadják... Nem kell a kapitalizmus, amiben az egyiknek SOKKAL többje van, lehet, mint a másnak. ide Kádár kell.

/Azóta anyósom 3 hetet volt Bécsben az ottani testvérénél, mintha kicserélték volna! :-)/

Niurka (törölt) 2013.05.31. 13:44:22

@Thor vagyok: Mi az, hogy kivertfogú? Egyébként a daisy százszorszép és nem margaréta.

Scala 2013.05.31. 13:47:02

@Thor vagyok: Ósön, az kemény, igen, sajna már évtizedes! Először 2002-ben hallottam. :-D Kár, hogy nem az szűnt meg hanem a Cora. :-DDD

Niurka (törölt) 2013.05.31. 13:48:11

@DuBarry: Mi az a vozs cigaretta? Nem dohányzom, nem ismereg a cigiket.

Scala 2013.05.31. 13:50:44

@DuBarry: A Vozs cigaretta :-DDD

Niurka (törölt) 2013.05.31. 13:51:53

@Scala: Én azért a jópofának tartott "madaras TESCO" elnevezéstől is kiakadok.

Scala 2013.05.31. 13:53:04

@Niurka: Igen! Hoszé, mondjuk ezt asszem én is elrontom.
Ha portugál, akkor úgytudom amúgy, hogy a José kiejtve Zsuzé, pl. az író Saramago. Csak az olyan hülyén hangzik, hogy jobb spanyolosan mondani.

Scala 2013.05.31. 13:54:34

@Niurka: :-) az valahogy nekem se szellemes. :-D
Vogue a cigaretta, hosszú szálú, azt mondja Vozsnak.

Scala 2013.05.31. 14:01:00

@Niurka: Sógorom mesélte, egyik ismerőse offshore cégeket kezel, több százat. Az a dolga, hogy minden hónapban elutalja a névleges cégtulajdonosoknak, és ügyvezetőknek a havi juttatásukat. (Értsd: laptopon online bankol pár órát havonta). Néha Kubából, néha Taiföldről stb. Zsidó gyerek, persze. :-D

arisztotela 2013.05.31. 14:04:30

@Niurka: ige, a vogue. És franciásan próbálják ejteni.

arisztotela 2013.05.31. 14:05:07

@Niurka: régen még a plasztikai sebészek is tudtak:).

Scala 2013.05.31. 14:07:12

@Niurka: Nekem sem honvágyam van, hanem nem érzem jól magam, és elvágyódom. Most itt nem érzem jól magam, és Máltára vágyódom. Vagy akár Keszthely is jó lenne, esküszöm, teljesen szétzuhantam a Krisztina körúttól szerdán. Keszthelyen nyíltszívűek az emberek, lehet tologatni a babakocsit, van kultúra (Kastély), mégsem az az Aliga-matrac-lángos stb. Balaton-parti fíling, sok a külföldi, franciák is voltak, vidéki franciák, jó arcok; pecások, vitorlások, egy-két helyen olaszos színvonalú kávé. Étterem nincs úgy téynleg jó, a Bacchus elmegy. Oké, jobban szem előtt vannak a dzsipók, mint a 12. kerben (fú, kólával itatta az egy éves kislányát, kemény), ezzel együtt nem zavartak.
Futottam a parton, van egy Helikon Rádió nevű adó, diszkós slágerekkel reggel, elvoltam, ellennék na. És a legfontosabb, pont olyan messze van Ausztria, mint Siófok! ;-)

Scala 2013.05.31. 14:11:28

@DuBarry: A rúzs szét van kenve rajta, nagyanyám jut eszembe. Az árulja el, az a szétkent száj!
(Amúgy feszítve van a feje, egyezzünk ki abban, hogy negyvenötnek hat.)

Scala 2013.05.31. 14:13:31

@Niurka: És egyetértek,a fővárosi lét lesz neked a bajod, ahogyan nekem is azt hiszem. Soha, soha nem volt vágyódásom a Nagykörút után... nem is lesz asszem. Mondjuk nem is Pesten nőttem fel.

arisztotela 2013.05.31. 14:25:43

@Scala: na jó, de nálam már fiatalabbnak látszik, és hetven elmúlt:). Meg iszonyat jó teste volt öregen is, és nemcsak vékony volt, de valahogy melles-segges vékony, amit nem értek, mert hetvenben még nem volt implantátum:).

Niurka (törölt) 2013.05.31. 16:50:01

@Scala: @DuBarry: :)))), ja, köszönöm, dzsivendzsi, micsubicsi :))))

Hammam (törölt) 2013.05.31. 18:37:12

évfolyamtársam: a Csacsarel ... parfüm olyan jó.

Scala 2013.05.31. 21:48:50

@Niurka: Dzsivendzsi Jaaaaaj! Na az a halálom!
@Hammam: még nem hallottam! :-D

brokeness 2013.05.31. 22:05:11

@DuBarry: Igen.-) Milyen szépen volt plasztikázva Garbo, Monroe, Liz Taylor,Grace Kelly,Loren,A. Hepburn, a fiatal Deneuve.
Dietrich szemöldöke nem tetszik.
Olvastam a lánya, Maria Riva visszaemlékezéseit, s abban írja, hogy nem kis meló volt így összeraknia magát, és pl. műszempilla nélkül férfivendéget nem fogadott.Mindenesetre emblematikus figura. Létezik egyáltalán még ez a nőtípus?
Messze van a töltött cicababáktól, de nőisége ezerszer ütősebb.Állítólag megvolt neki Garbo és Kennedy is.

Thor vagyok 2013.05.31. 22:05:42

@Niurka: Ja, nekem is feltűnt hogy keveri a daisyt és a margarétát.

A svédben van az a hang ami átmenet a sj-hj-fj között, mint a sjuk, sköld, skitstövel szavakban pl, és egyik írásmód se közelíti meg, sőt felnőtt európai szájjal valszeg kimondhatatlan (legalábbis sem az anyám, sem nagynéném, sem unokatesó, akik felnőttkorukban mentek oda ki min 25 éve, nem tudják jól kiejteni, az ifjabb generáció igen) Definitli rásegítene egy szélesebb hézag a fogsor elülső részén a megfelelő sípoltatáshoz. Na amikor azt hallom, olyankor felötlik bennem, hogy ez úgy alakult ki, hogy annó valamelyik genetikailag igen sikeres viking ősapa arcán kicsit mecsúszott a harci szekerce.

Scala 2013.05.31. 22:07:46

Az alaptémához: szerintem van pénz az országban, az a rendszer, ahonnan évente ki lehet emelni 1000, jobb esetben 1500 milliárd HUF-t igenis megéri egyeseknek... vagyis sokaknak.
Engem is az bánt, hogy nincs látványos szépülés, épülés, csak a "kiszedés". Én nem tartom elfogadhatónak az M4-et és a hasonló projekteket, sztem undorító, nekem nem fér bele.

Szép környezetben a lepattant magyarok is jobban festenek, lásd új metrókocsik vagy megújult villamosmegállók. Már mindennek úgy kellene kinéznie, 2013 van!

Niurkanak adok igazat, olyan helyen jó élni, ahol normális életet lehet, nincs ez a por és kosz. Én Svájcot utálom, az nem kell, nem valami steril hely a vágyam, hanem valami nyugat-eu-i dolog. Mindenhol jobban érzem magam, ami nyugatabbra van. Londontól hülyét kapnék pár nap után, az tuti, ne legyen zsufi se, az is szempont.
Lanzarote, Málta, legyen egy sziget. :-))))

Thor vagyok 2013.05.31. 22:09:20

@Scala: Szegény unokatesómat vagy 216x javítottam ki, amivel csak annyit értem el, hogy igyekszik többet nem kimondani előttem, és inkább a Tescoba akar velem beugrani hazafelé menet :)

Thor vagyok 2013.05.31. 22:13:32

@Scala: a Vozst szerencsére még nem hallottam :) De hogy tetszik pl a Worcester-szósz magyarosan Vorcseszter-nek ejtve? A legjobb az volt, amikor ismerős hangosan harsogta, hogy valami barátnőjével Bloody Maryt ittak, de az csak paradicsomlé volt vodkával és amikor szóltak, hogy nincs benne VORCSESZTER-szósz, akkor a pincér olyan sötét volt, hogy azt se tudta, mi az a VORCSESZTER-szósz :)

Niurka (törölt) 2013.05.31. 23:30:21

Érdekes, hogy mindenkinek van nyelve, foga, mégsem képes megtanulni a másik nyelvét. Legalábbis vannak, akik képtelenek. Pl. az ázsiaiak képtelenek megtanulni valami "fehér nyelven". Volt egy vietnami a BME-n ő mindig azt mondta, hogy "vilá" (világ). Nem mondanak mássalhangzókat. De a franciák sem képesek, amikor pl. angolul beszélnek tök olyan, mintha franciául beszélnének. A magyarok nagyon nyílt magánhagzókkal beszélnek. Az indiaiakat mi könnyen értjük, mert az ő akcentusuk tök olyan, mint a miénk. A spanyolok meg nem azt mondják, hogy Áj hev femili, hanem Áj háv fámili. :))) (a franciák áj áv fámili).

arisztotela 2013.06.01. 01:59:29

@brokeness: Biszex volt, igen, nem, ez a nőtípus már nem létezik:). Fiatalon béna volt, 35 pluszosan lett díva. De én csak most tudom értékelni, fiatalon irtóztam tőle is, Garbótól is.

arisztotela 2013.06.01. 02:04:03

@Scala: igen, erről beszélek. Az olajvagyon a pattant arab tevepásztorokból is olyan elegáns sejkeket varázsolt, hogy jó rájuk nézni, itt is két generáció alatt eltűnne minden repedt sarok és bugyogó sörhas, csak lóvé kéne. És ez kis ország, rendbe lehetne kapni 10 év alatt ésszel.

arisztotela 2013.06.01. 02:05:14

@Scala: érdekes, én utálom a szigeteket, csak az ne, mindig félek, hogy beleesem a tengerbe.

arisztotela 2013.06.01. 02:10:47

@Niurka: hát tegnap Wang mesternél egy kis kínai gyerek akcentus nélkül beszélt, tökéletesen. Tudnak azok, ha akarnak. Mi magyarok kevésbé. Összes kint rekedt rokonom tökéletes magyarsággal tolta az angolt, franciát.

Mujza 2013.06.01. 08:13:34

Amikor elkezdtem babaangolra járatni a gyereket, volt ismerősöm, aki roppant hevesen próbált lebeszélni róla, azzal az indokkal, hogy így soha nem fog tudni anyanyelvi szintű kiejtéssel beszélni. Azóta ezen röhögök... (szerintem ez nem elvárás, aki külföldi, az külföldi, törekedjen a minél szebb kiejtésre, de az angol sem egységes, akcentus valakinek a szemszögéből mindig lesz, másrészt attól miért lenne jobb a kiejtése, ha 3. osztályos korában kezdi el?)

Mujza 2013.06.01. 08:16:06

@Thor vagyok: az a baj, hogy néhol attól félek, ha rendesen mondanám a szósz nevét, akkor a pincér nem tudná, mit akarok. Egyébként ne csodálkozzunk, ha a kék szalag kaját SEHOL nem tudják leírni (ahol ige, ott ihletem is van enni :-)

Thor vagyok 2013.06.01. 09:26:44

@Niurka: Valahol olvastam, hogy amikor egy kisgyerek tanulni kezdi a hangokat, még az összesre tökéletesen képes és végig is próbálja őket a zöngés kettőshangzóktól kezdve a busman csettegéses hangokig, aztán a környezete visszajelzésére megtartja a sikereseket, és arra formálódik a szája. Tökéletes kiejtést 10 éves kor alatt lehet tanulni, utána már arra csontosodott-izomfeszesedett be az ember összes hangképző szerve, amit addig tanult, és tényleg fiziológiai okat vannak az idegen nyelven való akcentusnak, még ha persze szélsőséges poénkodás is, amiket írok róla.
Saját megfigyelés: a zenei hallás sokat számít abban, hogy mennyire lesz erős/elenyésző az ember akcentusa idegen nyelven.

Thor vagyok 2013.06.01. 09:27:45

@DuBarry: Igen, ez elég valószínű, de gondolod, hogy pont a nyelvőrség miatt? :)

Thor vagyok 2013.06.01. 09:29:02

@Mujza: Oké, nem erről beszéltem, csak meredek volt nekem, hogy bunkóznak valakit, amikor ők mégbunkóbbak, de ugye kell a pincér fölött érzett fölény. Amúgy se szimpi, ha valaki ezt a pincéren éli ki.

Mujza 2013.06.01. 09:48:59

@Thor vagyok: nem értem pontosan mire célzol. Én nem fölényeskedek a pincérekkel, csak ez a szósz pont az ő szakmájukba vág, ezért lenne elvárható, hogy tudják -szerintem.

Thor vagyok 2013.06.01. 09:51:19

@Mujza: Nem te, a sztorira utaltam, amit meséltem. És nem tartom akkora sötétségnek egy pincértől, ha nem jön rá, mit akarnak tőle, ha alig hasonlít a szó, amit mondanak.

Niurka (törölt) 2013.06.01. 12:16:24

@Mujza: Mi az a kék szalag kaja? A kék szalag nem egy verseny a Balatonon?

Niurka (törölt) 2013.06.01. 12:18:25

@Thor vagyok: @DuBarry: Jó, nyilván aki csecsemő korától tanul az más, de most a felnőttekről (egyetemistákról) beszélek, akik valamilyen nyelven "élnek" és mellé tanulnak idegen nyelvet. Egyébként a sima akcentus engem sem zavar, csak az, amikor érthetetlen valaki, pl. a franciák vagy az ázsiaiak.

Mujza 2013.06.01. 12:21:17

@Niurka: Gordon blue, cordon bleu, gordon blu :-)

arisztotela 2013.06.01. 13:00:00

@Niurka: Kábé 23 lehetett a kínai, és egy éve tanult:). Nagyon ideges lettem, mert tanulok arabul, és nagyon lassan megy. Persze öregebb is vagyok, de a lényeg, hogy az ember idősebben szégyell gagyogni, és anélkül nem megy.

Thor vagyok 2013.06.01. 13:33:22

@DuBarry: Miért és honnan tanulsz arabul? Csak azért kérdem, mert engem is érdekelni kezdett.

arisztotela 2013.06.01. 13:50:56

@Thor vagyok: egy arabtól:). Csak angolul tudok, németül gagyogok, de végül azért nem tanultam meg normálisan, mert Európában mindenki angolul beszél hozzám, még a németek is. Akartam egy fura nyelvet, a kínai, japán esélytelen, maradt az arab. Ezzel egy gond van, hogy az irodalmit tanítják, de ezt sehol sem beszélik, mint a mandarint pl.
A nyelv nem annyira nehéz, csak az írás.

Thor vagyok 2013.06.01. 14:45:58

@DuBarry: Az annyira poén lehet, ha tud valaki olyan hosszú virágindákat írni és azt is, hogy melyik kacskaringó mit jelent :)
Asszem az írás a másik, minden minőségében, amiért odavagyok - itt volt egy kedvenc japán kollégám, aki egyszer leírta a nevemet 3-féle japán írásmóddal, és istbiz felért egy kisebb üveg parfüm ajándékba kapásával.

Scala 2013.06.01. 14:53:01

@DuBarry: Libanoni ismerőseimtől ragadt rám egy s más, sztem beszélni könnyű, és érteni is. Rám ragadt, nem nehéz nyelv. A svéd nehezebbnek tűnik. Az írás dráma, elismerem.
Egy időben a kábelen csomó csatorna jött, olyan eltérések vannak régiónként, hogy egymáson is röhögnek. Pl. a libanoniak szerint a szírek akcentusa nevetséges, emlékeszem, mondták.

Niurka (törölt) 2013.06.01. 15:52:22

@DuBarry: (fonetikusan írom) soajja, soajja

Scala 2013.06.01. 19:19:49

@Niurka: igen, így igaz. Ők csak arabul beszélnek! ;-)

Thor vagyok 2013.06.01. 19:25:21

@Niurka: @Scala: Meg a perzsák. Mondjuk ők nem is azok, de tényleg hajlamosak az európaiak egy kalap alá venni őket az arabokkal.

Scala 2013.06.01. 19:25:24

Ajándékba kaptuk, és akkor is leírom, ez a könyv viszont tényleg borzalmas.
Varró Dániel: Akinek a foga kijött, "versek". Úristen.
http://bookline.hu/product/home!execute.action?_v=Varro_Daniel_Akinek_a_foga_kijott_Meg_korszerubb_mondokak_kevesbe_kis_babaknak&id=105206&type=22

Thor vagyok 2013.06.01. 21:01:05

@Scala: Na, milyen? Miért? Varró Dani zömében istenkirály, és biztos nagyon jó apa is, de már nagyon várom, hogy kicsit megnőjenek a gyerekei, és megint írjon normális, felnőtt dolgokat.

Scala 2013.06.01. 21:53:09

@Thor vagyok: Barbara eléggé nekiállt a könyvnek, sok lapja hiányzik már, igyekszem egy verset begépelni holnap, erőltetett, kínos, iszonyú bárgyú, és erőlködős.

Thor vagyok 2013.06.01. 21:54:10

@Scala: Nem értelek. A lányod rendeltetésszerűen használja és örömöt okoz neki. Akkor mi baj? :)

Scala 2013.06.01. 21:54:19

@Thor vagyok: Persze! Iraknál vége az araboknak, az irániak nem arabok, hanem perzsák. Ilyeneket kellene tanítani a suliban.

Scala 2013.06.01. 21:55:54

@Thor vagyok: És az én kedvenc perzsám Freddie Mercury. Oké, tudom, Indiába szakadt.

Thor vagyok 2013.06.01. 21:56:33

@Scala: Nekem voltak az elején perzsa kollégáim, legjobb élményem az idegen kultúrákkal. Azzal a békebeli úri jómodorral max a nagyapáim generációjánál találkoztam. Gondolkodási struktúrák/humorérzék szempontjából meg tök európaiak.

Thor vagyok 2013.06.01. 21:57:18

@Scala: No lám, róla komolyan azt hittem, hogy arab. Tuti nem arab?

Scala 2013.06.01. 22:03:53

@Thor vagyok: hu.wikipedia.org/wiki/Freddie_Mercury

"A rajongók között gyakran tapasztalható Mercury nemzeti eredetére vonatkozó zavar. Többen úgy vélik, hogy Mercury angol (európai) és perzsa ősökkel rendelkezik, vagy csak perzsa, iráni származással. A valóság azonban az, hogy számos zoroasztriánus perzsa menekült el Perzsiából a muszlim invázió elől, és telepedett le Indiában, és több száz év alatt a helyi lakosságba asszimilálódtak. Mercury születési anyakönyve indiaiként hivatkozik rá.[4]
Freddie Mercury eredetileg Farrokh Bulsara néven született a zanzibári Stone Townban, párszi indiai szülők gyermekeként. Szülei, Bomi és Jer Bulsara azért vándoroltak ki Zanzibárba, hogy apja pénztáros maradhasson a Brit Gyarmati Hivatalban. Húgát Kashmirának hívják."

Thor vagyok 2013.06.01. 22:08:22

@Scala: Nahát :) a pársziról úgy tudtam, hogy indiai, és azt hittem, csak olyan alfaj mint a szikh. Ezek szerint indiai perzsa?
Óóó, tényleg, ha IGAZÁN jó meséskönyvet akarsz majd a lányodnak, akkor Kiplingtől: Az elefántkölyök! Nehogy kihagyjátok! Abban van a párszi esete a rossz modorú orrszarvúval, arról jutott eszembe, de az összes mese benne az elejétől a végéig isteni!

Thor vagyok 2013.06.01. 22:32:37

@mici˙: Érdekes. Régebben volt a Határátkelőn egy szülői beszámoló a saját négynyelvű gyerekeiről (magyar apa, kínai anya, angol óvoda Kanadában és talán egy német nagyszülő aki részt vesz a nevelésükben?) Megdöbbentő volt, szerinte párhuzamosan simán kezelik a gyerekek a négy nyelvet külön, nem zavarodtak bele, az írás leginkább azt feszegette, hogy vajon hánynál lehet a határ.

mici˙ 2013.06.01. 22:42:05

@Thor vagyok: Egybként az is érdekes lehet, hogy a nem amerikai, de angol anyanyelvű színészek hogyan hollywoodosítják az eredeti akcentudukat.

Mujza 2013.06.01. 23:10:56

@Scala: @Thor vagyok: megköszönném, ha a ajánlotok jó mesekönyvet! Varró Dániel nekem sem jött be, Bartos Erikától égnek állt sokáig a hajam, de a véleményem jelentősen formálódott, mióta ténylegesen forgatom. A verses, mondókás dolgai mellényúlások, de a Bogyó és Babóca határozottan jó, a fanyalgóknak savanyú a szőlő :-) Egy 1,5 évest ez köt le, az egyszerűségével, kedvességével. Aztán kinövi! Berg Judit Micsoda idő tökéletes váltás :-) Szóval ajánljatok, nagy mesefalók a gyerekek :-)

Niurka (törölt) 2013.06.02. 00:01:06

@Scala: Az én szomszédom egy perzsa srác, ááááá, gyönyörű, bevállalnám, csak nagyon fiatal. :))))

Niurka (törölt) 2013.06.02. 00:04:29

@mici˙: Hú, ez nagyon jó, köszönöm!

belzebubó 2013.06.02. 10:39:19

@DuBarry: Csak par kommentet olvastam el, es a Jaksity cikkben nem talaltam meg ezt a reszt, ahol a szingapuri ember boldogsagarol ir, csak Lee kiraly ( itt gunyosan igy hivjak) rendszererol, de ha ilyet leirt Jaksity, akkor nagy bajok vannak tajekozottsagaval. Sajat maguk bevallasa szerint is a leg"grumpy"bb, legfrusztraltabb nep. Folyton" be happy" kampanyok vannak, meg szivecskeket meg lufikat osztogatnak a metroban, hogy romantikus hangulatba hozzak a nepet, hatha tobbet fognak kufircolni, mert olyan frusztraltak, hogy nem all a cerka se.
"Famous condom maker Durex released the Global Sex Survey 2005 results, and Singaporeans are "not interested" in sex. In the 2004 survey, Singaporeans had sex 79 times per year. Singaporeans had sex 73 times only in 2005!

The Japanese continue to rank the last in the global sex survey, with an annual average of 45 times. This means the Japanese have less than 1 session of sex per week.

The Greeks trash the French this year, and was crowned the most sexually active in 2005, with an average of 138 times per year. This is twice that of Singaporeans. The 2nd position belongs to Croatians with an annual average of 134 times while the French were ranked 6 this year with an annual average of 120 times of sex."
http://therealsingapore.com/content/why-singaporeans-are-angry-and-unhappy-–-and-what-government-needs-do
'reason why we are ranked as the people with the least emotions and least positive emotions?
7 ev alatt nem emleszem, hogy valoban felszabadult, komplexusok nelkuli szingaval talalkoztam-e. Es mondom ezt ugy, hogy 7 eve egy motorosklub tagja vagyok es a Harley tagokra sehol a vilagon nem jellemzo a befeszultseg. Ezeknek itt ez megis osszejott. A feher emberrel szemben pedig meg jobban hatvanyozodnak a komplexusaik. Semmi osszefugges nincs a bankszamlajukkal.

arisztotela 2013.06.02. 10:54:41

@belzebubó: nem mondta, hogy boldogok, csak sok a zsé. De kösz, érdekes volt.

belzebubó 2013.06.02. 11:31:03

@DuBarry: Mert ezt irtad: "Tartom, hogy központosított vezetés kell, de egy olyan vezetővel, aki felméri, hogy akkor jár jól, ha boldogok az emberek, ahogy Jaksity is írta a szingapúri emberről. "
Csodálkoztam, kerestem a cikkben, hogy tudta Jaksity egy mondatba illeszteni Szingapúrt meg a boldogságot :D
Kis ország (nulla erőforrás, piros pont a térképen, erőtlen)+kis cerka (frusztráció) +nagy diktatúra (nem számit senki szava, pl. öngyilkosság, sztrájk büncselekmény, börtön jár érte) kombó eredménye ez röviden.
Tök boldogtalan nép és nagyon nagy társadalmi probléma ez, sokat foglalkoznak ezzel a médiában itt.

Singapore is well known for being one of the richest countries in the world. She has the 6th highest GDP per capita in the world and boasts having the highest percentage of millionaires in its population. According to a BCG report, 15.5% of Singaporeans are millionaires, outranking Switzerland (9.9%) and the United States (4.5%).

Yet, a recent Gallup report shows that Singapore’s citizens are the unhappiest in the world. In fact, Singaporeans are less happy than the populations of North Korea, Iraq, Haiti, Afghanistan, and Syria- places where people are starving or being bombed to death!

Scala 2013.06.02. 18:50:59

@mici˙: Elolvastam, nagyon köszi. Jó cikk, valóban! Szeretem amikor linkelsz valamit. :-)
Én azt hiszem a 8 éves korhatár nem olyan szigorú vízválasztó, és ezt arra alapozom, hogy 10-14 éves korom között akcentus nélkül tanultam meg franciául, anyanyelvi környezetben. Természetesen ez a kutatás lehet kimutatta volna, hogy nem vagyok kétnyelvű, mondjuk úgy, hogy az utolsó két évben egyik tanárom sem tudta, hogy nem vagyok születésem óta francia földön. Nem is foglalkoztak a dologgal, állami suli volt. Az ottani pedagógusokról regéket tudnék mesélni, azt a liberalizmust magyar bálint megirigyelte volna.
A zenei hallás a megfejtése a dolognak.
Anyukám nem egy vág az esze típusú személyiség, meg helyezkedni se tudott soha, ezzel együtt minden körülmények között elismerésre méltó, ahogyan négy nyelven igen magas színvonalon beszél, franciául és németül anyanyelvi kiejtéssel. Angolt tanulta 20 éves kor felett, az már szókincsben gyengébben megy neki, de nincs magyaros akcentusa. Anyósom lexikonszerkesztőként dolgozott, németül és angolul, hat éves korától járt egy német (osztrák?) nénihez, angolul ELTE tanszéken dolgozó tanár nővére tanította, mégis full magyaros beütéssel beszél. Szerintem a hallás dönt. Valaki vagy tudja reprodukálni, amit hall az anyanyelvűektől vagy nem. Idősödéssel valóban romlik a képesség, én az olasznál éreztem.
Mondjuk ha kipakolnának Firenzében nyolc-tizenkét hétre, és csak ez lenne a dolgom, istenbizony nagyon igyekeznék! :-)))

Scala 2013.06.02. 18:59:19

@Thor vagyok: Na látod, teljes igazad van! :-)
Példa:
"Szappanbuborék-fújogató

Mit kukorékolsz, te baba?
Unalmas a babalét?
Nyújtsak vidám szórakozást, adjak elő kabarét?

Unalmas a babalét,
kell pár színes buborék.
Míg valaki nem fúj olyat, addig tart a kukorék.

Csillámló kis kerek lufik,
milyen szépek! Milyen pufik!

Kívül szappan,
abban
luk van,
hozzáérek, szét is pukkan.

Ó, az élet múló bája!
Tessék, itt a fújókája,
fújj ezen a karikán át -
le ne nyald a karimáját!

Csücsöríts, és fújj, fújj!
Ne nyalogasd: pfuj, pfuj."

Ez nem a legrosszabb a kötetből, mert nem akartam direkt szemetül kiválasztani...

Scala 2013.06.02. 19:06:26

@DuBarry: Értem, amit mondasz, félelmetes ott a nagy víz közepén! :-)
Évente egy európai szigetet meg kellene néznem, hogy kiválaszthassam az ideálisat! Sajna a gyermek bőre érzékeny, fehér, ezek a szansájn holidék felejtősek, bár jut eszembe szezonon kívül olcsó.

Scala 2013.06.02. 19:10:15

@belzebubó: a boldogság képesség kérdése, igen.
Állítólag olyan érzelmek, mint a hála (nem embernek vagy hálás, hanem felfelé Isten, teremtő, univerzum) és a szeretet sokat segítenek. A pénz szerintem jó érzést kelt(het), áramlik a bőség, mittudomén ilyesmi, úgy tűnik ez így önmagában nem elég...

Mujza 2013.06.02. 19:12:41

@Scala: igen, párat ismerek, de ő "csak" illusztrátor.

Te jó ég, ez a vers de bugyuta.

Olaszul tanulni ne Firenzébe vágyj, ott nem tudnak. (hoha hola stílusban :-D) Szicília, Ancona, Róma inkább :-)

Mujza 2013.06.02. 19:25:54

@Mujza: olasztanár barátnőim szemléltették egyszer, ki hogy beszél Olaszországban. Ez volt az egyik legszórakoztatóbb változat, meg a bolognai, azok az ny-et nyomatják. Többre sajna nem emlékszem :-(

Scala 2013.06.02. 19:37:09

@Mujza: Értem! :-)))
Jártunk hangversenyre az Olasz Intézetbe, ott volt prospektus a széken, 3 hónapos tanfolyam. Rómában értettem az olaszt, valami olyat kellene megtanulni. Egyszer tavaly már beszéltünk erről, délebbre nekem gáz, ahogy beszélnek, mintha román lenne.

Mujza 2013.06.02. 19:51:39

Akartam már kérdezni, volt valaki közületek élő kijutós játékon? Tapasztalat? Vélemény? Csábítanak, és nem tudom, beadjam-e a derekam. :-D

Thor vagyok 2013.06.02. 20:05:36

@Scala: A zenei hallásban? :)
Légyszilégyszi, szemétkedj! :) Szeretném a legszarabbat! Ez csak olyan átlagosan fáradt és erőlködő, tán már nem bír olyan lelkes lenni. Hátha eljő az idő, hogy leszakad végre a gyerekversekről!

Thor vagyok 2013.06.02. 20:10:48

@Scala: NAjó, akkor Szingapúrt kihúzom a listáról, ahova mennék élni :)
Nem szeretem amúgy ezt "a boldogság bennünk van" cuccos sulykolását, bennem csak bűntudatot ébreszt a szar időszakaimban, hogy lám, ilyen kis fos gyári hibás vagyok. Ennél sokkal jobb akár erőszakkal memorizálni, hogy azért lámlám, olyankor, amikor lekerült rólam a nyomás, és pár apró dolog megjavult a külső körülményeimben, mit tesz isten, sose ragaszkodtam a depresszióban ragadáshoz. Asszem, ha valakinek épp szar, főleg ha régóta az, akkor az utolsó dolog amire szüksége van, még ez a plusz bűntudatkeltés.

katarocks 2013.06.02. 21:22:31

@Scala: @Mujza: Rómától lefelé beszélnek teljesen máshogy, addig még jó, én a déliekből semmit nem értek. Mondjuk az én olasz kiejtésem, jajj :D Szerintem onnantól lesz jobb valakinek a kiejtése, amikor már nem kell a mondanivalón gondolkozni, és lehet csiszolni a részleteken.
Én az olaszt 16 évesen kezdtem el tanulni, de egyszerűen nem megy igazán. Érteni értek mindent, de a nyelvtant képtelen vagyok gyakorlatban alkalmazni. Ki kéne mennem nekem is 3 hónapra Rómába, aztán rögtön belerázódnék. Azért töredelmesen küzdök vele :)

katarocks 2013.06.02. 21:28:31

@Scala: Én Madeirára szeretnék menni, bár nem vagyok egy strandolós, inkább a természet vonz. Ott voltál már?

arisztotela 2013.06.02. 21:39:03

@Scala: nem zenei hallás:). Nyelvhallás, ez is más, remekül zenélő emberek pocsékul beszélnek nyelveket és fordítva.

mici˙ 2013.06.02. 22:01:02

Nem tudom, lehet, hogy ez igénytelenség, de én egy percig sem vagyok hajlandó rosszul érezni magam az akentusom miatt. Egyetlen kollégám van, aki tökéletes brit akcentust virít, de szerintem annyira erőltetett, hogy nem is tudok arra koncentrálni amit mond, mert mindig csak azt hallom ahogy formálja a szavakat.

Niurka (törölt) 2013.06.02. 22:37:23

@katarocks: Madeirán nem fogsz strandolni. Az európai óceánpartok felejtősek, baromi hideg a víz.

Niurka (törölt) 2013.06.02. 22:40:23

@mici˙: Szerintem sem kell az akcentuson görcsölni. Amíg a köcsög franciák képtelenk érthető angolt beszélni (és már az nagy szám, hogy képesek megtanulni bármilyen más nyelven), addig kár a tökéletes akcentuson feszülni. Egyébként másutt nem látom ezt a görcsös igyekezetet, mármint a külföldieknél.

Thor vagyok 2013.06.08. 11:32:13

Na MA van Medárd, most figyeljetek! Az árvíz nem ér, csak az eső :)

jana-ina 2013.06.10. 20:29:45

@Niurka: de leginkàbb Batthyány ès nem "battyányi"....n + i és nem ny + í.

jana-ina 2013.06.10. 20:42:01

@DuBarry: speciell a svédeket azért bírom, mert feltèteleznek a "nép"- ről alapvető képességeket. Ezért aztán ami nem svéd produkció az a tv-ben felirattal megy. Szóval az az alapgondolat az, hogy a svéd nép vagy megért mindent különböző nyelveken (leginkabb angolul), vagy eléggé gyorsak ahhoz, hogy a feliratokat el tudják olvasni...tehát jó a szövegértésük. Ezért aztán már a gyerekek is angolul hallják a rajzfilmeket is.

A nagyobb svéd cégeknél angolul megy a levelezés méf a svédek között is és mégsem megy a nagy nacionalista duma az identitás elvesztéséről.

Niurka (törölt) 2013.06.11. 11:27:09

@jana-ina: Azert sokat szamit, hogy a suliban tanulnak. Ja, es konnyebb ugy nyelvet tanulni, hogy sok az ismeros szo. Egy hollandnak sokkal konnyebb nemetet es angolt tanulnia, mert az o nyelve szinte a masik kettobol lett osszegyurva. De mindegy, nyelvet kell tanulni. Azzal megy a legtobbre az ember, sok esetben meg a szakmanal is tobbet er.

Scala 2013.06.11. 15:34:32

@Thor vagyok: Barbara (a lányom) három lapot kitépett a kötetből, az hat oldal.
Ez csak töredék, az elejéről, nálam itt kezdődött az áramszünet eme könyvvel kapcsolatban.
"Mászogató / ezt minden hájjal megkent kisbabáknak kell mondogatni, utánuk szaladgálva

Hé, te baba! Hé, te!
Hová lesz a séta? < erről mindig Niurka leszólítós dumája jut eszembe tavalyról, ami viszont kva jó! :-DDD>

Nem mászom el Tömörkényig,
csak ide a vödörkémig.
Belehörgök ijesztően,
a szomszéd is kilesz tőlem.

Héka, baba! Héka!
Hová lesz a séta?
Nem megyek a mányi tóig,
csak a távirányítóig.
Átteszem a kettesre,
épp amikor fény derülne
a filmben a tettesre. (...)"

Vagy ez ni:
Egyhangú ringató / ezt csücsörítve kell mondogatni

Ó, zokogó poronty!
Mosolygós, boldog voltod hol most,
no mondd?
Ógsz-mógsz, orrod lóg,
toporogsz morcos módon folyton.
Kócos koboldom,
Komolyból mondom: szomorodom
hóbortos, rossz modorodon.

Pötty örömöm! Gyöngyöm!
Örökös bömbömöd könyökömön jön,
könyökömön!
Önnön csökönyös kölykömön örökkön rökönyödöm.

Kis pisis picirim,
hisztid kibírni kín! Kín!
Mit sírsz-rísz mindig?
Mit nyísz?
Hisz nincs bibi,
sírni min nincs itt.
Csitt!

Egyre keseregsz nekem, te ded.
Ne tedd!
Ej, te gyerek,
felvegyelek, letegyelek?
Jelentem, ezennel lett elegem.
Ne nyekeregj!
Csend legyen!
Nem! Nem!
Fejem beleverem!

Ágálsz, drágám?
Dán táncháznál kárálsz tán?
Báránykám,
ádáz lármád már-már fáj!
Állj! Szád zárd!
Bár kábává válnál már! (...)"

És a többi, és a többi, nem bírok ebből többet begépelni.

Esküszöm a férjem fürdetés közben jobban nyomja, épp ami jön, sokkal kevésbé erőltetett.

Na

Scala 2013.06.11. 15:39:11

@Mujza: Voltam Kettlebellen, rohadt jó, hatékony. Viszont technikás, egy teljesen új mozgásforma, és én elég átlagos vagyok az ilyesmihez, most túl kimerült vagyok, alvás átszoktatásban van a gyermek, hogy tudjak koncentrálni, és a szülei neveljék fel, ne valami intézet, mert mi kipurcantunk. :-) Reményeim szerint egy hónap múlva kezdem el a bellt, hetente kétszer.
Egy alkalom alatt is láttam az eredményt, pedig csak szűk egy órát mozogtam. Hálásan köszönöm az ajánlást! :-)

Thor vagyok 2013.06.11. 19:00:23

@Scala: Láthatóan fárad :) Nah, sebaj, majdcsak megnőnek már egy kicsit a gyerekei és írhat újra normális dolgokat :)

Mujza 2013.06.11. 21:44:47

@Scala: nagyon szívesen, és is imádom, a jelenlegi életformámban tökéletes :-)

Mi az, hogy alvás átszoktatás? Mit, miért és hogyan csinálsz? Altatós tippek jól jönnének, a fiam "elromlott". (eddig letettem-elaludt, de pár hete őt is őriznem kell, amíg elalszik, és ez felszorozva 2 gyerekkel, marha macerás...)

Niurka (törölt) 2013.06.12. 00:56:42

@Mujza: Szoktak felni. Sokszor segit, ha egy szobaba kerul egy nagyobbal, mert akkor nem fel ejjel.

Mujza 2013.06.12. 10:51:33

@Niurka: tuti fél, a nagy is, de ő már ki is mondja. Erre én is gondoltam, de külön szobában vannak, és a nagy mereven elzárkózik az ötlettől. Se ő nem akar átmenni, sem a kicsi nem költözhet hozzá. :-(

Mujza 2013.06.12. 12:57:40

@Niurka: van az is, sólámpát használok.

Scala 2013.06.12. 16:22:07

@Mujza: Az Aludj jól gyermekem könyv megvolt? Spanyol, arcelonai alvásklinka orvosa írta, és ugyanaz (mű)fordította, mint a García Márquez könyveket, nekem kész élvezet volt! Persze lehet az ott adott tippek nem működnek.
Lányommal nem elalvási gond van, magától alszik el négy és fél (!) hónapos kora óta, elfordul és az ujját szopizza.
Felébredési procedúrája nagyon kemény már hónapok óta, kb. három hónapja, meg kén néznem.
Na szóval próbálom érthetően.
- végigalussza az éjszakát 20h, 20h30-tól, óraátállítás óta 21h
- 5h felkel, vagy legkésőbb 5h30
- kap anyatejet
- nem alszik vissza, aktív, fordul-pörög, beszél, országos körkapcsolás két-perces váltásokkal, annyi hangon és témát dolgoz fel; csörgőit használja
- én még kóma vagyok, mert 20h nem tudtam elaludni, csak mondjuk éjfélkor gyorsan nyomok egy kávét szoptatás után
- percre pontosan egy óra múlva kap gyümölcspürét
- tovább is aktív, már számít a részvételedre
- felkelés után két órával kér anyatejet, inkább a komfort, mint a mennyiség miatt, és alszik két órát. Én ekkor már visszaaludni nem tudok, mert a kávé ugye.
Ez volt a klasszik változat.
Keszthelyen felborult ez a rend, amit tűrtünk, merthogy átalussza az éjszakát, 9 órát.
Hajnalban 2h30 körül ébredt és kért anyatejet. OK.
Hazaértünkkor is megtartotta ezt, 2h30 - 3h ébredt, majd 5h30 vagy 6h kezdte a rutint.
Ettől a változattól már annyira kipurcantunk, hogy eldöntöttem, lesz, ami lesz, egy hét átszoktatás következik (állítólag annyi idő alatt "bármire" rá lehet szoktatni, csak következetesnek kell lenni) hajnalban megetetem, majd négy óra múlva nézek be hozzá. Azaz, ha 3h keltünk anyatejezni, akkor 7h.
Csodák, csodája nem kiabált, vagy vert fel minket, nem tudom pontosan, hogy mit csinál, sztem kicsit pörög majd visszaszusszan, én viszont sokkal kipihentebb vagyok, a plusz másfél órától. Első nap nem mosolygott, amikor bementem, másodiktól minden okés volt.

Öt nap után tegnapelőtt persze nem kért hajnalban enni... de legalább 6h30 kelt.
Most éjjel kicsit elcsesztem, mert nem akartam elaludni a tornáját, mindenesetre már azt tervezem, hogy egész éjjel magára hagyom, 21h-7h.
Egy gyereknek sem jó, ha a szülei rém kimerültek, tikkel az anyja szeme, a szívritmusomról nem is beszélve (extraszisztolék ezerrel)...
Na ez van.

Nem tudom mi lehet a gyerekeiddel, sosem féltem éjjel, de az is igaz, hogy ilyen kicsiként nem aludtam külön a tesómtól... amíg ő nem volt, asszem anyámék is fent aludtak az emeleten velem...
A lányoddal kapcs.: egy jó tanácsot kaptam, általános persze, nekem segített, hogy meg tudjam lépni az átszoktatást:
- "szoktatás", azaz következetes rend egy hét minimum
- nagyon fontos a gyerekeknek a határkijelölés, az nyugtatja meg őket, azaz nem az van, amit a gyerek kitalál, hanem, ami a szülők által kiadott rend(szer). Nem szabad mindent a gyerekekre hagyni.
Nekem az nem volt világos, hogy egy hét hónapos csecsemőre is vonatkozik ez. Hát igen, működik.

Keszthelyről is totál alváshiányosa tértünk haza, egy hétig ment az őrület, aztán léptem. Kellett hogy valaki megtolja a hátamat, ő sokkal radikálisabban nyomta, már a 2 hónapos gyereket sem etette éjjel... ezt én nem merném, de így nevelt fel az édesanyja négy gyereket, olyat is aki kis súllyal született. És igaz, ami igaz, négy gyereket csak rendszerrel lehet felnevelni.

Mujza 2013.06.12. 17:47:13

@Scala: "azt tervezem, hogy egész éjjel magára hagyom" Ezt nem értem. Én csak akkor megyek be, ha kellek, de kifejtem.
A kicsi legkésőbb 21-ig ágyba kerül, ha álmosabb, korábban, de nem percre pontosan csinálom, hanem tól-ig határok között, igény szerint. Szóval lerakom, aztán kimegyek. Eddig szépen elaludt magától, (hallottam, hogy egy darabig forgolódik, magyaráz stb, de nem kellettem.) Most kilépek az ajtón, egyből elkezd sírni, ha az ágya mellett maradok, néha megfogom a kezét, ahogy igényli, de nem enged ki a szobából. Nem kell simogatnom, ringatnom, csak legyek ott. És a lányom is ilyen volt, csak nem 21 hanem 8 hónaposan kezdte. Én éjjel csak akkor megyek, ha sír utánam, a kicsi sokáig eljátszik az ágyában, én félálomban hallom a babaőrben, de ekkor még nem kellek, így nem is megyek. Nekem egyben le szokott nyomni 11-12 óra alvást mindkettő, csak elaludni nem megy :-) A nagy meg éjjel felébred, és átjön közénk. Mostanában a kicsi is néha felébred, de nem vágyik közénk, csak mellette kell maradnom, amíg visszaalszik. Szóval félnek egyedül, de úgy látszik, egymásnak sem elegek éjjel, ez most a nyaraláson beigazolódott, mert egy szobában aludtak, de ugyan úgy én kellettem. Lassan beletörődök, hogy ez van, majd kinövik :-) Az éjszaka nagy misztérium nekik, nem merek drasztikusan beleavatkozni (bőgetni stb.)

Nekem egyébként szoptatós korukban az éjjeli ébredés teljesen egyértelműen, mindkettőnél kizárólag az éhség miatt volt. Amikor igazi vacsora/tápszer kombira áttértünk, onnan 10-12 óráznak.

Mujza 2013.06.12. 17:50:15

@Scala: a könyvtippet köszi, már beszerzés alá is helyeztem :-D

Niurka (törölt) 2013.06.13. 01:57:21

@Scala: Azt tudod, ugye, hogy a koffein atmegy az anyatejen keresztul?

Niurka (törölt) 2013.06.13. 02:00:22

@Mujza: Ez van, valoban evek is eltelnek, mire ejjel nyugodtan vegigalszanak 8-9 orat. Van, amelyik napkozben sokat alszik, azert ebred fel ejjel. De egz-ket eves kor korul kezdenek fantazialni, aminek az ejjeli arnyak nem tesznek jot. Turelem. :))

Scala 2013.06.13. 08:59:02

@Niurka: Tudom, most már 5 hónapos kor óta nem zavar be, csak a korai szakaszban, akkor Nescafé Gold mentes ment, azt hittem belepusztulok...
Semmi kihatása nincs, ugyanúgy alszik, ha kávézok, ha nem. Csak nekem sokkal nehezebb úgy, a fejfájásról nem is beszélve. Olyan migrénjeim voltak, hogy ihaj, úgy meg nem tudok odafigyelni, ő meg egyre mozgékonyabb. Át van ez gondolva! ;-)

@Mujza: A könyvet átnyomom pdf-ben, ha akarod. Az önállóan elalvásra mutat irányt, az eleje pedig az alvásról, mint olyan szól (felnőtt-gyerek mindenkire vonatkozó általános, és nem köztudott dolgok).
A kajában igazad lesz, második napja nem ébred fel a gyermek éjjel, amióta van turmixom és igazi húst kap, nem üvegeset! Így mondjuk 6h kelünk, holnapig ez mehet, mert Tatára megyünk a homeop. orvoshoz, szombattól nyomom a különalvást, reményeim szerint 7h-ig.
Amit nem értettél, bocsi kimaradt: én egy szobában aludtam vele eddig. ;-)

Scala 2013.06.13. 09:01:43

@Mujza: Angelcare bébiőrötök van? Hogy állítod át, hogy ne a taxisokat halld éjjelente, meg valami kereskedelmi rádiót (lehet az is egy taxiból jön)?

Scala 2013.06.13. 09:17:52

Ez OFF: 2010-ben Nagymaroson az faluban egy öreg nő rámszólt, hogy ne dobjam a a szemközti kukájába a szemetünket.
Pont akkor mentem, mielőtt tőlük vitték volna el, értsd kint voltak a kukák, és a gyűjtés előtt egy órával tettem bele, nem az övébe, a szomszédéba. Évek óta tartó levelezgetés ellenére nem gyűjtik a hegyen, az üdülőövezetben, ahol a nyaralók vannak + nincs egy konténer a hegyalján, ahol a falu véget ér, mert az ottani lakók szóltak. A hegyaljai lakók amiatt is szólnak, ha a kukájukba teszed, ezt mondjuk megértem, mert tényleg sokan töltik a nyarat a hegyen, egyre több a villa, gáz. Éppen ezért vittem a víz közelébe, a leírt időpontban. Úgyhogy rohadtul igazságtalannak éreztem, hogy beszólt, mondtam is hogy tőlünk nem viszik el, egy ideig fújta a magáét, aztán megértette...
És ami miatt írom az egészet: az utcájuk elsőként került víz alá, a rekord ár miatt. Hát ilyen ez a showbusiness. ;-)

Niurka (törölt) 2013.06.13. 10:37:54

@Scala: Nem arra gondoltam, hogy emiatt nem alszik, csak megjegyeztem, hogy gyogyszer, alkohol, koffein siman atmegy.

Niurka (törölt) 2013.06.13. 10:39:00

@Scala: Az ilyen eszkozok akkor szoktak "egyebet" is hallani es kozvetiteni, ha nem legalis forrasbol veszed. Pl. amerikai normas a csatornakiosztasa.

Mujza 2013.06.13. 11:39:53

@Niurka: @Scala: igen, Angelcare, legális, és néha mi is hallgatunk taxisokat, pedig legális forrásból volt. Ilyenkor előkapom a leírását, és csatornát váltok rajta. Ha megint előjön, akkor megint. Sok csatornája van, egy darabig valamelyik biztos jó.

A könyvet megszereztem, köszi :-)

Én is egy szobában aludtam velük kb. 1/2 éves korukig, de mindig egy felnőtt megbetegedése miatt "repültek" a sajátjukba :-D

Niurka (törölt) 2013.06.13. 15:00:02

@Mujza: Errol eszembe jutott egy Steve Martin film, a Roxane. A szepfiu megy udvarolni a csajnak, de persze sotet, mint az ejszaka. A fuleben van egy ado-vevo, azon keresztul instrualja ot Steve Martin (hogy miket mondjon). Nyomja is, majd egyszer csak kozli a csajjal, hogy "Harmas egyseg, harmas egyseg, minden kocsi a foutra!" mert ott is belehallatszik a rendorsegi radio. :))

Mujza 2013.06.13. 17:45:59

@Niurka: 3,5 lány, 2 fiú. Nem féltékeny, ill. igen, de nem ezen a vonalon. A lányom a szobájához ragaszkodik, egyébként is mindent számon tart, kié, kitől van stb. Az együtt alvást én rontottam el, mert a kicsitől is fáradtan nekem megérte, mindegy volt hol, csak hagyjanak aludni. Ha erőt vennék magamon, vissza tudnám vinni éjjel, minimális sírás lenne, és meg kellene várnom, hogy visszaaludjon, ami sok idő. Majd el fog ez is jönni, de még nincs erőm :-(

Scala 2013.06.13. 20:30:02

@Niurka: Yeah! Működik ez a karmaedény dolog, csak győzd kivárni. ;-)

Scala 2013.06.13. 20:34:48

@Niurka: @Mujza: Olyan legális, hogy negyven rugó volt a Mammutban, és ugyanaz van, mint Mujzáéknál. Sajnos hat és fél hónap alatt nem tudtam rájönni, hogyan kell csatornát váltani (kimerültség miatt nem jutott eszembe ezzel foglalkozni), aztán bepittyegett tévesen a mozgásérzékelő kétszer egy héten belül, a jeges verejték futott át rajtam a rövidke pihenési időben, és nem tettem vissza, amikor egy szinttel lejjebb ment az ágymatrac.
Apropó a lányom vasárnap óta térden, kézen áll, és rugózik előre-hátra. Meg kell zabálni! KIváló nyújtómozdulat ez, van egy iskola amely a csecsemőkori mozgásokra épít, Primalmove, magyar szabadalom, Lakatos Péter.
primalmove.hu/
A Kettlebell oktató ezzel csinálja a bemelegítést.

Scala 2013.06.13. 20:37:33

Ja, folytatva a szétszereléskor vettem észre, hogy a férfiak (tesóm is itt volt asszem a férjemmel karöltve üzemelték be a cuccot), fordítva tették be a mozgásérzékelő lapokat, csak három - a családban beszélt - nyelven volt ráírva, hogy THIS SIDE UP.
:_D
A helyes gondolat ilyenkor az, hogy hálás vagyok, hogy nem volt a mozgásérzékelőre szükség. :-)

Scala 2013.06.13. 20:41:37

@Niurka: Ez a STve Marton nagyon jó! :-DDD
Van ilyen a Keresd a nőt!-ben is, amikor lehallgatja Cameron Diaz lakótársa a telefonokat, és kamuból az egyik haverjával magasröptű beszélgetéseket folytat Ben Stillerel egy forgatókönyv vastagságú füzetből olvassa fel a dagadt pasi a cuccot, folyik le a kanapéról, mindaddig amíg a nyáladzó dán dog el nem viszi a kezéből, utána rögtönöz, és kifekszel a röhögéstől. :-D

Scala 2013.06.13. 20:43:23

@Niurka: És az SOS szerelem (nézhető magyar film, rendezte Sas Tamás) is erre épít. ;-)

Scala 2013.06.13. 20:46:29

@Niurka: Ez az egy ágyban dolog valóban úgy hírlik veszélyes, ezzel együtt nagyon megértem Mujzát.
A szoptatás rohadt kimerítő dolog, tudom ez most más náluk... csak megjegyeztem.

Mujza 2013.06.13. 21:51:12

@Scala: veszélyes, veszélyes, nem tudom, mit gondoljak. Régen nagyon elleneztem, most meg azt látom, hogy szorong a gyerek, közöttünk alva pedig teljesen ellazul. (amikor visszaviszem, akkor látom, ideges cumizás ezerrel, sírás, alig bír elaludni, hiába vagyok vele stb.) Szóval nem tudom mi a jó, az ő lelkének most ez kell. És drukkolok, hogy kinője :-)

Mujza 2013.06.13. 21:58:52

@Scala: "Nyomja meg és tartsa lenyomva a
SELECT gombot (megjelenik a csatorna száma), és válasszon másik csatornát a
FEL és LE gombokkal. Nyomja meg a SELECT gombot még egyszer a
kiválasztáshoz, a beállítás rögzítéséhez."

Scala 2013.06.15. 14:16:26

Nem olvastam el, témába vág:
anonymus-hu.blog.hu/2013/06/04/osszezavarodott_magyarok

@Mujza: KÖSZI!!! :-) Megcsinálom.

@Niurka: Ahá! M4! A király beruházás, a néni akitől kivettük a garázst egy éve (kettő), mondja, hogy de a fia nem tud neki segíteni, annyit dolgozik. Aztán később, hogy a M4 projektben. Hát, biztos.

arisztotela 2014.06.03. 14:16:42

@mici˙: ja, és Dubarry-ból nem élek meg, évi 30 ezret keresek vele:)))

mici˙ 2014.06.03. 14:20:29

@DuBarry: a másikra gondoltam :)
törölnéd az enyémeket is?

arisztotela 2014.06.03. 14:25:06

@mici˙: minden törölve, kész agyrém, komolyan:)
süti beállítások módosítása