Londoni benyomások

 2012.08.13. 14:22

Az olimpiáról nem írok, mivel az tévéből jóval érdekesebb. Ráadásul minden olimpia egyforma a helyszínen. Ez és az athéni, valamint pekingi között annyi különbség volt, hogy erre nem lehetett jegyet kapni neppertől, annyira biztonságosan őrizték a jegyeket, aztán meg nézték az üres székeket. Meg itt még genyábbak voltak a biztiőrök, maximális fegyelem, biztonság. 

Ami nagyon hangulatos: magyar vonatkozású labdajáték élőben -ez veri a tévés közvetítést, a szurkolók miatt, de minden más (atlétika, úszás, kajak-kenu) nehezebben követhető a helyszínen. Ezt korábbi olimpiákon szűrtem le. Most úszásokat láttam, meg tollaslabdát, mást nem. Jó volt, de nem kapaszkodtam további jegyekért, mert inkább a városban voltam.

Nagyon jó körülmények között voltunk, ez nekem új volt, három korábbi itt tartózkodásomat némileg mérgezte a kurva gazdag város, nekem meg csak hot dogra telik feeling. Jó, ez így túlzás, 2005-ben, amikor utoljára Londonban jártam, természetesen már telt étteremre, de a fejenként minimum 20 fontos vacsoraszámla rossz érzéssel töltött el. Ez most ki volt küszöbölve, és nem volt mindegy.

Ennek ellenére első nap úgy éreztem, ez egy hatalmas, gonosz city, ahol legszívesebben elbújnék, olyan sokan vannak. Majdnem pekingi méretű tömeg tud Londonban lenni, és a kínaiaknak én legalábbis jobban megbocsátom, hogy sokan vannak. Az is csak itt fordult elő, hogy a metróban egyszerűen áthúzott egy negyven kilós görgős bőröndöt a lábamon egy faszi, mert sietett, majdnem eltörve a lábaimat.

Londonban per pillanat mindenki rohadtul fiatal, és nagyon trendi. A csajok két viselés után kidobják a cuccaikat. Nem elegánsak, mint a párizsi nők, de szerintem szebbek (igen, az echte angolok is), és iszonyat letisztult cuccokban jártak. Szombat este keményen berúgnak, és esnek le a harminc centis trendi sarkaikról. és ezek nem az olimpia népe, hanem az átlag londoni angolszász fiatal, aki elönti a Trafalgar és Picadilly környékét szombat este.

Korombeli nőt keveset látni, mivel épeszű negyvenes már rég kiköltözöztt valami külvárosba, és nem az Oxford Streeten vásárol, de ha mégis, akkor az a jellemző, hogy az arcuk bár mutatja a korukat (nem az amcsi szétoperált fajta jellemző), baromi soványak (nem anorexiás, hanem lapos has, jó fenék), és nagyon jó kosztümökben, ruhákban vannak. Szóval iszonyat gusztusosak, és ők is trendik. Képtelenség utánuk csinálni, már azért is, mert Budapesten nem lehet mondjuk fekete, derékban szűkített egyszerű zakót kapni. Vagy olyan farmert, amiben valahogy áll az ember segge.

A vásárlás most csak az Oxford-Regent vonalon adódott, nem volt időm a Harrods-ba is elmenni. Illetve egy órát kószáltam a Soho kisebb dizájner boltjaiban. Pont egy hét kellett volna csak a shoppingra. Nagyon állat top dizájnerek tartottak 70 percent offot, viszont ezek a cuccok időt igényelnek. A Notting Hill hippis kínálata hidegen hagyott. Ruhában nekem London keményebb dió, mint Párizs. Ott bemegyek egy boltba, és négy ruhát csukott szemmel leveszek a helyéről, fizetek, és már jól vagyok. Itt a Topshop vonalhoz már öreg vagyok, a kinti Debenhams jó volt, ott vettem ezt-azt, a Mark and Spencerre pedig nem volt idő. Ami döbbenet volt, hogy a kiscsajok a Zarában taposták egymást halálra, pedig a negyedóra alatt, amit rászántam, azt láttam, hogy nem sokkal különb a választék, mint itthon. Meg kell, hogy mondjam, hogy ennek ellenére, rajtuk másképp áll a Zara, Topshop, mint az itthoni lányokon.

Voltam múzeumban és színházban is. Ez utóbbiról: A Mamma Miát láttuk a Westenden. Vicces volt. Minden színész ronda volt és kövér, a rendezés sem valami állat, viszont mindenki tudott énekelni és táncolni, ami szerintem nálunk nem jellemző. Ami meglepő volt, hogy a közönség teljesen begerjedt, együtt énekeltek velük, sőt táncoltak is.

A kaja szerintem Londonban jó. Mivel a nemzeti konyhájuk nem egy vaszizdasz, adnak rá, hogy az éttermeikben jó legyen a kaja (szemben például az olaszokkal, ahol a legtöbb rossz étteremben voltam, de Párizsban is van bőven rossz kaja). Mivel igyekszem azt enni, amit egy helyen kell, egy életre elegem lett a Fish and Chips, fehér kolbász típusú kajákból, de egyszer jó volt.

Néztem tévét is, mert reméltem, néha elcsípek valami magyar vonatkozást. A BBC azért sokkal jobb ilyen dolgoknál (olimpia), mint a magyar tévé, mert lényegretörőek, semmi eufemizmus, szépelgés, mindenkitől megkérdeznek bármit, ha nem örülnek a kevés aranynak (eleinte alig volt a Team GB-nek aranya), ugatnak, ha valaki elbasz valamit, azt lehordják a riporterek, de szemmel láthatólag nincs minden mögött manipulatív, politikai szándék és felhang, tényleg arról esik szó, amire a tömeg kíváncsi lehet, és mégsem úgy, hogy bábuként mozgassák a tömeget.

London ugyebár angol. Sokat tudok az angol kultúráról, mivel angol szakos voltam, olvastam sok Dickenst, Austent, Thackeray-t, Thomas Hardyt. Ha nagyon nekiveselkedik az ember a kultúr Londonnak, heteket el lehetne tölteni a történelem nyomában, de erre most nem volt idő.

 

London nagyon gazdag. sírnak persze, hogy az USA berángatta őket a depresszióba (Európában ők mentek leginkább velük), de akkor is látszik, hogy dől a lé. A válság kitörése óta Berlinben, Párizsban és Bécsben voltam ezen kívül nagyvárosban, és legalábbis látszatra Londonon látszik legkevésbé. Ömlenek ki a kocsmákból, fullra vannak az éttermek, nincsenek kongó üzlethelyiségek (Németo-ban, Párizsban egy csomó), és fogyasztanak, mint állat.

Nagyon jó volt, Budapest egy igazi porfészek Londonhoz képest, sőt még Bécs is az (tavaly voltam egy csomót), ezzel együtt, nagyon nem laknék itt. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr14709976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arisztotela 2012.08.13. 16:18:30

@Niurka: Nem neppernél egyáltalán nem volt jegy, félreérted. Tehát nem volt a neten, kint nem árultak, hanem behúzták a szponzoroknak, akik nem mentek el. Ez nem normális, viszont kényszerből kivezényelték a katonákat (tele volt katonával), és sírtak a tévében, hogy nincs bevétel a jegyekből.
A biztiőrt meg abszolút nem a nepperre írtam, hanem arra, hogy például arra sem voltak hajlandóak, hogy egy jegyet leadni náluk (ez Athénban simán ment volna, de mondjuk az Usában sehol, tehát nagyon ameriakaiak lettek az angolok is).
A nepperek nem az olimpián vannak, a biztiőröknek semmi közük hozzájuk. Athénban a főtéren voltak, 40 km-re az olimpiától, Pekingben a metróban. Szerintem semmi gond nincs abban, hogyha nincs jegyed valamre, akkor veszel.

arisztotela 2012.08.13. 16:25:01

@Niurka: Brüsszelt untam, Amszterdamban 17 évesen voltam, akkor beájultam, de most nem tudom, hogy tetszene. Párizs, Róma és Madrid, Berlin sem porfészkek, de annyi lóvé, mint itt láthatólag sehol nincs. Illetve más egy visszafogott svájci vagy luxemburgi elegáns jólét, de az sem buzog ennyire.

arisztotela 2012.08.13. 16:27:48

@Niurka: ja és az angol vidék nagyon jól néz ki, de ott sem laknék, mert azt a kasztos szemléletet nem bírnám. És szar az idő. Nem csoda, hogy Malagába költöznek a nyugdíjasok, és visszatér az életkedvük.

mici˙ 2012.08.13. 20:01:17

Köszi a beszámolót. Csak gyorsban a dől a lé témához. Pár ismerősöm kint van a cityben és ők ott voltak 2008-ban is. Akiket nem építettek le 2009 végéig, azoknak most már nagyon jó világ van. Illetve ők is azt mondták, amit a Margin Callban is mutattak. Sok magas beosztású muki jó nagy csomagot alkudott ki magának és túl sokba került volna a banknak kirúgni őket.
Amúgy én sem tudnék Londonban élni.

@DuBarry: Amennyire tudom Németo-ban most a puritánság és a bohó megy, meg a home cooking. Berlin meg túl művészkedő is lett a luxushoz.

jolánkafrancba 2012.08.13. 20:21:16

Hát, pekingi tömeg nem tud Londonban lenni.:)
Utoljára 4 éve voltam Londonban, akkor a lányok egyáltalán nem voltak szépek, viszont elég kövérek is voltak hozzá - általában. A negyvenesek pedig lófejűek és aszottak.
A nagy városok közül Londonban laknék a legszívesebben.De egy suburb is csak félóra, 40 perc vonattal.
Igazán szép lányokat szerintem Olaszországban lehet látni.

jolánkafrancba 2012.08.13. 20:24:44

Amúgy pedig ott a legtöbb pénz, ahol nem buzog látványosan. Szerintem.:)

arisztotela 2012.08.13. 20:40:34

@mici˙: Berlin csóró, persze nem Pesthez, de Hamburghoz képest.

arisztotela 2012.08.13. 20:42:23

@jolánkafrancba: hát nem tudom, tavaly voltam Luxemburgban, ahol a legnagyobb a GDP, hát látszik rendesen ott is, max. nincs bennük életöröm.

arisztotela 2012.08.13. 20:44:18

@jolánkafrancba: nem tetszenek az olasz nők, csak a fényes hajuk.

arisztotela 2012.08.13. 20:47:31

@Niurka: Skandináviába sosem jutottam el, kicsit félek is tőle, de azért majd elmegyek. Egy finn csajjal dumáltam kint, tök jó fej volt, és képben volt a rokonsággal.

katarocks 2012.08.13. 21:20:04

@Niurka: ezt, amit leírtál, egy az egyben osztom, mindig ezt mondom mindenkinek :)
Én mondjuk nagyon 10 éve, mióta először jártam ott, Angliába akarok költözni (elsősorban London), de megmondom őszintén, hogy a sok magyar visszatart :D Plusz nyilván nem mosogatni mennék, és még egy kis tapasztalatot össze akarok szedni előbb.
Egyébként a főnököm mesélte ma, aki tősgyökeres londoni, és múlt héten ott volt, hogy életében ilyen jó hangulatot még nem látott a városban. Biztos nagyon jó lehetett.
Viszont szerintem rondák ott a lányok, szar az alakjuk, amorf testűek. Gondolom magasabb körökben vannak jó nők, de az utca népe az nem. Nem jók az adottságaik. A ruháikat én szeretem, az angol ruhaipar véleményem szerint sokkal jobb, mint a spanyol, méretre, fazonra, minőségre, választékra.
Dubi, Dorothy Perkins-be nem mentél, olcsóbb kategória, de vannak jó dolgok, vagy Nextbe?
Én a Topshopot imádom, meg a River Island, New Look se rosszak néha. Ezek a márkák kellenének ide, nem a Zara és társai.

mici˙ 2012.08.13. 21:33:03

@DuBarry: Hamburgban nem voltam, Berlint nagyon bírom, jó hangulata van.

@Niurka: Skandinávia nyáron szeritnem is nagyon jó. Állati életöröm van bennük, amíg tart a rövid nyár és marha lazán viselik a kőgazdagságot. Ahol jártam, ott még egy hétköznap este sincs esély csak úgy asztalt kapni egy teraszon. De nem esnek kétségbe, kérnek egy italt és beszégetnek az utcán amíg felszabadul egy asztal. Középkorú nők lazán beülnek pezsgőzni és ahol ezt láttam 70 eurónál kezdődtek a pezsgők. Szóval gazdagok, élvezik a lóvét és lazák, de tényleg embertelenül sokat piálnak.

brokeness 2012.08.13. 21:33:04

@katarocks: Az angol márkáknak normális szabásuk van. Én is anglomán vagyok (ruhaügyileg is),amit Mo-n lehet kapni, borzasztó szabású, sehogy sem áll az emberen. A kínai cuccok pl.nagy méretben hordhatatlanok.

arisztotela 2012.08.13. 21:36:28

@katarocks: Nextben voltam, megnéztem még a Selfridges-t, a Gap-et, Banana Republcot amerikai nosztalgiából (nagyon megváltoztak), de a többiben nem. Next, Topshop már nem nekem való:). Illetve nyilván, ha órákig próbálgatsz, össze lehet rakni valamit, de a Debenhams-ben sok minden hordható volt nekem is.
Miért akarsz ott élni?
Én csak Madridban tudnék az európai nagyvárosok közül, az elég emberi nekem csak.

arisztotela 2012.08.13. 21:37:58

@brokeness: én 38-cas vagyok, mégsem áll jól itthon szinte semmi. A sokszor említett farmer a legjobb példa. Londonban egyből egy normális szabású, itthon 10ből nulla.

katarocks 2012.08.13. 21:46:24

@DuBarry: a Debenhams tényleg jó, még nem nekem való, majd egyszer, bár egy szandált vettem ott a múltkor. Szeretem ezeket a kompakt üzleteiket, amikben minden van együtt, ruha, cipő, fehérnemű, lakásfelszerelés.
Miért akarok ott élni? Nem tudom megmondani pontosan, csak érzem :) Mondjuk az időjárást hosszú távon nem tudom hogy viselném. De sokszor voltam ott, kevés időt, szóval ki kell próbálni minimum pár hónapra, anélkül nem lehet eldönteni.
Madridban még nem voltam, de nekem képeken jobban tetszik, mint Barcelona. Kb. mint hogy Róma nagyon jó turistáskodni, de szerintem nem lehet jó ott lakni, Milánó meg pont az ellentettje. Ott el tudnám képzelni magam.

arisztotela 2012.08.13. 21:51:56

@katarocks: ez is korfüggő, 20 évesen kész voltam Londontól én is, talán azért is, mert csak angolul tudok normálisan, és otthon éreztem magam, de azóta mások a preferenciák.
Madrid sokkal rondább, mint Barcelona, de igazibb.

arisztotela 2012.08.13. 22:07:27

@katarocks: ja, és az igazi élmény a Betsey Johnson, Paul Smith típusú üzletek voltak, a nagy sale-kel, de pont erre nem volt már idő, hogy jól lelegeljem.

katarocks 2012.08.13. 22:46:20

@DuBarry: fú, a Paul Smith tényleg nagyon jó!
Én is csak angolul tudok olyan szinten, hogy mélyebb dolgokat is megértsek. Meg valamennyire olaszul, de abból egyszerűen nem tudom felhozni magam. Bánom néha, hogy nem mentem angol szakra.

Thor vagyok 2012.08.14. 00:02:50

London iszonyatosan koszos, az kimaradt. Mondjuk az első héten és az Oxford Streeten még nekem sem tűnt fel.
London egyáltalán nem volt zsúfolt, tévedés ne essék. Ennyire kihalt Londont még sose láttam, pedig nézem egy ideje, maradhatott volna még egy kicsit így. Az olimpia előtt egy héttel még reggelente munkába menet klausztrofóbiás roham kerülgetett, csütörtök délutánra meg mindig eljutottam oda, hogy ha még valaki hozzám ér vagy áthúzza a bőröndjét a lábamon, megütöm. Hála a jóistennek, már nem kell metróval munkába járnom, máshova költöztem. De metróztam néhányat olimpia alatt és még ilyen kellemesen üres szerelvényeket nem láttam. Minden újság tele volt a sírással, hogy addig ijesztgették az embereket azzal, hogy szörnyű lesz a tömeg, ameddig mindenki, aki tehette, elmenekült, és ez nem volt túlzás. A belvárosban, gyakorta még a fák árnyékát is lehetett látni az aszfalton, amin annyira meglepődtem, hogy akkor jöttem rá, még sose láttam, mert annyi ember áll rajtuk mindig. Szóval ezt mind írd hozzá az extrán jó körülményekhez :)

arisztotela 2012.08.14. 00:36:57

@Thor vagyok: Két napig nem volt tömeg, de csütörtök-péntekre fullra tele lett, hol voltál te?:)

Thor vagyok 2012.08.14. 00:40:13

csüt-péntek az 2 nap a 14-ből :) és a full sincs még sehol attól, amikor reggel konkrétan percenként jön be egy metró, az egyiknek még a feneke látszik az alagútban, mire a következőnek benn az orra, és 2-3-at kell elengednem, hogy aztán felszállhassak.
Egyébként a Jubilee-t próbáltam múlt héten, ami a legfrekventáltabb volt 8 olimpiai helyszínnel.

Thor vagyok 2012.08.14. 08:38:34

Fura, de én azt hittem, DuBarry londoni benyomásairól beszélünk az olimpiai időszakból. Ez nálad a "Buzi-e vagy?" kérdés szinonímája?

Thor vagyok 2012.08.14. 13:36:39

Haromfele. De az igaz a te ket kategoriad lefedi a 90%-ot, en viszont a maradek 10-be tartozom. :) Admin, eleg specialis terulet (kutatas), viszont volt egy tobb mint 12 eves multam benne otthon. Es ha a hol jo elninel tartunk, neha teljesen tisztaban vagyok vele, hogy itt marha jo es rajongok, neha meg jol jonne valaki aki egy szemelyben felelos a szar ablakokert, a nem kevero csapokert, a gusztustalan idojarasert, a baloldali kozlekedesert, a tomegert es a koszert es azt kekre birnam rugdalni es jolesne. :)

Dubarryra asszem csak azert reagaltam nemikepp ellenszegulve, mert nagyon latszik, hogy a ket hetre ideszakado, jolszitualt turista szemszogebol latja es egyet is ertek, ugy olyan. Viszont amikor az emlitett karcsu, letisztult, jololtozott csajokkal egy hazban kell lakni (es arra az egy szobara is a duplajat fizeted ki egy otthoni otszobas csaladi haz berenek), es alkalmad nyilik osszefutni a napokig a mosogepben felejtett cuccaikkal, a mosogatoban hetfotol-pentekig gyujtott mosatlanjukkal, azzal hogy sose takaritanak a kozos helyisegekben , am minden szabadidejukben a kanapen hemperegnek a nappaliban es leeszik a szonyeget, mindemellett fennsobbsegesek mert ok britek, na az egy kicsit mas. Jomagam is eleg nagy angolszasz kultura rajongo leven (a kedvenc iroim majdnem mind angolok), neha elragadtatasban hempergek attol, ami itt testkozelbol elerheto, maskor elegge meg bir lepni amikor a bunkosag olyan valtozataival talalkozom, amihez nyugateuropainak kell lenni, mert a mi kornyekunkon zsenge ifjukorunkban vertek volna szajba ha ilyeneket csinalunk, de felnoni ugy, hogy gyanut se fogjunk hogy ez taplosag, biztos nem lehetett volna.
De tisztaban vagyok azzal, hogy csak a kultursokk alkudozasi szakaszaban vagyok es lesz ez meg jobb is :)
( hataratkelo.postr.hu/kultursokk-es-ami-vele-jar )

Ja es a felsorolt uzletek pont nem a menok csak a kommersz (TopShop, New Look, River Island, Next), a Marks & Spencer meg nagymamiruha ill bevallottan nem divatos csak kenyelmes holmit arulnak, de mondjuk normalis farmert valoban lehet ott is kapni. Sajna hetvegen betevedtem egy menobe is, ahonnan a gazdag nyugateuropai kolleganoim veszik az altalam csodalt cuccaikat es sokkolt az is, hogy egy ottani farmer hogy bir allni es minden milyen dizajn, milyen anyag es milyen erzes viselni. Mondjuk egy farmerjuk 55-60 fontnal kezdodik a 20 fontos Marks & Spencereshez kepest, de nem veletlenul.

arisztotela 2012.08.14. 13:49:04

@Thor vagyok: senki nem dicsérte az angolokat, nagyon viccesek, de pont miattuk írtam, hogy nem élnék Londonban, mert lenéznek mindenkit, akár a franciák, észak-olaszok vagy a dél-németek. A menő boltok a Paul Smith és a Betsey Johnson, ahol voltam, nem a Next. Senki nem írta azt. A kiscsajokra mondtam, hogy menők.

arisztotela 2012.08.14. 13:51:33

@Thor vagyok: ja, és a húgom 22 évesen kint volt egy évet, és abszolút nem érezte jól magát, az unokatesóm Párizsban nem. Én fiatalon New Yorkban voltam egy évet, és simán élnék ott örökre, ez a különbség NyE és az USa (legalábbis NY között, Los Angelesben nem élnék), ott nem vagy idegen. Vannak hiányérzetek (egy kelet-európai örökre ezt a posványt keresi mindenhol), de alapvetően nagyon élhető város.

Thor vagyok 2012.08.14. 15:35:59

@DuBarry: Bocs a Nextert :) emlekezetbol irtam, hogy miket soroltatok fel. Bar az se rossz, sot egyik se. Csak epp nem latom olyan nagysagrendekkel jobbnak oket egy otthoni Orsay, Promod, Camaieu-nel.

Erdekes, hogy milyen masfelekeppen latjak emberek az egyes orszagok kozeget: az en hugom pl 22 evesen, tavalyelott, munkahelyi ugylet miatt masfel honapot dolgozott az amerikai anyacegnel New Yorkban es alig varta hogy visszajojjon, utana meg 4 honapot Londonban es sirt amikor haza kellett mennie. O speciel ITs, szoval eleg hamar vissza fog jonni ide.

arisztotela 2012.08.14. 15:51:43

@Niurka: neked a Hortobágyot tudom ajánlani:). És arrafelé tiszta, rendes alföldi emberek laknak.
Én unom a természetet egy hét után, csak város:).

Thor vagyok 2012.08.14. 21:02:27

@Niurka: Pedig elég régóta bekapcsolódtam a kókuszvaj-szódabika-citromos víz tapasztalatcserébe. :) Bár az is igaz, citromos vizet tán még a fiúk is isznak néha.

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 21:23:00

@DuBarry: és Hamburg buzog is az élet rendesen. A legjobb német város. Olyan fazonokat látni reggelente a halpiacon afterpartizni hogy ihaj. :)

katarocks 2012.08.14. 21:39:14

@Thor vagyok: az én nővérem is pont így volt, Londont imádta, NY-ból 3 hónap után hazamenekült.
Én pl. Amszterdamtól voltam rosszul. Az ember kapásból megérzi szerintem, hogy hol lenne jó.

Thor vagyok 2012.08.14. 22:28:29

@katarocks: Amszterdamot nem láttam. Egyszer kimehettem volna, 8 óra volt a repülők között, amivel Mexikóból jöttem és amivel Bpest felé mentem tovább, de inkább a reptéren maradtam. Megéreztem volna? :)
Amúgy tényleg nem akarom szidni Londont, ráadásul olyan szerencsém van, hogy bár a város közepén de természetvédelmi övezet mellett lakom. Tényleg nagyon jó város, _majdnem_ a világ közepe, viszont turistaként csak a rózsaszínt láttam, most meg azért van már néhány középszürke dolog is benne, amit épp dolgozok felfele :)

Amerika vs Anglia: még az a furcsaság is van, hogy a húgomnak az a lelki lenyomat maradt meg NY alapján, hogy Amerika ótvar büdös és koszos, tele hajléktalanokkal és sehol egy normális kenyér, 5 kilót fogyott 6 hét alatt csak mert nem tudott egy jóízűt enni, semmi fogyókúra. London meg jajdetiszta, kulturált, Európa, végre kaja :) pedig mind a két országban az ájtisoknak kijáró luxuskörülmények közt lakatták-etették-itatták-buliztatták. Én meg Bostonban voltam és onnan északra, nekem az a benyomásom, hogy Amerika tiszta és kulturált, kb Svédországra hasonlít csak a házak és a kocsik nagyobbak, volt rendes kenyér, híztam :) London meg bűbáj, ide ahogy egy bölcsész barátnőm mondta, tényleg mindig hazajön az ember ha európai kultúrában nőtt fel, csak ótvar koszos és a lakóház építés az istennek se megy nekik még mindig így a 21. században sem.

Thor vagyok 2012.08.14. 23:02:48

@Niurka: Khm, itt az ablakok kérdése akörül forog, hogy egy szál üveg van benne, vagy elég új a lakás ahhoz, hogy már muszáj legyen dupla ablakot építeni bele. A keret kérdése másodlagos ill fémet még nem láttam, csak 1. műanyagot/fát amit ki lehet nyitni, 2. műanyagot/fát amit nem lehet kinyitni vagy beszorul és nem lehet becsukni. 3. Ólomüveget kis kazettákból, amit ki lehet nyitni és becsukni is csak hőérzet szempontjából tökmindegy 4. Olyat aminek nem tudom miből van a kerete de befúj mellette a szél. És persze az újak, két egész üveggel párhuzamosan egymás mellett, közte levegő. Ritkán fordulnak elő, nehezen megfizethető lakásokban.
Ha rosszak lesztek a vízcsapokat, az ajtókat, a csempeillesztéseket és fúgákat és az elborult "mindenhova padlószőnyeget egy takarításfóbiás nemzetnek!" jelenséget is fogom részletezni :) Elöljáróban csak annyit, hogy laktam olyan helyen is, ahol 3 fiú volt a ház többi szobájában és padlószőnyeg a fürdőszobában is. A WC körüli rész összetételére nem mertem gondolni. Egyszer elejtettem a törülközőmet a fürdőszobában, főzőprogramba raktam be mosni utána. És nem ezek nem átlag alatti igénytelen, óccsó, smugger helyek.

katarocks 2012.08.14. 23:09:27

@Thor vagyok: jaj tényleg, Angliában minden az ablak körül forog :D A szőnyeg mindenhol jelenség nagyon furcsa, pedig én nem szeretem a parkettát. Viszont most 3 fiúval lakom, szóval átérzem a WC-s sztorit, nálam is tuti repült volna a törölköző a 90 fokba :)

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 23:13:17

@Niurka: Hát ha a nyugatba itt az USA értendő, akkor mi elbújdokolhatunk pazarlásban hozzájuk képest. Kb amit felsoroltál csak megháromszorozva (elhízásban is), + házi koszt helyett félkész kaja és étterem, de nasi ezerrel. Vékony faszerkezetes házak, szimpla üveggel és zakatoló klímával minden ablakban. Teljesen általános a villanyfűtés, nyáron hasonló költséggel jár a klíma a nyitott ablak mellett mint a fűtés télen és ha autót keresel, akkor jobb ha kibékülsz a gondolattal, hogy 2.5L alatt nem találsz. És akkor ez még csak nem is Texas volt, hanem a Thor által is emlegetett New England.

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 23:57:22

@Niurka: áá, ez sem olyan egyszerű. Attól függ ki vagy. Most már ott is divat a low fat, meg a fat free, meg a steakhez a Texas Roadhouseban nagyon jó salátát adnak jutalmul, ha rájössz, hogy az a levegő nélkül eldarált 1 perces monológ az öntetre vonatkozó kérdés volt. De rengeteg a hal rák kagyló. Persze aki el akar hízni azt nem lehet megakadályozni benne, hogy zsíros vackokat egyen csak, de egyébként rendes étteremben mindig van és jó a zöldség.

diamo 2012.08.15. 01:25:50

sziasztok, eddig csak olvastalak titeket (az elmult 1 évben kb...), kaja es rossz ház témában jött el az én időm, hogz beköszönjek.

valahol legbelül persze örülök, hogy nem csak mi vagyunk ilyen szerencsétlenek, hogy papirvékony falú, szimpla üveges ablakú házban vacogunk. Ausztráliában.
most már értem, hogy ez is a gyarmattartónk hagyatéka. legalabb keverőcsapos a mosdó.... de a gyerekszobában a reggeli 13 fok működő olajradiátor mellett - priceless.
ami a ysirmentes kajat illeti: itt most a szénhidrátkönnyitett táplálkozás a dili, minusz tejtermékek, minusz szomorú állatok húsa. és minden (nem thai) masszőr a paleolit étrendet nyomja neked.
plusz a közeli szigetekről (leginkább Fiji) importált hidegen sajtolt kókuszzsirra esküsznek, napi 2-3 evőkanállal.
szóval az általános "óvakodj a zsiradéktól" szemlélet bőven megdőlt. persze értem én, hogy a gyorskajálda általában nem kókuszolajtól bűzlik.

diamo 2012.08.15. 03:36:32

@Niurka: hát igen. enyhén komikus volt 2012 januárjában a Békemenetről készült képeken látni a transzparenseket: "nem leszünk gyarmat".
persze nem vonulnék soha "gyarmat akarok lenni" lepedőkkel, de érted. Ausztrália gyarmat! És hát annyira rosszul azért nem jön ki belőle.
a kőbunkókról pedik tudnék értekezni. van az is, a fehér urak érkezése után is. onnan ismered meg őket, hogy a fehéreket majmolják.
kicsempészés? az nem egy nagy kunszt, ide behozni truváj élő vagy holt biomasszát :)

diamo 2012.08.15. 03:38:50

@Niurka: csak nehogy állatpszichológusok között végezzük mi is. akkor már tényleg nem is lesz olyan nagy a különbség az USA és AU között

Nash vs. Keynes 2012.08.15. 07:17:29

@Niurka:
Tóth Krisztina: Vombat — vers
Hogyha jő a vombat,
az ember mit mondhat?
A vombat külsején
kevés dolog ronthat.

Egy erszényes patkány,
ráadásul törpe,
jogos, hogy a napját
üregekben töltse…

Hogy az irodalom
a lelkére hogy hat,
nem tudni. Rovaron
éldegél a vombat.

Elég nyugodt állat,
úgy hat kilót nyomhat.
Tilos a vadászat
és rádobni bombat!

Scala 2012.08.15. 07:53:08

@Niurka: Bécs kisvárosias, ez így igaz! Teljesen egyetértek. Az emberek is olyanok. És nincs kosz, mint Bp-en.
Néztem hétfőn a jó kocsikat, Q7 stb. kínai faszik ültek benne javarészt...

Egyébként Salzburg környékén sokkal gazdagabbnak tűntek az emberek, az a top szerintem ott. Valaki mondta is, sose értette miért "Akar Ön cukrászdát Bécsben?" volt a geszti-szlogen... sokkal inkább Salzburgra illene. :-)

Scala 2012.08.15. 07:57:39

@DuBarry: Párizsban tapintani tudod, ha valakinek rosszabbul megy anyagilag, egyszerűen látni. Ott valaki NAGYON elegáns, vagy már rögtön az a benyomásod, hogy lecsúszott(abb), nincs átmenet.

Scala 2012.08.15. 08:03:21

@DuBarry: Érdekes, nekem pont Madrid volt túl kemény, fővárosias, és fennhéjázó, és a katalánoknál élnék. :-)

Scala 2012.08.15. 08:14:37

@DuBarry: Én Párizsban nem élnék, muszáj volt, nem különösebben szerettem, megértem az unokatesódat.

Scala 2012.08.15. 08:20:01

@Niurka: Dettó a vidék,a nyugalom, mindenkit utálok, kivéve az igazi helyiek. :-)

Én katolikus országban élnék szívesen, oda szeretek menni németeknél is. Úgyhogy Olaszo., Spanyolo. jöhet. Igazából Liszabonról olvasnék szívesen, nem voltam, de ha valaki élt ott írhatna. Ha lenne zsé (apu dózerolná haza, nem kellene nyomorgni) na oda mennék! Kicsi, befogadható, és okésnak képzelem. A nyelv kiejtve borzalom, mint ha lengyel volna.

arisztotela 2012.08.15. 11:59:59

@Niurka: A múzeum kurva jó. Semmi köze egy reprónak egy képhez, persze ízlés dolga, én a színházat kerülöm (itthon is, kivéve, ha valami nagyon különleges előadás), de múzeum nélkül nem tudnék élni se itthon, se máshol.

arisztotela 2012.08.15. 12:10:06

@Thor vagyok: New Yorkban kurva rég voltam, de Amerikában voltam még kétszer azóta. Azért lehet ennivalót kapni emlékeim szerint:). Nyilván szarul érezte magát, és nem étteremben evett. A szupetmarketekben tényleg nincs rendes kenyér, viszont van olasz, francia, mindenféle pékség, ahol van.
Nekem minden városban egy hét alatt elegem van a kajájukból. Olaszországban idegfaszt kapok, ha meglátok egy pizzát a harmadik nap, a franciák elbaszott salátáitól is. Mivel ha az ember nem helyi, nehezen tudja, hol kell enni, és mit, hogy ne ugyanabba szaladjon bele. New Yorkban elképesztő jó éttermek vannak, mindenféle, pár hónap alatt rájön az ember, hova kell menni, és én heti száz dollár költőpénzből éltem, tehát nem nagy keresetből ettem ott.
Koszos amúgy valóban, és nem mindegy, merre laksz, Manhattanen vagy valamelyik külvárosban, és nagyon nem mindegy, vannak-e ismerősök. Tény, ha ott elszigetelődsz, az nagyon szar. Meg sok a koldus, lunatikus, és az amerikai, akik nem százasok magyar szemmel.
Viszont pár hónap alatt ott mindenbe belefutsz, ami a világban éppen érdekes, mert mindenre nyitottak, mindenbe belekóstolnak, pozitívak, nagyon fel tudnak dobni, ha nem úgy állsz hozzá, hogy fúj, én töltöttkáposztát akarok, meg egy barátságos tiszta kis környezetet. Mert akkor NY a halál.

arisztotela 2012.08.15. 12:10:53

@diamo: De szar lehet neked Ausztráliában, fúj:).
(te ott, nincs mindig jó idő?:)

arisztotela 2012.08.15. 12:17:04

@Nash vs. Keynes: Hamburg kétarcú, egyrészt a talán még Amszterdamot is túllicitáló mocskos kikötőváros, bűntanya a St. Paulival, másrészt a Burda-típusú meredt pofájú felső közép háziasszonyok tanyája.
Mondjuk én csak kétszer voltam, mindkétszer undormány idő volt, és gyűlöltem.
Berlin viszont nagyon üdítő szerintem. Egyrészt az NDKás nosztalgia, másrészt a bohémsága miatt.

arisztotela 2012.08.15. 12:18:13

@Niurka: jók a Fiji faszik? miket tudsz te?

arisztotela 2012.08.15. 12:21:37

@Scala: Bécs azért nem szar, csak nekem mindig az jut eszembe az osztrákokat figyelve, hogy nem véletlen, hogy ebből a közegből annyi beteges dolog kijött. Hitler, Freud, Fritzl:).
Valami elfojtott van az egészben.
de ha jó kedvem van ott, akkor a Monarchiát látom, meg a nagyszüleim világát.

arisztotela 2012.08.15. 12:23:37

@Scala: Hát én Barcelonát utáltam:).

arisztotela 2012.08.15. 12:24:23

@Scala: Londonban is:).
Csak az amcsikon nem látszik, ha pénzesek, úgyis edzőcipőben járnak.

mici˙ 2012.08.15. 12:25:51

@Niurka: @DuBarry: valami tévedés van, Fijin a legmagasabb az obesity rate az egész világon.

Thor vagyok 2012.08.15. 13:10:46

@DuBarry: OK meggyoztel, megnezem majd NY-t is :) Eddig se gondoltam, hogy fujj, nem.
Amugy a tesom is azt mondta, nagyon erdekes, erdemes latni, menne o is meg rovidebb idore, de ott nem elne. Manhattenkozelben lakott, lilam nincs hol de a kepeken amit kuldott az ablakabol az obol es Manhatten volt a (kozeli) vju. Nem volt egyedul, a huszoneves csapataval ment es nagyjabol aludni se volt ideje annyit tanultak/dolgoztak/varosneztek/kirandultak/buliztak. Etteremben ettek, csak gondolom a helyi erok valasztottak nekik a sajat izlesuk szerint. Amugy New Englandben a szupermarketekben is lehet olasz, francia, akarmilyen, igazi, hejas kenyeret kapni.

Helyi kaja: pont ez a tapasztalatom: Thaifoldon a harmadik naptol kezdve elfacsarodott a majam ha csak megereztem a fuszerillatot vagy kozel hoztak egy homart. Mexikoban a husfelekkel voltam igy (es az osszes kollegam nyavalygott miatta), szerencsere mar akkor latens vegetarianus lehettem, mert en istenien elvoltam vegul a rengeteg zoldseggel es gyumolccsel. Itt hovatovabb borzasztoen szeretnek enni egy olyan levest, ami folyik es nem csip, de valamiert bunnek tartanak mindent ami nincs pudingga turmixolva es nem tudod precizen kovetni a nyomat a szervezetedben amerre az egeto erzes elhalad.

Thor vagyok 2012.08.15. 13:30:34

@DuBarry: a britek meg kacsusitott csilivili kosztumhoz slattyogos labujjkoz papucsban

diamo 2012.08.15. 14:37:58

@mici˙: ez tenyleg meglepo, ra is kerestem gyorsan valami epidemiologiara. eredmeny: "This change is characterized by an increase in the consumption of cereals, animal fat and processed imported foods, along with a decrease in the consumption of traditional root crops and other local food products, especially for Fijians (Saito, 1995)."
ezt csak fokozza: "Nutritional imbalances resulting from not eating local produce instead of canned, processed food contribute to the equation, especially in these times of global economic crisis."

magyarul nincs penzuk a helyieknek az egeszseges lokalis kajara, ehelyett tomegesen eszik az importalt kesz-kajakat.

es tuti elhiszik, hogy jobban elnek, mint 40 eve, hiszen most dol a kola

diamo 2012.08.15. 14:39:22

@DuBarry: jaja nyilvan probalok nem vigyorogni panaszkodas kozben

Scala 2012.08.15. 15:05:53

@DuBarry: Bécsről ez nekem is eszembejut néha. De inkább a Monarchia, igen. :-)

Nekem a fojtottan beteg, perverz, kicsit pedofil hely Svájc. A nagy tünci alatt van valami rossz rezgés nekem. Az olasz része nem olyan.

Nash vs. Keynes 2012.08.15. 17:33:11

@DuBarry: Ahogy a jó Deák Bill énekelte: nézd a királyfit vágtat a réten, nekünk ez pokol, neki az éden. Nekem annak idején amikor először odakeveredtem hosszabb időre órási kontraszt volt a rendezett de kissé száraz dojcsland után átmenni hétvégente hollandiába, ahol minden sokkal elegánsabbnak és lazábbnak tűnt és lehetett például hippiket látni led zeppelint gitározni az utcán. Na ehhez a száraz dojcslandhoz képest Hamburg maga a kulturális fiatalos nirvána. Persze mindenki a fejében hordozza az előítéleteit, és a félelmeit (én is) és nehéz kilátni mögülük. Nekem Hamburgban a Reeperbahn egzotikum nem fertő, a sok szex shoppal és múzeummal. A Herbert utcában több a turista mint a kuncsaft, a la palomaban táncolnak az asztalon akkora buli van és két sör után beülni a Dollhouseba és azon röhögni ahogy a helyi erők legény meg leánybúcsút tartanak minden pénz megér. Egyébként nem vagyok az a bulizós fajta, de szeretem ha egy hely nem steril. De ugyanebben a Hamburgban beülhetsz a kikötő fölött a tower bárba Peter Gabriel dedikált fényképe alá koktél szürcsölgetni, vagy megnézheted hol játszott a Beatles annak idején még mielőtt világhírű lett. A Rock Café ott még igazi Rock Cafe odavaló arcokkal és rock zenével. Mindenhol zene bulizás, és mégis Németországban vagy. Hihetetlen. De ha olyanhoz van kedved átmehetsz a kikötő túlsó végébe megnézni az oroszlánkirályt vagy valamelyik színházban a Mamma miát. Nem fognak hadarni és iszonyat jól táncolnak. Reggel meg be kell ülni a halpiacra (ami egy hatalmas fedett vásárcsarnok) ahol élő zene szól és mindenki reggelizik valamelyik kávézóban. Jelmezes csippendél fiúk és prostik keverednek a reggeli fordított árverésre kijött apukákkal és anyukákkal, és ez teljesen természetes így.
Egyébként sokat számít lazaság faktorban, hogy egyedül vagy e "túrista" üzemmódban, vagy van helyi kiserőd, aki végigrángat a megfelelő helyeken. Aztán az sem mindegy, hogy egyszer vagy e ott holtszezonban, vagy sokat, és látod ott az összes évszakot, beleértve a főtéren a karácsonyi vásárt. Nagyon szeretem Hamburgot. Kicsit flúgos, nagyon színes nagyon fiatal, pont olyan amilyenre nem számítanál a németektől. :)

diamo 2012.08.15. 23:45:33

@Niurka: az elelmes ausztral valasza: www.youtube.com/watch?v=17jHAB9jvJM

szosszenetek:
gyere Ausztraliaba itt siman meghalsz
allando eletveszelyben lehetsz, harapott mar meg valami? van maximum 3 perced mielott osszeomlik a keringesed

napokig ezen rohogtem.

egy forro nyari napon eperlevest vagy tiramisut enni agyarorszagon nnna az kockazatkereses :)

Nash vs. Keynes 2012.08.15. 23:54:23

@Niurka: a kor nem számít csak a régészeti leleteknél :)

Nash vs. Keynes 2012.08.15. 23:55:59

@diamo: és akkor a somlóit nem is említettük. Nálatok van poison ivy?

diamo 2012.08.16. 03:32:42

@Nash vs. Keynes: eddig nem talalkoztam vele.
veletlenul nem a meduzara gondolsz? az eppenseggel lenne

diamo 2012.08.16. 03:34:38

@Niurka: ha nem lenne benne (i)gazsag nem is lenne min karorvendeni :) meg dehogyis mondtad volna :>

Nash vs. Keynes 2012.08.16. 03:44:53

@diamo: nem, hanem a mérges levelű növényre. Csúnya dolgokra képes, észak amerikában bárhol ott lehet.

diamo 2012.08.16. 06:27:33

@DuBarry: nem darling.
ez is egy olyan hiedelem, mint a "minden baba szep", vagy a "mindenki tud szoptatni", sot "a szoptatastol fogysz", valamint az "outletek olcsok" :)
mi is csunyan beleszaladunk, alig gyoztunk elektromos takaroert es olajradiatorert rohanni erkezes utan.

diamo 2012.08.16. 06:29:18

@Nash vs. Keynes: koszi a figyelmeztetest, majd figyelunk.
ugyis igyekszunk nem simogatni a novenyeket, mert pokcsipes lehet a vege.

arisztotela 2012.08.16. 14:35:24

Megyek hamarost Bulgáriába, sosem voltam, még a komcsi időben sem. Jó lesz nekem az?

Niurka (törölt) 2012.08.16. 14:55:00

@DuBarry: Ha a tengerhez mész, akkor igen.

brokeness 2012.08.16. 18:41:45

@DuBarry: Ha kocsival mentek,a sztrádáról ne térjetek le, s ne álljatok meg sem senkinek.

katarocks 2012.08.16. 20:59:32

@DuBarry: @Niurka: olyan olcsó volt, hogy anyukámék mindig mesélik, hogy nem tudták elkölteni a pénzüket, Pupa sminkkészleteket vett.
Állítólag a tenger jó, igen, és akik mostanában voltak dicsérik mindannyian.

arisztotela 2012.08.16. 23:14:30

@brokeness: repülő, ez is céges menet. Én nyaralni sose megyek tengerhez, mert unom.

arisztotela 2012.08.17. 16:03:51

@Niurka: Csak Görögországban élvezem a tengerparti nyaralást, pedig nem is szeretem a görögöket, amit már írtam:). Ciprus amúgy más egy kicsit, de jó lesz.

Scala 2012.08.17. 17:50:05

@DuBarry: Ez egy tök jó blog, igen! Egy éve nézi a férjem. :-)

arisztotela 2012.08.17. 18:46:39

@Niurka: nem, van minden, amcsi feleségtől topmenedzserig, olyan is van, akit a cége vitt ki ideiglenesen.
süti beállítások módosítása