Izrael Dubarry módra

 2014.05.09. 14:55

Ez a bejegyzés sem túl tájékozott, sem túl PC nem lesz. Mivel mindössze 4 napot voltam ott, bárki lenyom tudásban, aki akár 5-öt is volt Izraelben, talán mégis érdekesek lesznek a benyomások.

 

Szerintem én átlagos magyar utazó voltam, aki a következő prekoncepciókkal indult neki: Izrael veszélyes, az emberek félelemben élnek, kénytelen-kellet agresszívak, Izrael nyers, mivel nem csupán európai nagypolgári zsidók telepedtek le ott, hanem rengeteg az orosz, a jemeni, más fejletlen országból érkezett zsidó, az izraeliek nagyon millitánsok, mivel állandó készenlétben vannak, fő erényük nyilván a kereskedés, az évezredes hagyományok miatt. Na ebből egyik sem jött be, de még véletlenül sem. 

Először Jeruzsálembe mentünk. Egyből elhajtottak a Siratófalhoz,fel az Olajfák hegyére, szuk és végül Yad Vasem. Az első benyomás, hogy a világ második legszebb városa (az első Siena, ebből nem engedek), a látvány, a fekvés, a fehér, aranykupolás épületek egyszerűen káprázatos. pont tökéletes a mérete, tehát nem kisváros, amit bejártsz két óra alatt, de nem is metropolisz. Amint járkálsz a golgotán vagy a siratófal környékén, kifejezetten nagyon spirituális hangulat fog elfogni. tele van ugyebár imádkozó zsidókkal, az egész nagyon középkori feeling, ahogy a tórát mormolják maguk elé. Plusz a városban legalábbis ezen a csütörtökön egymást érték a barmicvók: 13 éves kiscsávókkal táncol a sok család, akár egy haszid faluban, fejedre cukorkákat dobáltak különböző csoportok, klezmer szólt mindenfelől. Erre rájön persze a golgota-atmoszféra, mintha minden kő mögül a szenvedő Jézus kukucskálna, keresztény zarándokokkal is tele itt a város, akik égő tekintettel hajlonganak a megváltó különféle ereklyéi előtt. Bár azt se tudják, hogy merre volt a golgota (3 tipp van minimum), az erre mászkáló emberek mély vallásossága ragad. Én speciel egy buddhista kolostorban is érzem az örökkévalót, itt aztán minden sarokból valami isten kandikál ki, mert persze közben imára szólít a müezzin, hiszen muzulmán szent hely is ez. Szóval felületesen nézve Jeruzsálem csupa múlt, ima, ünnep. 

Van sok zsidó Izraelben, de nem mind vallásos, ultraortodox meg csak tíz százalék. Viszont, mivel sok gyerekük születik, a jövő az övék, most úgy fest. Nekik fő kenyerük az iratok tanulmányozása és az ima, kérdés, ez milyen hatással lesz ez a gazdaságra. Vannak itt olyan szekták, amelyek tagjai egyáltalán nem dolgoznak, az ő életüket az amerikai zsidóság finanszírozza, akik helyett viszont imádkoznak.

Jeruzsálem legsúlyosabb élménye azért csak a Yad Vasem. Ez egy hatalmas kőmúzeum (simán elmenne náci bunkernek vagy szocreál gyárépületnek a benyomása), ahol összegyűjtötték a Holokauszt történetét. A sztoriról sokat tudtam eddig is természetesen, olvastam az idevonatkozó regényeket, gyűjteményeket, láttam a filmeket, és tanultam a történelmet. Így is odabasz, nagyon. Nincs túldramatizálva, tehát senki ne arra gondoljon, hogy kitettek egy halom auschwitzi fotót. Nem. Végigveszi a dolog abszurd, fokozatos jellegét, taglalja az önvédelem hiányát, az emberi oldalt. Egy példa: német meséskönyvek a náci propaganda jegyében, vagy egy polgári zsidó család otthona a zsidótörvények kezdetének idején, élet a varsói gettóban. 

Utána valami bibliai tekercs következik az izrael múzeumban, de már mindenki fáradt, tele a feje a nácikkal, nem tudunk figyelni a Josephus Flavius sztorikra.

Nade az esti étterem!

Én alapjáraton ázsiai kaja fan vagyok, a legjobbakat Kínában ettem, második legjobbakat a China Townban New Yorkban, utána jött India, Persze jó a girosz is Athénban, de a kifinomultság nekem hiányzik a mediterrán konyhában.

Viszont Izraelben kurva jó a kaja. És kifinomultan az. Itt ettünk első este:

http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g293983-d1025262-Reviews-Chakra-Jerusalem_Jerusalem_District.html

Hogy is mondjam: ami jó keleten, nyugaton, a zsidó konyhában, az oroszban, a lengyelben és persze az arabban, azt mind odahordják neked egy asztalra. Az evési kultúrájuk nagyon magas, egy helyi (magyar lány) szerint az izraelieket a zabálás érdekli legeslegjobban. Úgy esznek, mint az arabok: rengeteg előétel, több féle főétel, jó kenyerek és desszertek. Az a különbség, hogy a mezze stílusú tálalásban nemcsak olajbogyesz, sajtok, herkentyűk vannak, hanem mondjuk valami súlyosan lengyeles céklás cucc, vagy oroszos ikrasaláta, vagy belekerül egy prézlis karfiol édesen, ami ha jól sejtem, zsidó kaja. A főételek közt is volt például francia marharagu, beef bourguignon, amilyet még Párizsban sem ettem, úgy elkészítve, sőt, életem legjobb bélszínjét is itt találtam, pedig az is van jó pár helyen. Komolyan, mintha a terveim szerint alakították volna ki ezt a menüt: a zsidók mindent összehordtak ide a világból, amit eredeti hazájukból érdemes volt elhozni gasztronómiailag, és csak egy kicsit csinálják meg jobban. Mint a humuszt, amit az araboktól szedtek, de ma már az ő nemzeti ételük lett. Minden éttermet nem írok le, mind jó volt, még az egyszerű pizzázó is, de a lényeg, hogy egy másik helyen csak olasz kaja volt, de az is olyan, mint a legjobb olaszországi helyeken (ott például rengeteg szar kajálda ia van). Nyilván nem ettem végig minden éttermet, de azt mondják, nemigen van rossz.

Második nap végigrángattak a Holt tengeren, egy sivatagban, egy ősi erődön, és egy kibucban. Ez tök más hangulat volt. Egyrészt egy jóval korábbi keleti történelem (Maszada erőd, fantasztikus kilátás, egy első századbeli római-zsidó háború hősi emlékműve, az ő egri várjuk), az Engedi kibuc, ami ma egyszerű turisztikai biznisz, de megcsap a régi kibucok összetartó munkájának szele, a Holt-tenger, ami egész más tenger, mint a többi, mivel annyira sós, hogy nincs benne élet, tényleg egy úrbéli helyszín, a víz persze fenntart, ezt mindenki tudja, és az iszapja zseniális pakolásnak, ránk tették azt is. A sivatagban megcsap, hogy ezeknek az embereknek tényleg a semmiből kellett itt életet fakasztaniuk, kilátástalan a víztelenség, a kietlenség, amire alapították ezt az országot, amit szépen kizöldítettek. 

Félig zsidó vagyok-félig keresztény. Mondhatnám katolikus. Bár nem volt hívő egyik nagyszülőm sem, de anyám nevelt mégiscsak katolikus szellemben. Zsidó hatás alig ért apai részről, mivel későn kerültünk jó viszonyba, már kamaszkorom körül. De mint minden magyar fél-, negyedzsidónak, a holokauszt emléke miatt felerősödött a zsidó identitás késő kamasz koromban. De akkor is katolikus-dzsentri család nevelt, aminek a lényege nemcsak a szokások, az értékrend, de a temperamentum is. Az én családom könnyed, kicsit fellengzős, kicsit nagyképű, mindenféle görcsösségtől, félelemtől mentes magyar család volt. Nem volt ránk jellemző a protestáns szigor, frusztráltság, és kőkemény kötelességtudás sem, sem a zsidó félelem, önsajnálat. A katolikusok, ha nem is hisznek, úgy tudják, minden meggyónható, jóvá tehető. Ilyen vagyok én is, nem szenvedő zsidó, mert nem ők neveltek. Viszont a zsidóság mégis nagyon erős rész, akár a jellememben (tiszta apám vagyok), akár az átörökített félelemben. Azért írtam ezt le, mert Izraelben mégis a magyar részem kezdett horgadni. Nem a zsidó. Itt a zsidók ugyanis nem olyanok, mint a diaszpórában. Nincs bennük semmi önsajnálat és félelem. Ezt kellene eltanulnunk nekünk magyaroknak. Hogy önsajnálat és önimádat helyett a tenni akarást, a pozitív szemléletet, az építést és az önbizalmat kellene erősíteni. Izraelben, ha megkartellezik a benzint, és felemelik az árakat, akkor az emberek összefognak a facebookon, és szerveznek egy olyan tüntetést, hogy a cégek kénytelenek engedni. Ugyanezt megcsináltak a tejárakkal. Egész Tel-Avivban ingyenes a wi-fi, a közügyek mindenki ügye, nem legyintenek, nem gondolják, hogy valami nagy hatalom ül a fejükön, aminek ki vannak szolgáltatva. Izrael embertelenül drága, sokkal drágább, mint magyarország, de valahogy kifizetik a számláikat. Úgy gondolják, mindig történik valami jó velük. Ebben persze vastagon benne van, hogy az állam mégiscsak a vallásra és a cionizmusra épül, amiket lehet nem szeretni, de van egy spirituális kerete az életüknek, és egy céljuk: őket többé nem nyomja le senki. nyilván való, hogy más a világban betöltöt szerepük és heéyzetük, mint nekünk, de nem úgy tűnik, mintha ezeknek semmit sem kellene tenniük a jólétért (mint például egy dubaji arabnak az olajmezőjén csücsülve). Olyan dolgokba kellett fogniuk, amikhez nem értettek: a zsidók kereskedők, bankárok vagy földönfutók voltak sok-sok évig, itt pedig mindent meg kellett csinálniuk, amihez nem volt tehetségük: mezőgazdaság, ipari termelés, stb. És megtanulták, csinálják, de nem görcsösen. Akárhova nézel, az emberek kurva jól vannak, a zsidók, az arabok, az itt dolgozó oroszok (keresztények), van munka, dolgoznak is, nem lógatják a lábukat fél napokig, mint a dél-európaiak, de nem szakadnak meg, mint egy-két fejlett országban az emberek. Kicsit zajosabb, mediterránabb az élet, mint Nyugat-Európában, de kulturálisan tökéletesen kielégítő a környezet.

Tel-Aviv iszonyat pezsgő város lett. Azt mondják, nem régen van ez így, de most minden van itt, ami Berlinben vagy Bécsben. Azért nem írok Londont, mert Tel-Aviv nem nagy és félelmetes, nem is annyira gazdag, mint Párizs vagy Róma, de igaz világváros fantasztikus bárokkal kávézókkal, múzeumokkal, stb. mellette van Yaffa, ami gyönyörű nyaralóhely, kikötő és művészek lakhelye. Mint a Riviéra a frusztráló milliárdosok nélkül. Szép és megnyugtató. Költöznék ide.

Több magyar zsidóval találkoztam kint, egyik sem vágyik haza. Mintha itt minden olyan könnyen menne, valahogy mindig megkeresik a súlyos lakbérre valót különféle ilyen-olyan munkákkal, vannak barátaik, szeretik a környezetüket.

Egyetlen dolog, ami feltűnt, hogy nem túl jól öltözöttek az emberek. Inkább kényelmesen, mint divatosan járnak. Természetesen mindent kapni, de valahogy ez nem motiválja őket.    

Ami nagyon fájdalmas volt, hogy rájöttem, mi magyarok képtelenek vagyunk élvezni az életet, nem szeretjük magunkat csak ajnározzuk, nem élünk a környezetünk szépségeivel, és egy tehetetlenség érzés uralkodik az egész országon. Pedig simán meg lehetne csinálni, igaz itt sosem lesz már egy vallási alap erre.

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr776142049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holle anyó 2014.05.09. 21:01:01

Köszönöm, ez nagyon jó post lett. Én is nagyon vágyom Izraelbe, akár ki is költöznék. (A párom élt kint kb. fél évig, elboldogul a héberrel is, ha szükséges.)
Érdekes, én is hasonló családban nőttem fel, polgárosodott dzsentrik és beházasodott, katolizált zsidó értelmiségiek között.

Izrael egyébként azért is ilyen jó hely, mert egy magyar zsidó találta ki, ezért az állam és jogrendszere is magyar mintán épült fel, csak neki sikerült tovább is fejleszteni.

Jól látod, Izraelben elsősorban a vallás, másodsorban pedig - a vallástalan zsidóknak szánva - a holokauszt-emlékezet adja a társadalom összekovácsolódásának erejét.
(Az első Izrael esetében is a törzsek egymással és Istennel való szövetsége.)

Mi magyarok szintén törzsek szövetsége és a kereszténység felvétele után lettünk erős államalapító képességgel rendelkező nép a szlávok és germánok gyűrűjében.

Ma már a napi vallásgyakorlás (nem a politikai téren nyomuló egyházakról beszélek) perifériára szorult az életünkben, a nemzeti összefogás szimbólumait pedig az egyik oldal kisajátította, a másik oldal pedig rútul kiröhögte, tehát az elmúlt 25 évben regnáló politikai elitünk kettéosztotta és meggyengítette a társadalmat.

Ezért nem jutunk ötről hatra.
De a fák nem nőnek az égig.

arisztotela 2014.05.09. 21:05:47

@Holle anyó: Igen, de jobban tennénk, ha nem folyton Németországot figyelnénk, hanem egy-két kis országot, ahol jobban boldogulnak az emberek.

Holle anyó 2014.05.09. 21:09:53

@DuBarry: Odáig is el kéne jutni, hogy a "boldogulás" nem azonos az anyagi javak felhalmozásával.

Én egyszer nekiültem és csináltam egy listát arról, hogy milyen fölösleges tárgyaink vannak és milyen fölösleges szolgáltatásokat veszek igénybe.
Amik nélkül remekül ellennék.

Meglepődtem.

arisztotela 2014.05.09. 21:13:21

@Holle anyó: azért az nagy meló lenne egy társadalmat arra rávezetni, hogy kevesebb pénzből is ellenne, erre nem vállakoznék egy politikus helyében sem. Inkább logikus tervvel kéne előállni a gazdaság megsegítésére

Holle anyó 2014.05.09. 21:16:57

Ja! Németország, egyáltalán a nyugati kultúra rideg és kötött. Nem való a temperamentumos magyaroknak, ezért is kellene kisebb, gazdaságilag kevésbé fejlett országokat mintaként követnünk. (Pl. Izrael, Finnország, Csehország....)
A racionális, tisztes, patinás jólét...az kellene nekünk.

Holle anyó 2014.05.09. 21:22:25

@DuBarry: Azért az EU dotációs rendszere mellett nem egyszerű dolog versenyképes gazdaságot csinálni úgy, hogy a német/francia vállalkozás cáparuhában úszik, a magyar pedig fürdőköpenyben és még a pálya is hosszan 40 centivel.
Minden jó kezdeményezést megfúr vagy egy lobbi, vagy egy versenytárs, vagy egy haragos. :(

sorskonyves 2014.05.09. 23:55:15

Milyenek az izraeli nők?

off: Voltam vérvételen, iszonyú kevés a vasam, pedig lassan 5 hónapja szedek egy dr.chen márkájú tablettát. Van ötletetek mit lehet tenni? Lóhúst nem szeretnék enni, meg szögelt almát sem :)

Mujza 2014.05.10. 06:59:46

@sorskonyves: mennyire kevés? Mert nekem is épp most derült ki, a doki kérdezte is, hogy nem ájultam-e még el. Azt mondta, hogy felszívódási zavar is okozhatja, ki kéne vizsgálni, nem lettem-e lisztérzékeny. Szerintem nem, csak simán nem törődtem vele. Most Elevitet szedek, meg amit felírt vasat és folsavat.

fleur_de_lys 2014.05.10. 09:07:06

@sorskonyves:
Az első terhesség alatt nekem is borzasztóan lecsökkent, Maltoferfolt adott az orvosom, helyretette. A másodiknál eleve elkezdtem szedni, nem is volt vele semmi baj.
Receptköteles és drága, viszont nem okoz székrekedést.

fleur_de_lys 2014.05.10. 09:08:07

A poszthoz:
Izrael valahogy az az ország volt, ahova soha nem vágytam, nem tudom miért. Most egész meghoztad a kedvem hozzá.

Thor vagyok 2014.05.10. 10:03:38

Dejó, dejó, nekem pl mindig rajta volt a listámon, pedig bennem szemernyi zsidó sincs, nem is hiszem, hogy ez feltétlenül kellene a rákattantsághoz, remélem egyszer eljutok oda is. Jeruzsálem az álmaim álma valahol, asszem a Jézus Krisztus Szupersztár c. filmmel kezdődött.
Érdekesnek találom bár roppant frusztrálónak, hogy miközben egy népet egy-két csapás baromira megerősít, egy másik meg lefekszik a pocsolyába és a balsoroson nyavalyog. És igen, bárhonnan hazajöve ez a ború az agyakon a legnyomasztóbb. A vallás mint bázis már az araboknál is megyőző, kár hogy egy olyan mondat ami tőlük csak olyan, mint az hogy kezük vagy lábuk van, itthon ordas, álszent szemforgatásnak hangzik. Európa sajnos akárhonnan kívülről nézve halott, bár még elműködget lélegeztetőgépről. A Németekre akasztott, elhaló lélegzettel körített áhítatos tekintetünktől pedig már vagy 20 éve hányok, két vesztes világháborúba nyomtak bele, mai napig visszük el helyettük a balhét, nem tudom, mi kéne még, hogy leszakadjunk végre róluk, meg hány rúgás még az agybajos dörgölődzés abbahagyásához.

Thor vagyok 2014.05.10. 10:09:07

@sorskonyves: Ha iszonyat kevés a vasad, de azt persze ennyiből nem tudjuk, hogy mennyire iszonyat kevés, jobb nem szarozni, hanem beszuratni egy kúrát injekcióban, aztán szedheted utána akár szintentartáshoz. Iszonyat gyorsan használ, egy injekció után már órákkal a félholt kinyitja a szemét, kipirul, lélegzik, fut, él. Míg ugyanez akkor ha eltalálják a szeredet és fel is szívódik, kb 2 hónapnál kezdődik. De zömmel nem találják el, és ilyenkor megy a zombilét évekig.

sorskonyves 2014.05.10. 10:42:04

@Thor vagyok: nekem nem írt fel semmit a doki, azt mondta, hogy elég az, amit a gyógyszertárban ajánlanak. A vasam 6,2 umol/L, transzferrin telítettség 12%. 171 cm vagyok és 46 kg, vészesen közelítek a 45 felé, ezért küldött el vérvételre, de se injekció kúra, se receptköteles gyógyszer nem került szóba. Belemennék a szuriba simán, nagyon nehéz így dolgozni, tegnap egy 5 kg-s macskaalmot alig tudtam hazahozni, a hajam annyira kihullott hogy ha hátul összefogom, egy kb 1,5 cm átmérőjű copf csúszik ki a kezeim közül.

Izrael: az egyik ismerősöm volt kint 3 éve, azóta csak azért vállal plusz melókat, hogy minden évben visszatérhessen. Azt mondta, ott van minden: homok, szikla, hegy, nagy víz. Bevándorolni viszont nem mer, fél a kirekesztéstől. Nem zsidó egy hangyányit sem, szerinte kint azért érezhető, ha valaki nem teljesértékű klubtag. Mióta láttam a képeit, azóta szeretnék kimenni, elősorban az építészet miatt meg mert olvastam a Daniel Stein, a tolmács c. könyvet.

Thor vagyok 2014.05.10. 10:48:30

@sorskonyves: az nem iszonyat kevés csak kevés. De legalább megvan az okod a hajhullásra és könynen helyre lehet hozni. Ha belemennél a szuriba, mondd neki, nem ajánlják fel csak azoknak akik már elájulnak az utcán (2-3-as vassal), mert alapvetően mindenki húzódozik mindentől, amihez szúrni kell, de valószínű, hogy ha te mondod, hogy ezt választanád, akkor választható lesz.

sorskonyves 2014.05.10. 11:05:51

@Thor vagyok: köszönöm! nem egy kooperatív doki, de megpróbálom.

Mujza 2014.05.10. 13:44:27

@Thor vagyok: nekem 2-3 közötti, de szurit nem ajánlott a doki. Pedig belementem volna. Na majd megyek kontrollra egyéb okból, rákérdezek.

Thor vagyok 2014.05.10. 14:00:50

@Mujza: Néha komolyan nem értem, mi a francot csinálnak, és miért kell elmenni a pácienssel a falig. Barátnőm 2,3-nál, terhesen (de akkor már amikor rosszul lett a férjét meg a mentőt se tudta felhívni, mert nem látott) kapott 10 szurit intravénásan (az én háziorvosomhoz ment el) és pillanatok alatt kivirult. Bár azt mondták, ha így megy szülni, minimális vérzéssel is belehalhatott volna. Vajon miért kell hagyni valakit lepusztulni ilyen szintű rizikóig?

arisztotela 2014.05.10. 21:21:54

@sorskonyves: a szefárdok csodaszépek, a fiatalok, mint az arabok, de finomabb vonásokkal, az askenáziak kevésbé:). A faszik nem rosszak, a fiatalok magasak, egyenes hátúak, menők.

arisztotela 2014.05.10. 21:25:20

@fleur_de_lys: te szeretnéd, mert nagyon fiataloknak való. Végigrángattak 5 szórakozóhelyen, tök menők voltak. Volt grúz, bolgár, bankból átalakított, jazzes, ilyenek, tök dizájnos, kellemes helyek, és a fiatalok nem annyira szétcsúszottak, mint itt. A Steiner Kristóffal sokat dumáltam, oda ment férjhez, és sose jönne haza. Tolerancia van, mondjuk ő nagyon spirituális is, tanulmányozza akabbalát, és hót nyugis, boldog, itthon idegroncs volt.

arisztotela 2014.05.10. 21:28:18

@sorskonyves: mindenhol érezhető, ha valaki nem klubtag, life sucks. Meg mivel ez egy ország, a zsidők is olyanaok lettek, mint más népek? a rendőrök tahók, és úgy néznek ki, mint egy magyar jobbikos, a prolik prolik, a parasztok parasztok, pont mint minden országban. csak a tengerentúlon lehet valamennyire beilleszkedni, de az amcsi naivitás engem asszem idegesítene hosszútávon

mici˙ 2014.05.11. 11:26:54

Köszi, érdekes és egyedi összefoglaló volt, és ezek szerint a jewdarom is jól működött :)))

mici˙ 2014.05.11. 11:54:15

valami gond van a blogodon, mert ezt kapom a chromtól, amikor próbálom megnyitni

Veszély: rosszindulatú programok a láthatáron!
A(z) Google Chrome egyelőre letiltotta a(z) chezdubarry.blog.hu szerveren található oldal elérését.
A weboldalra tartalom került a rosszindulatú programok egyik ismert terjesztőjétől, melynek neve www.caravanalive.com. Ha most meglátogatja az oldalt, nagyon valószínű, hogy az a számítógépet rosszindulatú programokkal fertőzi meg.

arisztotela 2014.05.11. 12:00:16

@mici˙: én is azt kapom, de aztán átlépek, nem tudom, mi lehet

cicómicó 2014.05.13. 20:42:11

A vas témához hozzászólva: nekem két éve (étrend- és életmódváltás után) kórosan alacsony vasat mértek. Aztán innentől elkezdtem vastablettát szedni (DM-es/Rossmannos saját márkás) és rászoktam a rendszeres véradásra is, tehát gondoltam, hogy már csak emiatt is indokolt a vaspótlás. (Havonta egy hétig reggel-este szedem rendszeresen, véradás előtt feltuningolom kicsit jobban!) Közben még az egészséges életmód jegyében kipróbáltam a Spirulina (alga) tablettát is, és visszagondolva a leírására az is természetes vasforrás... No, most voltam egy vérvételen, és kórosan magas (46) vassérum szintet mértek, a laboros rá is írta, hogy kétszer nézték meg.... Ettől jó hipochonder lévén bepánikoltam, és abbahagytam 2 hét erejéig, és a mai kontroll eredmény szerint visszacsökkent a normál szintre. Csak azért írom, mert szerintem ezek a vaskészítmények tényleg látványos eredményeket hozhatnak megfelelő (!) adagolással, úgyhogy kúraszerűen nyugodtan lehet belőle szedni.

sorskonyves 2014.05.17. 19:54:51

Köszönöm a vasas hozzászólásokat!
Dubarry, meg kell kérdeznem, mi a véleményed Clooney menyasszonyáról? A baráti körünkben kisebb vita tört ki miatta. A meleg srácok támadták csak, de megértem őket :)

arisztotela 2014.05.19. 13:23:45

@sorskonyves: hát nekem bejön, bár nem egy világszépe, de tudod, Clooney-ról azt terjesztik,l hogy meleg, és a csaj a beard, de ki tudja. Min vitáztatok?:)

sorskonyves 2014.05.19. 13:38:02

Említett meleg srácok kiakadtak, hogy "egy műfogú, pálcalábú nőt" vesz el. Azt hiszem az utolsó momentum miatt lehetnek elégedetlenek. A nők védelmükbe vették, a leszbiknek is tetszik, de a legtöbb leszbinek az átlagnál kicsit ápoltabb nők már jó csajnak számítanak. A pro érv mellette az esze volt és hogy nem picsáskodik a bulvárban, a kontra meg az, hogy Clooney kezd papinak kinézni, felmerült h esetleg golddigger, még ha a high-class is. Szerintem nem egy rossz nő, bár a mosolya tényleg kicsit műprotkószerű. Ha izmosítana, még jobb lenne.

arisztotela 2014.05.19. 13:53:57

@sorskonyves: Clooney szerintem öregebb, mint amit bevall, legalább 5 évvel:). Rettenetesen hatvanasnak látszik, nem ötven egy-kettőnek.
Csajszi meg nagyon nem olyan, mint az eddigi női, csak az a fura.

sorskonyves 2014.05.19. 14:32:21

@DuBarry: a nyaka nagyon árulkodó

arisztotela 2014.05.19. 14:47:59

@sorskonyves: nekem a fittyedt szája, olyan michael Douglasos

Magyarnaba 2014.05.25. 06:12:56

A kapcsolat- és szexhiányos poszt sokkal jobb volt, ez a zsidózós coming out untatott.

sorskonyves 2014.05.25. 09:13:51

@Holle anyó: don't feed the troll, please :)

arisztotela 2014.05.25. 11:47:04

De jó, hogy minden intim posztomat kirakják indexre, a tegnapit eldugtam, most ezzel nem tudom, mi legyen.

sorskonyves 2014.05.25. 12:42:38

@DuBarry: lehet h buta kérdés, nem lehet megkérni őket, h hanyagoljanak?

arisztotela 2014.05.25. 12:48:53

@sorskonyves: nem tudom, de már nincs kint szerintem, mostanában meg úgysem nagyon akarok írni:).
Bár van egy gondolatom arról, hogy a nők mennyivel nagyobb hatalommal bírnak a férfiaknál, de ez annyira forradalmi, hogy még várok vele:).

sorskonyves 2014.05.25. 12:54:28

@DuBarry: remélem azért a Huffnágel Pista elolvassa a fotradalmi posztot. Csak annyit írj, jól vagy? Vagy jobban? :)

arisztotela 2014.05.25. 12:57:02

@sorskonyves: én végig jól voltam most:). Pont azért nem írok, mert nem vagyok frusztrált:). Vannak megoldatlan dolgok, az ember sosem tökéletesen boldog, de az a levegő után kapkodás, ami egy nárc mellet van, nincsen már.

sorskonyves 2014.05.25. 12:59:24

@DuBarry: akkor szívj nagyokat a friss levegőből :)

Holle anyó 2014.05.25. 18:56:57

@DuBarry: Nehogy már ezt is eldugd!
Innen látszik, hogy mi az a két téma, ami érdekli a nagyérdeműt: Izrael és szex. Erre kattintanak, ezen lehet anyázni.
Bezzeg az aranyér megoldása három nap alatt..., na az senkit nem érdekel. :)))))
Ilyen hülyék az emberek!!!

Voltam odaát Mézgáné Paula expasijának blogján. ;-) Hogy ott mik vannak?! Én mindig is tapasztaltam, hogy a pasik JELENTŐS része vagy teljesen impotens, vagy legalábbis nehézségei vannak. Csak ez addig nem kapott kellő publicitást, amíg a szexuális forradalom fel nem nyitotta a nők szemét. Mindaddig "alap" volt, hogy a nő nem akar dugni, ezért a pasi kurvához jár, vagy szeretőt tart. Egy "tisztességes" nő pedig soha fel nem vállalta volna, hogy ő ugyan szívesen dugna, de a hites urának gondjai vannak.
A szexuális forradalom óta viszont a pasik bajban vannak.
A legkülönfélébb marhaságokat kell kitalálniuk annak érdekében, hogy rogyadozó férfiasságukat leplezzék.
Pl. a Paula exe idióta blogban próbálja alázni a nőket - kevés sikerrel. Néhány hozzá hasonlatos impotens fasz röfög vele együtt.
Ezek mindenhova eljutnak a neten, egymás sebeit nyalogatják.
A portfolio.hu gazdasági lap DAX topicjában (!!!!) pl. volt egy sergei nicken futó szerencsétlen idióta, aki balfasz módon tőzsdézett, az hagyján, de olyan sztorikat költött arról, hogy őt minden nő első látásra azonnal és halasztást nem tűrve le akarja szopni, ő minden nőt csak megdug, de aztán rohan is tovább, mert egyik sem kell NEKI, ŐKELMÉNEK AZ ELLENÁLLHATATLAN ALFAHÍMNEK, hogy visítva röhögtem rajta.
Mindenki tudta, hogy egy szerencsétlen, impotens nünüke, de nem vette észre, hogy hülyének nézik.
Az első szerelmemmel 18 évesen nem jutottam el a szüzességem elvesztéséig (ő 21 éves volt). Majd huszonévesen volt egy pasim, aki azért nem tudott rendesen, mert a szüleivel lakott egy lakásban és zavarta.
24 évesen összejöttem egy nagy focirajongó férfias mackóval, akinek nem állt fel, sírt, amikor szakítottam vele - több hónap próbálkozás után.
A férjem szinte állandóan részeg volt.... ha kivételesen nem, akkor úgy tűnt, hogy nincs gond.
Aztán volt egy kigyúrt, extravagáns tornatanárom, aki impotens volt, teljesen....miközben olyan szerelmes volt belém, hogy alig bírtam megszabadulni tőle.
Ezt követte a fiatal kis szeretőőm, aki csodálatos volt az ágyban, de reggel soha nem ment neki, pedig mindig azért könyörgött, hogy aludjak nála, hogy még reggel is szeretkezhessünk.
Aztán volt még egy szeretőm közvetlenül a jelenlegi kapcsolatom előtt, na, az a pasi aztán tudott kefélni!!!
54 évesen röptében a legyet, bármikor, bárhol.... Húúúúúúúúúúúúúúú! Aprócska probléma volt, hogy minden alkalommal elkaptam tőle valami kezelnivaló kórságot, ezért aztán hanyagoltam szegényt. Pedig de jó pasi volt!!!!
Jelen helyzetet már ecseteltem.
Fiatal koromban, ha nagy ritkán előfordult egy-egy "azt sem tudom, hogy hívták" egyetemi buli, akkor sem volt kimagasló teljesítmény az alkalmi pasik részéről, de hát ennyi cefre után...

Szóval a pasik teljesítményéről ilyen tapasztalataim vannak.

Bocs, hogy ide írtam, de az "illetékes" topic elhalálozott. ;-)

cicómicó 2014.05.25. 21:30:43

@DuBarry: ha Te írsz, akkor van valami tisztázatlan a lelkedben (ide nem értve a szépségápolós bejegyzéseket.)
Btw: almaecetet iszod még?

Thor vagyok 2014.05.26. 19:13:43

@Holle anyó: Nagyon kérlek, mutassátok meg ezt a Mézgáné Paula exének blogját! Rekeszizomtájon úgy érzem, nem szabad kihagynom :)

Thor vagyok 2014.05.27. 22:29:45

Csak belenéztem és úgy érzem, legalább ma estére depresszióba esem.

Lilienfeld 2014.05.27. 23:33:57

@Thor vagyok: jaj, hát ennyit nem ér... ez én benyomásom vmi afféle, h itt az életkorból természetesen eredő tapasztalatlanság van jó adag sztereotip ömlengéssel + fellengzős-leereszkedő stíllel ellensúlyozva.

Holle anyó 2014.05.28. 00:48:32

@Thor vagyok: Depresszióba? Én oda járok vigyorogni. :)))

Thor vagyok 2014.05.28. 07:26:11

@Holle anyó: persze, egy darabig lehet. De aztan mar tul sok. Egy darabig komolyan azt hittem, humornak irja, de aztan a kommentelok nem igazan hagytak, hogy az legyen.

Holle anyó 2014.05.28. 17:09:41

@Thor vagyok: Ez nem is humor. Maga a véres valóság. Ilyen idióta pasik vannak.
Tömegével!
Gondolhatod, mi lehet annak az embernek a lelkében, aki időt, energiát nem sajnálva gyártja ezeket a postokat, meg a követőiben, akik ott röfögnek.
Szánalom.

sorskonyves 2014.05.28. 18:42:14

Jaj, nekem már volt aha-élményem ott. Nagyon szar volt. De rengeteg a ferdítés, a csúsztatás meg a lihegő bosszúvágy.

Holle anyó 2014.05.30. 19:09:58

@sorskonyves: De legalább nincsenek egyedül.
velvet.hu/sztori/2014/05/30/osszeroppant_a_szuz_gyilkos_csaladja/

Nőalázás üzemszerűen.....

Ha újrakezdhetném az életemet, inkább meleg lennék. Az ember legalább fizikailag egy súlycsoportban van a társával....baj esetén....

sorskonyves 2014.05.31. 07:31:20

@Holle anyó: szerintem a HP blog azért gáz, mert elrejt igazságokat a jó nagy kulimázba, így megtévesztő. Ne legyél meleg, elég annyit mondanom, hogy Kerényi és Bognár. Ha baj van, egy súlycsoport az ellenfeled, egyébként meg ellenfeled a társadalom kb. 40%-a.

(Egyébként meg nem tudok egy jóízűt panaszkodni, hogy 'ilyenenek a nők, olyanok a nők', tekintve h én is az vagyok :))

Lilienfeld 2014.05.31. 21:56:08

@sorskonyves: jaja, vannak HP-nak egyetérthető megállapításai; máskor csak olyan bumfordi tahó, és megint máskor brutális agresszor. 'Férfihang' felvizezett verziója, na az a csávó egyszerre durván sérült + durván ostoba; robbanásveszélyes kombó.

Thor vagyok 2014.05.31. 23:14:54

Én pl hiába tartom a férfiak nagyrészét tahó kis fkalapnak, nem lennék meleg. Egyszerűen nincs gusztusom a nőkhöz. Bár volt egyszer egy pasim, aki azt mondta, hülye vagyok, a nők sokkal gusztusosabbak :)

sorskonyves 2014.06.01. 08:09:05

@Thor vagyok: én hiába tartom a nők jelentős részét manipulatív, megúszós élősködőnek, nem tudnék hetero lenni. Pedig ha választhatnék, nem hezitálnék.

Thor vagyok 2014.06.02. 10:38:05

@sorskonyves: Félreértés ne essék, nem téged cikiztelek. Csak olyan sokszor kerül elő ez a mondat ismerősi körben, hogy ó ha elölről kezdhetném, inkább leszbi lennék. Nekem meg gyanús ez amit mondtál, hogy ha a velük való kapcsolataim lennének párkapcsolat-jellegűek, akkor manipulatív, megúszós élősködőknek tartanám őket, és még mi mindennek az én túlságosan mindenbebelefutós hajlamommal, és na akkor aztán mi maradna amiért sóhajtozni :)Conchita? (van egyáltalán fütyije neki? mert szakállal nem sokra megyünk)

arisztotela 2014.06.02. 12:01:14

@sorskonyves: mondjuk elvileg a nőkkel simábbnak kéne lennie a kommunikációnak:).

sorskonyves 2014.06.02. 12:14:39

@Thor vagyok: millió oka van annak, hogy a nők miért olyanok, amilyenek, illetve nem is: jelentős részüknél miért figyelhető meg egyfajta tendencia. Szendi A nő felemelkedése és tündöklése c. könyvében leírja a genetikai ill. evolúciós okokat, én azonban szkeptikus vagyok kicsit és itt kapcsolódik be huffnagel: ha a nők a biztonságra, anyagi előnyökre a biztos szaporodás miatt vágynak, akkor a férfiaknak meg meg kellene engedni, hogy minden csajjal khmmmm hiszen ők meg a magjukat akarják szétszórni a világban - evolúciós okokból. Nagyon kevés szó esik arról, hogy a nők jelentős része nem társat, hanem életteret, lehetőségeket, anyagi biztonságot keres. Sokkal keményebbek, hűvösebbek, intrikusabbak és ebből a szempontból jelentősen következetesebbek, mint a férfiak. Nekem pl. tök jó lett volna, ha erről több szó esik, nem kell mindennek erről szólnia, de én kb. 25 évesen eszméltem rá erre, akkor már nagyon nagy pofáraesések voltak mögöttem és még nagyobb csalódások barátok, családtagok kapcsán.
Nálunk sincs ez másképp, csak a rengeteg kő-feminista miatt (akiknek jórésze szintén zenész) ezekről nem illik beszélni. Pedig az erősebb kutya fsodndgzeu nálunk is működik. @DuBarry:
a simább kommunikáció meg csak papíron létezik. A tipikus női fegyverek, úgymint az intrika és a manipuláció ellehetetlenítik. Csak azzal lehet egyenesen beszélni, aki maga is szándékozik tisztán kommunikálni.
Zárojelben, most eléggé rossz véleménnyel vagyok a nőkről "lebukott" barát és családtag miatt.

arisztotela 2014.06.02. 13:37:58

@sorskonyves: ez mondjuk így van, a fiúknak mindig magyarázom, hogy felejtsék el, amit a társadalom (és a Huffnágelek) gondolnak, hogy egy férfi mindent megtehet, ugyanis a nők mindig akarnak valamit, minden esetben, és ha azt nem kapják meg, akkor vagy lelépnek, vagy ellehetetlenítik a férfi életét. Én azt látom, hogy a jó házasságok ban a férfi szebb, vagyonosabb és műveltebb, ezzel a nő ki van elégülve, és a dolog működik. Már hacsak egy szinten vannak, a nő részéről borul s sztori és vagy kirakja a hímet az első körben vagy csak lenézi, használja, nem kefél, ezzel tönkreteszi. Viszont az a kevés faszi, aki tudja, hogy működnek a nők, az elég jól elboldogul.

sorskonyves 2014.06.02. 14:48:07

@DuBarry: mindig érdekelt, hogy a fiús szülők elmondják-e ezeket.örülök,hogy van,aki igen.
Ami fura,hogy én is nő vagyok,mégsem ezek a dolgok számítottak soha (legutóbb sikeresen össze is kukáztam egy nárcit) és vannak ismerőseim,akik tényleg nem a pénzre mennek.Naívság az érzelmeket számonkérni? Vagy ez mindig csak a máz volt,amivel a valódi igényeket leöntötték? Gyerekesebb az,aki nem a materiális lehetőségek alapján választ? Nekem most úgy tűnik,igen.

arisztotela 2014.06.02. 15:01:29

@sorskonyves: várj, az, hogy te nem pénzt akarsz, nem jelenti, hogy nem akarsz valamit:). Valakinek a támaszát, határozott énjét akarod magad mellé ez is tipikus. Van amelyik nő csak gyereket akar, házasságot, van aki az elveszett anyai szeretetet akarja pótolni, de akad, aki sok pénzt is akar, meg hírnevet. Csak arról van szó, hogy a nem nárci férfiak nagy része semmi mást nem akar, csak állandó szexpartnert:). Ahhoz képest a nők sokkal többet. és a férfiak legközkeletűbb tévedése, hogy a nők is csak szexet akarnak tőlük 8magukból indulnak ki), és amikor rádöbbennek, hogy miben vannak, már késő.
Igazából a fiaim szerintem nem hiszik ezt, de pl. a volt férjem, aki persze nárci, de az öntudatlan nála, a tudatos ez a macsó dolog, szóval az ő generációja (ami az enyém is) teljesen el van tévedve. A harmincasok valamivel jobban képben vannak már, ők meg begubóznak, nem akarnak semmit elvállalni, mert ők már sejtik, hogy szívás az élet. A fiaim huszonévesek, tőlük még annyira nem akarnak semmit a csajok, sztem ez 25 fölött kezdődik a lányoknál, addig ők is csak kísérleteznek.

mici˙ 2014.06.02. 16:35:08

@DuBarry: a körülöttem lévő harmincasok nagy része ugyanúgy él, mint a szülei. az élet szívás, de szívni kell, meg kell házasodni, gyereket kell csinálni, ki kell költözni kertes házba, stb.
soha nem gondolkodnak el azon, hogy mitől éreznék azt, hogy érdemes élniük.
aztán tényleg vannak azok, akik ezt látják és nem akarják, de azt hiszeik nincs más út, ezért inkább mély apátiában töltenek pár évet

de van egy kisebbség, aki azért megpróbál kitörni ebből a mintából és próbálja aktívan alakítani az életét

arisztotela 2014.06.02. 16:50:10

@mici˙: oké, de mintha később szaporodnának, mint az én generációm, nálunk 20-27-ig mindenki lepetézett a nagyjából korabeli férjének. Ma meg húzzák, a faszik meg tudják, hogy a nő gyereket akar, nem képzelik, hogy a farkukat akarja csak:). Aztán vagy bevállalják vagy nem.

mici˙ 2014.06.02. 17:13:39

@DuBarry: ez igaz, sokkal később jön a gyerek. nekem apám mondta, hogy ma már sokkal több lehetőséget nyújt az élet, és a gyerek is csak ezek közül. azt hiszem igaza van, és ezért is egyre később jön az elős, ha jön egyáltalán.
és a furcsa az, hogy sok olyan esetet tudok, ahol a pasi erőltette, hogy legyen már gyerek.

mici˙ 2014.06.02. 17:44:01

@sorskonyves: @DuBarry: mindenki akar valamit, de mi ezzel a baj? :)

arisztotela 2014.06.02. 17:45:28

@mici˙: semmi, azzal van baj, ha egy férfinek bemesélte anyukája, hogy téged egész életedben mindenki érdek nélkül szeretni fog, mert a világon vagy. Ezzel sincs baj, csak meg fogja szívni, amikor a felesége benyújtja a számlát.

Holle anyó 2014.06.02. 23:13:49

@sorskonyves: Nem tudom, kijaza Bognár. Kerényi??????? Viccelsz????? Ki nem szarja le az ilyen tehetségtelen, idióta, elbaszott faszkalapot?????
Egyébként elég sokat éltem melegek között, de nem ismerek olyan passzív meleg srácot, aki kevésbé lett volna FÉRFI, mint Kerényi. Szánalom az a lény.... Kívül is, meg belül is. Broáááááffff!

Holle anyó 2014.06.02. 23:22:30

@Thor vagyok: Nekem az egyik legjobb barátnőm meleg volt.
De az egy olyan csaj volt, hogy ....gyönyörű, nőies és nagyon okos. Nem akarom itt részletezni, mert még felismeri valaki.

Be kell vallanom, hogy akkor, úgy 24-25 évesen megfordult a fejemben, hogy esetleg vele.... De aztán mégsem volt bátorságom, meg azért igazán nem is kívántam, hiszen nem vagyok meleg.
De legjobban attól féltem, hogy esetleg balul sikerül valami és akkor vége lesz a barátságnak.

Holle anyó 2014.06.02. 23:37:05

DB neked is ikreid vannak?

Az én lányaim 20 évesek, s bizony 34 évesen szültem őket....
Fel sem merült bennem, hogy az idióta férjemnek gyerekt szüljek, meg aztán a karrierem is fontos volt, éjjel-nappal dolgoztam. Abbahagytam a fogamzásgátlót, mert megláttam egy kis lila eret az orrom mellett. Gondoltam, majd spirál, vagy valami... De azonnal terhes lettem.
Hát így lett nekem gyerekem.

Ha tudtam volna, hogy ez milyen lemondással jár és mennyire korlátoz az önmegvalósításban..... bele nem vágok....

Thor vagyok 2014.06.02. 23:39:14

@Holle anyó: Esztétikailag nekem is tetszenek nők. Meg tudom ám csodálni a szépséget, nőiességet nagyon is. Csak ahogy mondtad, hogy nem kívántad - ez a különbség. A lányokat nem kívánom meg, csak látom, hogy szép.
Nekem csak bi- barátnőm volt, ő néha megjegyezte arra, hogy nekem erotikusan nem vonzóak a nők, hogy "Még!" :) azt mondta, hogy 30 alatt neki sem jutott eszébe. De végül férjhezment. Ehh, micsoda mélyre kódolt népmesei dolog ez a "végül" a férjhezmenésre! :)

Scala 2014.06.03. 00:05:06

@sorskonyves: @Mujza: Nekem felszívódási zavarom lehet, mert minden pótlás mellett a menzesz kiütött. A terhesség alatt ezerrel ment a pótlás.

Aztán eljutottam végre egy igazán jó természetgyógyászhoz, és megnézte. Most az általa ajánlott rutint csinálom, és Kräuterblut szirupból annyit nyomok, mint a terhes barátnőm.
Attl Attila (Gubás Gabi férje).
+3630-565-5398; reggel 8-10h veszi fel a telefont.

Scala 2014.06.03. 00:09:38

@sorskonyves: Pajzsmirigy is lehet a hajad oka, nekem a kettő együtt volt, és nagyon gyengének éreztem magam.
Olyanhoz menj, aki komplexen néz!

Scala 2014.06.03. 00:12:39

@Thor vagyok: Durva sztori. Ez jó szar (nem magán) doki lehetett. Ami műsort nekem mind alakított a vérszegénységről, túlzásnak éreztem, aztán összeállt persze a kép.

Thor vagyok 2014.06.03. 00:17:20

@Scala: Az a kár, hogy itt nem derül ki, melyik hozzászólásra válaszolsz.

Scala 2014.06.03. 00:18:59

@sorskonyves: @DuBarry: Clooney nőjéről ordít, hogy meleg. Kirakatházasság.

Scala 2014.06.03. 00:20:49

@Thor vagyok: Ha rákattintasz nem oda nyom vissza? Nekem úgy jön be. Azért szőrözök itt vele, meg aprítom a dolgot, hogy tudjátok melyikre megy.
Az a bizonyos arra ment, hogy a barátnőd nem látott és a szülésbe belehalt volna.

arisztotela 2014.06.03. 00:36:29

@Holle anyó: nm, 21, 24, én akartam gyerekeket

Holle anyó 2014.06.03. 06:14:52

@DuBarry: Én nem akartam, aztán mikor megszülettek, akkor átestem a ló túloldalára. Feladtam a karrieremet és anyatigris lettem.
:)
Megismerkedésünkkor a páromnak is kerek perec elmondtam, hogy tudomásul kell venni, hogy nekem már mindig a gyerekeim lesznek az elsők.

Ma már, visszagondolva, elég paraszt módon adtam elő, de ő megértette és támogat ebben. Úgy törődik velük, mintha az apjuk lenne. Nem okozott neki nehézséget jó kapcsolatot kialakítani két 16 éves lánnyal.
süti beállítások módosítása