Fiatalon vagy öregen szülni?

 2012.11.24. 12:46

Csinálok e bébi posztot, hogy ne mindenfelé kelljen kommentelnetek a gyerek témát.

Fiatalon szültem. Előnye: hogy még mindig aránylag fiatal vagyok, és már túl vagyunk a kamaszkoron is, persze rengeteget kell még velük foglalkozni, de ez már nem ugyanaz, mint egy tízéves gyereket iskolába, hegedülni, edzésre vinni, iskolával bajlódni, körmöt vágni, szétszedni őket, hogy ne verekedjenek, legózni velük, és elrángatni a tévé elől, stb. Tök jó volt, hogy mindig én voltam az egyik legdögösebb anyuka, mert fiatal voltam. Ma is büszkék rám a fiaim, sőt féltékenyek, ha egy haverjuk megdicsér, kinyomnák a szemét, de ez vicces is. Mindkettő barátnői sokban az én típusom, tehát tudom, hogy nem utasítanak el kategorikusan, hanem elfogadnak, és ez a kis korkülönbség miatt van.

Nade. Gyakorlatilag 23 éves koromtól minden róluk szól. Nem lehetnek igényeid, magánszférád, mint egy üzemben folyton meg kell szervezni mindent, hogy ők megkapják, ami szerinted fontos. Többé nem lehet a pénzzel könnyedén bánni, majd lesz valami, felmondok, mert utálom a munkám, stb. párkapcsolattal ugyanez, tehát a saját igényeid az utolsók. Ezt az ember előre nem sejti. Szóval bedeszkázzák az eget. És még jó házasságban is. Az anyaszerep nem kedvez a nőiességnek (vannak persze tűsarkon babakocsit toló műmelles anyák itt a második kerületben, de őket sajnálom a legjobban, a teljes szereptévesztés). Ha arra a tíz évre, amíg kicsik, nem teszed oda magad nekik, csak tudathasadást kapsz, de nem lesz könnyebb az életed. Nem jártam mackóban, figyeltem másra is, de felesleges vergődés lett volna azt képzelni, hogy nem minden róluk szól. Közben persze baromi cukik, kicsik, aranyosak, a legtöbb szeretetet 6 éves korukig kapod tőlük (később is, de másképp). Viszont mire rájössz, hogy már valamennyire maguk útját járják, már negyven vagy és elég fáradt. Mire elkezdenek kirepülni, már 45, mégis, talán ebben a korban még el tudod őket egészségesen engedni (határeset vagyok, kicsit nem tudom elengedni őket, de erőt veszek magamon). Az nem igaz, hogy harmincas éveimben vágytam volna még babára, ez hülyeség, teljesen egyén függő.

Későn szülés: tök jó, mert van pénzed, jó házasságod, kialakult életed, mire jönnek. Feltehetőleg eleget pasiztál, buliztál már. Sok nő viszont nem tudja már ezek után úgy odatenni magát, mert már nem annyira flexibilis. Úgy látom viszont, hogy a későn szülőknek jobb gyerekeik vannak, mert magabiztosabban nevelik őket, tehát a rebellis kamasz kontra hatvanas szülő nem sok helyen probléma (bár láttam ilyet is). Anyukám későn szülte a tesóimat, akik jó gyerekek. Náluk a legnagyobb problémának azt látom, hogy a most kicsi unokákhoz már túl öreg anyám. Állandóan vigyáz rájuk, de hetvenévesen ez már sok. Ötvenöt évesen ideális az unokázás. Nem mondom, hogy máris unokát akarok, sőt a munkám miatt nyilván nem tudnám úgy odatenni magam, de fizikailag ideális nagymama lennék.

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr544922925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.11.24. 13:44:27

Az idős nagymamáról írt teljesen így van. :-(
Anyám nem er hozzányúlni nehogy valami bajt csináljon, anyósom rosszul fogja és folyton olyan dolgokat mond, ami egy hat hónapos kor felettire jellemző. Nem tudom miért, de kiesett neki az újszülött korszak, amiben most vagyunk. Olyan határozottan mondja ezeket, meg főként, biztatja a babát, hogy forduljon meg (???), hogy félelmetes. Férjem is megállapította, úgyhogy nem kellett lenyelnem.
Most meg kijött a lumbágója szegénynek, úgyhogy lerobbant, pedig anyám az idősebb öt évvel. Szóval nagyon alkati dolgok ezek, de úgy tűnik Magyarországon a 65 egy vízválasztó. Salzburgban jóval magasabb az átlagéletkor, nem tudom milyen fittséggel párosul, de én 20-szal leszek jobb bőrben, mint a korom. ;-)
Olyan leszek, mint Niurka. :-)))

Ezt nem rád írom! Sőt, szinte ellenpélda. Amúgy volt egy osztálytársam általánosban, az anyjának két fia volt, orvos, de laborban. Jó nő volt, korán szült, mint minden orvos. Büszkék voltak rá a gyerekek. Aztán szerelmes lett egy héttel fiatalabb kollégába, és tiniként kezdett öltözni: fekete műbőr miniszoknya, harsány smink, nagyon gáz volt.
Eléggé szar élete lett, és a fiúknak is, mert válás, kva nagy veszekedések. A kapcsolatból nem lett semmi. Nem élte ki magát.

Amit a harmincasok vágyakozásáról írtam tartom, bár lehet ez is csak egy sztereotípia a részemről. Én nem tudnám úgy leélni a harmincas éveimet hogy nem szülök, az tuti. A huszasokat simán sikerült. Egyéni program lehet ez, ott a titok.

arisztotela 2012.11.24. 13:51:46

@Scala: ez a miniszoknyás negyvenes példa tök jogos, minden korán szülő nő átmegy a midlife crisison, a későn szülő nem, mert egybeesik a kis gyerekekkel, és nincs rá ideje. Ez is egy szempont! nekem is volt, van. És abból nem lehet az anyákkal azonosított Szűz Mária imidzsel kijönni. De van egy rossz hírem: egyetlen olyan nőt sem ismerek, aki önszántából vált el (nem elhagyták), és megbánta.

arisztotela 2012.11.24. 13:55:16

@Scala: anyukám mindent nagyon jól csinál, csak már nem ez lenne a dolga, hanem hogy utazzon, élvezze, hogy mg egészségesek, magával törődjön. A hatvanas évek elmentek az idős szülőkre, most meg gyerekre vigyázhat. Valamikor kellene egy kis nyugalom is az életben egy nőnek. Ő erről lecsúszott.

Nordina 2012.11.24. 16:18:31

@Niurka: Pont így volt.
Én megtapasztaltam mind a kettőt, szültem 21 és 34 évesen. A másodikat azért mert válás/új férj, tőle is kell egy gyerek.Negyven alatt még elvoltam, de így ötven felé már nincs akkora affinitásom a mindenféle gyerekprogramokhoz, mászkáláshoz, szivesebben punnyogok itthon, mint kirándulni menjek stb...pedig régen sokat mászkáltunk.
Nekem legfőbb érvem a későn szülés ellen, az egyik hogy negyven-ötven körül már nem egy kisgyerekre van az ember programozva, (lásd fent)a másik, hogy nem tölthetsz majd vele elég időt.Értem ezalatt azt, hogy szülsz 40 évesen már 60 vagy mikor ő még csak 20, az élete elején és ha úgy dönt, hogy a mai trend szerint 30 felett lesz gyereke akkor 70 évesen mennyi energiád lesz az unokádhoz ha egyáltalán megéred? És ha megéred is ott lesz a gyereked egy picivel meg egy rozzant szülővel.

arisztotela 2012.11.24. 16:24:35

@Nordina: haha te jól elcseszted a fiatalságod és a középkorodat is:).
Vicceltem.

Mujza 2012.11.24. 20:59:13

@Niurka: vagy nem. Szomszédban vagy egy kisfiú, akinek apukája idősebb, anyukája nem annyira, de őt sem fiatalnak mondanám. Mivel apu otthon van, nem adták a gyereket oviba. Szegény egy magába fordult, koravén, nem iskolaérettnek minősített gyerek lett.

arisztotela 2012.11.24. 23:46:49

@Niurka: nem hiszem, engem is korán szültek, az volt bevésve.

Scala 2012.11.25. 01:05:50

@Nordina: Csak én ismerek tök fitt 84-90 éveseket?
A 70 az nem kellene, hogy a sír szélén álljon! :-)
Egyébként semmi sem történik véletlenül: van annak oka, ha valaki öreg szülőkhöz születik, és annak is ha fiatalhoz. Abban egyetértek, hogy másfajta család. Bár ma sokkal később öregszenek meg az emberek, meg van eleve a "fiatalos típus". Na mindegy, sztem mindenki akkor szül, amikor az anyja. Nagyjából. :-)

Scala 2012.11.25. 01:07:16

@Mujza: Szegény! Már veszített egy évet? Pedig az öreg szülők siettetni szokták a gyereket.

Scala 2012.11.25. 01:08:52

@DuBarry: Na ugye! Anyai minta. Amikor anyu szülte az elsőt (aki nem te vagy), akkor a lánya is már tervbe veszi. Ha nem realizálódik csak vágyakozik éveken át, mint egy ismerősöm. Annál szerintem nincs szörnyűbb.

Scala 2012.11.25. 01:09:29

kieg. (aki nem te vagy feltétlenül.... lehet a bátyás/nővéred)

arisztotela 2012.11.25. 01:44:07

@Niurka: azért akartam korán szülni, mert anyám is korán szült engem, és szerettem, hogy fiatal anyám van.

Scala 2012.11.25. 02:02:35

@DuBarry: Pontosan! :-)
Én pedig azért 35 évesen, mert szerettem, hogy öreg anyám van, de fiatalítom. :-)

katarocks 2012.11.25. 10:02:59

Én 24 vagyok, nem tervezek még szülni, de mindenképp szeretnék majd. Pedig anyám 21 volt (engem 29 évesen szült).
Nekem még mindig megdöbbentő, ha volt osztálytársak/évfolyamtársak szülnek (sőt, most apuka is lesz), pedig 24 évesen az már nem a világvége :) De egy barátnőm sem tervezi még, és akiket ismerek, mindenkinek becsúszott.

arisztotela 2012.11.25. 11:04:22

@Niurka: 22, és a húgomat 36 évesen, öcsémet 38, tehát nyilván nem akartam átcsúszni, volt összehasonlítás. Amúgy ő élvezte azt is, de fiatal lányként engem nem vonzott a későn szülés.

arisztotela 2012.11.25. 11:05:22

@katarocks: az a lényeg, hogy téged mikor, nem az első. Figyeld meg, akkortájt elkezdesz majd gondolkozni.

Scala 2012.11.25. 12:46:43

@katarocks: "becsúszott", na ja. Azért sztem nincsenek véletlenek, ott már valamelyik akarta eléggé. A tudatalatti hatalmas erő.

Nordina 2012.11.25. 13:35:15

@Scala: Nem kellene, de sose tudhatod hogyan öregszel. Apám most 73 éves, tavaly még baromi fitt volt, soha nem járt orvoshoz, gyógyszert nem szedett stb...és az idén pár hónap leforgása alatt összeesett és most a sír szélén áll. Sose gondoltam volna, minimum a 100-at jósoltam neki.
De van egy konkrét példa a környezetemben, a kislány 11 éves, az apja 65 és látszik, hogy nyűg neki egy ilyen kisgyerek.

Nordina 2012.11.25. 13:37:28

@Niurka: Csak nem a házasság/kapcsolat megmentés, zsarolás céljából született gyerekekre gondoltál? Ami mellesleg kevés esetben működik...

Scala 2012.11.25. 14:54:25

@Nordina: Apukád óh! Értem. Tképpen van ilyen. Vagy kiderül egy betegség és akkor zutty.

Az én apukám is öreg volt, amikor születtünk, egyébként. 50 felett újszülöttel dolog már kicsit extrém, nőknek eleve kizárt ugye. Én a negyvenre, 42-re írtam, hogy az még sztem nem gáz.
A fiatal férfiakat szeretem, ha váltanék csak fiatalabbra, de van akinek bejön, ha a férje egy tízessel vagy még több öregebb, és akkor így lesznek ezek az ötvenes apukák.

Ami nagyon érdekes egyébként, és tudok rá élő példát, többet(!), hogy 63 körül megőrülnek a férfiak a csecsemőért, méghozzá úgy, hogy saját magának akar egyet, olyankor van egy fellángolás, talán a kapuzárás előtti. Ha van unokája, az segít, kiélheti. Ha nincs, tudok olyat, aki gyereket csinál egy olyannak, aki nem a fiatalabb férfiakat szereti... :-)
Két példát is tudok, egyiknek született kislánya, a másik meg bezakkant, mert a velem egyidős csajtól nincs gyereke. Állítólag ennek a vágynak az elfojtása vezet a prosztatarákhoz - de ezt egy hardcore ezo könyvben olvastam. :-)))

katarocks 2012.11.25. 20:11:30

@Scala: Egy ismerős csaj (eggyel járt alattam általánosban) is terhes egy 55 éves pasitól (a főnöke), és akarták a gyereket, állítólag. Nekem apám ennyi idős, és szerinte a pasi sem normális. Neki ott az unokája, őt imádja, de saját gyerek nem kéne neki. Anyám 53, ugyanannyi, mint a Fehér Anna, és ő el nem tudta volna képzelni, hogy tavaly még szüljön (igaz, nem is tudott volna). 40 körül még oké, de akkor is inkább már 2-3. gyerek.
Az a sejtésem, hogy az én korosztályomban már nagyon sok 40-es kismama lesz.

arisztotela 2012.11.25. 20:30:06

@Niurka: petesejtdonor volt, szerintem nem is tagadta, ha jól emlékszem. Így hetvenévesen is lehet szülni, Indiában többen megtették, ha nem volt fiúgyerek, ott a pénz miatt fontos.

arisztotela 2012.11.25. 20:32:38

@Scala: hát én egy ilyen hatvanévest sem ismerek:). Egy olyat igen, ait egy harmincéves csóró csaj belerángatott, de nagyon szívott utána a pasi. Amikor más nyugdíjba ment, neki hajtania kellett a lét az új családnak, nagy szívás. Hatvanévesen már el kell kezdeni pihenni.

arisztotela 2012.11.25. 20:35:49

@Niurka: az igaz, de szerintem egy negyvenes nő, ha nagyon akar gyereket (ami nekem horror gondolat), ezt már leszarja. Nagyobb kár a huszonéves jó seggedért (nekem valahogy az is lepényebb lett a kicsi fiam után).
BTW ma késte le a nagyobb a repülőt Londonból jövet: Anya egy kis bauj van, kéne pénz repjegyre. De jó, hogy nem vagyok hatvan!

diamo 2012.11.26. 02:14:23

"Szóval bedeszkázzák az eget" mar ezert erdemes volt elolvasni

mici˙ 2012.11.26. 12:42:20

Jó írás ez is, köszi.
Végül is ki lehet jelenteni ezzel kapcsolatban is, hogy mindkettőnek van előnye és hátránya is. Viszont ezeket alapvetően csak fiatalon érdemes mérlegelni, adottságokon változtatni nem lehet, keseregni miattuk végül is fölösleges.

mici˙ 2012.11.26. 12:46:58

Ja, és ha belegondolok az sem utolsó szempont, hogy a későn gyereket vállalók, a fiatal éveit kettesben tölthetik.

katarocks 2012.11.26. 19:36:08

@mici˙: @Niurka: na meg ugye az életkörülmények. Hiába akarnék én 24 évesen szülni, ha nincs kinek :) márpedig én férjet tervezek választani, nem egy pasit gyerekprojekthez.

Scala 2012.11.27. 08:39:06

@katarocks: az ismerős csaj az 55 éves faszival JAAAAJ!
Még nekem is öreg lenne egy 55 éves! :-(
Fúj!

Scala 2012.11.27. 08:50:52

@Niurka: Egyértelmű! Én nem hiszek abban, hogy önzetlenül és őszintén, apakomplexus nélkül lehet szeretni egy évtizedekkel idősebbet. Még a 10-12 év is sok, anyósom és szüleim házasságán is láttam.

Scala 2012.11.27. 08:53:33

@DuBarry: Hatvanéves pasi, és a belerángatás: igen, de ez így csak amit mi látunk. Tudatalatti motiváció szintjén ott volt neki. Kaló Jenő írt egy könyvet Daubner Bélával, nagyon jó, erről ír benne Kaló az elején. Állítólag A Daubner féle rész össze van ollózva, de szerintem baromi jó és érdekes.
Kölcsönadtam másfél éve, nem jut eszembe a cím, mindjárt rákeresek, ott határoztam el, hogy egy könyvet sem adok kölcsön többet.

Scala 2012.11.27. 08:58:08

Megvan:
A tudattalan nehezen járható ösvényén
www.libri.hu/konyv/a-tudattalan-nehezen-jarhato-osvenyen-i-ii.html

Azért is mondom ezt, mert a sógorom az élő példa rá, mindig úgy tálalja, hogy neki "becsúszott a nejétől a 3 gyerek". És ezt orvosként. :-D Hát azért megaLOL.
Nem, ők szövetkeztek tudatalatt erre a nagycsaládos dologra, nagyon könnyen, tényleg elsőre lett mindig várandós (először nem is voltak összeházasodva ugye), és a sógorom az elvált apja és a szar családja miatt ezt igenis akarta. Hiába mondja, nem akar ő elvált szülők gyerekeinek apukája lenni. Na szóval van rá példám, hogy az emberek mennyire másképpen interpretálják a dolgokat maguknak, mint ami a tudattalanba táplálva van.
Én is más témában biztosan így teszek.

Scala 2012.11.27. 09:02:43

@mici˙: Szerintem sok házasság arra megy rá, hogy "túl korán" jöttek a gyerekek, mert az úgy egészséges, aztán 35 évesen örülönk, hogy végre megszabadultunk egymástól. Több ilyen egyetemistaként jártunk, utána esküvő, utána két gyerek leosztásban láttam válást, azért mondom. Jó az ha kettesben vannak egy ideig.
A babát nagyon kell akarni, elég tortúra még úgy is. Pláne, ha apa megy minden reggel melózni a hivatalba/kórházba (orvos házaspárokat ismerek ilyet, se otthon, se az ügyeletben nincs alvás), otthonhagyva anyut és a gyereket. Négy hetet volt otthon velünk a férjem, maximálisan kellett!

arisztotela 2012.11.27. 11:36:55

@Niurka: nekem volt 3 fiatalabb pasim, mindhármat egyedül nevelte az anyja, mindhárom idegfaszt kapott tőle, de szívén viselte az anyja sorsát, tehát beléjük volt kódolva, hogy gondoskodniuk kell róla. Mondjuk nem sokáig bírtam ezt a túl nagy kötődést. Erről is lehetne egy poszt, hogy mi a jó a fiatalban és az öregben. Mindkettőben van jó, sőt még az egyidősben is, és nagy negatívumok is.

katarocks 2012.11.27. 19:39:00

@Niurka: @Scala: nekem csomó ismerősöm, barátom nem védekezik, a "majd kiveszem előtte" gyakorlatával élnek. Értelmes emberek, a 21. században!! Ezen mindig nagyon kiakadok. Utána meg csodálkoznak, ha terhesek lesznek/gyereket csinálnak, számtalan példát tudok, ahol ez történt. Nem is tudom mit gondolnak.

katarocks 2012.11.27. 19:40:23

@Scala: és az nekem a nagyon furcsa, hogy ennek a lánynak kislánykorában meghalt az anyja, és az apja nevelte őket a tesójával, de nagyon szépen, szeretetben. Nem egy apakomplexust néznék ki belőle, de akkor valami mégiscsak félrement.

Scala 2012.11.27. 19:57:30

@Niurka: Na látod, ezzel is teljesen egyetértek!

@katarocks: Ha a faszinak jó a kontrollja, önismerete, akkor lehet coitus interruptus, működik az. Ezért kell intelligens pasival járni, nem valami csírával, aki csak úgy gondolja, hogy megoldja.
Ha valaki béna, húzzon gumit.
Amúgy az ilyenbe belemenni akkor kell, mármint a megszakítással, hogyha becsúszott közösen ugyanazt akarjuk vele tenni.

Scala 2012.11.27. 19:59:27

@DuBarry: Lehetne erről post? :-)

@katarocks: Akkor nekem úgy tűnik, a kialakult családi minta annyira megnyugtató-kényelmes volt, hogy nem bírt váltani. Ilyen van. Ez is apakomplexus!

Scala 2012.11.27. 20:00:20

@katarocks: kieg. És azért nem bírt váltani, mert nem mert. Biztos sok feldolgozatlanság van vagy törés, hogy anya nélkül... Szegények! :-(

mici˙ 2012.11.27. 21:37:01

@katarocks: @Scala: fiatalon, amikor még kiéli magát az ember nagyon gáz gumi nélkül szexelni. Fixen megállapodott pároknál, viszont kétségtelenül jobb, mint egy életen át hormont szedni.

Scala 2012.11.27. 23:42:32

@mici˙: @Niurka: Igen, egyetértek, alkalmi vagy nem komoly dolgot csak gumiban. De én annyira másra használtam gyerekek az idén az idő javarészében, hogy nem vagyok mérvadó. :-D
Meg Scalácska nagyon óvatos és válogatós.

zellerlevél 2012.12.16. 14:07:38

Jó volt a huszas éveim elején-közepén szülni. És jó, hogy később született még egy gyerek.
Most jó, hogy három nagyjából felnőtt mellett van még egy kismamasz.

(Azonban a hitelesség kedvéért: huszonkét évesen az ember fejenállva is megszüli a gyerekét. Harminc felett ez a dolog már sokkal kockázatosabb. A papírforma többnyire be is jön.)

zellerlevél 2012.12.16. 14:11:09

@Niurka:

Én nem nagyon látom az idősebb szülők nyugalmát... az a fajta nyugalom, amire gondolsz, szerintem kiveszett a II. világháború előtti született, és rohamosan fogyó nemzedékkel.

zellerlevél 2012.12.16. 14:19:45

@Scala:

Én már nem merek ilyen kategórikus véleményt megfogalmazni.

A rokonságban van negyven éve tartó házasság, ahol a korkülönbség 13 év, és a gyerekek a nő 36, 38 éves éves korában születtek, sok évi hiábavaló próbálkozás után, mindenféle mesterséges beavatkozás nélkül - akkor még nem is volt ilyesmi.
Az ő lányuk egy nyolc évvel fiatalabb sráchoz ment hozzá, már szült is, jól megvannak.

Ha a lányod hazaállítana egy 12 évvel idősebb sráccal, akkor mit mondanál?

zellerlevél 2012.12.16. 20:41:41

@Niurka:

Valóban. Újabban a termékenységi problémák sokkal szélesebb körben jelentkeznek, mint mondjuk 20 éve. Amikor egy házaspár azt mondja, hogy még nem akarnak gyereket, sokszor kiderül, hogy már évek óta hiába próbálkoznak. Az is jellemző, hogy már harminc körül is gond van.

(Ugyanakkor sok reménytelennek tűnő esetben is születnek meglepetésbabák: beültetett baba után másfél évvel születik spontán fogant baba, ahol elméletileg sem a férjnek, sem a feleségnek nem volt erre reménye sem a leletek szerint. Vagy meddőnek nyilvánított nő az örökbefogadási eljárás alatt esik teherbe. Ilyenkor mindig felmerül, hogy a terméketlenségnek sokszor lelki oka (is) lehet.)

Scala 2012.12.16. 20:51:59

@zellerlevél: Ha megvannak a szervek, sztem csak lelki oka van. Én a férfiak túlzott ösztrogénfogyasztása (műanyagok) miatti gondban sem hiszek. Hosszú téma, sztem a meddőség pszichoszomatikus. Vagy ha túl sok volt előtte az abortusz, olyat már hallottam, hogy a petevezetéknél van gond... de ott azonnal sikerült általában az in vitro fertilizáció, mert a megtapadási képesség jó.

Férjemnek 3 volt kolléganője 31 éves kora óta IVFezik, szörnyű. :-(

Scala 2012.12.17. 02:08:58

@zellerlevél: Én az évtizedekre mondtam, 20-30-40 év, hogy nem tudom elhinni.

Amit te írsz, az működhet.
Lányomnak annyit mondanék, ha kérdezi (!), hogy az érzéseire figyeljen, nem az én életem, nem az én értékrendem számít. :-)

arisztotela 2012.12.18. 00:41:42

@Niurka: nálunk volt 47 éves szülés a családban, tizedik gyereket:), meg 46 éves AB:)

Thor vagyok 2012.12.21. 00:05:10

@Niurka: Sosem értettem, és most sem, miért beszélnek némelyek úgy a gyerekszülésről, mintha csak elhatározás kérdése lenne. Vannak, akiknek nem mindegy kivel, csak gyerek legyen, és csak 35-40 fölött találkoznak a megfelelő emberrel.
Persze vannak még a szerencsések és az igénytelenek. De valahol egy kicsit erősnek érzem a kevésbé szerencséseket azzal csesztetni, hogy miért nem voltak igénytelenek idejében. Akinek nincs még 40 fölött, annak épp elég fájdalom anélkül is, hogy ilyen okosságokat dörgöljenek az orra alá.

arisztotela 2012.12.21. 00:19:37

@Thor vagyok: ez jogos, de azért nem kell leigénytelenezni a szülősöket sem:)

Thor vagyok 2012.12.21. 00:43:03

@DuBarry: Úgy érted, azokat, akik tisztában vannak vele fiatalon, hogy nincsenek a megfelelő ember mellett, de ha törik, ha szakad, _gyerek_ kell? Mindegy kié, mindegy hogyan, minden mindegy csak gyerek legyen mert l'art pour l'art? Hát bocs.

mici˙ 2012.12.21. 09:38:14

@Thor vagyok: Pedig @Niurka:nak igaza van. Ha egy nő gyereket akar, akkor annak egy módja van: szülni kell (vagy örökbefogadni, de ezt ugye sokan nem is veszik számításba). Azon is fölösleges vitatkozni, hogy fiatalon ez egyszerűbb mint 30 fölött.

Scala 2012.12.21. 09:46:40

@Thor vagyok: Értettelek, és pontosan így látom gondolom én is.
Az, hogy orra alá dörgölés stb.: ezek egójátszmák. Önigazolás.
Én bezzeg jól csináltam.

Alapvetően senkinek nem kellene beleszólnia személyeskedve a másik életébe, pláne nem kategorikusan, és nagy horderejű kérdésekben! A magyarok baromi tapintatlanok.
+ Lepattant a hely, az elit is csak prosztó-poros-vidékies, kiábrándító itt az élet, osztja mindenki az észt. Ezerrel.

Az angol keresztapám például nem kérdezte meg a fiát, hogy miért nem hozott össze egy saját gyereket és fogadtak örökbe Jekatyerinburgból (Szibéria!!!) kettőt. Szereti azokat, nem kotnyeleskedik.

És a lényeg mégegyszer, sztem a gyerek mindenekfelett mentalitás kiábrándító. Engem kicsiként is viszolyogtatott. Mintha egy gyerek 1. BIRTOKtárgy volna, 2. nem hozná az apa tulajdonságait 3. amit aztán majd lehet utálni benne, és tönkretenni az önbecsülését, alapos munkával a teljes fiatalkorát (33-43-ig bezárólag)...

Alapvetően a magyarok nem tudnak viselkedni (sem). Sajnos. Erdélyiekre is értem ezt. Ott meg valami különös gyerekbebuzulás és gyártás zajlik.

mici˙ 2012.12.21. 10:12:36

@Scala: Abban, hogy nem egészséges máshoz mérni magunkat teljesen igazad van. Idegesítő a magyar bizalmaskodás és a miért nincs gyerek/mikor lesz gyerek kérdés az egyik legbunkóbb, amit el tudok képzelni. De készülj fel, mert az egygyerekes ismerősök azt mondják őket, meg azzal zaklatják, hogy mikor jön a következő!!! Agyrém

Viszont szigorúan véve, ha valakinek prioritás a gyerek és megszülte a magáét, akkor ő jól csinálta.

Scala 2012.12.21. 10:29:51

@mici˙: Így van! :-)
A másodikhoz: Persze, hogy jól csinálta! És várja a megerősítést, hogy ő istenkirály(lány). Ezért témázik erről. Tévedés ne essék, az is megerősítés, ha a másiknak elkámpicsorodik a szája, vagy átfut rajta egy sóhaj. Erre mondom, hogy játszma.

Elsőhöz, kérdezősködés, lépések:
- mikor lesz gyerek, vagy csak szimplán, ügyvédesen: "Scala! Gyerek?"; Van még a családias "Nincs valami bejelentenivalótok?"
- Megszületik a baba: Tessék gondolkozni a kistestvérben!; Egy gyerek nem gyerek!; Nem élet az élet testvér nélkül! (na erről tudnék mesélni, hogy mennyire tudtuk utálni egymást a tesómmal, amikor frusztrált időszakában volt. A féltestvéremet meg tényleg hagyjuk, '98 óta nem beszélünk. Ennyit a testvérekről, nekem ezt dobta a gép.)
- Megszületik a második gyerek. Nagyon szép, de három gyerek az igazi! Fogy a magyar. Ha már így belejöttetek. Nem szabad itt abbahagyni. Stb.
- Megszületik a harmadik gyerek.
"Ugye nem akartok többet?!"

:-D
Jól mondod, tényleg agyrém! :-)

arisztotela 2012.12.21. 10:36:15

@Thor vagyok: nem íy értem. az ember fiatalon semmivel nincs tisztában ezt te is tudod. Húsz évesen nem tudunk egész életre szóló jó döntéseket hozni. Senki nem szül fiatalon idiótának, csak hogy szüljön, ez 35 köról jellemző, fiatalon az szül, akinek az az érzése, hogy fiatalon szülni akar, és akkor épp úgy érzi, hogy a megfelelőnek.
fiatalon ösztönből csinálod, ha vársz, később leszel tudatosbb

mici˙ 2012.12.21. 11:09:10

@Scala: Játszma, persze. Csak ez pont nem az a hely, ahol ilyen játszmák mennének. :)
Egyébként van akinél tényleg mindenek felett van a gyerek iránti vágy. A volt fodrászomnak mindig szar kapcsolatai voltak, de azt tisztázta magával, hogy ő mindenképpen akar gyereket. Ezért úgy szervezte az életét, hogy egyedül is tudjon gyereket vállalni. Megoldotta. (mondjuk azt nem tudom, hogy az apával tisztességes volt-e...)

Thor vagyok 2012.12.21. 12:13:26

@DuBarry: Igen, ez valoszinuleg igy lehet.

Thor vagyok 2012.12.21. 17:12:48

@Niurka: OK,értettem mindenkit, csak nem tudom, hogy kell egyszerre három embernek válaszolni :) igazából ebből ki akartam maradni, csak ez az egy mondat volt, ami mellett mégse tudtam szó nélkül elmenni:
"Azért tűnik úgy, hogy sok a terméketlen, mert 30 felett próbálkoznak először. Ezért (is) érdemes fiatalon szülni. Régen egy harmincas már vénlánynak számított, ma nem, ma 35 felett kezdenek a gyerekgyártásba, aztán csodálkoznak, hogy nem jön össze."
és próbáltam arra rámutatni, hogy nem biztos, hogy mindenkinek van tiszta lelkiismerettel lehetősége választani. Nem azt mondom, hogy választani nincs lehetősége, az mindig van, a kulcsszó csak a tiszta lelkiismeret, az igazi vágy, vagy a le nem gázolt értékrend.

Thor vagyok 2012.12.21. 17:13:46

@Niurka: OK,értettem mindenkit, csak nem tudom, hogy kell egyszerre három embernek válaszolni :) igazából ebből ki akartam maradni, csak ez az egy mondat volt, ami mellett mégse tudtam szó nélkül elmenni:
"Azért tűnik úgy, hogy sok a terméketlen, mert 30 felett próbálkoznak először. Ezért (is) érdemes fiatalon szülni. Régen egy harmincas már vénlánynak számított, ma nem, ma 35 felett kezdenek a gyerekgyártásba, aztán csodálkoznak, hogy nem jön össze."
és próbáltam arra rámutatni, hogy nem biztos, hogy mindenkinek van tiszta lelkiismerettel lehetősége választani. Nem azt mondom, hogy választani nincs lehetősége, az mindig van, a kulcsszó csak a tiszta lelkiismeret, az igazi vágy, vagy a le nem gázolt értékrend.

Thor vagyok 2012.12.21. 17:37:04

A netem egy kalap , szóval ha folyton hármasával szólnék hozzá, ne hezitálj DB gyomlálni :)
Még ehhez a mondathoz lenne egy történetem:
"Vannak a sztorik, hogy X nagyanyja még 45 évesen....igen, sokadikat, de az elsőt régen mindenki tizen-, huszonévesen szülte. "
A volt férjem nagymamája nem sokkal 1900 előtt született. Sajnos nem ismertem, pedig igazán különleges ember lehetett, ahogy a volt férjem emlékeiből és a ráhagyott könyvtárából levettem. Az hogy matematika tanárnő volt, elsőre nem mondott semmit, aztán rájöttem, hogy ő a 20-as években volt az, amikor valószínűleg nem tülekedtek. A fotózás volt (az egyik) szenvedélye, mai napig megvan egy kis harmonikaorrú fényképezőgépe, amivel járta az országot fotózni, és működik. Amerikai barátnője volt, aki tőle tanult magyarul, ameddig a szakdolgozatához magyar folklórt járt kutatni Magyarországra. Azt hiszem, ez mind nem szokványos huszon-harmincvalahányban, de nem ezek a legkülönösebb dolgai.
Nem tudom, ezt mind önfeledten csinálta-e vagy magányosan, bár az ezer levélből, ami lenyomtatott virágok közé volt betéve a jó néhány bibliájába, az is látszik, hogy rengeteg tanítványa lelkét ápolta, vagy támaszkodtak rá olyan dolgokban, amivel úrilány haza nem mehetett segítségért. Lényeg, hogy úgy tűnik, ezzel tele volt az élete 46 éves koráig. Majd 46 évesen hirtelen felcsípett egy 36 éves fickót és 47 évesen szült. Elsőt. Egyetlent. Kéthónapos csecsemővel ment le a budai ház óvóhelyére és ott szoptatta Budapest ostroma alatt. A szoptatást nem a retorika miatt mondom, szerintem az se szokványos, hogy valaki 47 évesen, az sem, hogy a feje fölött bombázott várossal képes legyen erre. Fel is nevelte a fiát, 83 évesen halt meg, már az unokája, a volt férjem is tizenéves volt akkoriban. A volt férjem emléke róla az, hogy 80valahány évesen még az összes utcabeli torzonborz rocker ifjonc is rém szívesen állt meg vele beszélgetni a ház előtt vagy segítettek neki, ha gondja akadt a lépcsőzéssel. Oké, ez már nem tartozik a tárgyhoz és látom én is, hogy nem valaki tipikusról, hanem ragyogó kivételről beszélünk, de mégis jó rá gondolni, hogy van ilyen.

arisztotela 2012.12.21. 18:33:10

@Thor vagyok: nekem is van egy ír haverom, akit 48 évesen szült az anyja első terhesség, első gyerek, tényleg megesik. Niurka szerintem nem arra célzott, hogy mindenki hülye, aki nem szül fiatalon, csak azt mondja, hogy az, hogy egy holliwoodi milliomos celeb úgy csinál, mintha könnyedén ikreket kipottyantana 47 évesen, és ez a világ rendje, mert karrier is van, happiness is meg gyerek is, ez megtévesztő sok mai nő számára, és azt hiszik, velük van a baj, ha nem esnek teherbe, pedig a celebes későn szülés az extrém és hazug, mert jelentős részük nem is maga szül, csak úgy csinál.

Egy gyerekes nőtől sose várj empátiát nem szüléssel kapcsolatban, mert el sem tudja képzelni, milyen az. Ésszel felfogja, de nem érz. Tudom, mert családon belül van ilyen gond (húgomnak sincs és már valószínúleg feladta).

cicómicó 2012.12.21. 22:58:46

@DuBarry: Nők Lapjából. Für Anikónak gyermeke született? 48 évesen, nagy csend volt előtte, nem is tudtam....

Hammam (törölt) 2012.12.21. 23:33:44

@cicómicó: Én úgy tudom Für Anikó babája közvetlenül a születése után meghalt.

cicómicó 2012.12.21. 23:36:13

@Hammam: De most született neki egy kisfia...

Thor vagyok 2012.12.21. 23:50:18

Asztaaa :) de örülök! Én is emlékeztem rá, hogy mennyire nagyon sérült amikor az első meghalt és nem is beszélt soha róla, azt hittem, soha többet nem vág bele. És ez már nagyon rég volt, legalább vagy 15 éve.

arisztotela 2012.12.22. 01:59:49

@Niurka: nem tudod elképzelni akkor sem. Ezért nem korrekt biztatgatni valakit

Scala 2012.12.22. 08:08:25

@Thor vagyok: Nagyon jó volt olvasni! A leírás úgy passzolt a mondandóhoz! Köszönöm! :-)
@Hammam: Óh! :-( Ilyen volt? Jaaaj. De most akkor boldogság van.

@Niurka: Igen, az az anya, de fiatal felnőtt korban a "családi karma" a vér szerinti bekavar. Jolie-Pittnél is kva nagy gázok lesznek még a szedett-vedett családdal... szvsz.

A biológiai korhoz: azért az már rég rossz, ha 35 évesen nem jön össze spontán a gyerek. Tudom, hogy sokaknak 30 évesen sem, és IVF-eznek, de 42 éves korig egy nő, ha vigyáz magára tud szülni. Sajátot.
A mai világ az endokrinológusoké, annyi felborult szervezetet (stressz, munka, maszkulin világ), mint ma nem azt mondom, hogy nem hordott hátán a Föld, de korábban ha valakinek nem lett gyereke beletörődött, most meg megy a görcsölés ezerrel. Pedig az tartja távol a terhességet, az ökölbeszorított akarás és a félelmek.
Szóval ha valaki ELHISZI, hogy 30 felett "már kisebb az esély", vagy "járni kell vizsgálatokra, mert nehezebb lesz"; és ezeket a félelmeken tartósan fenntartja: nem lesz gyereke. Van még a rejetett munkahelyi stressz is, mint ok, amit sokan nem akarnak belátni, hogy van akinek az két ló egy seggel, nem mindig megy a kettő együtt.

Mujza 2012.12.22. 10:56:01

Szerintem nem Für Anikó szülte. Max. örökbe fogadta, de elvileg azt csak 45 éves korig lehet, azt olvastam valahol. Szóval nem tudom, de örülök, hogy boldog lett.

Thor vagyok 2012.12.22. 11:19:19

@Mujza: Na most ezt miért? :( Szerintem elég koherens a csaj mindenfélében amit csinál ahhoz, hogy ha örökbefogadta volna, akkor most arról lelkesedne nyilvánosan.

Thor vagyok 2012.12.22. 13:23:49

Szerintem ezt meg lehet kerülni. Van ismerős, aki úgy szerzett magának soronkívül örökbefogadott gyereket, hogy egyrészt kinézte magának az éhező, tanyasi leányanyát, náluk pátyolgatta az utolsó hónapokban, majd amikor a gyerek megszületett, a férje tett apasági nyilatkozatot, mint vér szerinti, ő meg elvileg nagylelkűen szemet hunyt apuci "botlása" fölött és örökbefogadta.

Scala 2012.12.22. 17:50:19

@Niurka: Esküszöm, hogy én ezt nem tudtam! Érdekes!

Scala 2012.12.22. 17:52:02

@Thor vagyok: Úh. Azért azt a gyereket a genetikai örökségével... Durva story. :-(

Mujza 2012.12.22. 21:18:27

@Niurka: Ja, nem bántásból, csak nem lehetett a terhességéről hallani, nyári fotókat láttam, ahol nem tűnt terhesnek, stb, innen kombináltam.

Thor vagyok 2012.12.22. 23:59:38

@Scala: Szó se róla, és ennél meredekebb sztorikat is viselnek emberek otthon. Ez a gyerek speciel asszem jól viseli, egészen elképesztő módon hasonlít az örökbefogadó szüleire.

Scala 2012.12.23. 07:29:50

@Thor vagyok: Értem. :-) Semmi sem történik véletlenül, neki valszeg oda kellett kerülnie. Azért a módszer sajátos.
@Niurka: Volt egy nagyon öreg, munkatábort túlélt zsidó tanár a plog. jog. tanszéken, ő uralta a családi jogot amikor jártam, nem emlékszem, hogy lett volna erről szó, mert íz ilyeneket meg szoktam jegyezni. De franc se tudja. Biztos nem volt elmagyarázva a matematikája, aztán nem esett le. :-D

Thor vagyok 2012.12.23. 12:25:09

@Niurka: Áruld már el mit tudsz :) istbiz nem rosszindulatú pletykaéhségből kérdezem.
Elolvastam megint mindent ami elérhető, és rájöttem, baromira nem egyértelmű. Sehol nem írja azt, hogy szült, csak hogy van egy kisfia. Azt se, hogy mekkora, mikor született. Az, hogy a terhességéről nem lehetett hallani, érthető, az ismert előzmények után a franc se merte volna mégegyszer nyilvánosan nagydobra verni, ameddig nem derül ki, hogy ezúttal sikerült. De az is lehet, hogy nem volt. Komolyan érdekelne.

katarocks 2012.12.23. 14:42:49

Mondom anyukámnak, hogy te tudtad, hogy a Für Anikónak gyereke van? Válasza kapásból: én nem tudtam, szerintem örökbefogadott valami gyereket. :))
Én nyáron láttam a tévében, a Duna-parton festettek padokat, és tuti nem volt terhes.

Mujza 2012.12.23. 18:58:49

@Thor vagyok: rájöttem, hogy az előbbi választ Niurkának címeztem, pedig neked akartam. Szóval nem bántani akartam, csak meglepett a hír, olyan értelemben, hogy nem volt előzménye, ezért kezdtem kombinálni. :-)

Thor vagyok 2012.12.23. 19:31:38

@Mujza: Ja, én is rájöttem, szóval semmi vész. Utána kezdtem el gondolkozni, hogy végülis az se mond ellent a Für Anikó-féle hiteles imidzsnek, hogy sehol nem írja azt, hogy terhes volt, szült, csak azt hogy van egy kisfia.

Thor vagyok 2012.12.23. 21:09:32

@Niurka: Azért mekkora menő dolog lehet manapság Kovács Pistinek lenni ... vagy Máriának.
Van egy barátnőm, azt mondta, amikor terhes lett, hogy ő mindig is úgy gondolta, hogy vagy egy Zsuzsija vagy egy Jánoskája lesz. Na hát ha valaki nem tucatnévre hajt, ezekkel telibe találja, lefogadom nem lenne belőle egy csokor a bölcsi-ovi csoportban. :)

Scala 2012.12.24. 12:05:09

@Niurka: Icuka? Egy újszülöttnek?
Icuka nekem inkább egy klimaxközeli széchenyi-fürdős pedikűrös. :-D

mici˙ 2012.12.29. 17:11:07

@Niurka: a Tibike szerintem nagyon aranyos :)

Scala 2012.12.29. 17:39:18

@mici˙: Máltán a taxisofőr, amikor mondtuk, hogy magyarok vagyunk rögtön nyomta, hogy Tibi csoki, náluk is lehet kapni. Exportáljuk. :-D

mici˙ 2012.12.29. 17:49:40

@Scala: Nem tudtam, hogy exportáljuk! De biztos a csoki miatt tetszik a név :) a kakaóbabos étcsoki a kedvence

cicómicó 2012.12.30. 09:10:12

@Niurka: MIért szégyen a magyar csoki export? Ízlések és pofonok, no és ha van rá kereslet, el lehet adni külföldön, miért is ne?
Egyébként én a csokit csak hűtve szeretem, szobahőmérsékleten nem az igazi, de ez nem mentesíti a az említett csokit azalól, hogy nyilvánvalóan csak túró-aroma lehet abban a tűrósTibiben.

Thor vagyok 2012.12.30. 11:01:20

@cicómicó: Szerintem is szégyen, hogy a Tibiről gondolják azt, hogy ez a szar a magyar csoki. És igen, valóban, mindent el lehet adni. Egyszer.

Scala 2012.12.30. 12:31:36

@cicómicó: Érdekes, én nem szeretem a hideg csokit, a sport szeletet is csak puhán. :-) Nem olvadtan persze, 18-20 Celsius fokon.

mici˙ 2012.12.30. 21:37:44

Szeritnem nincs igazatok. Az ízesített Tibiket nem próbáltam, de a tibi prémium csokik egyáltalán nem rosszak. Nyilván nem egy kézzel készített belga csokiműhely termékéhez kell mérni, de ár.érték arányban a Tibi étcsokik elég jók

Thor vagyok 2012.12.31. 01:34:27

@Niurka: Szerintem én pont nem azt írtam, hogy bejön.

Lilienfeld 2012.12.31. 03:47:59

@Niurka: A Stühmer figyelemre méltó. Lindt nem rossz, most is hozott a Jézuska egy fekete Lindort:) de mindig kiborulok, h ennyi pénzért, "növényi zsiradék", miii??? Milka - mint szinte minden tömegcsoki - agyoncukrozott.

cicómicó 2012.12.31. 08:56:48

@Niurka: Spec. én kb. 3 éve ettem utoljára (hűtött) csokit, egyáltalán nem kívánom azóta, felőlem lehet a legmárkásabb termék is, ottmarad.
Csak azért Tibiztem, mert attól, hogy magyar termék, még lehet exportra vinni.

Thor vagyok 2012.12.31. 16:28:39

@Lilienfeld: A Stühmer szerintem is jó.

Thor vagyok 2012.12.31. 16:30:02

@Niurka: Neked is, és mindenkinek itt :)

mici˙ 2012.12.31. 16:34:39

@Niurka: Ez a legmenőbb újévi jókívánság evör!
Hasonló jókat neked is!!

mici˙ 2012.12.31. 16:36:56

És természetesen minden jelenlévőnek nagyon boldog 2013-at!

katarocks 2012.12.31. 19:38:19

@Niurka: :)) Köszi.
Én is mindenkinek boldog új évet kívánok!

Scala 2013.01.01. 21:36:32

@Lilienfeld: A Milka tényleg egy műcukorral túldöntött értéktelen szar. Lengyelországban gyártják.
Amikor szültem a tesóm behozott egy Mars szeletet, akkor ízlett. :-)
Szép évet mindenkinek!
süti beállítások módosítása