Intimitáskerülés, férfiak

 2012.07.16. 15:11

A férfiak legalább nyolcvan százaléka intimitáskerülő. Ez azt jelenti, hogy ideig-óráig képesek együttműködni, érzelmet mutatni, empatikusnak lenni, de utána menekülniük kell. Általánosságban az az érzés fogja őket el, hogyha nem szállnak ki a buliból egy időre, bekebelezi őket a női partner. Ha ezt megértjük, sok frusztrációt megspórolunk magunknak mi, nők.

A legérdekesebb módokon tudják ezt a bekebelezési félelmet kijátszani. Egy részük alkoholista lesz. Az ital jelenti számára a védőfalat a nővel, családdal szemben. Sokkal elfogadottabb módja ugyan ennek a munkamánia. Az a férfi, akinek egyszerűen muszáj napi tizenöt órát dolgoznia, hogy eltartsa családját, éppen úgy menekül, mint az alkoholista. Az abúzus, agresszió sok más mellett ugyanezt a pszichés célt is szolgálja: ellökni a másikat. Klasszikus példa persze az a típus, amelyik meg sem nősül, sorra új kapcsolatokat létesít, de amint komolyra fordulna a dolog, dobbant, megy a következőhöz. Az intimitáskerülés egyik legkellemetlenebb módja a hűtlen férfi: hogy ne kebelezzék be, mindenkit megcsal, érzelmek nélkül létesít szexuális kapcsolatot. Súlyosabb esetekben játék vagy drogfüggés is szolgálhat hasonló előnyökkel. És vannak a szimpla jégcsapok.

Vannak kevésbé intimitáskerülők. De ez is trükkös, mert melléjük valamiért mindig intimitáskerülő nő sodródik, így az egyensúly megvan. Ők évtizedekig lihegnek egy szexmegvonós feleség után, vagy szolgálnak egy jeges nárcisztikus asszonyt viszonzást nem várva.

És van, hogy két aránylag egészséges, hasonló érzelmi igényű ember kerül össze. Ritkán. 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr204660066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arisztotela 2012.07.16. 15:26:06

@Niurka: igen, de a különböző megoldási módok az érdekesek.

Scala 2012.07.16. 22:10:29

Érdekes szempontokat vetsz fel, azt kell mondanom!
Hogy felfűzni a sose vagy nagyon későn nősülőt és a feleségverőt egy láncra... Van ebben valami, de ezt most emésztenem kell.
Nőben van intimitáskerülő, azt abszolút osztom!

jana-ina 2012.07.17. 00:55:32

na táged sem kíméltek meg egy lépcsőfoktól sem az "abusív" folyamatból....

Scala 2012.07.17. 07:57:46

@Niurka: Igen, kicsit hülyén írtam le, pedig úgy értettem, hogy a férfiak intimitáskerülése köztudott(abb), de nőknél is van.
Egy hülye nő mellett amúgy mindenki őrjöng: macska, férj, kutya, gyerek, idős rokon, és jól teszik, ha fellázadnak.
Szerintem is nagyon sok múlik a gyerekkori, családi mintán, azon a legtöbben nem tudnak (itthon, külföldi példa nem állt össze) továbblépni. Pedig azért kapjuk, hogy onnan fejlődjünk.
Férjem egy közeli rokonának gyerekei lesznek érdekesek ebből a szempontból, hogy hogyan alakulnak... két párhuzamos nő évtizedek óta, a másodikkal közös gyerek ugyan nincs, de a másét nevelte, közös nyaralások stb.

Scala 2012.07.17. 13:16:04

@Niurka: Akkor jó.
Én anyám is!
Nagyon fura megélni ezt.
Picit lehet én is ilyen vagyok, de nagyon fogok figyelni.

Mujza 2012.07.17. 14:45:53

@Niurka: Írtad, hogy anyukád ilyen. Te jeleztél? Odafigyelt? Mert ez a veszélyes rész.

Mujza 2012.07.17. 19:00:23

@Niurka: Az intimitáskerülés és az érzelmekről beszélés/kimutatás nem ugyan az szerintem.

Mujza 2012.07.17. 19:04:52

Mondjuk egy szülőtől úgy tudom elképzelni, hogy az elején megpróbálja. Tényleg. Aztán egyre nehezebb, a gyerek egyre fárasztóbb, túl sok energiát szív el. Jó lepasszolni, aztán ahogy nő, egyre könnyebb is lepasszolni, és így nő egyre a távolság. (mondom ezt úgy, hogy anyukám egyáltalán nem ilyen, csak ismerősöknél láttam. Nekem apukám az, vastagon, de tőle valahogy "természetesebb".)

arisztotela 2012.07.17. 22:46:29

@Niurka: kamaszgyereket simogatni, haha.
Persze, imádják:).

Mujza 2012.07.17. 22:54:39

@DuBarry: az biztos. :-D Az a második "ölelj meg" korszak, szóval, mindenkinek jobb, ha nem anyuci teszi.
@Niurka: anyukám igazán prűd, testi dolgok létezését is letagadta volna szerintem, ha tehette volna, de az érzelmek kimutatásával sosem volt baja.
Az érzelmekről meg nem kell beszélgetni, erre a legjobb példa a nagyanyám. Sosem beszélt erről, mégis mindig pontosan tudtam, mennyire szeret... (egyre jobban egyébként, mert a többi unoka még kevésbé váltotta be a számításait)

Scala 2012.07.17. 23:34:25

@Niurka: Szerintem is együttjár.

@DuBarry: Nem lehet odabújni, mert nyáron izzad, télen jobban elviseli.
Nincs ideje velem "lelkizni".
És csodálkoznak, hogy autónyi pénzt költ a mi generációnk -lógusra, -áterre. Ahogyan egyszer írtad, talán két éve, "nem hiszek a pszichoterápiában, annyi előnye viszont van, hogy nem anyádnak mondod, hanem valakinek aki nem utasít el." :-)

Scala 2012.07.17. 23:38:34

@Mujza: Érdekes, az én anyám pl. a menstruáció témát nem kúrta el, szexuálisan szerintem infantilis vagy nem is tudom, képmutató, de nem a prűd szót használnám. Inkább valami téves eszményeken alapuló kiéletlenség van/volt benne, és ehhez társulva valami álszent kendőzés. De nem prűdnek mondanám, hanem sekélyesnek.
Egy alkalom után leszűrtem, hogy soha nem akarok vele többet szexről beszélni.

A testi dolgokhoz eleve hót sötét (hólyaghurut pl.), szerintem a lányosztályoktól lettek ilyen idióták. Abszolút koedukáció hívő vagyok.

Mujza 2012.07.17. 23:43:17

Olvastam valahol, hogy ha a gyerek nem kapja meg a kellő ölelést, testi kontaktust, nem éri el az "elég" szintet, akkor annál jobban fogja kérni. Tehát a gyerek még anyásabb lesz, ha lerázzák, mert ez is egy spirál. Próbálom eszerint a sajátomat, és tényleg lehet benne valami.
Ha ti 30 fölött még mindig anyukátokhoz akartok bújni, akkor valami nagyon kimaradt, nem?

Scala 2012.07.18. 00:01:44

@Mujza: Szerintem az igaz, amit olvastál.
Már vagy tíz-tizenöt éve tuti nem akarok bújni! Utoljára 18 évesen a felvételi előtt egy héttel tettem meg.
Beszélgetésileg pedig az anyámmal leszámoltam, legkésőbb 27 évesen.
Tényleg összefügg ez a két terület, az érzelmi nyitottság és a testi kontaktus.

Anyósom nem olyan mint az anyám, de sztem ő sem volt frankó, az érzelmek átbeszélésében pl. sokkal elnyomóbb mint az anyám. Ő mindent kisebbített ("katonadolog", "nem kell ebből akkora ügyet csinálni" stílus). Az ilyenek gyerekének lesz pánikbetegsége.
Az én anyámtól depressziós leszel, mindent bent kell tartanod.

Mujza 2012.07.18. 00:16:04

@Scala: Menstruáció, szex témakör kb. a tabu kategóriában volt anyunál, nálam a nagyi volt jófej :-). De anyu valahogy olyan légkört teremtett ezen téma köré, hogy ihletem se legyen faggatni.
A testi dolgok viszont teljesen más, ami mindkét nemnél előforduló szerv, az jöhet :-)

Mujza 2012.07.18. 11:26:09

@Niurka: Nem egészen ez a helyzet. Én bújhatok, puszit is kapok, de már nem annyira anyukámra vágyom. Pl. amikor kórházban voltam, a férjem társaságát jobban igényeltem, és ezen magam is meglepődtem, mert tényleg anyás vagyok (jelenidőben is). Szóval nem nevelt belém semmi ilyet. Szóval anyukámat nem tartom intimitáskerülőnek, aput igen, de ő is ölelhető, puszilható, csak egy idő után sok neki a "családi érzelem", és bezárkózik a saját világába. Anyukámra jó hasonlítani, csak túlkapásai vannak, azokat nem érdemes követni, viszont nagy tévedései nincsenek.

Mujza 2012.07.18. 11:28:20

@Niurka: tördelnem kell, mert kiléptet, és elszáll, amit írtam...
Szóval a nagyszülőkre hasonlítás valahol igaz, de én inkább a dédszülőre hasonlítást látom, (magamon és a gyereken is) és ez a felismerés engem is meglepett.

Mujza 2012.07.18. 11:32:53

@Niurka: off: mekkora fiad van? Egyébként nagyon meglepett, amikor írtad valahova, hogy 40'-es vagy, mert én simán a 25-35 közötti harcos, gyerektelen szinglinek gondoltalak volna. Elnézést kérek, valami hülye sztereotípiát húztam rád.

arisztotela 2012.07.18. 11:33:23

@Niurka: Én abszolút nem vagyok bújós, nem igénylem senkitől, férfitől is ritkán, nagyon rövid időre:). Pedig gyerekkoromban ölelgettek eleget szerintem (apám nem, de helyette volt elég nagyszülő). Utálom a masszázst és a hajmosást a fodrásznál:).

veriocs 2012.07.18. 12:04:26

@DuBarry: Jó neked, mármint hogy ilyen vagy. Inkább lennék én is ilyen, mert sajnos bújós vagyok és soha nem kapom meg a mennyiségemet. Az exem is totál intimitáskerülő, csak a szexre korlátozódott az érintés!

arisztotela 2012.07.18. 12:09:24

@veriocs: akkor te is intimitáskerülő vagy:).
Aki nem az, nem áll le hideg férfival. Gondolom, ha valaki kedves, aranyos, azt nem tudod komolyan venni.

veriocs 2012.07.18. 13:00:55

@DuBarry: De igen komolyan veszem azt aki kedves, aranyos, és most ismerkedek is egy ilyen fiúval, legalábbis most még ilyen.
De az exem is ilyen volt kezdetben, aztán mindig elege lett belőllem és menekült, majd elkezdtem neki hiányozni, aztán megint minden elölről... Ezt persze most kisarkitva írom, mert itt kevés a hely az ármyalt képhez.
Mindennek ellenére elképzelhető amit írsz, mert folymatosan ismerkedek önmagammal és jövök rá dolgokra.

Scala 2012.07.18. 14:48:24

@veriocs: Azért a túl sok bújással is vigyázva, szeretethiányra és belső bizonytalanságra utal(hat).

Niurka (törölt) 2012.07.18. 15:19:59

@DuBarry: Ha már kuruzslás: az Oroszlán mindig bújós, a Szűz, Bak, azok utálják a nyali-falit.

mici˙ 2012.07.18. 16:21:02

@Scala: Szeirintem is, bár Lux Elvira néni azt is mondta egyszer, hogy a bújós nő egyszerűen szexuálisan kielégítetlen.

Scala 2012.07.18. 19:21:56

@Niurka: Igen, én aputól megkaptam, nem is voltam kapcsolatfüggő soha.

Scala 2012.07.18. 19:25:39

@mici˙: Tényleg ezt mondta? Szerintem ez nem igaz, legalábbis, az a barátnőm aki ennek a mintapéldája, apagondokkal küzdött, nem kielégítetlen volt, az akkori partnere maximálisan jó volt ebből a szempontból + megvolt oldva a bújásigény is, amiért a lány nagyon hálás volt.
A kapcsolat ettől még nem működött, mert a pasi a klasszikus, Dubi által leírt intimitáskerülő volt, aki soha nem fog megnősülni... Négy év után szakítottak, végülis a csaj dobta ki, mert már nem bízott benne. Jó példa a különbségre, most hogy így eszembe jutott.

Scala 2012.07.18. 19:27:55

@veriocs: Nem biztos... de nem akarok vitatkozni. Nekem inkább arról szól, amit leírtam, ugyanis ez a bújós barátnő a baráti kapcsolataiban is folyton a törődést, szeretetet, figyelmet kereste. Elég kisajátító és frusztrált, sőt irigy tudott lenni (másokra, ha volt más barátnőd is, vagy sok programod, és nem tudtál menni vele tal., amikor ő kitalálta).

katarocks 2012.07.18. 20:19:13

@DuBarry: én is utálom a masszázst, amin mindenki ki van akadva, sőt a képembe tolják, hogy "de az érintés nagyon fontos". Jól van, nincs nekem bajom az érintéssel, de akkor sem szeretem, kész, majd fogdos, akinek engedem. Akkor ez most intimitáskerülő? :) Bár azt mondod, hogy nem ettől függ..

mici˙ 2012.07.18. 22:31:58

@Niurka: Jó, csak mondtam, hogy Elvira néni ilyet is mondott. De nem hiszem el, hogy te bújós lennél, más képem alakult ki eddig rólad!! :)

mici˙ 2012.07.19. 15:06:33

@Niurka: Akkr ezt túlkombináltam. AZt hittem azért írod, hogy cáfold Lux Elvira néni véleményét: bár te bújós vagy, de sose voltál kielégítetlen. :)
süti beállítások módosítása