BHA vagy AHA

 2010.06.14. 08:33

http://uforiabeauty.com/images/IngImages/BHA.gifEz két sav, ami fiatalít. Ki ebben hisz, ki abban. AHÁt, vagyis alfa-hidroxi savat három dologból szoktak kivonni, a tejből (tejsav), cukornádból (glikolsav) vagy gyümölcsökből, például almából. Ha krémben használja az öregedő nő, akkor lassan, fokozatosan hámlaszt, ha kozmetikusnál kezelnek vele, akkor nagy koncentrátumban pár hét alatt lekapja a külső hámréteget. Az elmélet az, hogy eltávolítja az elhalt bőrsejteket, jöhet helyette az új, több kollagén is termelődik. Amúgy tényleg. Ezért van az, hogy az almaecetes lemosás pár hónap alatt szebb bőrt csinál, vagy akár a tejes lemosás is (büdös). 

A BHA nem más, mint az aszpirin, ami a képen látott szomorú fűzfa kérgéből származik. A Kalmopyrin ugyanaz: szalicil sav. A különbség az, hogy a BHA zsírban oldódó, ezért jobb a mitesszerek, pattanások kezelésében, mert kitisztítja a zsírban oldódó szennyeződést is. Napi egy Kalmopyírin vízben oldva arcradírként nagyon szép tiszta bőrt produkál. A nagyon szétnapozott bőrre az agresszívebb AHA való. Viszont! Mindkettő napérzékennyé teszi a bőrt, aki nem vigyáz, és aszpirines pofával napra megy fényvédő nélkül, pigmentfoltokkal végezheti. Úgyhogy inkább esti bőrápoláshoz ajánlott mindkettő.

Ezen kívül túlradírozni sem szabad, mivel egy idő után a bőr nem bírja az újratermelődést, főleg idősebb korban, amikor már nem melóznak a sejtek olyan gyorsan.

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr162080037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.06.14. 08:50:01

erről beszélgettünk cicimicóval és szerinte ilyet jó érzésű ember nem csinált, szerintem pedig mértékkel belefér.

arisztotela 2010.06.14. 12:02:30

@Rocko-: bárcsak történt volna ilyesmi, de ubiszezon van.

Rocko- 2010.06.14. 13:09:38

@DuBarry: :)))
fogjuk rá, a kommentem második fele igaz! ;)

cicómicó 2010.06.14. 21:40:40

Az almaecetes arclemosás csúcs.Örök hála ezért a tippért. Nekem nagyon bejön. Üde, ragyogó lesz a bőröm.
Emlékszem, írtad még a szódabikarbonás arclemosást is zsíros, pattanásos arcra. Gondolom ebből is egy kanál szb higitva vízzel??? Mi a különbség az ecetes és a szódás között?
Az "aszpirines pofa" jól hangzik.:)

Scala 2010.06.14. 22:52:25

@cicómicó: hogyan higítod az almaecetet, babe? vagy nem kell higítani?
Én iszom reggel az almaecetet, továbbra is, és valóban hat.

arisztotela 2010.06.14. 23:06:01

@cicómicó: Az almaecetben AHA van, a szodabikarbona lugosit, a Bor phjat hozza rendbe, az aszpiron meg Bha, en valtogatom. Bocs, de Ninas ekezetem

cicómicó 2010.06.15. 08:46:21

@Scala: Én durván. Arc tonizálásához 1 ek almaecet+1 ek víz. Kicsit mar, de bírom a strapát (összehasonlításul: egy Ilcsi eseményelőttihöz képest tényleg semmiség!:) Más még nem vette észre a változást, de én már látom.
Elkezdtem belülről is nyomatni, de ott is inkább az almaecet dominál a vizzel szemben.
Tegnap vicces volt, mert épp kozmetikusnál voltam, és csinálta az iontoforézist, amikor nagy villám, dörgés, a biztosíték kiment. De én kaptam egy jó nagy áramlöketet az arcomra.

Scala 2010.06.15. 10:27:17

@cicómicó: Vihar: Juuuuj. :-D
Én egyszer beszorultam a liftbe du. vizsgaidőszak, egyetem, és a hülye portás közölte, amikor kimenekített, hogy nem szabad kapkodni. :-D Ütni tudtam volna, mindenki akinek telefonáltam hülyének nézett... :-(

Na szóval, kipróbálom az almaecetet a lábszáramra, akkor. Köszi az arányokat. :-)

cicómicó 2010.06.15. 11:17:02

@Scala: Figyi, az arányok nem biztos, hogy jók, én csak gondolom, hogy ez így jó, meg nagy kárt úgysem tehet. No meg, szeretem keményen nyomatni az efféle dolgokat. Lehet, hogy DB mást mondana.

Nem vagyok klausztrofób, de rám is zárult már a munkahelyen a lift, hogy már csak a portás volt az épületben. Két perc csönd, majd magától kinyílt az ajtó. Utólag csak röhög ilyeneken az ember, de az a két perc elég kemény tud lenni a hülye gondolatokkal (mi van, ha nem nyílik ki, pisilni kell, elfogy a levegő, nincs térerő, stb.)

arisztotela 2010.06.15. 11:57:51

én töményen kenem az almaecetet, semmi gondot nem okoz, pedig durván érzékeny bőröm van, bármitől kiüt, ettől soha. Belülre viszont egy pohár vízbe csak egy kanállal.

cicómicó 2010.06.15. 14:20:48

@DuBarry: Oké, ezentúl megy higitatlan a bőrre. :)

arisztotela 2010.06.15. 15:35:29

@cicómicó: jaj ne, valszeg higítva kell, csak lusta vagyok, üvegből kenem.

Rocko- 2010.06.15. 21:22:48

@cicómicó: állítólag az elektrosokk kisimítja a ráncokat. :-)

cicómicó 2010.06.15. 21:29:57

@Rocko-: Igen, és a hamvasztással a ráncok nemhogy kisimulnak, hanem el is eltűnnek. :)

Scala 2010.06.15. 21:47:46

@Rocko-: most tök komolyan mondom, hogy a pszichiáterek tanulnak ránc diagnosztikát. Van az ún. depressziós ránc pl. az alkoholista arcjegyek stb.

Na az elektrosokk kiöli az agyalást, és az arc is kisimul, így igaz. De az elektrosokk egy NAGYON káros és irreverzibilis folyamat, nem is divat ma már. Még belegyezéssel sem. Ha jól tudom...
Mindenki annyit kap, amennyit el tud viselni sztem, max. segíteni kell az embereken, mert egyedül iszonyú megküzdeni bizonyos dolgokkal + gyógyszer ha endogén, azaz belső hiányra visszavezethető dologról van szó.
Persze tudom, hog yvannak nagyon súlyos esetek, és értelmi fogyatékosok is... nehéz ügy. De most az az álláspont, hogy kerülni kell az elektrokkot.

Vanília Égbolt is valami ilyesmi, csak modernebb változat...

Scala 2010.06.15. 21:49:23

@DuBarry: Jó az töményen, én is úgy fogom, és szintén lusta.

Anyósodnak használ a vitamin? Apósomnak asszem fog kelleni... :-(

cicómicó 2010.06.15. 23:15:54

@Scala: @DuBarry: Higitatlanul ment ma az arcomra. A szememet csípi,(nem oda kenem, könnyezem. Még jó, hogy vakon tudok gépelni:)

Scala 2010.06.16. 07:20:11

@cicómicó: sztem el kell kerülni a szem környékét is, vagy akkor inkább higítás. ;-)

cicómicó 2010.06.16. 08:26:23

@Scala: Elkerültem, de az illata, vagy valami miatt csípte. De kibírható. Az eddigi legjobb szépségtipp az ecet.

Rocko- 2010.06.16. 09:23:12

@cicómicó: ááá, azért annyira csak nem volt sok(k) az áram. :)

@Scala: áhhám.

Scala 2010.06.16. 12:30:20

@cicómicó: Ma én is kentem a lábszáramra, és van szaga rendesen.

Tök kimerült vagyok, ti hogy álltok a dologgal?
MONDJUK NEM TUDOK ALUDNI jól egy ideje, kánikula, most meg a hülyeség...

cicómicó 2010.06.16. 12:43:20

@Scala: Mitől vagy kimerült? És milyen hülyeség?

Rocko- 2010.06.16. 13:03:24

@Scala: időjárás is teszi ezt. egyik nap sülök, most meg reggel esőre ébresztenek.

(fakk már, h ezen a héten szabadságon vagyok, de valakinek richtig fel kell kelteni korán.)

Scala 2010.06.16. 13:05:55

@cicómicó: Rosszul alszom.
Hülyeség: felébredek hajnalban, mert sokat agyalok... :-(

cicómicó 2010.06.16. 13:45:41

@Scala: Lefekvés előtti mozgást próbáltad? Az agyalást meg tudom érteni.
Épp most jut vissza a fülembe már az ötödik embertől egy rosszindulatú pletyka rólam, amit persze, hogy nők terjesztenek. Én meg ezen agyalok, és nem tudok a munkámra összpontosítani. Inkább kommentelgetek. :(

cicómicó 2010.06.16. 13:52:33

@Scala: És miért a lábszáradra kened az ecetet? Én az arcra használom. (Meg gyerekkoromban a bőrbe fúródott kullancsra is ecetet kellett önteni).

arisztotela 2010.06.16. 14:24:36

@Scala: ez tényleg időjárás, én jól alszom hónapok óta, de ez a mínusz 15 fok változás egyszer felébresztett az utsó 3 éjjel, nem gáz, visszaalszom, de front van, ne aggódj. Citromfűtea?

arisztotela 2010.06.16. 14:26:19

@Scala: visszaesett, nagyon szarul van.

arisztotela 2010.06.16. 14:26:58

@Scala: Még egy, a hideg zuhany este azonnal elaltat.

Scala 2010.06.16. 15:41:54

@cicómicó: Jaaj, a pletykák annyira károsak, én sem szeretem, de aggyal felfogom, hogy azért csinálják, mert unatkoznak, és a rosszindulat határtalan... meg ez az ország is határtalanul bunkó emberekből áll. (Tisztelet a kis számú kivételnek...).
erre jó a már-már önimádatba csapó, az erős önbizalom, akkor rivalizálásnak fogod fel.

De nem könnyű dolog számomra sem, tény.
@DuBarry:
Tea: jó ötlet, inkább Orbánc van itthon, de veszek citromfüvet is.
Anyósod: oh.
Arsenicum Album, homeop. szer?
Ha visszaértem este, lehet beírom milyen szerek vannak a tünetek alapján talán be tudod azonosítani... addig írd le, ha tudod, hogy milyen gyógyszert adtak neki a pszichiáterek, melyik fajta generikumot.

arisztotela 2010.06.16. 16:01:07

@Scala: orbánc nagyon enyhe antidepresszáns, egyszer ittam három napig, szart sem ér ennyi idő alatt, meg tartok tőle, hogy hosszasabban is csak akkor, ha literszámra tolod. A citromfű viszont tényleg elaltat azonnal, feltéve, hogy nem vagy rászokva erősebb szerekre, de miért lennél. Én régebben néha bevettem fél mg xanaxot, ha korábban kellett aludnom a megszokottnál utazás miatt, de azért nem jó, mert amíg hat, alszol, aztán felpattan a szemed agyilag, amint kiürül. A citromfűvel nincs ilyen, bár azt meg igazán ritkám iszom, mert utálok éjjel pisilni (tea, ugye).

arisztotela 2010.06.16. 16:02:17

@Scala: A homeót nem adom neki, férjem kizavarna vele a világból, és mégis az ő anyja (az enyém nem depis persze:).
Nem tudom, mit szed éppen, de a 8 év alatt mindent kapott már.

Scala 2010.06.16. 21:57:34

@DuBarry: Pontosan! Literszámra kell inni, napi öt filter legalább, de Remotív extraban kivonatolva van, jelentem nem olyan jó, mint két napnyi Arsenicum Album. Nekem az kvára hat! Ma volt is összehasonlítási alapom.
Jó persze a sok boszorkány-és terápiás eljárás amin voltam öt nap alatt is lehet hatott, meg Rockot is láttam vasárnap.

Szóval bírtam a homeot, ahogy gondoljátok persze. ;-)

Citromfű: feltörte a cipő a sarkam + nagyon éhes voltam, nem vettem, de már kerestem a dm-ban és nem volt... :-(
Megfogadom mindenestre.

cicómicó 2010.06.16. 22:36:03

@Scala: Oké, akkor megpróbálom más aspektusból kezelni a pletykás banyákat: az átlagnál sokkal jobban nézek ki, okos, kívánatos vagyok és ezt a többi ostobenkó fapicsa nehezen bírja. Így tényleg jobb. :)

Rocko ilyen jó hatással van rád? A boszorkányterápiát értem.

@DuBarry: Egy időben én is toltam fél 0,25-os Xanaxot, durva pánikrohamom volt sok éve, akkor felirták. Azóta a tudat, hogy van szorongásgátló (és enyhe altatónak is tényleg jó), sokat segített.

Rocko- 2010.06.16. 23:12:25

@Scala: "meg Rockot is láttam vasárnap."
:]
10-ből 9 Scala ezt ajánlja!
A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérdezze meg Rockologusát vagy gyógyszerészét.

Scala 2010.06.17. 07:03:18

@cicómicó: Xanax: férjem nyomta egy időben alvás miatt, ha korán kellett kelnie és fontos volt, hogy időben már aludjon. Én egyszer próbáltam, oldja a szorongást, de nekem nem ilyen szer kell, inkább hangulatzavarom van.

Scala 2010.06.17. 07:06:20

@cicómicó: Pontosan, a pánikra a tudat miatt hat, ezt a férjem is mondta! Neki is van rá hajlama.

Sajna tudok olyat, aki függő lett tőle, nagyon jó cucc a Xanax, épp ezért kell vele vigyázni.

A híresztelésekkel ellentétben viszont az antidepik nem okoznak gyógyszerfüggőséget.

Itt írtam az elektrosokkról? Azóta utánaolvastam, és rosszul tudtam, még használják... majd leírom hogy milyen feltételekkel... van akinél teljes kudarc a terápia, és ezzel jó eredményt érnek el... alataásban végzik kizárólag, egyébként. ha itt a blogon dumáltunk róla leírom, csak már nem emlékszem melyik postnál volt.

cicómicó 2010.06.17. 09:01:35

@Scala: Pont ehhez a poszthoz írtál az elektrosokkról. Én azt hittem, hogy már nem alkalmazzák.
Xanax (is) mindig van nálam, a biztonság kedvéért. Olyankor is, ha nem megszokott környezetben alszom, jól szokott jönni. És szorongásoldásra tényleg jó.

Scala 2010.06.17. 10:44:04

@cicómicó: Eszméletlen, a férjem is mindig trt magánál egy Xanax, feldarabolj a leveleket, halálra idegesít,a gatyájában, kabát, autó. Kész vagyok tőle, de aggyal felfogom miért csinálja! :-) Most megnyugtattál, hogy más is... de gondolom te nem hányod úgy szét, mint ő. Egy olyan rendszeretőnek, preciznek, már-már a kényszerességig mint én ez az oldala nem passzol. At all! :-(

Scala 2010.06.17. 11:07:40

Elektrosokk: tényleg itt írok róla fentebb, megtaláltam. :-)
"A szépirodalomban, a filmekben az elektrosokk kezelést a pszichiáterek agresszivitásának non plus ultrajként ábrázolják, amivel a betegeknek csak ártanak, sőt ezzel büntetik őket. (Ken Kingsley: Száll a kakukk fészkére; Észvesztő; Elcserélt életek, Nicole Kidman és Glenn Close minta feleséges filmje, nem jut eszembe a címe) Az elektrosokk terápia alkalmazása évtizedek óta már csak altatásban és megfelelő indikáció alapján történhet. Átmeneti (!) memóriazavaron kívül egyéb mellékhatás nem szokott előfordulni, ugyanakkor súlyos depresszióban és bizonyos pszichotikus állapotokban - még terápiarezisztens esetekben is - nagyon gyors javulást lehet elérni. Napjainkban hetente kétszer-háromszor és összesen legfeljebb tíz alkalommal végzik. A beteget előzetesen felvilágosítják és a beleegyező nyilatkozat aláírása után kezdhető meg a kezelés." (dr. Németh Attila - dr. Moretti Magdolna).

Hááát franc se tudja, mondjuk nekem az altatás is kérdéses, hogy gyógyszerrel bódítják, vagy az a bizonyos műtéti altatás, amitől én eddig két esetben kétszer kellőképpen szarul voltam, a viziteken folyton ezen lovagoltak, meg voltak ijedve. A nő aneszteziológusok szarok, ezt állíthatom!!!

cicómicó 2010.06.17. 11:32:25

@Scala: Én már egységesítettem. A pénztárcám mindig nálam van, és annak van egy kis rekesze, abban vannak a szükséges gyógyszerek: Cataflan, Xanax, Advil ultra, Aspirin-C. Korábban míg migrénesebb voltam, volt egy lórugás gyógyszer (neurológus írta fel), de annak már lejárt a szavatossága is, szerencsére olyan rég fájt a fejem komolyan. Egyébként én is rendmániás, mindent megszervező vagyok. :) @DuBarry: A Stepfordi feleségeket is elektrosokkolták, ha jól emlékszem, plusz Scala is rendmániás, tehát mindkét bejegyzésére passzolhat a kommented. Vicces :)

Scala 2010.06.17. 12:02:49

@cicómicó: Apranax? Nagyon jó cucc, homeopátia előtt én is azt nyomtam, idén kettőt kellett bevennem, tavaly jobban működött a homeopátia.
Nekem is neurológus írta fel, konkrétan az apósom.

A legjobb hagyományos gyógyszerek sztem: Cataflam, Xanax, Apranax, Neocitrán, Aspirin+C pezsgőtabl., Calcium+C Sandoz (ételallergia ellen gyorssegély) és a Rubophen, ja és a Prozac.
Szerencsére megismertem a homeopátiát,mert bennem van egy hajlam a gyógyszerfüggőségre... enyhe, de van.
és az egy rohadt dolog, a májam meg amúgy is gyenge pont.

cicómicó 2010.06.17. 12:19:44

@Scala: Relpaxot szedtem migrénre. Az tényleg lórugás, bár mondom, akkoriban kegyetlen migrénjeim voltak. A legnagyobb pozitív hozománya volt a szakításomnak, hogy megszűntek a migrének. :)

Scala 2010.06.17. 12:22:16

@cicómicó: A migrén állítólag (Virgo) 'fejbe tolt agresszió'. A legjobb megfogalmazás ever. ;-)

cicómicó 2010.06.17. 12:26:32

@Scala: Nem is agressziónak mondanám, hanem feszültség/konfliktus gócnak.

Scala 2010.06.17. 12:30:17

@cicómicó: háát jó, igen.
De azért van abban is agresszióból, én tudom, 13 éves korm óta volt migrénem, de a menseshez volt köthető, aztán 1999-től durvult be... asszem. és mindig életeseményekhez kötődően, tagadás vagy rejtett konliktus miatt.

Nézd:
ezoterikus.hu/hir.php?id=8608

A jövőbeli életeket is meg fogom célozni basszus. :-D

cicómicó 2010.06.17. 12:40:29

@Scala: Én is ezt írtam: feszültség, konfliktus miatt jön a migrén.
Te agresszív voltál fiatalon? A cikket majd később olvasom, most már muszáj dolgoznom is. Puszi

Scala 2010.06.17. 12:51:37

@cicómicó: Nem, nem voltam agresszív, el kellett folytanom a szorongásaimat is...

Menjünk, mert én is brutál leragadtam a netezésnél. :-DDD

Majd... Puszi

mici˙ 2010.06.17. 13:19:39

te jó ég! lányok, mi nyomja a ti vállaitokat, hogy ilyen cuccokat tartotok magatoknál?

maximalizmus?... full controllra törekvés?...

cicómicó 2010.06.17. 14:08:52

@mici˙: Migrén, fog-has-torokfájás bármikor jöhet. (Ok, a nyugtató az speciális). És jó, ha nálad van, plusz még esetleg másnak is tudsz segíteni vele.
süti beállítások módosítása