Kortizol, pajzsmirigy

 2014.02.22. 16:53

Nem állom meg, hogy ezt ne tegyem fel. hallatlanul érdekes. A pajzsmirigy alulműködésről van egy videosorozata. orvos. Ebben a videóban arról beszél, hogy hiába megfelelő a pajzsmirigy hormonszint (ezt mérik gyógyszerezés előtt), ha stressz alattt van valaki, a magas kortozolszint leblokkolja a receptorokat,ezért fennmaradnak a tünetek: fáradékonyság, depi, hízás, hajhullás, stb. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr625827071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thor vagyok 2014.02.22. 21:39:15

Remek. Egyedül a hajhullás az ami sose tör ki rajtam. És ja. Most itt megnéztek, mert kissé meredek tüneteim támadtak túlzott stressz miatt, nőgyogyó elrendelte a hormonszint mérést is, és kiderült, ami soha, hogy épp túl volt kissé lőve a pajzsmirigyhormonszintem. Egy hónapja csökkentettet szedek, és nagy meglepetésemre nem kellett a progeszteronkrém. Szóval több dolgok függenek össze, semhogy bölcselmünk felfogná.

Thor vagyok 2014.02.22. 22:10:02

@DuBarry: Egy dolog, amivel bombabiztosan sírba lehet tenni engem, a videó. Utálom, hogy újabban kifejezett ritkaság, hogy valaki szépen, ügyesen betűket írjon egymás után.

arisztotela 2014.02.22. 22:23:45

@Thor vagyok: ez orvos, ráadásul angolul beszél, le nem fordítom:))).

a lényege, hogy szerinte az alacsony progitól és dopamintól lassú a pajzsmirigy, viszont a krémet nem ajánlja, mivel az meg a Hashimoto autoimmun részét kiválthatja:). Szerinte a stresszcsökkentés a megoldás.
Én nem vagyok pajzsmirigyes, de imádom, ahogy az agyi, adrenal és nemi hormonok összefüggését taglalja, mert ilyet senkitől nem hallasz, csak azt, hogy rendben a szint vagy nem.

De ha Hashimotóm lenne, tti megnézném az összes videóját.

Thor vagyok 2014.02.22. 22:26:48

@DuBarry: Nem Hashimotóm van, de meg fogom nézni, hátha mond valami jót nekem is.

brokeness 2014.02.25. 14:17:50

@DuBarry: Nekem az van megnézem. Köszönöm.

arisztotela 2014.02.25. 14:48:14

@brokeness: nagyon okos, de igazából megoldást annyira nem mond, inkább csak, hogy mi árt, és miért van az, hogy jó laboreredmény mellett maradnak a tünetek.

brokeness 2014.02.25. 16:46:37

@DuBarry: Ebből az következik, hogy a kiváltó tényező a stressz.
Az orvosom azt mondta, hogy pedagógus betegség, a sok torok- és garatfertőzés, gyulladás beindítja az autoimmun folyamatot.
Az amerikai szakirodalom szerint a folyamat a belek betegsége, a pajzsmirigy pusztulása csak a következmény. Úgyhogy igazad van, semmi liszt, semmi glutén, semmi tejtermék, semmi szója. Ez a doki is azt mondja. Megnéztem a többi videóját is.

brokeness 2014.02.25. 16:48:04

A kommentek is nagyon tanulságosak.

arisztotela 2014.02.25. 17:09:11

@brokeness: nem néztem meg őket, igazából én véletlenül, a progeszteronkrém miatt találtam rá anno, és egy-kettőt néztem, mert az unokatesóm enyhén hashimotós. Elég kövér, de nem depis:))).
Amúgy én tejtermékpárti vagyok, majd egyszer leírom.
süti beállítások módosítása