5-htp update

 2013.01.31. 22:59

Vagy 2 hete csak egy negyedet (12,5mg) veszek be esténként, ami még mindig nem placebo-hatás, mert az álmaim továbbra is több kötetes családregény szerűek. Ma nem veszem be, mert úgy döntöttem, abbahagyom, ha lehet. Ennek a fő oka, hogy elég rossz a gyomornak (gondolom a jó gyomornak nem, de az enyém korántsem az). Meg most remekül vagyok töretlenül, és remélem, nem csak a miniadag 5-htp miatt. Az L-Tyrosint még tolom, az nagyon jó hatással van rám, sokkal energikusabb vagyok, mint korábban mostanság, és az valahogy nem szól bele a "személyiségembe" úgy, mint az 5-htp. 

Hozzáteszem,hogy negyeddel már visszatér a libido és az étvágy is, de megmarad valami a kellemes jóérzésből is. A szerotoninszintemet a továbbiakban b3 vitaminnal fogom szinten tartani. Már ha az elég lesz, majd beszámolok. Egy érdekesség homoktövis vagy 5 htp szedőknek: mivel ezekből a cuccokból az agy szerotonint majd éjjelre melatonint szintetizál, ébredés után rögtön bele kell nézni a napba (ha nem süt, akkor is, de sokkal jobb a hatás, ha süt). Amint belenézünk, a melatonin hirtelen visszamegy szerotoninnak (ne kérdezzétek hogy, de gyorsan). Ha ezt nem tesszük, egész nap ásítozhatunk (nem fáradtság érzet, inkább a bújnék már vissza a kurva ágyba érzés). Ez valószínűleg normál, supplementek nélküli üzemmódban is így van, de sosem figyeltem fel rá. Az nem elég, hogy az utcán van valami fény, fel kell nézni az égre

Mindez nem azt jelenti, hogy az 5-htp nem jó, csak annyit, ha visszapótolja az ember a szerotonint, lehet, hogy nem kell tovább szedni. Persze ez majd kiderül. 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr995055902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thor vagyok 2013.02.01. 00:25:46

Asszem, normál esetben és nem korrupt dokival az antidepresszáns szedés is így menne: arra van, hogy kihúzzon a gödörből olyan szintre, ahonnan már magadtól is szinten tudsz tartani.
Álmos nem szeretnék lenni, arra amúgy is van hajlamom az alacsony vérnyomásom miatt. Az égnézegetés meg régi fixációm, annó amikor vidékről beköltöztem Bpestre belvárosba, kb úgy fogalmaztam meg mi idegesít, de nagyon, hogy "nem látszik az ég csak kis falatokban". Egy darabig kijárkáltam nagy nyitott területekre amilyen gyakran csak tudtam, égnézőbe :) (a tesóm gyorsan hozzá is fűzte, hogy "nyújorkban megőrülnél!" :))

mici˙ 2013.02.02. 20:17:22

Na, elakadt a vámon az 5-htp-m, de jövő héten már biztos kézhez kapom. Szóval nemsokára ki tudom próbálni. Viszont elfelejtettem tyrosint rendelni hozzá..
Kérdésem: mire számítsak, ha nélküle szedem? (én itt napba sem igazán tudok nézni, tegnap mondta valaki, hogy egész januárban összesen 18 napsütéses óra volt) Másik, tudok a gyúrósbolban venni, de ott 1000mg-s kapszulás cucc van. Ettől joggal félek?

Thor vagyok 2013.02.03. 00:43:23

@mici˙: "A látni vágyó napba nem tekint" :)

mici˙ 2013.02.03. 10:29:26

@Thor vagyok: hát, nem hiszem, hogy egy verseskötet forgatása elviselhetőbbé tenné a reggeli sötétséget. Inkább tolom a tablettás napsütést, azt valószínűleg többet segít. :)

Thor vagyok 2013.02.03. 10:31:41

@mici˙: Én se :) csak felmerült bennem hogy felétek meglehet, mindenki látni vágyó, azért gyűlnek oda, ahol nem sok az esély napba tekinteni :)

arisztotela 2013.02.03. 11:11:44

@mici˙: ha folyamatosan felnyomod a szerotonint, akkor nagyon leesik a dopamin szimt. És az 5htp meg elveszti a hatását tirozin nélkül pár hét alatt.
a tirozin csak egy fehérje, étel. 1000 mgtől sem halsz meg, csak ott is, ha magasan kezded, tolerancia alakul ki, nem érzed már, hogy energiát ad. Én 500mg-ot szedek, nem kell több. 5htp-t pár napja nem. egyelőre nincs elvonási tünet, de ha lesz szólok.

arisztotela 2013.02.03. 11:13:49

@mici˙: nem kell napba nézni, csak az égre, az sincs?
hol vagy te? A sűrű erdőben?

arisztotela 2013.02.03. 12:22:11

www.thewayup.com/ebook/ebook.htm

ez egy e-book az egész aminosavas hangulatjavításről.

mici˙ 2013.02.03. 20:49:01

@DuBarry: köszi, akkor kipróbálom magában az 5öt és mielőbb próbálok keresni kisebb adagot a másikból, végső esetben pedig szétszedem a kapszulát, hogy kevesebbel kezdjek.

arisztotela 2013.02.04. 14:36:55

@mici˙: ok, de alacsonyan kezdj 5htp-ből is, különben másnap egész nap ásítozol, főleg, ha nem nézel égre reggel:).
nem vicc.

mici˙ 2013.02.10. 10:43:50

@DuBarry: tegnap este elkezdtem 50mg-vel. Egyelőre semmit nem tapasztalok tőle. Színeseket sem álmodtam és tettrekészebb sem vagyok. Pár napig még szedem, figyelem magamat, és ha nem látok változást nem szedem tovább vagy megpróbálom mi történik, ha emelem az adagot.

ummabris 2013.02.10. 11:44:57

@mici˙: Majd írj, kérlek, a tapasztalatokról, én is gondolkodom rajta. Arról is, hogy a libidóra hatott-e.

mici˙ 2013.02.10. 18:08:03

@ummabris: Persze, mindenképpen folytatom a beszámolót.

Ms.Dolorez Applepie 2013.02.12. 21:35:30

Kis segítséget szeretnék kérni. Több mint 1 hónapja rendeltem meg az iherbről az 5-htp kapszulámat, ami a mai napig nem érkezett meg. Addig is amíg megérkezik probáltam itthon találni egy olyan webshopot, ahol a tirozinnal együtt meg tudnám rendelni, de eddig még nem sikerült találni.
Viszont találtam olyat, hogy 500 mg Triptofán és ott van Tyrozin is elég jó áron. Triptofánból mennyi az annyi ami elég lehet? Előre is köszönöm! :)

arisztotela 2013.02.12. 22:20:37

@Ms.Dolorez Applepie: írjál nekik, válaszolni fognak.
Kezdd 500 mg tryptofánnal, aztán figyeld a hatást.

Thor vagyok 2013.02.12. 23:40:54

Én nem érzek még semmit az 5HTP-től a második nap után napi 1x50 mg-val. És azt írja rajta, hogy napi 1-2 kapszula. Mondjuk valami letaglózóan influenzás vagyok, az belejátszik?

Ms.Dolorez Applepie 2013.02.13. 10:40:34

@DuBarry: ezeken a körökön már túl vagyok, írtam nekik is, meg beszéltem a DHL-el és a Postával is. Sima csomagban kértem, ezeknek nincs track száma, senki nem tudja hol a csomagom. Egyenlőre lemondtam róla. Köszönöm a választ.

arisztotela 2013.02.13. 11:55:50

@Thor vagyok: egy esetben nem hat, ha nincs szerotoninhiányod, de akkor kellemetlenül viszont hathat (fáradtság, fejfájás). nem tudom, van akinek csak pár nap után hat. nekem fél óra alatt. Mostanában PMS miatt nem aludtam jól, megint bevettem, és nagyon működött.

mici˙ 2013.02.13. 19:25:53

@Thor vagyok: @DuBarry: én 4 napja szedem. Nincsenek színes álmaim, nem is alszom jobban tőle, szexhez lenne kedvem, de olyan kimerült vagyok, hogy energiám nincs hozzá. Egyetlen újdonság az, hogy folyton fázom.

Thor vagyok 2013.02.13. 19:31:59

@mici˙: Hát de hideg is van, nem? :) Nekem mintha végre elkezdődtek volna az álmaim, de nem emlékszem rájuk. Pedig régebben minden HTP nélkül vaskos füzeteket és fórumokat írtam tele az álmaimmal :)
A másik cuccost szeded, ami ellensúlyozza? Állítólag az kell a pajzsmirigynek, hogy ne csússz le fázósba. De lehet, csak fel kell csavarni a fűtést. :)

mici˙ 2013.02.14. 20:25:18

@Thor vagyok: nem arról van szó,hogy fáznék a hideg idő miatt, hanem arról, hogy vacogok a paplan alatt. Fura.

Thor vagyok 2013.02.18. 13:14:43

Sajna így 5 nap után azt hiszem, nekem mégsem az 5HTP a szerem. Igaz, álmodni elkezdtem végre, de iszonyat rosszul alszom, nagyon keveset, és borzasztó "munkás" álmaim vannak. Vicces vagy mégsem, de az amazonos homoktövis sem használ, nagy dózisban sem - lehet hogy a Rosmannos fajtában a Q10 volt ami számított? Ellenben cserébe, az évtizedek óta pattanásmentes bőrömön a szám körül apró, gombostűfejnyi pattanások támadnak.

arisztotela 2013.02.18. 13:33:54

@Thor vagyok: hát sajnálom. Én nagyon jól alszom tőle mindig ha beveszem. A q10 nem hiszem, hogy számít. Az amazonos cuccot nem ismerem, a magyartól én nem lettem pattanásos.
Akkor maradnak a naturális megoldások: mozgás és elalvás előtt hideg-meleg váltózuhany:).

Thor vagyok 2013.02.18. 13:50:55

@DuBarry: Asszem, ez utóbbihoz tényleg be kéne szíjazni ápolóknak valami székbe :)
Nem kell sajnálnod, nem te vagy az oka. Azt hiszem, szimplán csak néha élethelyzeteket kell megoldani, és nem a kémia felől közelíteni.

arisztotela 2013.02.18. 14:06:50

@Thor vagyok: hát feltétlenül, de ahhoz kell egy kis életerő először:).

mici˙ 2013.02.19. 21:59:06

@Thor vagyok: szerintem ne add fel még! Én több, mint egy hete szedem és, bár űjabban még mindig szarul alszom, de már érzem a pozitív változást.

Thor vagyok 2013.02.19. 22:16:01

@mici˙: ok, csak mi van ha közben meg tirozint nem szedhetek, aztán felborítja az egyensúlyt?
Bár lehet, egy szemmel még megpróbálkozom.

arisztotela 2013.02.19. 23:02:45

@Thor vagyok: szerintem is hagyd, mert ez azért több, mint a c vitamin, és ha nem pozitív az érzésed vele, akkor nem jó.

Thor vagyok 2013.02.19. 23:37:10

@DuBarry: egy esélyt még adok, mert most nyugodtabban fekszem le mint eddig és hátha. Ja és álmodni szeretek, mert minden nehéz időszakomban az álmaimmal vigasztaltam magam, úgyhogy annak örültem, hogy végre előjönnek. Csak most nem harmonikusak hanem rettentő munkásak. De lássuk így, nyugisabb lelkiállapotból indulva.

Sütibogyó 2013.02.25. 16:12:07

Rendeltem én is 5htp-t (mivel annyi minden szuperül bevált már abból, amit ajánlottál, már hónapok óta olvaslak) és érdekes módon semmi hatás. Két hete szedem, napi 100-ast, sem jobb hangulat, sem álmosság, nem álmodom többet és ugyanolyan rosszul alszom. Azért érdekes mert alkalomszerűen veszek be xanaxot ha nagyon stresszes vagyok és az hat, igaz abból is kell legalább 75 mg hogy legyen hatása. De a xanax szerotonin visszavétel-gátló ha jól tudom, és a illik is rám a szerotonin-hiányállapot leírása. Tehát elvben használnia kéne.

arisztotela 2013.02.25. 16:18:40

@Sütibogyó: hát lehet, hogy nem voltam depis, rám azért hatott nagyon. A xanax nem az, hanem a gaba receptorokat aktiválja, a Prozac és társai a reauptake inhibitorok, de azokkal tilos is szedni az 5 htp-t, szóval, ha mást is szedsz, akkor hagyd abba. A xanax erős szer, de nem antidepresszáns, hanem nyugtató és szorongásgátló.
Úgy tudom, az nem zárja ki az 5-htp szedést, de azért nem árt nem halmozni.
Szerintem ha két hét alatt semmi, akkor semmi. Nem mindenki szerotoninhiányos, ezért javasoltam azt a tesztes oldalt egyik bejegyzésemben, ott elég értelmesen le van írva, mit mire.

Sütibogyó 2013.02.25. 21:29:39

Köszönöm, ezek szerint rosszul tudtam. Megnézem azt a tesztes oldalt. Nem szedek semmit, csak kb két-háromhavonta xanaxot, (tudom, hogy erős és addiktív) bár úgy tíz éves korom óta nem vagyok túl életvidám, igen finoman fogalmazva. Ki fogom próbálni a niacint is hátha...
Amúgy remek a stílusod és sok hasznos dolgot tudtam meg a blogról.

Thor vagyok 2013.02.26. 10:52:47

@DuBarry: csak az a fura, hogy én végigcsináltam a tesztes oldalt, és minden más negatívnak jött ki, viszont a szerotoninhiány az "severe" volt. Aztán nagyjából mégse.
(Azért ha valakinek 0.75 kell Xanaxból, akkor az már nagyon komoly, engem a 0.25-ös fele teljesen kiüt)

arisztotela 2013.02.26. 12:13:05

@Thor vagyok: ez nem komolyság kérdése:). Ha alapból aluszékony, lassú vagy, akkor nem kell sok, de vannak pörgősebb emberek. Én is mindentől egyből elalszom, de ez még nem pozitívum, sőt.

Sütibogyó 2013.02.26. 15:57:00

@DuBarry: Igen, tényleg így van, ahogy írtad, én alapból keveset tudok aludni (még a gyerekeim is örökölték ezt, másfél éves koruk óta kb nem alszanak délután) és a 0,75-ös xanax is éppen hogy annyit tesz, hogy nyugodtabb vagyok, de ugyanúgy tudok, vagy éppen nem tudok koncentrálni és talán egy kicsit fáradtabbnak érzem magam.
Az alkoholt is messze jobban bírom mint az átlag és semmi hangulati hatása nincs, ezért aztán nem is iszom.

mici˙ 2013.10.07. 20:23:11

@DuBarry: Nem tudom folgalkozol-e még a bloggal, de a minap olvastam valamit, ami érdekelhet és eddig nem írtál róla.
Szóval azt olvastam, hogy 1986 óta isemrt a dohányzás és depresszió közötti kapcsolat. Rájöttek, hogy nagy arányban fordulnak elő leszokott dohányosok a depressziósok között. És amikor piacra dobtak egy Zyban nevű szert, sok visszajelzés arról szólt,hogy amióta szedik nincs szükségük cigarettára. Más elterjed antidepresszánssal (Prozac, Zoloft) nem értek el ilyen hatást, mert azok a szerotoninszintre hatnak. Viszont a Zyban és a nikotin hatására dopamine szabadul fel, ami egyenesen a prefrontal cortexbe, az agy örömközpontjába jut. Ezenkívül a nikotin emeli a norepinephrine szintjét is, aminek idegességet okoz.

Holle anyó 2014.03.23. 10:09:56

@DuBarry: Én megcsináltam az ajánlott teszteket tegnap és azt dobta a gép, hogy B vitamin hiány, enyhe pajzsmirigy alulműködés, kicsit fáradt mellékvese és táplálék intolrancia (gondolom glutén) állhat a háttérben.
Tehát én niacin kúrával fogom kezdeni (a glutént már elhagytam), abból baj nem lehet. Majd este veszem be, ha hányós-rosszullevős tüneteim lennének.... akkor inkább otthon.

Holle anyó 2014.03.23. 10:16:28

@mici˙: Na, arról külön blogot lehetne indítani, hogy ki miért lesz dohányos (mi a dohányzás fogalma!!!!), továbbá mennyit árt az ember szervezetének a dohányzásról történő leszokás, amiről mélyen hallgat a korrupt egészségügyi maffia.
Most épp a dohányosok üldözéséért fizetnek.... ennyi.
süti beállítások módosítása