Homoktövis for chickens

 2013.01.13. 00:48

Mivel elég ijesztő dolgokat írtam azért nektek ezekről a fehérjékről, támadt egy remek ötletem. A homoktövisben van 5-htp. Nem triptofán, mint a kesúdióban, tahiniben meg a pulykában, hanem az igazi 5-htp,. Ráadásul nem a kivont formában, mint a tablettában, hanem szépen a helyén. Erre egy megérzés alapján jöttem rá. Mielőtt elkezdtem mindent megrendelgetni kintről, vettem a Rossmannban homoktövisolaj kapszulát. beszedtem napi kettőt, és valahogy bírtam. Elmulasztotta a keratosis pilarisomat (erre vettem), meg valahogy az egész közérzetemnek jót tett, de nem figyeltem. Hamar elfogyott, mert talán 30dbos volt, nem is tudom, aztán már csak a Dm-be jutottam, ott is volt valami homoktövis, azt is elkezdtem szedni, de látom, hogy ez nem az olaj, hanem a gyümölcs szárítva. Mondanom sem kell, hogy pár nap alatt visszajött a keratosis pilaris egy kicsit, meg ez a cucc nem is tetszett, félreraktam, elég vackot próbálgatok most úgyis. Nekiálltam a szeratonin és dopamin emelgetésnek, és el is felejtettem. Valahogy eszembe jutott, hogy megnézzem google-ben, hogy mi van, ha beírom: homoktövis-depresszió (angolul persze). Kiderült, hogy 5-htp-t tartalmaz, és hangulatjavító. Meg superfood, tehát mintha áfonyát ennénk.

Na, akinek van egy kis enyhe télundora, szerezzen be egy Rossmannos homoktöviolajat, és nézze meg, mire megy azzal. A bőrnek is jó, mert egy úgynevezett omega 7 zsírsav van benne, ami semmi másban nincs. Melegen ajánlom, nem üt ki, szépít, feldob, és nem okoz nagy felfordulást, mert kis adag van benne. Egyszerűbb ebből négyet bevenni, mint egy tablettát szétvagdosni.

Itt van: a vége felé

http://www.mncgloble.com/other-files/seabuckthorn.pdf  

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr685014845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katarocks 2013.01.13. 17:22:23

Köszi, kipróbálom mindenképp.
Egy kis keratosis pilaris nekem is van, kíváncsi vagyok.

Scala 2013.01.13. 19:15:39

Szoptatás mellett gondolom azért ne menjen, ugye?

Scala 2013.01.13. 19:16:41

Ja, OFF: ezek a Femen aktivisták nekem ultragáz, most épp a Vatikánban:
velvet.hu/galeria/velvet/blogok/2013/01/13/topless_tuntettek_a_szent_peter_teren_a_femen_nojogi_aktivistai/9

Ha nem fotóznák őket ezerrel minden szar kis vetkőzéskor, elhalna szépen...

Scala 2013.01.13. 21:48:36

@DuBarry: OK. Férjem is lent van/volt egy ideje (apukája + nem jöttek be pénzek), az összes eheti bejegyzésedet ismertettem. Rossmannban vesz majd homoktövis kapszulát, azt ígérte.

katarocks 2013.01.13. 22:30:08

@Scala: nagyon gáz, szerintem is, pedig sem a feministákkal, sem a tüntetésekkel nincs bajom, de ez az ízléstelenebb, lázadós vonal sosem jött be. Lehet, ha átestem volna a rocker korszakon :))

BertaBlogol (törölt) 2013.01.13. 23:52:11

A homoktövis tényleg jó hangukatjavító. Otthon régen is homoktövist ittunk. Ital formájában, biotermesztőtől, nagyon kevés mennyiséget. Állítólag rák ellen is jó.

katarocks 2013.01.14. 20:49:46

Ebből elég a napi egy kapszula? 270 mg olaj van egyben. Vagy ha nem érzek semmit, növelhetem 2-re?

veriocs 2013.01.20. 16:47:36

@katarocks: @Scala: Lányok, van már valami tapasztalat a homoktövisolaj kapszuláról??

Scala 2013.01.20. 21:39:30

@veriocs: Én most nem szedhetek a szoptatás miatt. Férjemnek kéne, de még nem volt Rossmanban.

Thor vagyok 2013.01.20. 22:31:25

Én elkezdtem 2 napja, de még semmi extra. Mit kéne éreznem és mikor?

arisztotela 2013.01.21. 13:18:16

@Thor vagyok: napi 2x2-t? Ha az sem hat, akkor tévedtem, nincs benne elég cucc, akkor marad az 5htp vagy a melankólia:). De ne bánd a homoktövist, nagyon jó, egy szuperfood, tehát csak jót tesz mindennek, max. a depóra kevés.

Thor vagyok 2013.01.21. 13:36:58

@DuBarry: Á, nem, napi 1 volt ráírva én meg azt gondoltam, keményen túladagolom magam napi 2-vel :) De most annyira meglepődtem a "depó" szón, hogy rájöttem, nem érzem annak magam. Ebben biztos benne van az is, hogy itthon vagyok egy hete és eleinte fejbekólintott a fénymennyiség, ami itt lejön az égből naponta :) meg ugye barátok, társaság, buli, könyvek, Frei kávézó, szeretgetés, odatartozás érzése, ezek nélkül biztos megint kurva szar lesz amikor visszamegyek, de életkörülmény balhékra szerintem amúgy sincs megfelelő pirula.
Juteszembe, nem találom, hova írtad egyszer, hogy melyik a legjobb hidratáló kence, ami valami fermentált cucc és valahol a Bartókon lehet kapni, ha most megismételnéd ide, köszönet és hála.

arisztotela 2013.01.21. 13:59:28

@Thor vagyok: aha, barátok, persze, HOMOKTÖVIS!!!!:)
bbkrem.hu/kozmetikum/hidratalo/suiskin-biologiai-fermentalt-hidratalo.html

ez az, de a Bartókon eddig kétszer vásároltam bb krémet, és ez egyszer sem volt. csak mintát használtam, mert nem volt, rendelni meg nem akartam.

Thor vagyok 2013.01.21. 14:21:11

@DuBarry: ööö, izé, akkor ez a homoktövis többet tud mint gondoltam, olyan lehet, mint az előtermő szőlő, amitől ma vagy másnapos ha holnap iszod meg, ám jövőre szüretelik :)
Szal barátok és jókedv egy hete van, homoktövis meg 2 napja.

A kencelinket köszi :)

Jah és az Ulpiusnak dícsérő szavakat szólok az Agatha Raisin sorozat miatt :)

katarocks 2013.01.21. 19:33:20

@veriocs: én csak 1-et szedtem, néha 2-t egy hete, de nem nagyon érzek semmit. Első este bevettem, és úgy aludtam, mint akit fejbe vágtak, gondoltam attól, de aztán többször nem éreztem így. Viszont most a 2x2 meglepett, bele kell húznom :))

Scala 2013.01.21. 20:15:55

@DuBarry: A Rossmanban nem lehet eltéveszteni ezt a kapszulát, ugye?

Thor vagyok 2013.01.21. 22:14:42

@Scala: Én ilyet vettem, igaz hogy nem Rossmannban. Elég nagy dózisnak tűnik:
www.wellness-extra.com/hu/homoktovis-q10-lagyzselatin-kapszula-pi-707.html

katarocks 2013.01.21. 23:05:57

@Scala: @Thor vagyok: jelentem, ilyen van a Rossmannban is. Én nem találtam, úgyhogy megkérdeztem az eladót :)

mici˙ 2013.01.27. 16:44:21

@katarocks: Említetted, hogy mindig elegánsan öltözöl, gondoltam www.9to5chic.com/ ő tetszene neked. :)

katarocks 2013.01.29. 19:12:57

@mici˙: tényleg jó :) Bár én magassarkút ritkán hordok (csak csizmát), túl kényelmetlenek. A Northern Light blogot is azt hiszem te mutattad, na, azóta is olvasom rendszeresen, köszi. Épp terhes a csaj.

katarocks 2013.01.29. 19:19:09

Volt szó régebben a kabátmizériámról (szövetet azóta sem sikerült vennem, vékonyat sem). A lényeg, hogy amit korábban vettem a H&M-ben, megtévesztésig hasonlít erre:
the-northernlight.com/?p=47086

Scala 2013.01.29. 20:00:01

@katarocks: Én pont ilyen ruhákban nyomultam, most amikor vártam a Barbit, csak nem kellett harisnya, kardigán, csizma... bár az elmúlt 120 év legmelegebb nyarát elcseréltem volna. :-) Aranyos csaj, kislánya lesz, egy hónap múlva, ugye? (csak mert akkor néztem ki így...)

mici˙ 2013.01.30. 11:28:36

@katarocks: Ez a9to5chic azért jó, mert közelebb áll a business look-hoz. És ezek a divatmacák tényleg mindig magassarkóban fotózkodnak, de rendszeresen írják, hogy viszik magukkal a balerinát (ami meg a másik véglet, nekem sokat mászkálni abban sem jó). Igazán értékelném, ha kreálnának lapos look-okat is. Még a j.crew-s 2 méteres nőci is tűsarkúzik.

mici˙ 2013.01.30. 11:31:41

@katarocks: Ja, a northern-light-os csaj nekem is nagy kedvencem, örülök, hogy neked is bejön :). És állati a sztorija is: sífutó volt norvégiában, matekot tanult az egyetemen, elment a citybe dolgozni, majd otthagyta és főállású divatblogger lett. Annyira ellképesztő!

@Scala: mondtam én, hogy szeritnem te ilyen lehettél állapotosan! :))

Scala 2013.01.30. 16:15:57

@mici˙: Igen emlékszem! :-)
Egy picivel persze azért jobban néztem ki. :-D

katarocks 2013.01.30. 18:58:31

@mici˙: igen, olvastam én is, hogy bankár volt. Azt mondjuk nem értem, hogy jelenleg főállású bloggerként miből él. Ok, hogy kap pénzt ilyen-olyan kollaborációkért, de ebből megélni? Őt nem látom olyan sok helyen megjelenni. De lehet simán befektetései vannak :D

@Scala: :)) és szerencséd volt a télikabáttal. Én nem tudom, hogy bírják elviselni, hogy pont a hasuk van kint. Tesóm vett magának terhes télikabátot, egész jó volt :)

Scala 2013.01.31. 17:40:07

@katarocks: A télikabátom a szoptatás első hónapjában (bedurrant cicik) mellben volt szűk! Meglepődtem, hogy nem tudom begombolni, még jó, hogy meleg volt a november. :-)

Mondjuk a terhesség semmi, most baromira lepukkantam, csak aludni bírok. A bébi egyre hosszabban alszik éjjel, én is bevágom a szunyát 20h30-21h. Tornázni nincs erőm, pedig látványos, ha csinálom. Úszni fogok hetente kétszer 22h ig van az uszi, leteszem a gyermeket, és indulok is. Feltéve ha, eljutok végre epilláltatni...

mici˙ 2013.01.31. 18:35:33

@Scala: egy anya élete :)
Jól hangzik, hogy az alváskérdés ilyen hamar rendeződik. Ismerek anyákat, akik _évekig_ nem alszanak (vagy legalábbis ezt mondják). Viszont ez az esti uszodábajárás elég kemény vállalásnak tűnik.

katarocks 2013.01.31. 20:53:48

@Scala: @mici˙: tesóm gyereke is nagyon jó alvó, sőt minden ismerősömé, én már szinte nem is hiszem, hogy van nem alvó baba :) Most talán, hogy egy éves lesz már a bébi, nem alszik olyan jól éjszaka. Meg is tapasztaltam, mikor anyukáméknál aludt, én ott voltam hétvégén, hát épp lefeküdtem volna, mikor ő már felsírt, meg aztán reggel fél 6-kor is ébredtem rá :D

Scala 2013.01.31. 21:44:34

@mici˙: Pdf-ben küldték Aludj jól gyermekem! Sok az alvászavaros gyerek, hat hónapos kortól végig kell aludnia az éjszakát (12 óra). A kulcs, hogy magától el tudjon aludni, erre való ránevelésre ad módszert, ha valamely babának ez nem jön spontán. Nálunk jön, úgy látom.
Spanyol szerzők, az a Székács Vera műfordította, aki a García Marquez könyveket is, kész felüdülés volt olvasni. :-)
Hihető, hogy valakik évekig nem alszanak, tele van példával az a kis könyv is.

Scala 2013.01.31. 21:45:47

@katarocks: :-) Tesód babája már egy éves! Óh! :-) Még szinte emlékszem, amikor írtad, hogy megszületett. Na jó, pár hónapos volt már.

ummabris 2013.02.01. 13:42:29

@Scala: Igen, első gyerekkel én is megszívtam, két éves is elmúlt amikor már stabilan átaludta az éjszakákat, a kicsi viszont kezdettől fogva ébredés nélkül tolta a 11 órákat. Néha, időszakosan bezavart a fogzás, de nem állandósultak az ébredések. Amúgy nagyon durva a folyamatos alváshiány, lelkileg is, fizikailag is, én híztam is tőle, a szoptatás ellenére - úgy tudtam rendesen visszafogyni, hogy befejeztem mindkettőt (az éjszakai keléseket és szoptatást is). Pedig addig is sportoltam és normálisan étkeztem, de meg se moccantak a kilók, sőt.

Scala 2013.02.01. 14:17:51

@ummabris: Totál kikészít az alváshiány, kínzásnak vallatáshoz használják a titkosszolgálatok!

Én is szerintem több vagyok, mint a szülés után, tiszta gáz, pedig ezerrel táplálom a bébit. A 11 óra folyamatosan hihetetlen! Ma éjjel 1h30 és 5h30 is keltünk, a második után már nem alszik vissza. Én hülye meg hallgattam a férjemet beszélni fél egyig, egy tök felesleges témában, ahelyett, hogy durmolnék. Idegesít az alakom, most már kezd.
A fejem a BB krémmel és DuBarry arcrutinnal viszont tök okés. A hájamra kell valami.
Megpróbálom a sportot elsőnek.

Thor vagyok 2013.02.01. 14:26:56

@Scala: A nem alvás hizlal. Egészen komolyan.

arisztotela 2013.02.01. 14:32:42

@Thor vagyok: persze, mert fáradtan próbálsz energiához jutni a kajából, főleg szénhidrátból.

katarocks 2013.02.01. 18:05:29

@Scala: ugye, számomra is hihetetlen, hogy 1 hónap és egy éves lesz :)

Nem tudom, hogy a tesóm milyen alváskönyvből szedte az infókat, de ő 3 hónapos kortól kezdte azt, hogy nem ringatták el, és azóta el is alszik magától, csak le kell tenni, és mindig aludt egész éjszaka.
És ő is így volt, hogy szoptatás alatt hízott, szerintem az a ritkább, aki fogy alatta.

ummabris 2013.02.02. 07:40:41

@DuBarry: Nemcsak ezért, hormonális hatása is van, fokozódik a "grelin" éhséghormon termelődése, csökkenti a leptin jóllakottság-hormont, kevesebb kalóriát is égetünk, még a diabétesz esélyét is növeli. Ami nekem külön szar, mert egyébként is hajlamos vagyok rá, a terhességek alatt olyan diabéteszes eredményeket produkáltam, hogy alig úsztam meg a kórházi kezelést. A normál étrendemmel tök rendben van, de azoktól a brutál cukoradagoktól, amit a terhelésen kell meginni, nagyon durván kilengett (13.9-es).

ummabris 2013.02.02. 07:54:37

@Scala: Nagyon megértelek, tényleg, az első gyerekkel én is így voltam, nagyon későn szokott le az éjjeli ébredésekről és akkor sem volt zökkenőmentes a leszoktatás. Már két éves volt, amikor már csak a hajnali 4-5 közötti maradt meg, akkor kelt és kimászott leleményesen az ágyából, jött a miénkbe, követelte a cicit. De akkor már betelt nálam is a pohár, sarkamra álltam, hogy elég volt. Volt nagy sértődés, óbégatás, de pár napig üldögéltem az ágya mellett, simogattam a hátát, dúdolgattam neki, amíg visszaaludt, aztán már csak ülni kellett mellette, végül már nem ébredt fel (kb. egy-két hét volt az átállás). Nálunk ez már egy rosszul berögzült állapot volt, én voltam a hibás, hogy nem állítottam le még korábban a dolgot. A másodikra alvósabb a gyerek is, én is okosabb voltam, most másfél éves, este nyolckor mese, berakom az ágyába, elköszönök és reggel hétig csend van.
---
Mekkora most a lányod? Mennyit alszik napközben? Elég korai tényleg ez a fél hatos ébredés. Szopizik is minden ébredéskor? Érdemes talán kipróbálni, hogy nem te, hanem apja megy hozzá és vizet ad neki. Tesómnál bevált, elfogadta, visszaaludt, de miután rendszeresen ezt kapta egy idő után már nem ébredt fel. De ott is már másfél körül volt a kicsi ekkor.

Thor vagyok 2013.02.02. 09:28:49

@DuBarry: Nem, ez még kevés, konkrétan az anyagcserére van hatással. Olvastam róla okos cikkeket az Alakformálás topicban, de persze nem tudnám elmagyarázni. Szóval, ha hízni akarsz, ne aludd ki magad :)

Thor vagyok 2013.02.02. 09:31:03

@DuBarry: Nah, most látom, unmabris kolléganő is válaszolt közben :) szóval valahogy úgy. Én is mindig a túl kevés alvással küzdök. Habár mostanában talán kezdek visszaállni.

Scala 2013.02.02. 12:30:49

@ummabris: 3 és fél hónapos. :-)

ummabris 2013.02.02. 12:55:20

@Scala: Óó, akkor még teljesen normális, rendjénvaló, nem olyan, mint nekünk volt, hogy már semmi szüksége nem volt az éjszakai táplálkozásra, mégis rögzült szokásként, hogy felébred és kér. Javulni fog, kitartás.

Scala 2013.02.03. 08:35:13

@ummabris: Igen, még csöpp. :-) Olvasmányaim szerint (és ebbe katarocks tesójának példája is beletartozik), most kell elcsípni a dolgot, megtervezni a menetet, hogy ne hajtsunk rossz sávba. ;-)

Mujza 2013.02.03. 17:09:17

@Scala: igen, a szoktatás fontos. Úgy kezdd, ahogy folytatni szeretnéd elven kell!

Viszont a babák nem olvasnak könyveket :-) Lányomnál is ment minden szépen, majd eljött a szeparációs szorongásos időszak, és egyik napról a másikra "elromlott" az elalvás. Ha letettem, kipattantak a szemei, ordított, felvettem, letettem, felvettem... pár hét alatt persze normalizálódott a helyzet, de már sosem lett "az igazi". Most is (3 múlt) őt munkásabb elaltatni, jobban igényel.

Fiam is tankönyvi jógyerek volt, aztán féltem, mikor "romlik el" a tesó mintájára, és nem :-) Rajta látszik, hogy "anyám hagyjál már, aludni akarok", leteszem és alszik. (1,5, szóval az élettani hullámokon túl vagyunk).

És hozzáteszem, mindkettőnél ugyan azt az elvet vallottam, picit sem hagytam álomba sírni, nyöszörögni stb. Az éjszaka nagy misztérium nekik, ha anya kell, akkor anya kell. Emiatt nem akartam törést a lelkükbe.

arisztotela 2013.02.03. 20:05:01

@Mujza: a kicsik általában jobb alvók. A harmadik meg pláne.

Mujza 2013.02.03. 20:17:41

@DuBarry: igen, hallottam én is, de magamnál nem tudom megmagyarázni, miért. Mert a kicsi is ugyan azt a figyelmet és gondoskodást kapta az altatásnál, erre nagyon figyeltem. :-)
Mondjuk jut eszembe ismerős, aki az elsőt tutujgatta, a másodikat hagyta álomba sírni, és látszik is a különbség. A kicsi bizonytalan, szorongó.

arisztotela 2013.02.03. 20:46:55

@Mujza: nem azért, az első gyerekkel bizonytalanabbak az anyák, idegesebbek.

ummabris 2013.02.04. 16:44:47

@DuBarry: Engem tökéletesen felkészületlenül ért az első gyerekkel, hogy mindenki beleokoskodott, mindenki jobban tudta, hogy mi, hogy kellene csinálnom, hogy folyamatosan megkérdőjelezték anyai képességeimet. A másodikra már olyan vastag bőrt növesztettem, hogy messzire pattan le minden beszólás. Tényleg, én is sokkal magabiztosabb vagyok és nyugodtabb. Magammal szemben sincsenek olyan embertelen elvárásaim, és a másé se nagyon érdekel :)

Scala 2013.02.04. 18:15:24

@DuBarry: Szerintem a másod- stb. szülöttek sokkal alkalmazkodóbbak, kezdettől fogva megosztott figyelmet kapnak. Nem véletlenül születik valaki elsőnek, többediknek. :-)

Mujza 2013.02.04. 18:42:44

@Scala: férjeméknél pont fordítva. Anyósom meg is jegyezte, nem tudja mi lett volna, ha nem az első a "jógyerek".

ummabris 2013.02.05. 11:11:28

@Scala: Ez nálunk is igaz, én elsőszülött vagyok, a középső tesóm egy igazi szociális kapcsolatápoló művész, kiválóan alkalmazkodik mindenféle emberhez, környezethez, nagyon jól kommunikál és közben mégis képes megtartani valamiféle belső önállóságot is. Babaként, kisgyerekként is egy igazi kárpótlás volt utánam. Nálunk külön nehezített terep, hogy a férjem is elsőszülött, elég durván bele tudunk menni a konfliktusainkba.
A mi gyerekeink meg úgy tűnik, hogy pont fordítva, az alvást, evést leszámítva, amiben tényleg a nagy volt nehezebb dió, egyelőre a kicsi a nagyon makacs, agresszív (ő rúg, verekszik, harap, ha olyanja van), sokkal nehezebben terelhető. De hát még kicsik, majd kiderül, mi lesz belőlük.

Thor vagyok 2013.02.08. 16:53:55

Nah, megnéztem a másik boltot is, ami nem a Holland & Barrett, és ott is tétován néztek rám, hogy nöj-nöj nincsen nekik homoktövisük. Azért csak végigmazsoláztam a polcokat, de nem hazudtak. Bosszantó, mert komolyan érezhető hogy pár napja nem szedem.
A niacinomon viszont felfedeztem egy pöpec kis apróbetűs feliratot - "Flush free". Szóval nem véletlen hogy csak hányni kell tőle de ki nem pirosodom. Tuti hogy szenvedés kell ahhoz hogy használjon? Vagy az értágításon a hangsúly, nem valaminek a pótlásán? Találtam a B-vitaminos polcon (komplett polc van a Bknek, annyi van belőle) egy olyat, hogy Busy B, azt hiszem, ha ezek elfogynak, az lesz a kedvencem. Benne van az összes amit szedtem, ugyanolyan nagy dózisban, mint külön-külön + folsav+C vitamin. Igaz, hogy nem egy túl nagy flakon, de amikor levettem a polcról, előrebuktam vele, kisebb súlyemelésekhez is megfelelő.

ummabris 2013.02.11. 09:19:32

Kipróbáltam, ma vettem be a 4. szemet. Megcsináltam két, hónapok óta magam előtt görgetett feladatot, mindennap nyomtam edzésprogramot (tegnap kettőt is), én határozottan szkeptikus vagyok, azt mondom, hogy ez még belül van a placebo-határon, de azért határozottan érdekes. Folytatom.

Sütibogyó 2013.09.11. 13:10:58

Egyszer írtam, hogy az 5-htp
mint hangulatjavító nálam nem működött (beszedtem az egészet, semmi), de a homoktövis! No, nem mint kedélyjavító, hanem mint bőrszépítő. Nyaranta általában meggondolom, hogy merjek-e ujjatlan holmit felvenni, gyakran olyan csúnya a felkarom, most viszont egész nyáron alabástrom szépségű karral büszkélkedhettem. Két hétig nem szedtem, már kezdett romlani, úgyhogy most már folyamatosan szedem. A bejegyzés hatására próbáltam ki, nagyon köszönöm!

arisztotela 2013.09.11. 15:38:06

@Sütibogyó: igen, a keratosis pilarist elmulasztja, már írtam valahol, amúgy az astaxanthin is (talán a homoktövisben is az van, nem tudom).

Sütibogyó 2013.09.11. 15:58:55

@DuBarry: Oriflame-es astaxanthint szedtem két hónapig még tavaly, annak nem volt ilyen hatása. Illetve semmilyen - legalábbis látható vagy érezhető - hatása sem.

Azon a reggelen, mikor 2013.09.13. 23:20:44

Most vettem Erdélyben homoktövist a kolozsvári piacon. Kilóra, frisset. Ember, aki árulta, kedvesen kitanított: hűtő vagy mélyhűtő, és így simán enni mézzel, lekvárral naponta egy jó nagy evőkanállal belőle. Az első hét iszonyata után - pokolian keserű - megszoktam, mostanra megszerettem (!!!) eszem vörösszőlőmag-őrleménnyel, lenmaggal keverve. Az egész pokoli kotyvalék összesen 4 evőkanálnyi barna kenőcs minden reggel. Áhítatosan eszem, mert tudom, hogy csodálatos dolgot teszek vele a testemnek. És lehet, hogy placebo, de utána minden kicsit jobb. Hejjjj! (De csak kicsit.) :)

brokeness 2013.09.14. 08:13:47

@Azon a reggelen, mikor: Mennyiben változott meg a tested, amióta ezt eszed? Mit tapasztaltál?

Thor vagyok 2013.09.20. 23:20:31

@Azon a reggelen, mikor: Na :) a Corában is van a fagyasztópultban ömlesztve, lapáttal mérheted ki magadnak. Én is kíváncsi vagyok a hatásra, én csak egy doboz 1500 mg-osat vettem Q10-zel. Mondjuk nincs ilyen keratózis valamim meg most még téli depresszióm se, úgyhogy nem tudom, konkrétan mit figyeljek. Szerintem amúgy a natúr nem olyan rossz ízre, inkább kicsit erjedt narancsra emlékeztet.

Azon a reggelen, mikor 2013.09.21. 17:20:49

@Thor vagyok: köszi a Corát, nem tudtam! én reggelente eszem a fenti koktél részeként. Nekem tetszik, hogy natúrban eszem, nem feldolgozva. Utánaolvasva azt tudom, hogy szupercsoda bogyó, azt biztos vitalizál. Meg ha egészségesebben élnék, biztos jobban látszana az arcomon is a hatása. Mondjuk már meg is szerettem én is az ízét.

Thor vagyok 2013.09.21. 19:32:55

@Azon a reggelen, mikor: A kolozsvári Corára gondoltam. Bár asszem itt Magyarországon már nincs is.

Azon a reggelen, mikor 2013.09.22. 18:01:43

@Thor vagyok: ja! tényleg itt már nincs is. Ja.
süti beállítások módosítása