A gua sha még egyszer

 2012.05.27. 20:16

Kicsit gondban vagyok ezzel a gua sha dologgal, mert már két ilyen posztot írtam, egy szerintem elég világos videóval, de most beteszek egy másikat. Ez kínaiul van, de a mozdulatok jól látszanak.

Szóval a gua sha egy tradicionális kínai gyógyeszköz. Egy bivalycsont lapocska, amit a beolajozott háton húzogatnak, és az egész estet méregteleníti. Mindig a nyirokcsomók felé kell húzogatni egy iráyba, sosem visszafelé. Soványít (comb, has), és ránctalanít (arc), ezt úgy éri el, hogy méregtelenít, plusz az arc zsírszöveteit formálja. Hogyan is értem ezt. Az arc ráncai több helyen azért alakulnak ki, mert a zsír az arcban redőket csinál. Pl. az orr és a száj közti redő nem més, mint az arcban levő kötőszövet elindulása a föld felé. Ezért meglepő módon, ha azt masszírozgatjuk, csökkentjük, akkor ez a ránc is veszít hangsúlyosságából. Sokan kérdeztétek, mi van, ha nincs bivalycsont a spájzban. Egyrészt lehet rendelni az ebayen igen olcsón. Másrészt megteszi egy kanál is. A lényeg, hogy belülről kifelé, sosem fordítva.

És krémes vagy olajos arcra, nem szárazan, mint a kefélést.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr14549563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.05.27. 21:02:27

Link a korábbi posztokhoz a témában? Köszi!

Thor vagyok 2012.05.27. 21:20:36

Nagyon klafa :) Amíg néztem, máris ellazultam, tök jó lehet amikor így "megfésülik" az ember arcát. De ehhez bivalycsont kell. El se tudom képzelni, hogy egy kanállal hogyan képezel fél centinél szélesebb "fésűt".
Egy ura ellentmondást látok még a dologban, de lehet csak mert nem próbáltam: azt gondolnám, ez épphogy elnyújtja az arcon a bőrt, és mégjobban lógni fog

Thor vagyok 2012.05.27. 21:21:58

ura helyett fura olvasandó :)

arisztotela 2012.05.27. 21:34:48

@Thor vagyok: És nem! És jó a kanál, higgyél Dubarrynak!

Timea25 2012.05.27. 22:02:57

Ebben a videóban azért rányomja erősen az arcra, míg a korábbi angol nyelvűben úgy tűnt mintha csak simogatná, nem?

veriocs 2012.05.28. 04:32:30

Kedves DB, elolvastam a régi posztjaidat is a témában már anno. :-) De úgy értelmeztem, hogy addig kell csinálni míg piros nem lesz a bőr szinte "sérülés" szintig, de az arcon ez azért necces, mert kell idő míg ezek a nyomok eltűnnek. A Gua Sha-t még nem próbáltam, nem mertem, de ha nagyon "gyötröm" a képemet masszázzsal száraz és érdes lesz, de lehet, hogy nem jó olajjal csinálom meg az is lehet túl sokszor vagy túl kevésszer. Te a Gua Sha-t hányszor egy héten?

Solid214 2012.05.28. 23:01:23

Kedves Dubarry! A saggy face kapcsán valahol olvastam egy olyan kozmetikai beavatkozásról, amely során nagyon vékony aranyszálakat fűznek a bőr alá és ez feszesíti és megemeli az arcot.
Ez nem lehet jó lógó arc ellen? Csontszétcsúszásra nyilván nem jó, de arckontúrra állítólag igen...

arisztotela 2012.05.28. 23:06:05

@Solid214: Ismerem, persze, na azt sosem szabad. Elindul az arcodban az a vacak, azt sem tudod, merre jár. Elég sok komplikációt okozhat. Sokkal inkább a hagyományos plasztika.

arisztotela 2012.05.28. 23:07:56

@veriocs: ez nem okoz sérülést, az a dermaroller. Ez legfeljebb véraláfutást okoz, ha túltásba viszed, de nekem még ne volt.

arisztotela 2012.05.28. 23:08:37

@veriocs: kábé 3szor, de nem sokáig.

Thor vagyok 2012.05.29. 13:09:56

Tegnap végigtöprengtem pár üzletet, hogy mit vegyek a masszázshoz, végül egy konyhai szilikonlapátot szereztem be (úgy látom a kanalak a konyhában mind olyan élesek, hogy esély nincs rá, hogy ne karistoljam fel vele a bőrömet), és kipróbáltam E-vitaminolajjal. Hát ez nagyon vicces :) az ember kifésüli az arcát és azonnal úgy marad :) csak lestem, hogy az orr-száj gyűrődésem hogy hagyta magát - ez nem dehidráció? Annó amikor a macska beteg volt és dehidratálódott, az állatorvos megmutatta hogy állapítják ezt meg: felhúzta a grabancát és az úgy maradt felhúzva, mint egy púp egy darabig.
Sajna 2 negatívumot látok: 1. kisimogatva ezt a megereszkedést, látszik, hogy ránc van a mélyén, 2. azért kis idő múlva visszaereszkedik.

arisztotela 2012.05.29. 13:44:17

@Thor vagyok: Nyilván dehidratáció is van benne:). Ha csinálod a rutinomat, az elmúlik:).
A ránc is tud halványulni. A ránc az nem más, mint egy heg. Ugyanúgy, ahogy régi hegeket lehet halványítani hámlasztással, hidratálással, vérkeringés serkentéssel és méregtelenítéssel, a ráncot is lehet.

belzebubó 2012.05.29. 15:11:16

@DuBarry: Akkor az elképzelhető, hogy jót tesz a hegekre való krém a ráncokra? Vettem egy hegre való krémet (Scar Esthetique) és több beszámoló szerint jó a ráncokra. Kipróbálom!
süti beállítások módosítása