Hatalmas vita az étrend guruk között, hogy most akkor árt-e nekünk a tej vagy sem. Két alapvető ellenérv van a tejtermékekkel szemben. Az egyik, hogy a laktózt lebontó enzim csak gyerekekben van meg az anyatejes táplálás miatt, a felnőtt ezt kinövi, ezért sokan laktóz intoleránsak. Van aki tudja, van aki nem, csak enyhe panaszai vannak a tejtermékektől (fejfájás, kis hányinger). A másik, hogy a tej az a borjú táplálására készült. A borjú egy kis állat, aminek fel kell nőnie, tehát tele van növekedési hormonnal, és olyan anyagokkal, amire egy fiatal, növényevő emlősnek van csak szüksége, nekünk nincs.

De ez a kisebb baj, a nagyobb, hogy a nagyüzemi termelés miatt antibiotikumos és nemi hormonokkal kezelt a tej, amit iszunk, ráadásul a mai tehenek százszor annyi hozamot adnak, mint száz éve, ami minden, csak nem természetes. A táplálásuk, tartásuk, minden a pénzszerzés felé mutat.  Plusz többféle tehén van, többféle tejjel, és amit nálunk tartanak, az adja a kevésbé emberbarát tejet.

Több évtizede pasztőrözve árulnak minden tejterméket a TBC miatt, így az értékes tápanyagokat kipusztítják a tejtermékekből, mire megesszük azokat.

Kimutatták, hogy bizonyos rákfajták és a cukorbaj jóval elterjedtebbek a tejfogyasztó népeknél. Bizonyos ázsiai országokban nemigen fogyasztanak tejterméket (Japán, Kína, stb.) Nem tudni, hogy ezért, vagy a magas szójafogyasztás miatt, de a mellrák jóval kevésbé elterjedt nálunk, mint az USÁban és Európában.

Egyes táplálkozási szakemberek szerint semmi tejterméket nem ehetünk (Testkontroll, Perricone), mások engedik a joghurtot, kefirt, és van amelyik minden tejterméket pártol pasztőrözés nélkül, kisüzemi termeléssel.

Nálam jóval okosabbak sem tudják eldönteni, mi az igazság, de azt tudom, hogy ha nem eszem tejterméket és lisztet, akkor fogyok akkor is, ha krumplit, rizst, és valamennyi cukrot eszem.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr354524353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pobeda 2012.05.18. 16:27:00

Néha sokáig nem iszom , eszem, tejterméket, egyszerűen nem esik jól a fogyasztása. Főzelékben még akkor is jó nekem.Megpróbálom teljesen mellőzni, nem is hiányzik.(minek fogyasztom újra? :)) )

Scala 2012.05.18. 20:01:59

Én azt olvastam, maikor lúgosító diétát nyomtam, hogy folyékony tejet soha, feldolgozottat már inkább, de azt is vigyázva.
A sajtot ne vegyétek el tőlem!!!

Jó ez az összefoglaló, a borjúról és a tehenekről, teljesen egyetértek.

Állatorvos arra kért a cicákat ne szoktassam rá a tehéntejre, kicsiként jó az, de felnőttként nem isszák meg a vizet. Így isznak aranyosan vizet és kapnak néha tejfölt, mert a feldolgozott nekik is mehet.
Natúr joghurtot ettem a lúgosító diéta alatt, akkor voltam életemben a legszebb, és nagyon gyorsan fogytam, úgy hogy tudtam sokat sportolni mellette. Persze akkor nem is tudtam enni valami rengeteget a fogszabályozás miatt, fájt.
Mindenesetre egy jól összeállított tejmentes, és közepesen tejtermékmentes diéta mínusz tíz év tapasztalatom alapján.

m.anna 2012.05.18. 20:27:16

bármiről le tudnék mondani, pedig orálisan fixált vagyok, de a tejről nem. ha nem eszek lisztet, cukrot, és semmi bűnösen finom dolgot, akkor legalább a zabkásámat hadd főzzem meg tejben. :((( :) bár ha elkezdek majd kicsit öregedni, lehet h gyorsan meg fog változni a véleményem a dologról. :D

arisztotela 2012.05.18. 20:29:37

@m.anna: Engem nem öregít, csak hizlal

m.anna 2012.05.18. 20:36:27

@DuBarry : én a szénhidrát minden formájával vagyok így, sajnos, nekem krumplit se szabad. a tejet viszont ihatom, mint a vizet. vsz a sok sport miatt, a fehérje megy azonnal a helyére. abba azonban nem merek belegondolni, mi minden van még benne :(

katarocks 2012.05.18. 22:37:08

én sose szerettem a tejet, szóval ebben tudatosság nincs, de nekem, hogy úgy mondjam, folyékony halmazállapotban nem érinti a számat :) natúr joghurtot szoktam enni, alacsony zsírtartalmút, elég gyakran, meg túró rudi, de mást nem, tényleg csak főtt ételben. még a kávéban sem szeretem. én elhiszem, hogy nem egészséges már, annyi kezelésen megy át.

arisztotela 2012.05.19. 12:55:54

@Niurka: Szendi szerint a tejkálcium használhatatlan:).
De ebben tényleg nem tudom, mi az igazság

Thor vagyok 2012.05.19. 14:32:04

Sajna nekem az hogy "Szendi szerint" már valami olyat jelent amit el sem akarok olvasni

Thor vagyok 2012.05.19. 14:39:34

@DuBarry: Ettől függetlenül is:) egy felkapott, hatásvadász fütyinek tartom, akinél ugyan felmerülnek érdekes és megfontolandó gondolatok, de azok baromira nem a sajátjai, csak kicsit leporolja és úgy tálalja.

arisztotela 2012.05.19. 14:44:48

@Thor vagyok: ez így van, a paleót csak átvette, de az antipszichotikumos munkássága ünneplendő, de nem láttál még psziciáterek által szétcseszett embert, én nem egyet.

Scala 2012.05.19. 20:38:25

@Thor vagyok: Na ez az. Szendi pontatlan és van benne valami frusztrált, amitől az a benyomásod az bántja, hogy ő nem orvos... Pedig nem mond mindig hülyeséget. És pláne a legújabb könyvek, egyre népiesebben ír, mint aki szándékosan diszkreditálná magát az értelmiség előtt, csak a példányszám menjen el.
És mégegyszer, csak kiegészítettem, amit írsz, szó szerint egyetértek. :-)

Chez DuBarry kedveli, van ilyen, megnyerő lehet személyesen, múltkor anyám hív fel azzal, hogy másfél órában nézte Szendit a Hírtévén (?!), és milyen jó a pasi, ismerem-e. Van sármja, én a Csernust rühellem, Szendit elviselem, de fenntartásokkal.

arisztotela 2012.05.19. 22:01:07

@Scala: nekem nem egy kategória. Csernus egy rémálom.

katarocks 2012.05.19. 22:22:29

@Scala: ugyanez, én se bírom egyiket sem. Szendi olyan kuruzslós kicsit, Csernus meg egyszerűen elviselhetetlen stílusban nyomja. bár van, akinek bejön. pl. a lifetiltes gyerek is ilyen.

arisztotela 2012.05.19. 22:33:04

@katarocks: az milyen faszi már, a lifetiltes.

Scala 2012.05.19. 23:17:41

@DuBarry: Csernus rosszabb, őt pofánvágnám, Szendire legyintenék, de azt is csak 40 perc után.
Nekem az pl. tetszett, amit Albert Györgyiről írt, hogy a csaj nem bipoláris volt, hanem bordeline. Tőle olvastam először a BPDről. Szóval én tényleg tartottam valamire, azóta ment lejjebb.
Amúgy Szendi grafomán, rengeteg anyaga van, és a neten is igen jól képviselt. Türelmes a hülyékkel, vannak előnyei. Csak mára olcsósította magát, ami kár.

katarocks 2012.05.19. 23:55:57

teszem hozzá, egyikőjüktől sem olvastam semmit, bevallom őszintén, hogy engem nem érdekel a pszichológia, elég egyszerűen gondolkozom ilyen szempontból, mondjuk így :) néha utánaolvasok ennek-annak, de nem köt le. itt is csak kapkodtam a fejem az elejéb, hogy borderline meg bipoláris stb., de most már jobban képben vagyok.

Thor vagyok 2012.05.20. 01:21:01

@Scala: Nem mondta hogy kedveli :) vagy lehet azt még nem olvastam.
DuBarry az antipszichotikumos résszel nem vagyok képben, szóval lehet hogy úgy van. Bár nekem eleve nem szimpi az az alapvetés, hogy az ember pusztán biokémiai folyamatok összessége, úgyhogy valószínűleg sose lesz türelmem emiatt aprólékosan elolvasni semmijét már.

Mujza 2012.05.20. 17:03:26

Hiszek abban, hogy a gyerekek ösztönösen esznek, ha nem rontjuk el őket. Az enyém nem hajlandó tehéntejet inni, még kakaónak is csak pár kortyot, pedig imádja a csokis dolgokat. Hipoallergén tápot kap/követel, és a feldolgozott tejtermékeket (sajt, joghurt, túró). Én innen szűrtem le, hogy ezt a tejdolgot nem kéne erőltetni.

arisztotela 2012.05.21. 00:10:50

@Niurka: a pénzmágnes nekem működik:). Egyszer láttam egyet a Hotban, néha megcsinálom, ha eszembe jut, és esküszöm, mindeig kapok pénzt utána:).

Thor vagyok 2012.05.21. 00:16:44

@DuBarry: Na EZT mondd el hogy kell, ebben a pillanatban jobban érdekel, mint a BB krém! :)

Scala 2012.05.21. 14:05:43

@Niurka: Tudom, ezért írtam, hogy nem orvos, de úgy dumál a gyógyszerekről, mintha értene hozzá.

brokeness 2012.05.21. 21:01:23

@Niurka: Nem is.-)) Csak tapasztalatcsere. Az empirikus megismerés kiváltása céljából.Gondolom, miután sokan bedőltünk a női lapok termékajánlásainak.

Thor vagyok 2012.05.22. 00:45:11

:) szerintem annyira jó, hogy ez egy segítőkész blog kommentestől, semmi verekedés még nem egyforma vélemények esetén sem. Mostanában nem sok ilyet látok. És kop-kop, remélem, ezzel nem rontottam el :)

Scala 2012.05.22. 05:52:27

@Niurka: pedig a második. :-)

Thor vagyok 2012.05.22. 10:38:20

@DuBarry: Na akkor ezt mégsem osztod meg? :)

cicómicó 2012.05.22. 12:54:14

@Niurka: A Rocko-sra gondolsz vagy arra a hosszú nevű, háromgyerekes hippire?

cicómicó 2012.05.22. 12:55:32

@Niurka: Ja, egyébként a kalcium valóban jó fogyókúrához, engem - nem tudom a biokémiai okát, - meghajt.

cicómicó 2012.05.23. 08:48:32

@Niurka: Na beugrott a kommentelő neve (Mother of Invention) Még a kezdetek elején (basszus, ez már nosztalgia!!!) volt, mikor csatlakoztam Dubi blogjához. Csak az ő kommentjeit látod, de talán beugrik: blog.hu/user/290570/tab/activity.

mohopasi 2012.05.23. 16:00:18

Visszatérve a posztra, a lényeg az utolsó bekezdés elejében van. "Nálam jóval okosabbak sem tudják eldönteni, mi az igazság". Én sem tudom... Csak azt, hogy a tejet ugyan nem, de a több tejterméket nagyon szeretek, legyen az sajt, tejföl/joghurt, vagy túró. Akár desszertnek is. Itt a mostani kedvenc, madártejjel: minu.me/-tejblog

katarocks 2012.05.23. 19:11:55

@Niurka: nem gyártják??? én egy ideje nem azt veszek erről lemaradtam. Olyan volt, mint régen a Danone Kid, én azt imádtam.

katarocks 2012.05.23. 19:13:07

@cicómicó: @Niurka: Mother of Invention, így már nekem is rémlik :)
"a btw-ert meg nem is szamoltunk" :D

cicómicó 2012.05.23. 22:42:21

@Niurka: @katarocks: Ez a sok újítás meg időnként gyomorforgatóra sikerül. Meggyes-mákos, bodzás Pöttyös T.Rudi. Nagy mák-rajongó vagyok, de ez valahogy nagyon gázos lett. A bodzásat már ki sem próbálom.

Mujza 2012.05.23. 22:46:26

@cicómicó: ne is, mert tényleg vacak. Túl édes, és a maró cukorízen túl semmit sem tud.

mohopasi 2012.05.24. 12:27:04

@Niurka: Hát de ez nem is milka, hanem mizo :-) @cicómicó: Igazad van, én is elsősorban a natúrt szeretem. Párom hozott haza madártejest, az viszont igencsak bejött!
süti beállítások módosítása