Susan TollefsenEgy londoni klinika 50-ről 58 évesre emelte a lombik korhatárt. Azzal indokolták, hogy ma már tovább élnek a nők, nem szabad megfosztani a kései szüléstől őket. A valóság az, hogy sok angol nő Olaszországba ment kezelésre, és az angol klinikák bennt akarják tartani a bevételeket.

Címkék: lombik

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr191794226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lee&a 2010.02.27. 11:21:06

58 évesen gyereket vállalni iszonyatos felelőtlenség.
Oké, én nem mondom, hogy ne nyúljanak az orvosok bele a fogamzásba, mert sok nő tényleg csak segítséggel képes teherbe esni....de jó lenne, ha lennének racionális határok.

arisztotela 2010.02.27. 11:44:36

@Lee&a: szerintem is durva, és szükségtelen, ha már van gyereke, azért, ha nincs, ennyi idős korra felkéne tudni dolgozni.

Scala 2010.02.27. 12:01:49

Tényleg megnőttek az élettartamok, én értem a dolgot, pláne, hogy iszonyat pénz hoz. Egyértelmű, hogy találtak egy erkölcsileg is elfogadható magyarázatot az orvosok.
Én egybként mesterséges megterm-t és örökbefogadást elutasító vagyok, de nem tartom ezt annyira felelőtlenségnek. Itthon meg aki 23 évesen szült, már van, hogy 53 évesen vénasszony, súlyos nyavaláykkal. A kor csak egy szám! És ha valaki bátor, elszánt addig megy, amíg talál. Az évek alatt rájöttek a T. doktorok is. Ez van. Hajrá. Nagyon szépek a lombik gyerekek, élőben ismerek néhányat, szomszédoké. (Ennek ellenére én elutasítom a módszert, de ez más lapra tart.)

arisztotela 2010.02.27. 12:06:53

@Scala: minden oké, ha nem hal meg a mama, amikor 10 éves a gyerek, meg van annyi pénze, hogy felnevelje, viszont, hogy mikor halunk meg, nehéz előrejelezni. Az öreg apa is gáz ugyanezért.

Scala 2010.02.27. 12:09:39

@DuBarry: Így igaz. De nem lehet az ilyesmibe általánossággal beleszólni, van akinek az életét ez a késői gyerek hosszabbítja meg. Idős apák meg jóval türelmesebbek, nem olyan rossz az. Persze ésszerű határokon belül.

Lee&a 2010.02.27. 13:01:38

Én részemről az örökbefogadást támogatnám inkább. De ott is jó, hogy vannak szabályok.
Mindenesetre azt tudom, hogy egy árvaházban felnőtt gyerkőcnek ( ha kibírja egyátalán, hogy 18 éves koráig bent maradjon és nem szökik el) mennyire nehéz az élete és mennyire nem tud túllépni az érzelmi megrázkódtatásokon (anyagiakról nem is beszélve).

Persze, ugyanakkor azt is megértem, hogy mindenkinek (?) saját gyerkőc kéne, ha van rá esély.

Oké az is, hogy az ember annyi, amennyinek érzi magát. De 58 évesen nem lehet 30 éves szingli anyukásat játszani.

arisztotela 2010.02.27. 13:29:22

@Lee&a: Szerintem szingliként nem lehet:), a férjet aztért megkövetelik. Nálunk is úgy van, hogy 38-ig lehet donortól spermát kapni férj nélkül.

Lee&a 2010.02.27. 14:06:07

@DuBarry: Komolyan? Nem is tudtam.
Én csak azt tudom, hogy Hamburgban a sperma lefagyasztása 1 évre 600 euróba kerül. :o)

brokeness 2010.02.27. 18:45:12

@Scala: Igazad van.Amúgy Arany János is kései gyerek volt.Az ő édesanyja sem volt már fiatal, mikor megszülte.Nincs új a Nap alatt.(Persze ez természetes jelenség volt akkoriban, s nem is túl ritka.)

arisztotela 2010.02.27. 19:08:59

@brokeness: Az más, ha egy parasztasszony szül 12 gyereket, az utolsót 48 évesen (természetesen ennél később nemigen lehet), és a huszonöt éves testvére ott lesz neki mindig.

Lee&a 2010.02.27. 19:28:42

Hú, most jutott eszembe...a nagyim 48 évesen szülte anyukám. Ő volt az első gyereke...mindig azt mondták neki az orvosok, hogy sosem lehet babája.
Mondjuk, ez valami természeti csoda volt, úgyhogy így azért más.

arisztotela 2010.02.27. 19:35:02

@Lee&a: És a 48 pont úgy 58, mint a 28 a 38!:) 10 év ide vagy oda asz számít! Egy 48 éves nőnek van esélye megérni, hogy felnő a gyereke, az 58-nak is van, csak kevesebb. Azért gratula a nagyinak.

Lee&a 2010.02.27. 19:49:43

@DuBarry: Hát, mondjuk azért 56-ban volt ő 48 éves, így az akkori átlagéletkorhoz képest szerintem nagyjából pont olyan idősnek számított , mint ma egy 58 éves. :o)

Én arra lennék egyébként kíváncsi, hogy mi visz rá egy 58 éves nőt, hogy babát akarjon szülni.

arisztotela 2010.02.27. 19:55:33

@Lee&a: volt erről egy bejegyzésem, bár ott inkább hetvenes nők voltak:).
Sok minden, meghal egy felnőtt gyerek, vagy Indiában kell fiúörökös:). vagy egy új hapsinak kell még gyorsan szülni egyet.

Lee&a 2010.02.27. 20:12:28

@DuBarry: 58 évesen számomra már nem lesz az a fiatal kiadású George Clooney a világon, aki miatt szülnék. :o)

arisztotela 2010.02.27. 20:20:27

@Lee&a: hát nem!
Figyi, nincs ötleted, hogy lehetne videót feltölteni?
Néha jól esne, de nem látok olyan opciót az adminban.

Lee&a 2010.02.27. 20:44:02

@DuBarry: Az az igazság, hogy nem ismerem a blog.hu-t, mert nincs blogom.
Youtube-ról elméletileg be lehet bármit tenni, de valahogy úgy érzem, nem onnan szeretnél. :P

Átrágom magam picit a blog.hu-n és kiokoskodom Neked a megoldást. :o)

Ha máshogy nem megy, akkor az az út marad, hogy fel kell tölteni youtube-ra és onnan betenni ide.

Lee&a 2010.02.27. 20:53:22

Nyah, meg is vagyok.
Szóval, csak youtube-ról és indavideóról tudsz belinkelni, biztonsági okokból saját médialejátszó nem telepíthető a blogba.
Még egy út van, amikor csak egy hivatkozást teszel ki a videora és aki rákattint, az letöltheti saját gépre és ott nézheti meg. Ebben az esetben 2MB a maximális méret.

arisztotela 2010.02.27. 21:00:18

@Lee&a: köszi, majd megpróbálom.

Lee&a 2010.02.27. 21:24:04

@DuBarry: Szólj, ha kell segítség. :o)

Niurka_törölt 2010.02.28. 00:46:14

Szerintem az visz rá egy nőt, hogy valami miatt megváltoznak a körülményei. Pl. meghal a gyereke, talált magának egy új partnert, esetleg még sosem volt gyereke, ilyenek. Én alapvetően amondó vagyok (ez igen modoros volt), hogy a természet nem véletlenül "nem ad" valakinek gyereket, így azt nem kéne erőletetni. Van millió örökbefogadható gyerek. Az örökbefogadást nagyon megkönnyíteném. Ez egyébként csak itt a Balkánon ilyen presztízskérdés. Amikor mutatták a HIV fertőzött, sügyü román gyerekeket a tv-ben a "rohadt kapitalisták" megindultak és tömegével fogadták örökbe a súlyosan sérült gyerekeket. Nálunk még mindig a saját kölköt kell tudni felmutatni virtus megy. Ez egy paraszt ország. Asszonynak kuss, a férfi élet-halál ura és akkor istenkirály, ha a falu minden macáját magáévá tette, saját kölköt kell csinálni, aki továbbviszi a nevet, aki autón jár az az úr, nagy csicsás ház kell, rázni a rongyot, pörköltet zabálni, ilyenek. Az összes celebes főző műsorban (pedig azok nem csórók) mindig pálinkáznak, aki nem iszik az nem ember, az nyer, aki fasza, fröcsögős, csípős "magyaros" kaját főz. Az ilyen emberek hol fognak örökbe fogadni? Még a külföldön dolgozó magyar ismerősöm is (nem géplakatos) kint a magyar csajokat blokkolta "magyar nőbe magyar magot" felkiáltással. Aztán persze csodálkoznak, hogy az igényesebb magyar nők miért vágynak "nyugati" pasira. Nem sznobságból.

rori-j-18 · http://bertablogol.blogspot.com/ 2010.02.28. 11:27:38

58? Szerintem az már nagymamam? Semmi értelme. És amikor kirepül akkor majd 80 éves lesz az anyuka? Ha megéri. És majd futkos a játszótéren a gyerek után 62 évesen? Na neee.

rori-j-18 · http://bertablogol.blogspot.com/ 2010.02.28. 11:28:48

Amúgy mintha ezen a blogon elgé sok feminista megnyilvánulást látnék! nem? :)

Lee&a 2010.02.28. 11:50:31

@Niurka: Teljes mértékben egyetértek! :o)

Niurka_törölt 2010.02.28. 13:30:48

@rori-j-18: Ha egy nő értelmes, az még nem feminizmus. A feministák nincsenek oda a divatért, a feministák éppenhogy tojnak a nőiességre. Mi csak okosan eszmét cserélünk a divatlapok átlapozása közben. :))

brokeness 2010.02.28. 19:25:43

@Niurka: Ebben bizony sok igazság van.

Scala 2010.02.28. 22:02:10

@Niurka: Csatlakozom, és a feminsiták nem is akarnak tíz évvel fiatalabbnak látszani, szigorúan természetes módszerekkel. ;-)
Apropó a Virányosi Közösségi Házban van arctorna, ma láttam a hirdetést. :-) Csak elegendő számú jelentkező esetén indítják meg, és nem is igazán olcsó. :-)

cicómicó 2010.02.28. 22:14:58

Egy picit idetartozik. Tegnap hallottam, hogy ugyan nem 58 éves, de Monica Belucci - akit én nagyon bírok - 45 évesen várja második gyermekét.

Scala 2010.02.28. 22:17:09

@cicómicó: Jaja. És ez nagyon jó! :-)))
Marcia Cross is 45 évesen szülte az ikreit. Itt is volt post Bellucci terhességéről, az első babánál is 40 volt, vagy 41.

cicómicó 2010.02.28. 22:26:21

@Scala: Igen, ilyenkor én is megnyugszom, hogy van még idő/remény. (Bár nem mondom, hogy ez teljesen normális lenne.)
Geena Davis (Thelma&Lewisból) is 45 évesen szült ikreket, majd még ha jól emlékszem 48 évesen egy kislányt is. Azért rajta rendesen meglátszik már.
Courtney Cox is próbálkozik egy újabb babával 45 évesen.

Niurka_törölt 2010.03.01. 02:33:00

@Scala: Hát az arcomat én is tudom tornáztatni, nem fogom senki zsebét zsozsóval teletömni, mert lusta vagyok. És csak és kizárólag forró víz. Majd egyszer megmutatom a bőrömet, de .... mindegy. Szóval nem szabad hideg vízben mosni. A meleg egyébként fokozza a kollagéntermelést. Az utolós kínai császár mamája forró vizes törölközőket tett az arcára és öreg korában is alig volt ráncos. Én még ezek mellé ajánlom a kis arckefével (a fa és nem a műanyag) történő arcmasszírozást is.

Niurka_törölt 2010.03.01. 02:35:15

@cicómicó: Egy igen menő magyar termékenységi orvossal beszélgettem és ő azt mondta, hogy nagyon sok 40 fölötti nő petesejtdonortól kap petesejtet, szóval ezek nagy része nem véletlen. Marcia Cross (róla még vmelyik külföldi lapban is olvastam) és mások sem saját anyagból dolgoztak. Az orvos szerint egyébként 1000-ből talán egy, ha spontán teherbe esik 40 felett.

Niurka_törölt 2010.03.01. 02:37:36

@cicómicó: Szerintem nem dől össze a világ akkor sem, ha az embernek nincs gyereke. Attól még lehet boldog és normális élete.

cicómicó 2010.03.01. 10:36:49

@Niurka: Érdekes a forróvizes megjegyzésed. Ez komoly, van tudományos alapja? Kíváncsivá tettél. Ahogy írtad nálad bevált. Mióta alkalmazod?

És tényleg lehet boldog, normális élete valakinek gyerek nélkül, de azt hiszem yerekkel, ha nem is boldogabb, de kiteljesedettebbé válhat az élet.

cicómicó 2010.03.01. 10:50:07

Na és akkor legyen egy ellenpélda is a valóságból. Épp most vettem a kezembe egy ügyet. 1979-ben született anyuka 1991-ben szülte meg gyermekét. Gyors számolás, és igen, anyuka 12 éves volt,mikor szült.

Scala 2010.03.01. 11:40:52

100%-osan biztosra persze nem tudom, de szerintem természetes úton szült egy magyar hölgy (ismerős alkalmazója), a forrást nem írhatom le, szóval 42 és 47 évesen, egy fiút és egy kislányt, akik nagyon szépek+egészségesek. Pasinak második házasság, a hölgynek első, nehezen ment férjhez, csípőficamos gyerekkora óta, ha jól tudom, anyukája nevelgette, és így alakult.

Tesóm keresztanyja 42 évesen szülte a második kisfiát, szintén teljesen natural úton. Alkati dolog, szintén nem lehet abszolutizálni, génektől függ, fiatalosságtól.

arisztotela 2010.03.01. 11:51:29

@Scala: elmegyek egyszer, kíváncsi vagyok, mit csinálnak.

arisztotela 2010.03.01. 11:53:17

@Scala: anyám teherbe esett 46 évesen, persze nem tartotta meg a babát, már azt hitte, a klimax miatt maradt el neki, de aztán az csak 7 évvel később következett be. Nagyanyámat 48 évesen szülte az anyja tizedik gyerekként. Sztem sok nő spontán teherbe esik 40 fölött. persze nem annyira sok, mint 25 évesen, de sok, főleg, ha több gyereket szült korábban.

arisztotela 2010.03.01. 11:54:53

@Niurka: Nem tudom, sztem a gyerek utáni vágy nem tudatos, ha benned van, iszonyúan akarsz, és ezt nem lehet racionálisan kezelni. Viszont van akiből ez hiányzik, azt meg a társadalomnak békén kéne hagyni, ha nem akar egy nő gyereket, szíve joga.

arisztotela 2010.03.01. 11:59:24

@Niurka: Ez nagyon érdekes, mindig azt hittem, váltott vízzel kell edzeni a bőrt. Nekem is elég szép a bőröm, pedig szoktam forró-hideget tolni, ha nem is minden nap, de az biztos, hogy a hideg szarul esik persze. Lehet, hogy ösztönösen vágyik a meleg vízre. Érzékeny bőrű vagyok, az ilyen ember imádja a melegséget a bőrön.
Azért is érdekes ez a teória, mert az Erno Laszlo arctisztítás, ami csodálatosan megtisztítja az arcom, 30 melegvizes locsolást mond este-reggel, és ő is tiltja a hideget.
Még az Erno Lazloról annyit, hogy a szappanos melegvíz csodát tett az arcommal, azt hittem, a termékeiben van valami, pedig nem, most kaptam egy 70 ezer forintos krémet, és az egy nulla, ha a szappanos locsolást kihagyom. Úgyhogy lehet, hogy a meleg víz az acsodás, nem az Erno cuccok.
Bocs, hogy hosszú voltam.

Niurka_törölt 2010.03.01. 17:24:15

@cicómicó: amíg fiatal voltam (az meddig tart?), akkor mostam én is hideggel, de mivel reggel-este zuhanyozok, akkor ott mosom meg az arcom és azt forró vízzel teszem. A kozmetikus mondta, hogy a meleg fokozza a kollagéntermelést. A kínai császárnőt pedig tud.ism.terjesztő filmben hallottam.

Niurka_törölt 2010.03.01. 17:26:23

@cicómicó: Jó a gyerek, de valójában amint megszülöd megszűnik a saját életed. 24 órás rendelkezésre állás van (persze, csak ha jó anya akarsz lenni). Ezért is válnak el sokan, amikor a gyerek elköltözik, mert akkor ér rá a nő a férjére, és akkor derül ki, hogy ott egy vadidegen mellette.

Niurka_törölt 2010.03.01. 17:30:09

@DuBarry: Igen, olvastam, hogy akik későn szülnek sokáig élnek. Azért is termékenyek sokáig, mert genetikailag úgy vannak kódolva, hogy eleve tovább fognak élni, nyilván az ilyen nő tovább is termékeny. Szerintem régen azért is volt több ilyen eset, mert régen sok ember meghalt mindenféle nyavalyában, csak az érte meg az időskort, aki amúgy egészségileg rendben volt. Ma, amikor 600 g-os újszülöttet életben tartanak, akkor ez kevésbé lehet. És már jönnek az eredmények a lombikbébikről, hogy kevésbé termékenyek, sokkal fogékonyabbak betegségekre.

www.dailymail.co.uk/health/article-1252901/Infertility-time-bomb-IVF-children-higher-risk-infertility-obesity-diabetes.html

Niurka_törölt 2010.03.01. 17:34:14

@DuBarry: Olvastam, hogy Madonna nagy Erno rajongo. Én "öregkoromra" olajérzékeny lettem. Ha olajtartalmú krémmel kenem be az arcom borzalmasan viszket és tele lesz pattanásszerű nempattanásokkal. Volt a Lancome-nak egy szuper kréme (Renergie Morpholift Oil-Free), de sajnos beszüntették a gyártását. Most a Pure Focust használom, az olajmentes. Már sok mindennel próbálkoztam, de mindig tragédia a vége, így nem merek váltani.

arisztotela 2010.03.01. 22:14:53

@Niurka: Nem tudom, igazán elájulva csak a La Prairie krémektől voltam, az Erno se nagy szám, csak a szappanja, ahogy írtam, de a Lancome nekem nagyon nem jött be, se a szaga, se az állaga, semmi (nem ez, amit használsz, már nem tom, mim volt). Az én pofám is kiüt mindentől, de azért 15 ezer ft. fölötti krémtől már nem illik. Olcsóból egyébként a Biodermától nem lesznek kipattanásaim (nekem se pattanás, hanem ilyen kisebb cucc), úgyhogy ha nem telik drágára, akkor Bioderma.

Scala 2010.03.01. 22:27:59

@DuBarry: Bioderma sztem tök jó márka, mondjuk krémet csak saját keverést használok...10 éve (bio olajok, Ilcsi, gyógyszertári összetevők, ásványvíz, bezony)

cicómicó 2010.03.01. 22:31:40

Forró vagy melegvíz a jó, Niurka?
@Scala: Én is Ilcsi krémet használok most.

Niurka_törölt 2010.03.01. 23:48:39

@DuBarry: Egyébként rengeteg kutatás volt, hogy valójában semmit nem érnek a drága krémek. Azért én használok, ok, nem a legdrágábbat, de nem is Avont. A szép bőr titka, hogy sosem szabad cigizni, szolizni, éjszakázni és sokat kell aludni. Kell az arcot is edzeni (radírozás, tornáztatás, masszírozás), ahogy a test többi részét is. Ha valaki sosem sportol, annak petyhüdt lesz a bőre, és ez igaz az arcra is.

Niurka_törölt 2010.03.01. 23:54:19

@cicómicó: Kinek mi a forró? Nyilván nem kell leforrázni magad. Nem vagyok fázós, de a hideg víztől irtózom. Szóval normálban kezdem, de közben fokozatosan feljebb tekerem. Ja, és nem kávézom, nem iszom, nem szeretem az édességet. Tudom, kész önsanyargatás, de én ezeket nem tudatosan nyomtam sosem. Rendes kislányként nem engedtek az éjszakába, később se mentem, ha már ezt szoktam meg. Az alkoholtól könnyen kifexem, a kávétól csak izzadtam, meg remegtem, a cigi büdös volt, de a hatását nem éreztem, talán a szoli volt az egyetlen tudatos dolog. Nem haltam bele, hogy nem volt. A napon se aszaltam magam sosem, bár éltem trópusokon évekig, de a fexem a strandon és szenvedek, hogy barna legyek, az nem érdekelt. Szerintem az ember hallgasson az ösztöneire, az fontos. A teste úgyis jelez. Ha jön a hideg, kell az édesség, meg a zsíros kaja. Ha sokáig lumpolsz, akkor lesz olyan, hogy két napig alszol utána. Szóval az ember még mindig állat (ezt már írtam korábban) és hallgatni kell az ösztöneire. És most érzem, hogy jön a tavasz....:)))
süti beállítások módosítása