A divatnők

 2014.11.10. 00:10
Szerdán olyan eseményen jártam, ahol pesti divatnők voltak.
Nem tudom, honnan kúsztak ezek elő, ilyeneket nem látsz utcán, de még a merdzsókba, bömbikbe belesve sem, gazdag emberek összejövetelen sem látsz, ott inkább ízléstelenség uralkodik, ezek valahol járnak-kelnek, vannak, de inkább csak bujkálnak. 
Ne címlaplányokra gondolj, 30-65-ig divatnőkre. Pestiek, nem budaiak, azok kicsit másképp mutatnak.
Képtelen voltam az esemény üzenetére koncentrálni, mert a divatnőket lestem.
Honnan a faszomból van ez a fülbevaló? Meg ez a fehér dzseki pont jó gallérral? De fszaa a csizmád, kisanyám!
Nem történt meg, hogy megkérdeztem volna, de baromira érdekelt.
Én is vásárolok, néha túlzottan is, tudok egy-két menő helyet, de ezek a cuccok nem onnan voltak.
Egy-egy divatnőn volt vagy 5 kilónyi büdzsé alsó hangon.
És nem úgy festettek, mint akik erre az estére öltöztek. Hanem olyan csak magamra rángatok valamit a sokból alapon voltak felpakolva.
Mit is jelent ez, egy heti ruhatáuk kábé 3 milla. Ha csak egy heti van nekik, az évszakra felszorozva mégiscsak 12, meg aztán nem egyheti van, ezt borítékolom.
Akkor ezeknek a nőknek 20-25 milliónyi gardróbuk van.
Azt a kurva. Mire jó ez?
Persze divatnőben is van szép, fiatal, meg kemény arcú öreg. 
Egészségetekre, kéne az a bunda, meg minden, de amióta rájöttem, hogy egy kör Háda használtruha turkálás után szinte olyan nagy az endorfin rush, mintha egy Michael Kors ruhát kiköhögök valahogy, már tudom én divatnő sosem leszek. De nem örülök, tényleg.

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr536882545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thor vagyok 2014.11.10. 08:55:00

Azt hiszem a reszletes kerdes az, hogy minek nem orulsz, ha amugy a Hadas endorfinnak igen, a 25 millas gardrobot meg nem szivesen tartanad otthon (asszem ezt a Hadat meg kene mar neznem nekem is, sok odat hallok mostanaban)

arisztotela 2014.11.10. 13:44:15

@Thor vagyok: Lehet, hogy az endorfinszintünk pariban volt, de jóval jobban néztek ki:).

Hát ennek nem örülök:).

Thor vagyok 2014.11.10. 13:48:49

@DuBarry: Jó, de érted, az _árnyalatnyival_ jobban kinézés pillanatnyi, a gond meg azzal, hogy kell egy rendes gardróbszoba, riasztó a házra, bejárónő, aki nem mossa össze pirossal és nem vasalja túl forrón, és az idegbaj, ha netán mégis, az állandó :)

arisztotela 2014.11.10. 14:05:30

@Thor vagyok: pontosan, nem a pénzről szól az egész. Aki mindig jól van öltözve, az napi 2-3 óra plusz elfoglaltság: képben lenni, megvenni, fodrász, mani, dolgok kezelése, ápolása.
És még arról nem beszéltünk, hogy el is kell járni, hogy lássák:).

2014.11.11. 18:34:55

Nekem a divat (és követése) idő- és pénzpocsékolás. Mostanában nagyon megy a divat, smink és a gasztro vonal. Mindenki sminkguru, ontják a "kis praktikus" divattanácsokat és mindenki főz, befőz, süt és lötyköli a szájában az "őszi avarízű" bort.

arisztotela 2014.11.11. 23:49:20

@Guadalupei Szűz: ez más, akkor nem is divatot követők, csak tökéletes az öltözékGasztro fáraszt engem is, pedig szeretek főzni

2014.11.11. 23:56:17

@DuBarry: Viszont akkor nem egészen értem, hogy kikről írsz? A vállalkozónők és nék? Akik sosem takarítanak, mosogatnak és mindig tökéletes a hajuk, sminkjük, körmük és mindig tökéletes szettben pompáznak?

Thor vagyok 2014.11.12. 10:03:08

Biztos lehetne ebből is valamilyen személyiségtesztet csinálni :) kit mi fog meg a divatból és mi idegesíti ... én pl az öltözködés és sminkmániát érzékelem, de hidegen hagy, a borszakértést nem is veszem észre a környezetemben, a gasztrosznobizmustól viszont a plafonra bírok kerülni :) tudok főzni mellesleg (csak nem akarok :) , szóval nem ezért. Nemrég barátnő írta körímélben, hogy óde szomorú hogy így szétszóródtunk, milyen jó volt amikor még ennél ezt csináltuk, annál meg amazt, nálam meg milyen finom kaját ettek - mit ne mondjak, elsőre durva sértésnek érzékeltem, hogy hozzám a főzést asszociálja.

mici˙ 2014.11.12. 14:21:30

Szóval akkor ezek nem azok a nők, akik menőnek tartják szombaton kiruccanni Bécsbe, leárazott ugg csizmát és guess csípőnacit shoppingolni, egyenarcot rajzolni maguknak, és a Starbucksban kávézni. De konkrétan miben tolják a pesti divatnők, minimálban vagy 80-as években?

arisztotela 2014.11.12. 15:30:01

@Guadalupei Szűz: Ilyesmi, de tényleg kifinomult ízléssel.

arisztotela 2014.11.12. 15:31:10

@mici˙: ezek idősebbek, korombeliek:). Nem Starbucks generáció. De mint írtam is, nem tudom, honnan shoppingolnak. Nem nyolcvanas évek:))). Azért az divatjamúlt lenne.

mici˙ 2014.11.12. 16:01:13

@DuBarry: ja, 90-esre gondoltam. Nemrég voltam Amszterdamban és meglepett, hogy most vagy crop topban és magasderekúban nyomják a fiatalok és a Calvin Klein minimálban az idősebbek. Németo-ban meg feltűnően népszerű az 40-50-es nők körében a high end rocker, de gondolom ők még a nagyokért voltak oda, szóval akár még autentikus is lehet :) De tényleg 14-84ig mindenkin motoros dzseki volt ősszel.
Csak ehhez képest próbáltam volna belőni, hogy milyen a pesti stílus. És miből látszik, hogy pesti a divatnő és nem budai?

mici˙ 2014.11.12. 16:04:39

@DuBarry: ha pedig minimálban tolják, akkor tuti a cosban shoppingolnak. különlegesnek és drágának hat, mert Mo.-n nincsen

arisztotela 2014.11.12. 16:06:53

@mici˙: A budai csajok bőr, szőr, arany, durva magas sarkok, jobb test.

mici˙ 2014.11.12. 17:02:33

@DuBarry: tényleg, így már látom magam előtt a típust :)

2014.11.12. 17:16:56

@DuBarry: London, New York, mostanában ilyen helyekre járnak. Eddig is voltak, csak most, hogy a középosztály szinte megszűnt, jobban szemet szúrnak a csóróbbak mellett. Vállalkozónék, gyilkosnék, politikusnék. De kivétel nélkül -nék, egy sem önerőből pénzes, illetve, de, ha a szopást annak tekintjük.

arisztotela 2014.11.12. 17:33:54

@Guadalupei Szűz: azok a budaiak:). Ezek önerőből:). Nem szép nők. Gondolj inkább valami SJP vagy Carine Rothfield típusra, ezek nem magukat felszopók:).
Azt hiszem, inkább régi pénzekből, esetleg örökség.

de az egész bejegyzés mögött nem kell értelmet keresni, inkább csak valami élmény volt, egy olyan szubkultúrával találkozás, ami új. Mintha elmentem volna egy helyre, ahol csak lepkegyűjtők vannak.

Thor vagyok 2014.11.12. 19:45:51

@Guadalupei Szűz: :) biztos abból is van lelkes, profi munka.

2014.11.13. 00:37:54

@DuBarry: Értem, csak azért furcsa, mert ezek eddig is voltak, mégis úgy rácsodálkoztál, mintha új jelenség lenne.

2014.11.13. 00:38:49

@Thor vagyok: Pl. Palácsik (elnézést Vajna) Timi is elég profi lehet.

Szőkeherceg-bombanője 2014.11.13. 10:02:49

@DuBarry: Keserűséget éreztem a szavaidból ki és nem értettem, hogy most az a gond, hogy vannak nők, akik milliókat tudnak áldozni a gardróbjukra, vagy az a gond, hogy te nem vagy ilyen, vagy konkrétan mi a probléma, mi vezetett arra, hogy megírd ezt a posztot? Szóval érted. Szép ruhában járni-kelni tök jó. Ezt mindenki tudja. Milliókat költeni ruhákra, az se lehet rossz, bár ezt kevesen próbálhatják ki. Én kívánom minél több magyar nőnek, hogy ne a Hádából kelljen öltözködnie. Amúgy meg Korrs ruhát nem engedhetek meg magamnak, vagy ha megtenném, biztos enne a fene sokáig, hogy miért szórtam ki ennyi pénzt valamire, amire nincs igazán szükségem, csak jó volna. :)

Szőkeherceg-bombanője 2014.11.13. 10:05:58

@DuBarry: Ja, olvasom a későbbi válaszodat, a lepkegyűjtőset, így már értem. Ilyen rácsodálkozásaim nekem is szoktak lenni, múltkor azon töprengtem el Halloween környékén, hogy vannak lányok, akik erre az egy estére, hogy elmenjenek buliba kölcsönöznek ruhát (vagy vesznek és aztán kb. soha többé nem tudják felvenni), megvesznek egy parókát és úgy mennek el otthonról. Ők is a lepkegyűjtők kategória számomra, én meg őskövületnek éreztem magam.

2014.11.13. 10:22:28

@Szőkeherceg-bombanője: Engem a divat, ruhák, táskák, cipők sose érdekeltek. Nem tudnék olyan gazdag lenni, hogy valaha egy Hermés táskát megvegyek. Egyszerűen ostobaságnak tartok annyi pénzt kiadni egy szaros táskára, vagy cipőre, amennyit kérnek érte.

amit még megtehetsz 2014.11.13. 20:38:55

@Guadalupei Szűz: Egy Birkin még jól is néz ki,na de egy LV az igazán rettenet sötétbarna-fosbarna mix.
Én is járok turiba de Hádába már nem.
és 2 hónapja megvolt a "trófea":
egy Manolo...

pikacsu (törölt) 2014.11.13. 22:06:47

@Guadalupei Szűz: Van az a pénz amikor a puszta számok egy árcédulán már nem jelentenek semmit.

arisztotela 2014.11.14. 00:18:23

@pikacsu: Nincs szerintem, én sem tudnék 30 millás autót venni, akkor sem, ha milliárdos lennék. Inkább egyenek a szegények

2014.11.14. 14:12:09

@amit még megtehetsz: Engem ezek totál hidegen hagynak. Nyilván az Ázsiában nem veszek cipőt, még a Deichmannban sem, de felőlem aztán Blahnik úr is csődbe mehet.

2014.11.14. 14:13:08

@pikacsu: Tudom, de akkor sem, nem érdekel és csak sznobságból nem gazdagítok senkit.

Thor vagyok 2014.11.14. 18:25:00

@Guadalupei Szűz: Oo, en pl szivesen vennek a Deichmannban, de sajna nem tudok bennuk jarni. De irigylem azokat, akik igen.

amit még megtehetsz 2014.11.14. 18:36:36

@Thor vagyok: miért milyenek azok a cipők? mondjuk még nekem sem sikerült ott bármit venni...

2014.11.14. 19:04:56

@Thor vagyok: @amit még megtehetsz: Én az egészséges kompromisszum híve vagyok. Pl. autóban se vennék soha Ferrarit. Porschet már lehet, hogy vennék, de inkább egy terepjárót. Pl. vennék Max Marát, de LV-t, vagy Chanelt nem. Így gondolom, de nem fenyeget az a veszély, hogy valaha is kipróbáljam. :)))

pikacsu (törölt) 2014.11.14. 19:29:52

@Guadalupei Szűz: Csak azt szerettem volna mondani, hogy nem feltétlenül sznobság drága cuccot venni. Sokszor tényleg szépek azok a dolgok.

Lilienfeld 2014.11.14. 23:28:36

@Thor vagyok: életem egyik legjobb cipőjét vettem a Deichmannban, ezt: p2.vatera.hu/photos/78/00/f377_1_big.jpg
Annyira szeretem, hogy mikor kezdett kopni, sürgősen szereznem kellett még egy példányt. Az anyag művelúr kinézetű, de valójában ilyen habosított poliuretán vagy mi, ami szarul hangzik, meg felkopva igen randa, de isteni puha ÉS nem büdösödik. A legtöbb cuccomhoz simán megy, és a Kinizsi100-at is le tudnám benne gyalogolni, ha muszáj lenne.
Életem egyik legrosszabb cipőjét is a Deichmannban vettem, ilyen kényelmes sarkú, vékony pántos arany szandál - konkrétan szeletekre vágta a lábfejem.

Lilienfeld 2014.11.14. 23:31:23

@DuBarry: hm, lehet, h divatnők azok, akik személyi sztájlisztokat meg personal shoppereket fizetnek? Azok meg elfoglalkoznak napi 8-10 órát is a témával.

2014.11.15. 11:12:11

@pikacsu: Így van, igazad van és nem is az igénytelenségre szavazok, csak egy szint felett már CSAK a nevet fizeted meg. Tehát lehet venni pl. Tommy Hilfigert is, ami az átlagembernek drága, a gazdagnak fillérekbe kerül, viszont szép és jó minőségű.

mici˙ 2014.11.15. 12:41:17

@DuBarry: szóval akkor a poszt lényege nem is az volt, hogy vajon honnan öltözködnek, hanem rácsodálkoztál az értékrendjükre.

azért ha valaki nem szupergazdag, akkor 25 milkót divatcikkekbe ölni csak felelőtlen rongyrázás.

amit még megtehetsz 2014.11.16. 07:22:41

Ma már nem kizárólag a designercuccok halmozása a trendi hálistennek. Az utcán fotózó divatbloggerek eszméletlen népszerűek pláne ha tudnak írni is (ld. Garance Doré). Ma már a turinak is van létjogosultsága (ld, vogue street style rovat), a csúcs ha egyedi módon kombinálod a régit a klasszik design cuccokkal (pl, deigner cipők, v. Chanel táska, Hermes sál stb.)Én személy szerint az anyagok (selyem, kasmír, bőr) miatt járok használtruhaboltba, mindig rá tudok csodálkozni egy egy szép darabra.Ez beteges tudom, de javulóban vagyok. Milliókat én sem tudnék kiadni, de tudnék pár klasszik darabra beruházni.

amit még megtehetsz 2014.11.16. 07:24:12

Erről jut eszembe tetszik nektek az új Wang kollekció a Hmben? Sztem rémes...

pikacsu (törölt) 2014.11.20. 06:27:22

@Guadalupei Szűz: értem amit mondasz, szimpatikus is, de a sok-keves gazdag-szegeny borzasztoan relatív. Ami neked meg kényelmesen megtehető az Bangladeshben a luxus csúcsa. Ami még nekünk elérhetetlen luxus az valakinek apropénz. Ha ebben nőtt fel valaki akkor ő egy új hajót érez feleslegesnek :)

pikacsu (törölt) 2014.11.20. 06:33:16

@Guadalupei Szűz: van különbség, de az biztos, hogy nem arányos. Viszont pont a ruhákban a méretre készítést pláne az egyedi modellt szoktàk megfizettetni.

2014.11.20. 12:22:45

@pikacsu: Persze, ha beleszületek, akkor valószínűleg az lenne természetes, de én most arról beszélek, hogy ha most nyernék, vagy egy gazdag pasim lenne, akinek a pénz nem számít, akkor se költenék agyatlanul és nem zsugoriságból, hanem tényleg nem érdekel ez a része. A minőségi dolgok drágák, legyenek is, költenék is rájuk, de hülyeségből nem költenék. Tehát pl. egy gyémántsziklát akkor se vennék a kezemre, mert hülyeségnek tartanám.

pikacsu (törölt) 2014.11.20. 21:48:50

@Guadalupei Szűz: Azt én se. :)
Amikor azt látom, hogy valakinek sok a pénze, de nincs ízlése, akkor az egy fajta megnyugvás, de amikor sok pénz és jó ízlés jön szembe, akkor én is úgy vagyok vele mint Dubarry: diszkréten kerülget az irigység. :)

2014.11.24. 11:51:26

Hogy hívják Szabó Zsófi kajmánját, aki Horváth Évát is dugta?

arisztotela 2014.11.24. 12:19:44

@Guadalupei Szűz: nem tudom sajnos, de már szakítottak:))

2014.11.24. 15:17:21

@DuBarry: Igen, erről jutott eszembe. Azért a feleségéről is megvan a véleményem.

Scala 2014.12.03. 19:54:39

A Micheal Kors mint márka??? Ez is csak kelet eu-ban fut, ugye? Mástól is hallottam, mellbevágott. Ez az új Roberto Cavalli?

Én azt szeretem, ahogy az olaszok kinéznek. És nem csak a gazdagok és szépek :-); mindenki meg tudja ott oldani, a 80% biztosan.

arisztotela 2014.12.03. 21:09:52

@Scala: én nem szeretem az olaszok kinézetét:). Menj be a Korsba a Momba, 2,7 db ruha van, de az zseniális, persze csak ha felpróbálod

brokeness 2014.12.03. 21:20:15

@Scala: Jól néznek ki, az biztos. Alig van közöttük elhízott, a hajuk szép,a nőkön egybeszabott ruha, magas sarkú csizma, illat, piros rúzs. A férfiakon testre szabott öltöny, tiszta, ápolt csuka, színek, változatos stílusok a bolondostól az elegánsig.Nem uniformizált a kinézetük. Ja, és a cipő, táska valódi bőr, a ruhák anyaga is minőségi.Felüdülés az utcakép a hazai kínai bolt ízlésvilág után.

Scala 2014.12.03. 21:22:02

Táska, cipő van kirakva, azalapján a nadrág-kezeslábast előttem be, mint ruházati darabot. Az nem jön be. Más is van? Nekem bazári. De majd megnézem.

És a ZARA, spanyolok se jönnek be? Tudom, neked Carmela Soprano a vonalad.... :-)

arisztotela 2014.12.03. 21:35:09

@Scala: Zarában sosem vásárolok:). Én gyakorlatilag mindent Szigetszentmiklóson veszek a Maxmara outletben, de a Kors bejön, a cipói nem, táskáért meg nem adok ennyit. Cipőt a Mammutban veszek a Paco Gilben, ha le van árazva

2014.12.04. 00:52:22

@DuBarry: Én is ott vettem egy csomó Maxmara cuccot. Bár mostanában már nem szeretek oda menni, már nem annyira jó a kínálat, túl drága is lett és rengeteg a tahó nő. Oroszok, újgazdag parasztok, kurvák, stb.

arisztotela 2014.12.04. 11:51:35

@Guadalupei Szűz: igen, romlott, és drága is lett, egyébként a reservedben néha lehet találni ezt-azt, és az olcsó.

jana-ina 2014.12.04. 12:01:27

@DuBarry: never compare, never compete. Neked erre nincs szükséged.

jana-ina 2014.12.04. 12:04:26

@Guadalupei Szűz: a "stepford-i feleségek" mi?

jana-ina 2014.12.04. 12:11:16

@Guadalupei Szűz: na ennek azért már irodalma van., hogy ez is akkora gazdasági tőke, mint a többi...mint pl.az innováció. Valaki feltalálásban jó, van aki szopásban. Na bumm! Én ezt nem találom gáznak....ne vegyük el ezt a lehetőséget, ha már egyszer adott. Mondjuk a pasiknak is az, csak izlés dolga.

jana-ina 2014.12.04. 12:17:56

@Guadalupei Szűz: valahol ez is ám a keserűség lenyomata. Nem személyeskedve mert nem ismerlek (azt sem lehet tudni, hogy fiú vagy-e vagy lány....megjegyzem én is adtam már ki magam a neten pasinak)de általában ebből a hozzáállásból harapódzik el az a dolog, hogy egyszer csak arra ébred az ember, hogy a férjnek szeretője van. És megy a nagy csodálkozás....

jana-ina 2014.12.04. 12:21:27

@Guadalupei Szűz: a a Chanel az azért nem a legjobb példa, mert az viszont tartja az árát. Ha az ember megszorul, mindig el tud adni egy Chanelt arany árban. A többi (Dior-tól elkezdve) Vileda szinten mozog.

jana-ina 2014.12.04. 12:22:20

@DuBarry: én tudnék. Még 50ért is. Szemrebbenés nélkül.
süti beállítások módosítása