A borderline nő

 2013.01.26. 15:22

Tegnap megnéztem az Anna Kareninát. Elég rossz. Sosem láttam még film változatot, így sokkolt, hogy mennyire értelmetlen egy ilyen komplex regényt filmre, legalábbis amerikai filmre adaptálni (előfordul, hogy európaiaknak sikerül, például a Mihalkov féle Oblomov csodálatos volt, talán keresni kéne egy orosz filmváltozatot, de hol?). Mindegy, ebben a feldolgozásban lényegében csak a sztori maradt, így Anna egy valódi borderline nő képét mutatta (nem az, de valahogy ebben így rajzolódott ki), erről eszembe jutott, hogy ezt rég meg akartam írni. Megjegyzem, Keira Knightley nem rossz benne, Érett, már nem az a posh kis liba, mint korábban volt, és Vronszkij is elment. Jude Law-t nem értettem ebben a szerepben, Bár öreg és ronda, akárhogyis ő nem egy Karenin.

Visszatérve a borderline személyiségzavarra. Azért lényeges ezzel foglalkozni, mert mivel a borderline végigszenvedi az egész életét nagyjából, ezért sokszor depresszióval vagy már betegséggel kezelik, nem a megfelelő terápiás módszerekkel közelítenek hozzá (Flóra csak ártott azzal, hogy pszichoanalitikus terápiát kezdett József Attilával),  feleslegesen gyógyszerezik. Ezen kívül aki a borderline-nal közeli kapcsolatba kerül, jó ha tudja, hogy nem ő a hibás, a borderline-nak nem ő a baja, hanem a személyiségzavara. Ez esetben is, akárcsak a nárcizmusnál, a legrosszabb, ha egy erősen torzult borderline vezető szerepet kap, és nagy tömegben károsít embereket. Ezután jön a borderline szülő káros szerepe, és végül a párkapcsolatban okozott károk. Nehéz megállapítani, hogy egy nárcisztikus vagy egy borderline nehezebb eset, egyénenként változó, de egyes szakemberek szerint a borderline manipulatívabb még a nárcisztikusnál is. Viszont a nárcisztikus sokszor képes saját maga számára kedvezően kijönni bizonyos szituációkból, a borderline viszont szinte mindig elemészti saját magát. Ismert borderline-ok Monroe, Diana, Angelina Jolie, Joplin, Marina Abramovics, az önkínzó performance művésznő, és ez már saját diagnózis, nem muszáj elfogadni, de Elvis is annak tűnik utólag. Nagy részük mindazonáltal nő, csak 25 százalék a férfiak aránya. Természetesen a művészek, hírességek között többen vannak, a borderline-ok nagy része is magasra tör, sok köztük a művészi hajlamú, belső feszültségét kreatívan kifejező. A művészettel persze nem képesek problémáikat szublimálni, a borderline, ha nem gyógyul meg, kicsinálja saját magát vagy valakivel kicsináltatja magát. A gyógyulásról annyit, hogy középkorban jó részük spontán normális lesz, béke szállja meg (van, aki nem, belőlük lesznek a kibírhatatlan, állandóan szenvedő idős nők vagy a súlyos függőségből kikeveredni már nem tudók, de mondjuk magas kort alkohol vagy drog mellett úgysem lehet megérni). 

A legfontosabb jegye a borderline-nak, hogy nincs saját énje. Egy hároméves gyerek szintjén ragad meg a személyisége, és ez persze egy felnőtt intelligenciájával, és képességeivel párosul. Pont ezért a borderline nem tud egyedül lenni. Állandóan egy külső énre próbál hozzákötődni. Egyénenként változó, hogy ez élete során egy ember, vagy könnyen vált, esetleg ez lehet embercsoport is hírességek esetében. Míg a nárcisztikus a csodálatból próbál erőt meríteni, a borderline rettenetesen vágyik a szeretetre. Úgy érzi, ha nem szeretik nagyon nagyon, belezuhan egy fekete lyukba. Legnagyobb félelme az elhagyás. Ha valakit olvasóim közül nagyon mélyen érint, hogy elhagyják, érdemes elgondolkoznia, nincs-e némi borderline tendenciája. Emellett az elutasítást is nehezen viseli, akár kis dolgokban is (egy barát nem veszi fel a telefont, akkor nem szeret, stb.). Kis dolgokat rettenetesen felnagyít.  Belülről nézve, a borderline napjai szürke ürességtudatban telnek. Ebből vagy rövid eufóriás állapotok tudják kihúzni, vagy a fájdalom. A bordeline szereti, ha fáj. Tinédzserkorban vagdossa magát, anorexiás (bönteti magát éhezéssel), öngyilkos hajlamú, állandóan drámát kreál maga körül. Ennek az az oka, hogy nem bírja elviselni belső ürességét, ha fáj, az is jobb, mint a semmi, akkor érzi, hogy él. A borderline fekete-fehéren gondolkozik. Valami vagy nagyon jó, vagy nagyon rossz, az emberek is. Ugyanazzal az emberrel kapcsolatban is tud kétpólusú lenni, egyik pillanatban imádja, majd gyűlöli. Ha valami jó történik vele, pillanatok alatt meglátja benne a rosszat. Olyan, mint amikor egy csepp tinta belekerül a tiszta vízbe. A legkisebb negatívum mindent feketévé varázsol a borderline szemében. A legviccesebb, hogy míg a borderline állandóan kapcsolódni próbál, soha nem elég neki az, amennyire szeretik, mindig többet akar, vagy máskor éppen megutálja azt, aki kiáll mellette, és ellöki őt magától. 

Kívülről nézve a border legfontosabb jegyei: nagyon csábító (muszáj neki, különben magára maradna, ez kialakul benne spontán, még a csúnya borderesekben is van egy furcsa vonzerő), kiszámíthatatlan, kielégíthetetlen, mindig másra, többre vágyik, drámafüggő, ezért sohasem unalmas. Sokszor szuperérzékenynek, érzelmesnek tűnik (valójában pont annyi empátia van benne, mint a nárcisztikusban, tehát semmi), Impulzív, máskor depressziós, beszél, mégsem lehet kiismerni, sokszor jól néz ki, mégis utálja magát. Függőségekre hajlamos, önostorozó, önkínzó, ami vonzó lehet azért, mert látszólag nem önelégült (mint sok nárcisztikus vagy hisztrionius). Étkezési zavarok, öngyilkos hajlam, önpusztítás hátterében szinte mindig ez áll. Ha egy viszonylag normális ember kerül kapcsolatba borderline-nal, az teljesen tönkremehet egy ilyen szerelembe. Az állandó dráma, huza-vona, kielégületlenség teljesen leszívhatja a normális energiáit. Egyik pillanatban a borderline halálosan szerelmes, a következőben szakít). Egyedül a nárcisztikus-borderes kapcsolatban jár rosszabbul a borderline, mert a nárcisztikus önvédő mechanizmusai elég kemények ahhoz, hogy ne hasson rá ez a fajta manipuláció. Az ilyen kapcsolatban mindig a border megy tönkre, csak az a kérdés, hogy nem szándékosan használja-e a nárcisztikust mazochista hajlamai kielégítésére. A borderline magában is képes tönkretenni saját magát. De nem minden borderline hajt nárciszikusra. Van, hogy a maga fajtáját keresi (ennek legszebb irodalmi pédája Zelda és Scott Fitzgerald Az éj szelíd trónján, két full blown borderline hogy irtja egymást), vagy normálissal érzi jól magát. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr445045013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2013.01.27. 10:15:57

@DuBarry: éN Is AKARTAM KÉRDEZNI!

@mici˙: ez a beazonosításhoz használt lista, és az a lényeges, hogy minden csoportból fennáll tünet. Én ugyanis simán öndiagnosztizáltam magam egyszer bpd-snek, mert van, amiben (akkor) magamra ismertem. Aztán mindenki, akivel megosztottam, határozottan kiröhögött. -Áter tette fel az i-re a pontot, úgyhogy egy hét alatt túlestem a dolgon. :-D
Az összetettségen van a hangsúly, és a váltakozáson. Azért szar kórság, mert ha valamiből kikászálódik látszólag, előjön egy másik, sose lesz elégedett típus.

mici˙ 2013.01.27. 12:16:14

Konkértan mit jelent, hogy nincs saját énje?

Scala 2013.01.27. 14:57:21

@mici˙: gondolom, nem érzi. hogy lenne.

DB, én azt akartam kérdezni, hogy ha GyF border, akkor a Dobrev Kl. nárcisztikus (és ezért nem vette észre? :-DDD)

KenSentMe 2013.01.27. 16:24:08

Nem szeretem ezeket a pszichologizalo irasokat, azt meg plane nem, amikor az utana ezekrol valo diskurzusban / kommentekben meg ezeknek a szinvonalat is sikerul alulmulni ...

Talan mert ezek mindig oda vezetnek, hogy laikusok kezdik el egymast meg onmagukat "diagnosztizalni", talan, mert a tulzott altalanositgatas kozben valahol elveszik a lenyeg, azok az apro kulonbsegek, amiknek a felismereserol konyveket szoktak irni es amihez adott esetben egy elet gyakorlata kell, szeliden elfelejtodnek. Minden zavar hattereben "szinte mindig ez all", minden nagy zseni es ongyilkos borderline, hurra, megtalaltuk a szent gralt. Csak amikor megprobaljuk vegiggondolni, hogy mire is talaltunk ra, akkor jovunk ra, hogy az valahogy kimaradt a cikkbol.

mici˙ 2013.01.27. 16:42:47

@Scala: Ez nekem még nem magyarázza a jelenséget. :) Mondjuk azt sejtettem, hogy ezt sokkal szűkebben kell érteni, mint ahogy én szoktam. Én hajlamos vagyok azokra is rámondani, akik fogalamatlanul élik az életüket vagy azokra is, akik a munkájukkal azonosítják önmagukat.
De van egy kedves barátom, aki kicsit gyanús nekem. A srác kb 15 éves kora óta nem volt egyedül és mindig olyan, amilyen az aktuális barátnője.

blöff 2013.01.27. 16:52:10

"Ha valakit olvasóim közül nagyon mélyen érint, hogy elhagyják, érdemes elgondolkoznia, nincs-e némi borderline tendenciája."

Ezt ugye nem komolyan írtad? Általában mindenkit mélyen érint, ha elhagyják, ez a normális. Ettől még pszichológiai kategóriába sorolni a karaktert helytelen szerintem.
Szóval ez egy kicsit túlzás.

ördög_ 2013.01.27. 18:06:31

@blöff: persze. Manapság mindenkire rámondják, hogy depressziós, bl-es vagy bp, ha egy szomorú eseményen szomorkodni mer, vagy egy jó dolognak örülni.

Legyél olyan, mint egy növény, egy szinten mindig, szemed se rebbenjen akkor sem, ha kirúgnak/megaláznak, de akkor sem, ha megnyered a főnyereményt a lottón.

Akkor vagy tökéletes :)

Liababa 2013.01.27. 18:21:42

vannak betegségek és betegek. a kettő nem ugyanaz:) szerencsés esetben:)
a borderline személyiségzavar:)sokakat érint, másokat csak meglegyint:D
A cikk írójának köszönöm a munkát, amit beletett (és a lelkét) :D

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.01.27. 18:26:11

A borderline vagyis a határeseti személyiségzavar nagyon súlyos betegség... gyógyszerezése szinte lehetetlen, nem csak a betegnek, de még a barátoknak és a hozzátartozóknak is súlyos megterhelés...

Nagyon gyakran végződik halállal...

Nem igazán lehetséges a gyógyítása, már az is eredmény, ha szinten lehet tartani...

BelaVak 2013.01.27. 18:35:11

Oooo, az itt leirt tunetek kb. a nok 90%-ra igaz. Tiszta Sex&theCity.:)

nnnnnnnn 2013.01.27. 19:09:41

@BelaVak: épp ezt akartam írni én is.

Scala 2013.01.27. 19:21:06

@mici˙: a munkájával azonosítja önmagát lehet nárcisztikus is. A munkmániás pedig kényszeres.

@Con Storm: Így van, egyetértek! De ennek is vannak fokozatai (enyhébb-rosszabb)!

kaszas79 2013.01.27. 19:56:51

Nekem volt borderline-s pár kapcsolatom és nem volt könnyü nagyon nehéz volt az együtt élés . A legrosszabb az volt hogy nem akart ellene semmit tenni.

Scala 2013.01.27. 20:27:43

És címlap. Yeah.

Kelly és a szexi dög 2013.01.27. 20:32:48

Viszont jól lehet vele dugni!

piciacko 2013.01.27. 20:43:17

@$$$=$$$: igy van...

ha az anorexiat es az onvagdosast nem tekintjuk,akkor akar az exem latnam...
es manapsag ok a trendy-meno-szingli nok...

2013.01.27. 21:55:43

a fentiek alapján mennyire lehet megítélni egy laikusnak, hogy egy adott ember borderline típus? nem kicsit ijesztő volt olvasni a szöveget, mintha valakire ráismertem volna...

melcsó 2013.01.27. 23:06:01

a felnőttkori hiperaktivitásról nem írnál majd? :)

Thor vagyok 2013.01.27. 23:33:32

Én is azt kérném, hogy folytasd, mert ezt sem érzem a magaménak. Ezek szerint a borderline és nárci rettenetes szerelmét sem húzhatom a legutóbbi kapcsolatomra, bár a pasi egyértelműen határozottan nárci beütésű. Bár néha az az érzésem, elég annyit mondani "pasi". A nők zöme ha fia születik, főleg ha csak egy és főleg ha van lánya is, hajlamos akkora ájult boldogságba esni attól, hogy egy igazi valódi fütyivel rendelkezőt bírt szülni a világra, hogy mindent megtesz azért, hogy mire a kis csoda felnő, ő is ájult csodálattal rajongjon önmagáért.

maim 2013.01.27. 23:42:58

Nagyon sok nőt molesztálnak,bántalmaznak kisgyermekkorban,vagy ifjú korban,ami aztán nem derül ki,mert eltemeti,vagy szégyenli.Persze hogy személyiségzavaros lesz.

mici˙ 2013.01.27. 23:45:43

@Scala: ok, de az jelentheti akár azt, hogy nincs valódi énje vagy ez megint az én elcsépelt szóhasználatomban jelnti? nem igazán tudom megfogni ez a nincs saját énje dologot

Sea-you 2013.01.28. 00:32:00

Es hozza kell tenni, hogy nagyon "nepszeru" lett a borderline, mivel egy csomo problemara ra lehet huzni.

Dr. Sör Kálmán · http://www.itallexikon.hu 2013.01.28. 02:02:38

Hát ez egy jó nagy katyvasz, de sok ember számára úgy tűnhet, hogy szakértő írta, ezért kiemelnék néhány tévedést:

" a borderline végigszenvedi az egész életét nagyjából, ezért sokszor depresszióval vagy már betegséggel kezelik" Ez a reláció nem igaz, és a második állítás is megkérdőjelezendő, és az első is csak tendencia.

"Flóra csak ártott azzal, hogy pszichoanalitikus terápiát kezdett József Attilával" Ezt nem tudjuk.

"feleslegesen gyógyszerezik" Az egyik legnagyobb hülyeség az irományban.

"A legfontosabb jegye a borderline-nak, hogy nincs saját énje." Ez a második legnagyobb hülyeség.

"Egy hároméves gyerek szintjén ragad meg a személyisége" Nem igaz.

"a borderline, ha nem gyógyul meg, kicsinálja saját magát vagy valakivel kicsináltatja magát." Engem ez a mondat csinált ki.

Kétségtelenül vannak igazságok a posztban, de a hülyeségekkel fűszerezett magabiztos stílus a hátrányára vált. David Attenborough szebben beszélt a kövek alól előbújó büdösbogarakról, mint a posztíró borderline-okról. Ők is emberek...

Scala 2013.01.28. 08:23:08

@Thor vagyok: Azon anyáknak rossz a viszonya a felnőtt férfiakkal, igen a gyerek apjától sincs eléggé elájulva, ezért hogy egy férfi felnéz rá és rajongásig szereti, és neki ő a maximum teszi ezt velük.
Amúgy én olyan kétfiús anyát is ismerek, aki a kisebbikkel csinálta/-ja ezt, úgy hogy van férje, de az nem kell, a főnökkel van viszonya, bár az nem tart sehova.
Lényeg a lényeg, hogy a fiús anyák egy nagy részére jellemző, amit írsz, és az elfogultság is, de ez nem normális és feltétlen dolog. Anyósomnak a férjem az egyetlen gyereke, és nem nevelte hülyére, nincs ez a beteg viszony sem köztük. Ő is mond elfogult dolgokat persze, de az belefér.
By the way az én anyám olyan volt, mint a példádban, ennek ellenére mondom, amit.

Scala 2013.01.28. 08:25:22

@mici˙: egészen pontosan én sem tudom mire értette D. Én arra értem, amikor valaki eltávolodik az önvalójától (saját énjétől), és mondjuk úgy érzi, hogy egy képzelt, álomvilágban lépked, nincs valós érzete az életével kapcs.

Majd DB elmondja.

Thor vagyok 2013.01.28. 08:26:18

@Scala: Természetesen soha nem vonatkoztatok semmit a lakosság 100%-ára :) Általában, amikor megfogalmazom, konkrét esetre gondolok és hozzákapcsolódik, hogy és hú mennyi ilyet látni. De persze nem _mindenki_ így csinálja akit látok, csak észrevehető a tendencia.

Scala 2013.01.28. 08:33:18

@Thor vagyok: A tendenciában igazad van! Bár lehet ez jellemzőbb itt Kelet-Eu-ban, Az Y-kromoszómától úgy el kell ájulni, hogy miniszterelnöktől kezdve vezérigazgatón át a nagy megbízásokig csak a férfiaknak áll a világ. Ha egy nő főnök, az már nem is nő, a másodlagos nemi jegyeket tekintve pl. semmiképpen (Hoffmann Rózsa, Németh Lászlóné bár ők is bábok). Kivétel újságírás és egyes ügyvédek, de ott meg a szex kavar be (valakinek a szeretője). Ezt nem elítélően mondom, ilyen az élet, sőt engem már egy ideje nem is zavar. Csak megfigyelés, hogy a lapok eléggé a férfiaknak vannak leosztva. Hangsúlyozom, a csúcson. Jól keresni nőként is lehet, természetesen.

Scala 2013.01.28. 08:36:51

@Thor vagyok: Konkrét eseteket én is tudok. Mivel családi emlék, megmozgat bennem valamit, bár jóval iszonytatóbb változatot is láttam, mint az otthoni. Én azt tudom mondani, hogy minden ilyen visszaüt.

Circus 2013.01.28. 16:22:39

@Scala: még tegnap írtad/linkelted be a BDP kritériumokat. Ismét borsódzni kezdett a hátam - nagy kár, hogy az ilyeneket általában szintén csak lakva ismerni meg, így hiába mondom, hogy ha ilyennel hoz össze a sors, akkor menekülj és tűnj el előle - a saját érdekedben.

@Dr. Sör Kálmán:
"a borderline, ha nem gyógyul meg, kicsinálja saját magát vagy valakivel kicsináltatja magát." Engem ez a mondat csinált ki.

Valóban nem helyes a mondat, annyi hiányzik belőle, hogy "vagy kicsinál valakit".

anticlub 2013.01.31. 22:43:29

T.Mindenki.
kb.három éve van kapcsolatom 33 éves hölgyel.Az első egy évben nagyszerünek tünt a kapcsolatunk,azonban ídöközben munkanélkülivé vált.Problémáink innentől datálódnak és megfejthetetlen viselkedési zavarok mutatkoztak.Egy pszihiáter ismerösömmel beszélgetve gyors diagnozist állított fel,és a neten olvasva beláttam igaza volt.Tipikus border.Megmutattam páromnak a kórleírást és nagyon lesújtotta,Ő nem akar így élni és megpróbál uralkodni magán.Sajna nem nagyon változott.Elhagyni nem akarom,úgy érzem teljesen lecsúszik.Amit hiányolok és szükségét érzem,semmilyen terápiát érintő javaslat,tapasztalat,szakember elérhetőség nem lelhető fel a neten.Ált.elintézik azzal,jobb elhagyni az ilyen személyiség zavarral küzdő psziho-neurotikust,mert nem vagy csak kevés kecsegtető kórjóslattal bír.Segítséget várnék Tőletek,dr.,szakember elérhetőséggel kapcsolatban.
Üdv.

arisztotela 2013.01.31. 23:16:01

@anticlub: nem tudunk szakembert, legalábbis én nem. A neten olyant kell keresni, akinek ez a profilja, de jobb, ha nem te diagnosztizálod. Úgyis neki kell eldöntenie, elmegy-e terapeutához. Ha nehéz élethelyzetben van, attól még nem border, lehet, hogy csak kizökkent.

Scala 2013.02.01. 09:15:48

@anticlub:
www.sote.hu/intezetek/munkatarsak/?inst_id=51
Itt Dr. Baran Brigitta
ambulancia vezető rendelésére bejelentkezni, egyetemi adjunktus, ő majd egy beszélgetés után mondja tovább.

Nem igaz, hogy nem használ, ha foglalkoznak vele. Ne -lógushoz menjen!
Amúgy szerintem más módszerrel gyorsabban ki lehetne hozni, de nem tudom a kicsit spirituálisabb megközelítés mehet-e.
Üdv, erős légy, nyugodt!

Circus 2013.02.01. 10:40:04

@anticlub: nagyon csúnyát fogok mondani (rendőrséggel, bírósággal, megreccsent egészséggel, egy halom elveszett pénzzel és összességében négy tönkrement évvel a hátam mögött):
menekülj.

Vagy Te (is) rá fogsz menni.

(igen, kezdetben én is azt hittem, hogy ő a nagy Ő)

Circus 2013.02.01. 10:46:05

@anticlub:
Ja igen, és borzalmasan együttérzek veled, de tudom, ezzel a legkevésbé sem vagy kisegítve...

A pszichiáter/ológus, akihez jártam (én! nem ő...) is csak a fentieket mondta tanácsként...

Scala 2013.02.01. 14:11:52

@Circus: Hó! Egyáltalán nem biztos a diagnózis!

anticlub 2013.02.04. 00:32:37

T.Mindenki.
Kb.erre számítottam,Baran Brigitta jó ötletnek tűnik,spirituálisabb megközelítés alatt mit értesz?Mindazonáltal már korábban említettem páromnak,legalább próbálja meg a beszélgetést szakemberrel.Ő elzárkózni lázszik,mert fix ideája(lehet csak kifogás),hogy az általam hozott szakember majd visszamondja nekem az orvosi titkokat.De újra próbálkozom.
Circusnak igaza lehet,de amióta tudom viselkedészavarainak okát nekem nem tünik túl nehéznek a nehéz percek átvészelése.Ha iszik kicsit komplikáltabb a helyzet,olyankor a fegyverszekrény kulcsát is jól eldugom.Simán kinyírna.velem is lehet némi"baj"mert nem akarom elhagyni,általában jól,igen jól érzem magam vele,kerülöm azokat a szitukat amik kizökkentik.Szórakoztató okos nő.Roppant bevonz a sex vele.Másrészről kicsit szórakoztat is észjárásának szokatlansága,változékonysága.Totál nem számíthatnék rá ha az élet úgy hozná.De ezt tudom és nem is számítanék rá.Barátaim rosszul vannak mert magam is változtam és a kapcsolattartás már nem a régi.Lehet,hugy nekem is szakember kellene.
Üdv.

Circus 2013.02.04. 07:39:59

@anticlub:
"Barátaim rosszul vannak mert magam is változtam és a kapcsolattartás már nem a régi.Lehet,hugy nekem is szakember kellene."

Erről beszéltem...

Circus 2013.02.04. 07:46:43

@Scala: nyilván nem biztos így a neten keresztül, de attól függetlenül, hogy border vagy sem, ezt a fajta viselkedést/'életmódot', illetve nem is magát a viselkedést/életmódot, hanem a bizalom teljes hiányának kialakulását, és azt, hogy csak a bizonytalan a biztos megszokni és elfogadni nem egyszerű, és ha ez fájdalmas is, de nem kötelező.

Nagyon együtt tudok érezni azokkal, akik ezzel a szindrómával vannak megátkozva (én pl. próbáltam segíteni és bízni a végsőkig), de ugye nem baj, ha senki nem akarna helyettük és/vagy velük együtt rámenni (esetemben még egyszer)?

Scala 2013.02.04. 09:11:53

@anticlub:
Az mindig jó, ha neked segít valaki, mondjuk szakember, terapeuta!
A BPD-nek sok súlyossági foka van, előfordul, hogy észre se lehet igazából venni, van aki meg csak klinikán, gondozókkal körülvéve, ágyban-gumiszobában létezhet vele. Gondolj bele, Gyurcsány (a Ferenc) is BPD-s, aztán csak elviselik/mederben tartják otthon valahogy...

Amennyiben a csajod BPD-s írom az alábbiakat:
A BPD-s nők mindig nagyon vonzóak egyes férfiak számára, mert színesek, de nem önelégültek, ahogyan DuBarry is írja a cikkben. Egy ismerős fickó gyereke ilyen lánytól van, hat-hét éves a kissrác, most nagyon kezd kijönni, hogy normálatlan a mama. Sosem éltek együtt, véletlen volt úgymond a gyerek, de nagyon szereti az apukája, odaadással, jobb, mint sok szokásos apuka... na szóval a csaj nem különösebben szép, MINDIG és KÖNNYEN van pasija, kb. másfél éves kapcsolatok. Aztán dobja őket, Ő!, pont amire már a gyerek hozzászokott. :-( A férfiak meg csak néznek, hogy miért, és, ha így alakult, a gyereket szívesen látnák viszont, a kissrác dettó, de anyuka a kisfiúval közli, hogy "A Zolit el kell örökre felejteni"... Gáz. Amit mondani akarok, hogy beszéltem erről -áterrel (az apuka miatt) és szerinte a bizonytalan férfiakat vonzzák be az ilyen nők. Asszem ezt a szót használta, tavaly nyáron volt, és nagyon meleg + terhes is voltam, agyam kihagy.
Szóval a bizonytalan férfiak bomlanak a BPD-s nők után.
Ez a csaj se akar hallani szakemberről, és mellesleg szülei, nagyszülei is rettegnek tőle.
Lehet ezt csinálni, szokatlan, vibráló, nem unalmas van benne élvezet. Előfordulhat, hogy ő un rád, kidob. Esetleg a gyereketeken csapódik le, akkor jön a szörnyű része ki, amikor már az is van (vannak).
Ha nem akar kezelésre menni, nem fogod tudni erőltetni. Az orvosi titkok felfedése dolog baromság, egy kifogás, lesz belőle még ezernyi. Amikor egy -áter beszél hozzátartozóval, nem ilyenről van szó, azt méri fel, hogy a páciens mennyire (ferdítve) mondja el a terápiában a dolgokat. Amúgy meg milyen titkok? Hogy kivel kefél félre, kire gondol szex közben? Ezt egy -áter leszarja, és még véletlenül sem kotyogja ki. Amit ők hallanak, nem úgy veszik, mint egy hétköznapi beszélgetésben. És ezért kell -áter, a -lógusok közt sok a pletykás, ráadásul szerintem esélyesebb, hogy kóklerek.
A lényeg, hogy észérvekkel úgysem fogod tudni elküldeni terápiába, ha nem akar menni. Max. ha van társfüggősége, akkor megfenyegetheted, hogy vagy ez, vagy elhagyod.

Ha neked van terapeutád, az pár alkalom után meg tudja mondani, hogy BPD-s-e a partnered, és neked mi a bajod. :-D

Annak ellenére, hogy a fentieket leírtam, nem hiszek annyira a pszichoterápiában egy ideje, de abban sem, hogy megváltoztathatatlan állapotok vannak, amibe egyszer és végleg bele kell törődni. Van egy módszer, ami nekem nagyon bejött, és ezért mondom, ezt értem spirituálisabb megközelítés alatt. Lehet tőled távol áll, vagy csak később jutsz el oda, hogy érdekel. László Erika, keress rá. Csak őt ajánlom ebben a műfajban!

Scala 2013.02.04. 09:15:24

@Circus: Rámenni egyetlen kapcsolatra sem kell, akár BPD a diagnózis, akár más, akár nincs semmi ok, de mégsem jó, mégsem működik.

DuBarry is már sokszor leírta, aki összejön egy súlyosabban nárcival, BPD-sel annak valami miatt nem működik a szűrője, nincs elég önbecsülése, vagy túl önhitt és emiatt megvakul... amit mondani akarok, hogy ezeket sokan meglátják, és/ vagy korán kiszállnak, pl. 3 hét alatt...

Scala 2013.02.04. 09:25:20

@Circus: kicsit ferdítve írtam le amit DuBarry mond, mert szerinte a nárcisztikusok és a borderek általában vonzzák egymást... de attól, hogy BPD-s volt a partnered, te még nem vagy nárci!
Bármilyen kudarc esetén, az élet bármely területén hasznos az önvizsgálat. Olyan nincs hogy csak a BPD a hibás, és arra én meg rámentem. Könnyebb úgy látni, de igazából mindenre belső okok vannak, benned lévő okok.
Ha kirúgnak a munkahelyedről, ha kövér vagy, ha nincs pasid, ha van, de meddő vagy stb. mindennek belső oka van, nem a hülye kollégák és főnök, nem a hízékony gének, nem a hüle pasik, nem a PCO-szindróma, meg az inzulinrezisztencia...
Engem is rá kellett, hogy vezessenek, pl. munkahelyi kudarc okára. Kinek ez megy jól, kinek az.
Önvizsgálat, önismeret, az kéne mindenhez.

Scala 2013.02.04. 11:08:50

@anticlub: Labilis, ezt a kategóriát használta az -áter. Eszembe jutott! Szerinte a labilis férfiak buknak a BPD-s nőkre.

Circus 2013.02.04. 18:59:37

@Scala: teljesen igaz, amit írsz :). Ráadásul, miután az 'én' bdp kisasszonyom pont egy nárcival jött össze, így legalább megnyugodtam, zsák a foltját :). Bár jobban belegondolva, említett hölgy is nagy É-vel írta azt, hogy én...

"aki összejön egy súlyosabban nárcival, BPD-sel annak valami miatt nem működik a szűrője, nincs elég önbecsülése, vagy túl önhitt és emiatt megvakul... amit mondani akarok, hogy ezeket sokan meglátják, és/ vagy korán kiszállnak, pl. 3 hét alatt..."

Ez azért nem egyszerű ennyire - nincs ráírva senkire, lásd lakva ismeri meg az ember... Plusz, amennyiben belezúgsz, a rózsaszín felhő sokmindent jótékonyan elrejt, átszínez, sokszor csak a közepén jössz rá, vagy vezetnek rá mások, akkor meg már sokmindenhez késő, már sérültél...

Scala 2013.02.04. 20:05:07

@Circus: Igen, nem egyszerű. Ráadásul a bejegyzésben is írva van, több az ilyen nő, színesek, vibrálnak, akinek erre van receptora belezúg rendesen. Valami miatt azt hittem lány vagy, a férfiaknak könnyű egy bpd-snek elcsavarni a fejét, aztán derül ki a gáz. ;-)
Sok mindent bennehagytál ebben a kapcsolatban, ha jól értem, időt, figyelmet, pénzt, és megviselt egészségileg is. Meg még annyi minden, amit nem lehet felsorolni, keserűség, igazságtalanság, kihasználtság stb. érzések kavarognak ilyenkor, hagyni kell tisztulni. Gyógyulj! :-)

Scala 2013.02.04. 20:06:46

@Circus: Nekem mint írtam a nagymamám volt BPD-s, de én már nem értem meg, velem totál normális volt, addigra kinőtte. Róla azt kell tudni, hogy még 80 éves korában is megkérték a kezét, szóval van valami hihetetlen vonzerő amit ez a kórság ad.

anticlub 2013.02.04. 22:48:58

Azt nem gondolnám,hogy szűröm ne működne,levágom a helyzeteket,bedőlni látszok egy-egy kedvesebb szótól,de a lényegét látom emberi mivoltunknak.De azt gondolom talán megengedhetek magamnak egy kis pénzszórást,tesztelem.Meddig képes elmenni érdekből,mennyit ad vissza amiből kapott.A Nőm nem sexuális élete kitudódásától tart!Kb.vágom korábbi életét,nincs jó híre odahaza.Kezdetben és már sok év előtt is kerültem kapcsolataim kapcsolatainak szóbahozását,mert az egész varázsa egy-2.re szublimál.de ez a nő totál begerjeszt csepegtetö infóival.Meg a helybéli szőrös nyaku parasztok beszolásaitól totál kikészülök(sex múlt).Mert soha nem értettem,de talán Ti is így gondoljátok,egymás mellé állítva (képzeletben)saját kapcsolataink és azok kapcsolatait,nem értem mi a F keresek itt.És látjuk a kezdetet a folytatást és a véget.Sok a felvonás és kicsit uncsi már.Sztereoiípia.Vissza kanyarova a BPD-és nőmre nem a szokványos eset lehet.Elmondhatatlan (nem részletezem mert még így inkognitóban is rémísztőek,és személyesek)rémálmok gyötrik,felébredve sem biztos hogy felébredt.Nagyon együtt érzek vele,de nincs ötletem mi zökkenthetné ki az éjszakai horrorból.Meg az apja(aki alkesz vadbarom volt)molesztácioi amit soha nem mesél,csak nagyjából,én meg nem merem megkérdezni,mert félek a választól.Ha iszik sajna szereti(1x/hét csúnya baleset)mint fent írtam jobb otthonról menekülni,inkább csak a katarzist megelőzöen,de olyankor kijön mit tehetett vele az "apja".Érdekes adalék lehet a BPD-hez,hogy soha semmit nem bánnak meg előző életük kicsapongásaiból,nem is értem totál beteges.vagy beteges vagyok,hogy nem ítélem el emiatt.Totál érzéketlen a szociális helyzetekkel.Totál úgy érzi vele senki nem törődik.Kezdek így írás közben megmérgelődni,mert összesürüsődnek az emlékek.Azt hiszem jól megverem legközelebb,ha vezérlés problémája támad(korábbi 10 év előtti nagy szerelme rendszeresen verte,de szerethette a fiút mert el nem hagyta).Szerintetek?!

anticlub 2013.02.04. 23:03:03

Bocs,még v.mi.A BPD-s nő(férfi?)szembetűnő vonása,hogy környezetéből sexuális mivoltjának apró csepegtetéseiből férfiak hadának figyelmét tudja magára vonni.Szerepjáték,de veszélyes.Mit gondol a recipiens a nőröl(soha nem tudtam,mennyire gondolja komolyan ezt a fajta csepegtetést,meddig menne el,szerinte a sex csak testi kielégülés,lélek nix)és azt nekem mért kell türnöm.Talán csak figyelmem folytonosságát tartja fent?De ez a sex dolog is érdekes mert utálják a testüket(pedig szép),és a sexről gyerekkori traumájukat élik át,ezért szerintem egy ídő után nem is élvezik,csak odaadják a koloncot,használd!Fú......

Scala 2013.02.05. 12:38:08

@anticlub: A csaj anorexiás is, vagy volt, ugye?

anticlub 2013.02.05. 16:43:19

Rohamokban éhes,szeret enni,néha falánk.
.Nem volt anorexiás(megkérdeztem már tőle korábban)

Scala 2013.02.05. 20:24:59

@anticlub: Bármennyire sajnálatos és szörnyű, ami történt, egy pszichiáter (az összes) hallott már MINDENT, amit ő elmondana. Ha jól értettem, amit írsz, a gyermekkori apa-lánya viszony, szexuális túlkapások, vélt, szándékolt vagy megvalósult visszaélésekről tart beszélni, azaz ez jutna ki a rendelőből, feléd. Olyasmi amit ő nem akart megosztani, te nem kérdezed. Biztosan van benne sok szégyen és elfojtás emiatt, utóbbira utal a hetente egyszer jól elkábítom magam, mert már nem bírom tovább.
Rengeteg megközelítés van arra, miért csinálja, és miért nem akar inkább harmóniára törekedve egy szép életet. Mert neki is lehetne, igen. Asztrológiában azt mondják, diszharmonikus a Jupiter, pszichiátriában, -lógiában borderline személyiségzavar, Hellinger-féle családállításban is biztos lenne neve, SVT-ben is. A lényeg, hogy belülről nem feltétlenül látszik, mennyire távol van egy kapcsolat a középponttól, az elég normálistól. Nem kell nagyon normálisnak, sem kiegyensúlyozottnak lenni, olyan nincs is, ráadásul kispolgári lesz tőle az ember, ami blöee. Mindazonáltal a leírtak kívülről nézve erősen normálatlan személyiséget, szokásokat, és párkapcsolatot vázoltak fel.
Ha elkezdesz egy terápiát, fennáll a veszélye, hogy már nem élvezed annyira ezt az egészet, mint most... ami majd az idő dönti el, hogy jó-e vagy rossz.
Nem tudom hol laktok, ha jól vettem ki nem Bp., csak itt tudok ajánlani más pszichoterapeutát. Általánosságban mondva nőhöz menj(etek), alaposabbak, a megérzéseik is jobbak, ötvözik a szakembert az egyéb női szerepekkel (a lány - a nő - az anya - a bölcs asszony).

Másikhoz: aki egy társaságban mindenkivel kikezd, frivol, az a hisztrionikus személyiségzavarosokra jellemző. Óvatosan a diagnózisokkal tehát. Egy biztos súlyos terhet cipel, és jó lenne, ha kitolatna a zsákutcából.
Te mindenképpen menj el valakihez beszélgetni, ha megteheted. A SOTE Klinika, és pláne akit írtam spirituális választerápia László Erika, nagyon komolyan ajánlom.

Scala 2013.02.05. 20:34:46

@anticlub: Az anorexiásokra mondják, de ezt újságírótól hallottam, lehet téves, hogy még ha nem is tudják, mert elfojtották, molesztálták őket. Szerintem ez az összefüggés nem igaz, azért kérdeztem. Szerintem az anorexia rossz anya-lánya viszony miatt van inkább, anyai szeretetlenség, beszólogatások, érzelmi zsarolás.
Köszi, hogy írtad, ismét megerősödtem ebben a hitemben. :-)

arisztotela 2013.02.05. 21:17:57

@Scala: nem igazán. Hozzánk sok kislány jár a fiaimhoz, szinte mindnek volt ano korszaka. egyiket se zaklatták, inkább az anyák, szerintem is. Elnézem őket, és mindig hálát adok, hogy fiaim vannak, minden vadságukkal.

Circus 2013.02.05. 22:13:40

@Scala: mondjuk ugye még lehetnék nőnemű ;). De nem.

Amúgy egyértelműek voltak a tünetek és előélet így utólag: zaklatták gyermekkorában, apja elhagyta őket, evésrohamok, teljesen kiszámíthatatlan hangulatingadozás, akivel éppen beszél, annak akar megfelelni, képes 1 perc alatt a kedvese helyett az ördögöt látni és viszont, fél hogy elhagyod és ezért (!) kidob, de este már keres, hogy haragszom-e rá, stbstb.

Próbálnék segíteni azokon, akik hasonló helyzetben vannak mint én voltam, de egész egyszerűen nem tudok okosabbat (és kegyetlenebbet), mint amit írtam.
Szimplán, egyszerűen vagy ő, vagy én (is) - de ezt mindenkinek magának kell eldöntenie...

Köszönet a jókívánságért, rám fér - sajnos az új kapcsolat sínyli meg (és mehet rá), mert az ember nem tud/mer megnyílni. Ez is benne van, hogy rámehetsz, az életed. De mindegy is, the show must go on :)

Scala 2013.02.07. 09:58:14

@DuBarry: Szerintem is az anyák!
Akit zaklattak, az inkább bulémiás vagy obéz lesz.

anticlub 2013.02.09. 01:00:23

Circusnak igaza lehet
Üdv

Circus 2013.02.10. 11:30:40

@anticlub: Miattam NE - akármit teszel, MAGAD miatt!

Gondolkodj, gondolj végig mindent, mérlegelj, mi mennyire éri meg neked.

Nem egyszerű, tudom.
Kitartást kívánok, akárhogy is lesz!

kaszas79 2013.03.01. 16:20:30

@Kelly és a szexi dög: Igen ez tény és igaz, jót lehetett vele dugni .

Ro Se 2013.03.15. 22:28:12

Üdv!
Miért nem kérdeztek egy BDP-ben szenvedő embert?
Hogy milyenek a napjaink ?
Mennyi egy gyògykezelés?
Mennyivel több energia " normàlisnak" làtszani!
Trendi menő szinglik? Jòk velünk dugni?
Nos a kritika a legkönnyebb! Szánalmas ahogy màs démonjain csámcsogtok, mint keselyűk a tetemen! A BDP zsenialitás, ha valaki tudja kezelni.... De nem kìvánnám senkinek egy csak félig rossz napom sem!

cicómicó 2013.03.16. 07:56:03

@Ro Se: Milyenek a napjaid? Mennyi egy gyógykezelés? Mesélj a rossz napodról, engem érdekel.

Circus 2013.03.17. 21:32:24

@Ro Se: félreértés ne essék, nekem seemi bajom nem lenne Veletek, ha egyik jeles képviselőtök nem tossza szét az életemet pár évre.

Lehet, hogy Neked szar, de ezt miért kell másra kivetíteni?

Tudod mit - igen, kiváncsi vagyok, Neked milyen. Győzz meg, hogy rossz embert fogtam ki!

Mujza 2013.03.17. 23:03:17

Miért érzem azt, hogy nem fogtok választ kapni, ill. megkapjátok, hogy "ti ezt úgysem érthetitek" ...

Ro Se 2013.03.18. 11:36:39

Nos egy " normális" borderline napja:
Reggel több, mint két óra megy el azzal, hogy meggyőzzem magam, az a szösz a fekete szoknyán tuti nem az életem megkeserítője, senki nem fogja bámulni ( ha a bolyhozó nem hozná le).
Lehajtott fejjel az ember végigcaplat a városon, hogy minél kisebb feltűnést keltsen. Ugyanis a borderline egy idő után megtréfálja áldozatát, és okoz neki némi komplexust is.
Munkahely: elég jó beosztásban vagyok, döntések sorozatából áll a napom, melyeket nem több, mint két perc alatt kell meghoznom! A borderline rémálma.
Egy gyógykezelés havi 40-60, plusz a bogyók.
Egy borderline senki életét nem teszi tönkre, maximum a magáét. A belső démonokkal való harc sokkal több energiát emészt fel egy nap,mint egy átlag ember energiafelhasználása.
Kedves Circus! Én aztán semmit nem vetítettem ki, de Te igen! Miért nem hagytad ott? Miért nem vitted orvoshoz? Azt hiszed velem nem üvölt a párom, ha úgy érzi, most a BDP beszél belőlem. Szóval, ha Neked szar, ne vetítsd ki másra! És itt senki nem képviselő.
Kedves Mujza, fogsz választ kapni, többet is mint gondolnád, több 100 oldalba foglalva! Egy BDP-s akkor hibás, ha nem kér segítséget!Különben pedig én boldog BDP vagyok, kivéve ha szánalmas kommenteket olvasok. Én soha nem beszélnék így senkivel, aki " beteg" egyetlen fórumon sem!

Mujza 2013.03.18. 12:25:21

@Ro Se: mivel sokára válaszoltál, ezért azt hittem, csak azért jöttél, hogy sajnáltasd magad. Tudod nekem meg az a rossz tapasztalatom, hogy valaki felveti, hogy gondja van, és amikor valaki elkezdene figyelni rá,akkor sóhajt és legyint, és leráz egy úgy sem értheted félmondattal. Szóval megkövetlek, ne haragudj!

Ro Se 2013.03.18. 12:45:19

Tudom Mujza miről beszélsz! Elég sok ilyen jelenetet látok a pszichiátrián belőlük! Mert persze könnyebb otthon ülni,és sajnálni magunkat hogy az élet adott még egy keresztet. Meg fel lehet úgy is fogni,hogy a BDP lehetőség.

Köszönöm a válaszod!

Circus 2013.03.19. 11:27:05

@Ro Se:
Kedves Ro Se!

Miért nem hagytam ott? Rózsaszín felhő, ha tudod miről beszélek.
Mindig visszakönyörögte magát kb két hétre (örökké együtt, közös gyerek, bocsássak meg, stb), majd kidobott mert inkább a pénz kellett neki (és mert 'félt, hogy én fogom elhagyni' - akit 'rendszeresen' kidobott...), de egy nappal később már megint keresett, hogy úgy sajnálja, megbánta, és engem akar, csináljuk vissza.
Kellett pár hónap, amíg rájöttem, hogy mi zajlik, és miről van szó - konkrétan pszichiáterhez kerültem, aki kettő beszélgetés után mondta hogy nekem semmi bajom, csak megzuhantam, de vigyem már be a hölgyet alkalomadtán. Megtörtént, beszélgetett a 'kedves'sel, aztán a következő alkalommal, mikor egyedül mentem hozzá, azt mondta a doki, hogy meneküljek, ha jót akarok, mert rá fogok menni - ekkor hallottam először a borderline-ról... Nulla empátia, nincs se lelkiismeret, se furdalás, nagyfokú önzés és énközpontúság, stb - így sokminden a helyére került.

Én hülye, még hittem, hogy velem ez nem történhet meg, mert borzalmasan bele voltam zúgva hölgybe (lásd például az Általad jelzett 'csak _arra_ jó a borderline' észrevétel) és azt hittem, én majd segítek neki. A vége rendőrség lett és több körös bírósági ügy, ezt itt hadd ne részletezzem, legyen elég, odahívott, hogy 'szabadítsam ki', majd rámhívta a rendőrséget és elvitetett (zaklatás miatt) mert időközben megint meggondolta magát...

Ötödik éve 'része' az életemnek, és a hivatalos dolgok még mindig nincsenek lezárva végleg, belül meg soha nem is lesz.

Nem vetítek ki semmit, hidd el. Amit akkor megtanultam, az az hogy ne bízz a borderline-ban, és tartsd magad távol tőle egy életre.

Amúgy a legelején említette, hogy a volt férje (az a szemét), orvoshoz akarta vinni, ezért is vált tőle el, pl. Akkor nem volt gyanús, meg ugye csak az ő részét ismertem a sztorinak.

Továbbra is kíváncsi vagyok ettől függetlenül a Te nézőpontodra, mert másnak tűnsz - azonban jó periódusaiban ő is másnak tűnt... és nem bántani akarlak, hidd el...

Ro Se 2013.03.19. 14:09:59

Kedves Circus!

Nem tudom a volt kedves mikor járt orvosnál utoljára DE, én egy 10-es skálán 9-es BDP-s vagyok. Az már elég komoly tünetegyüttesekkel jár, ezért érzem azt, hogy a hölggyel valami nem stimmel.
Ha "csak" borderlinennal szenvedne nem lenne ennyire nárcisztikus.
Talán a személyiségzavar összetettebb.

Az igaz, hogy a BDP-s néha lelép, ilyenkor azt hiszi a szingli gyönyör, a szexualitás, a drogokkal fűtött bulik az élet jó oldala. Majd megretten, és visszarohan a védőbástyához. Te tudod, mit csinált a hölgy, mikor épp szakítófázisa volt? Szerintem vmi hasonlót, mint amit fent leírtam.
De a "kedves" hidd el nem szimpla borderline. Annál durvább!
Mert a borderlinennak van lelkiismerete, sőt mindenért magát gyötri.

Persze hogy normálisnak tűnök, bogyókkal és terápiákkal enyhülnek a tünetek, meg különben is karrierista vagyok, így nekem imádatom bálványa a karrier, nem egy élőlény, így tudok másoknak kellemes társasága lenni! És mert a BDP-t én arra használom, hogy a benne lévő pozitívumokat kisajtoljam.

Vannak rossz periódusaim, azokat valóban nem élem meg jól, emiatt váltottak nálam gyógyszert. De én a túlzásokba menekülök olyankor: szex-pia-rock&roll.

Három fajta BDP-s van:
az egyik aki tudja magáról,és használja keresztjét.
A másik, aki mások ellen fordítja.
A harmadik, aki nem érti miért ül érzelmi hullámvasúton!

De biztos vagyok abban, hogy keveréke a személyiségzavaros embereknek, különben nem tudott volna úgy belemászni a tudatodba, hogy segítséget kelljen kérned. Kissé energiavámpír a hölgy...

Ro Se 2013.03.19. 14:10:00

Kedves Circus!

Nem tudom a volt kedves mikor járt orvosnál utoljára DE, én egy 10-es skálán 9-es BDP-s vagyok. Az már elég komoly tünetegyüttesekkel jár, ezért érzem azt, hogy a hölggyel valami nem stimmel.
Ha "csak" borderlinennal szenvedne nem lenne ennyire nárcisztikus.
Talán a személyiségzavar összetettebb.

Az igaz, hogy a BDP-s néha lelép, ilyenkor azt hiszi a szingli gyönyör, a szexualitás, a drogokkal fűtött bulik az élet jó oldala. Majd megretten, és visszarohan a védőbástyához. Te tudod, mit csinált a hölgy, mikor épp szakítófázisa volt? Szerintem vmi hasonlót, mint amit fent leírtam.
De a "kedves" hidd el nem szimpla borderline. Annál durvább!
Mert a borderlinennak van lelkiismerete, sőt mindenért magát gyötri.

Persze hogy normálisnak tűnök, bogyókkal és terápiákkal enyhülnek a tünetek, meg különben is karrierista vagyok, így nekem imádatom bálványa a karrier, nem egy élőlény, így tudok másoknak kellemes társasága lenni! És mert a BDP-t én arra használom, hogy a benne lévő pozitívumokat kisajtoljam.

Vannak rossz periódusaim, azokat valóban nem élem meg jól, emiatt váltottak nálam gyógyszert. De én a túlzásokba menekülök olyankor: szex-pia-rock&roll.

Három fajta BDP-s van:
az egyik aki tudja magáról,és használja keresztjét.
A másik, aki mások ellen fordítja.
A harmadik, aki nem érti miért ül érzelmi hullámvasúton!

De biztos vagyok abban, hogy keveréke a személyiségzavaros embereknek, különben nem tudott volna úgy belemászni a tudatodba, hogy segítséget kelljen kérned. Kissé energiavámpír a hölgy...

Circus 2013.03.19. 22:18:58

@Ro Se:
Kedves Ro Se,
köszönöm a választ!

Igazad lehet a hölggyel kapcsolatban, a többszörös és kombinált személyiségzavar biztos - saját maga is mondta néha tisztább periódusában pl., hogy simán hazudik, mindenkinek, ha úgy tartja kedve - illetve, hogy ő se tudja igazán, miért. Már írtam, hogy apja elhagyta őket, plusz molesztálták lánykorában.
A doki nem tudta rendesen diagnosztizálni, nem volt ideje... de mindegy is.
Én már elég távol igyekszem tartani magam tőle, így konkrétan már nem érdekel, mi volt a baja, ezzel foglalkozzon a jelenlegi párja.

Neked kitartást, eszerint mégis van, aki normálisan tudja 'megélni'... :)

Viszont ne akard a karrieredet a kedvesednek...

(ja, igen - van egy olyan érzésem, hogy továbbra is figyel, és követ, olvassa, amit írok - ezen a néven elég régóta ismert vagyok blogvidéken. Nem vagyok paranoiás, csak kiismertem...)

Nyakon Váglak 2013.04.04. 09:50:46

@Circus: igazad van,én rámentem, és nem nagyon tudok vissza zökkeni a mindennapjaimba

Nyakon Váglak 2013.04.04. 09:58:45

@Scala: ez a kórság, érdekes módon csak nőknél jelenik meg, vagy tévedek? két és fél éven keresztül, próbáltam rávezetni az életre, de ígéretek közt és válaszok nélkül maradtam

Scala 2013.04.05. 19:09:37

@Nyakon Váglak: Nem tudok pontos statisztikát mondani, vannak férfik is bőven, Gyurcsány F. vagy József Attila is pl. Lehet több a nő, meg kéne nézni.
Biztos, hogy nemhez kötöttség nincs, lehet, hogy több a nő érintett!
Szerintem az lehetséges, hogy eg nő jobban átlátja, ha egy pasinak van ilyen baja, a pasik meg annyira izgatónak találják először a BPD-s nőket, hogy évek, mire rájönnek, valami nagyon nem kerek... csak addigra belebonyolódtak. Ilyet többet írtatok itt is.

Circus 2013.04.07. 13:13:45

@Scala: ismét elgondolkodtam, amit írtál:
" a pasik meg annyira izgatónak találják először a BPD-s nőket, hogy évek, mire rájönnek, valami nagyon nem kerek"
Nem azért találtam vonzónak, mert BPD volt... nem hiszem, hogy az annyira intenzíven tömény kisugárzást 'okozna'. Vagy tévedek?

Scala 2013.04.07. 18:47:36

@Circus: a BPD-s nők nem szokványosak, van egy vibrálás körülöttük, ami baromira bejön a férfiaknak. Kivéve, akinek az anyja BPD-s volt, az irtózik az ilyentől.

Anna KatCat 2013.11.01. 00:17:31

Tökèletes leíràs.köszönöm.Végre valaki leírta,amin keresztülmegyünk.Mondjuk èn nem betegségnek fogom fel hanem egy isteni ajàndékként.Szeretem magamban a hihetetlen kreatív és különc énem.Persze pusztulat az egész de minden reggel jó felépìteni egy egész birodalmat;)

arisztotela 2013.11.04. 12:30:08

@Anna KatCat: persze, az ember ragaszkodik a dilijéhez, sokszor ez akadályozza, hogy normálisan reagáljon dolgokra, de ha játékként fogod fel, és élvezettel éled az életed, akkor nincs semmi gond:).

Circus 2013.11.05. 14:29:10

@DuBarry:

khm... már akinek. De ezt már kiveséztük :)

(amúgy amit kiszedtél, az szerintem is jobb így, kimoderálva)

Anna KatCat 2013.11.05. 17:42:45

Inkább legyek borderline-os mint egy rákóczis kurva, vagy egy tükörben fotózkodós csitri, netalán törtető üzletasszony, avagy egy meghunyászkodó áldozat már megbocsásson mindeki :D
Abszolút nem attól függ egy párlapcsolat hogy vki borlderlineos-e vagy sem;)
Sőőőt, az élet egy ilyen nővel/férfival impulzívabb, mélyebb. Tehát inkább legyek hülye mint átlagos polgárember.
Egyébként a cikk írója teljesen jól megfogalmazta a véleményét és a meglátását ezzel az úm. betegséggel kapcsolatban.

Circus 2013.11.05. 22:32:47

@Anna KatCat: Kedves Anna KatCat,
teljesen igazad van, impulzívabb és mélyebb, csak előbb-utóbb rámegy az ember élete - mármint nem a BL élete, hanem a társáé (amint a BL bekattan, illetve szélsőséges kilengéseket produkál).

Itt fentebb már kifejtettem, az én életemet pokollá tette egy ilyen hölgy, nem kis időmbe telt, míg magamhoz tértem (az anyagi oldaláról még mindig nem), így engedd meg, hogy más legyen a véleményem. Aludtam el szerelmesen, mentem másnap munkába, délben kaptam egy telefont magyarázat nélkül, estére ki lettek rakva a cuccaim, hogy egy másik be tudjon költözni, aztán két nap múlva kezdődött a hívogatás, hogy mennyire hiányzom.

Csak annyit kérek Tőled, hogy néha próbáldd beleélni magad a másik bőrébe, mielőtt vidáman 180 fokot fordulsz reggelente, mert épp olyan kedved van.

Circus 2013.11.07. 10:56:56

Szolgálati közlemény - korábban mondtam valamit a kimoderálásról, TÉVEDTEM.
Azt, amit azt hittem, ki lett moderálva, azt egy párhuzamos, hasonló témájú blogon beszélgettem valakivel. ELNÉZÉST a bloggazdától.

Intizar 2014.02.24. 01:23:50

A film dolgában szólnék hozzá. Tehát már némafilmet vagy tízet csináltak ebből a könyvből, még a magyarok is, Varsányi Irénnel.
Hangosfilm meg lett belőle talán húsz. Leggyakrabban az amerikaiak és az oroszok piszkálták, de azért mások is. Az oroszok úgy évtizedenként nekiestek. Én azt mondanám, orosz filmet kell megnézni belőle, nem "európait", mert amit mondjuk az olaszok vagy a franciák fölfognak egy orosz regényből, hát khümm... annál csak az amerikai a rosszabb.

Intizar 2014.02.24. 18:50:54

Ja, még két dolog: hol keresni orosz filmváltozatot? Én a youtube-on találtam többet is.
És: Lehet, hogy ebben a filmben Anna borderline, de a "valóságban" - értsd, Tolsztojnál - egyáltalán nem az, hanem az irtózatos "viktoriánus" nemi és házassági erkölcs áldozata.

Lilienfeld 2014.02.24. 20:27:50

@Intizar: valami hasonlót látunk - a végkicsengése nekem is az volt, h a kor szarságait festi részletesen; Anna küzdelme-hősiessége vhogy másodlagosnak tűnt, olyan "csinálhat ez a szerencsétlen, amit akar, felesleges erőlködés csak".
"Az AK... gyöhönyöhörűűű" rebegték nekem égre emelt ájtatos tekintettel, és én nagyon-nagyon akartam szeretni... De a legerősebb érzés az lett, h de jó, h már elmúlt mindez. De jó, h már nem csak Anna, Bovaryné, Tess meg ilyen nyomorult, agyongyalázott hősnők vannak.

arisztotela 2014.02.24. 20:39:53

@Lilienfeld: persze, azt senki sem meri kimondani, hogy a szexizmus miatt a klasszikusok gyakorlatilag csak savanyúuborkával élvezhetők egy 1930 után született nő számára.

Lilienfeld 2014.02.24. 21:52:39

A savanyúuborka, az egy eufemizmus a magunkévá tett patriarchális elvekre? :)
Mert azért kultuszműnek számítanak máig, és emögött bizonyos "nőöngyűlöletet" sejtek. Mármint nem igazit, csak az egyes társadalmi normákhoz való igazodást, vagy annak a vágyát.

Lilienfeld 2014.02.24. 21:53:50

@DuBarry: mármint neked ment az előző :)

arisztotela 2014.02.24. 22:30:50

@Lilienfeld: na ebből semmit nem értettem, de biztos.
Nem szeretem, ha a félrekúró hősnő rosszul végzi a könyv végén.

Lilienfeld 2014.02.24. 23:07:29

@DuBarry: van, aki szereti. Nagyon szép szerelmes, meg minden; de ha a bátrak ráfaragnak, az felmentést ad a saját posvány, gyáva életére "mert ez a dolgok rendje". (És mindezek sötét mélyén az a patriarchális elv, h a nőstény teljes termékeny életszakaszában kizárólag egyetlen hímmel kúrjon, slussz - minden egyéb halálos bűn, erkölcstelenség, veszélyes, romboló, üldözendő és büntetendő.)

Kiskece Lányom 2014.03.21. 19:06:05

Küldte ezt már valaki? Egy nagyon erős interjú a borderline-okról, döbbenet. (Legalábbis nekem az volt.)
Kb. negyedórás

www.168ora.hu/kozvetlenkapcsolat/uj-szindroma-a-borderline-kor-68136.html

Holle anyó 2014.03.21. 20:38:12

@DuBarry: Én nem is olvasok ilyeneket. Rosszul vagyok tőle.

művészbeteg. · http:maci.kiskacsa.blog.hu 2014.05.09. 10:28:01

Egy tanáromhoz kötődök, nagyon ragaszkodok. Hiányérzet állandó. Meg akarom őt ölelni. Mit lehet ez ellen tenni? Hogy viseljem el ezt a hullámvasútat? Meghatározza az életemet, levelezünk, ha nem válaszol képes vagyok öngyilkosságot elkövetni,mi van ha már utál...:"(((

művészbeteg. · http:maci.kiskacsa.blog.hu 2014.05.09. 13:50:25

a vekkerem szerint 19, amúgy nem vagyok több 5-6nál. Szeretem őt,de iszonyatosan függök tőle, egy hétvégén márciusban írtam neki, péntek este, vártam a választ - hétfőn kiderült,hogy nem volt netközelben -, valósággal fájt a lét, mintha lázas lettem volna, csak belülről, széttépett a félelem, az aggódás,hogy már nem szeret. Persze kedden magához ölelt, én a szemébe néztem ,tényleg ártatlanul pislogtam, ő még jobban a karjaiba húzott, megsimogatta a az ijedt fejemet és halk szavakkal annyit mondott,hogy "nagyon szeretlek",ne féljek ha nem ír vissza azonnal. De hiányzik...

arisztotela 2014.05.09. 14:56:15

@művészbeteg.: és honnan szeded, hogy ez borderline dolog?

művészbeteg. · http:maci.kiskacsa.blog.hu 2014.05.09. 16:44:26

másfél éve tekint a pszichodoktor annak. 2012.12.12. volt a nap szerda, mikor öngyilkossági kísérlet miatt két hétig bent tartottak, utána hónapokig csináltattak velem teszteket, és akkor derült ki. Mielőtt rám mondták ezt az izét két hónapig skizofrén voltam szerintük - pszichomóki és pszichodoktor szerint ...

művészbeteg. · http:maci.kiskacsa.blog.hu 2014.05.09. 16:45:19

DuBarry !!e-mail címedet megadod? szívesen beszélgetnék veled.

arisztotela 2014.05.09. 21:08:33

@művészbeteg.: arisztotela@freemail.hu
de nem vagyok szakember, nem tudlak meggyógyítani!

ontheedge 2015.02.08. 13:51:39

Olvastam a cikket és a hozzászólásokat, és én is reagalnek. Sajnos sok tapasztalatom van borderlineal. Amit észrevettem, hogy megy a vita arról hogy a borderline mennyire ártó személyiség. Szerintem a borderline egy olyan játszma amiben nincs vesztes vagy győztes, mert itt mindenki csak veszít. Akár kicsinaljak, akár ő csinál ki, sőt sokszor a kettő egyszerre.
Sajnos az anyám borderline (erős narcizmussal), és én is az lettem. Nekem ő sosem volt érzelmileg elérhető, azért szült engem hogy ott legyek kielégíteni a szükségleteit mikor a testvéreim már túl nagyok voltak ehhez. Én a mai napig érzelmi terrorban élek, de nagyon nehéz nem része lenni a játéknak. A testvéreim megszakították vele a kapcsolatot és a gyerekeiket is eltiltották. Én meg ittragadtam. Nem enged el. Folyton panaszkodik, kritizal, próbál lenyomni hogy kivetithesse rám a fájdalmát és jobban legyen. És mestere a manipulacionak. Igazából ebben az évben amikor a saját borderlineom elérte a mélypontot, jöttem rá én is hogy mennyire beteg. Úgy éltem le közel 30 évet, hogy végig elhitette hogy velem van a baj. És borzasztó dühös vagyok rá, hogy ennyire kifejlesztette a tagadast, hogy semmi felelősséget nem vállal az életéért, és hogy az őrület határára képes a manipulacioval sodorni a családját. Az én szememben ő nem különb egy szabadlábon lévő ámokfutó gyilkosnal, aki még csak nem is akarja belátni mit tesz. Bele kell torodnom hogy az ő világában mindenki mással van a baj, ő pedig mindig áldozat még akkor is ha ő a bantalmazo. És hogy úgy fog meghalni hogy sosem ismeri be hogy orvoshoz kellett volna mennie. Én sosem nyerhetek, azért születtem hogy engem bealdozzanak.
Annyira sérült lettem mellette, hogy nem hiszem hogy valaha teljesen normális leszek. Annyit sikerült elérnem, hogy a tudattalan fájdalom most már tudatos. Így már elkerülhetetlenül máshogy csinál az ember dolgokat, hiszen érti és látja mi történik. Ezzel megjön az empátia is. De továbbra is nulla onertekelessel rendelkezem, itelkezem és kritizalom magam, szabotalom az életem, mert az anyám akkor boldog ha én szenvedek. Az évek alatt már minden túlélési mechanizmust kifejlesztettem, köztük a borderlinet, és hiába ismerem anyámat hogy egy lépéssel előtte jár az agyam, nem teszek a kedvére, hanem inkább szembe megyek vele, ezzel celtablava válva elegitem ki a borderline mazochizmusomat és fejezem ki az undoromat felé. És ha ez nincs, akkor találok narcisztikus főnököket, vagy kicsinalok pasikat és viszonylag boldog kapcsolataimat. Még mindig nem tudok a saját lábamon állni, és minden napom küzdelem a szorongasokkal, mert gyűlölom magam, hiszen a saját anyámat látom magamban, ugyanazokkal a jatszmakkal. És ez a program meg az onpusztitas olyan erős, hogy egyszerűen nem tudok magammal békét kötni.
Szeretném ha latnatok, hogy a borderline egy címke. Persze egy betegség, de az én tapasztalatom szerint barkibol ki lehet hozni a sötét oldalt. Csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy azzal hogy a bennünk lévő gonoszt elneveztük borderlinenak, attól még nem tűnik el, hogy egyes embereket elitelunk ezzel a cimkevel. Az ember esendő.
Ha valakinek hasonló tapasztalatai vannak, szívesen beszélgetnek vele. Írjatok.

arisztotela 2015.02.09. 13:59:02

@ontheedge: Kineziológus!!!! Mindenből ki lehet jönni, és mindenkitől meg lehet szabadulni. Csak az áldozatszerepet kell eldobni.

Varga Barbi 2017.11.08. 23:30:10

@Anna KatCat:
Pár éve diagnosztizálták nálam.. Voltam pszichiátereknél, pszichológusoknál.... De sajna ennek még nem lett eredménye, jelenleg még nem találtam meg azt a szakképzett embert, aki tud ezen az állapoton, betegségen segíteni.
Aki nem ismerné ezt a betegséget, főbb ismertetőjelei a szélsőséges viselkedés, nincsenek hosszútávú elhatározások, szuicid (önpusztító, öngyilkossági) gondolatok, fenyegetések és tettek.. Főképp saját maga, párja és családja szenved emiatt. Krónikus üresség érzés gyakori, majdnem állandó.
A harag kontrollálásának nehézsége (pl.: gyakori dühkitörések, állandó harag, ismétlődő verekedés). Egyszerre tudjuk szeretni és gyűlölni ugyan azt az embert akármennyire is hihetetlen. Viselkedésünk a normál, vagy olyan emberek számára teljesen rémisztő és "bolondnak" tituálnak be,kik még nem találkoztak ilyennel. Irányításra szorulunk, de mégse tűrjük el azt, nem bírjuk elviselni az uralkodást vagy a hozzá hasonló tetteket.
Egyszer dühöngünk, kiabálunk, mint egy menstruáló nő, máskor olyan viselkedési formát veszünk fel, mint egy kiscica. Hiányoznak a hosszú távú célok, elképzelések, nézetek. A cserbenhagyástól, egyedülmaradástól, megválástól, akár egy tárgytól is félünk vagy idegesek leszünk, ha ez bekövetkezik esetleg gondolatunkba jut. Saját magunk fényezése érdekében hazugságokba is belemerészkedünk. Képesek vagyunk egy percen belül több, egymástól jóval eltérő hangulatingadozásokat produkálni.

Biztos lennél inkább ilyen?
süti beállítások módosítása