Bónusz alkaline beauty trick

 2012.11.21. 22:18

Az történt, hogy találkoztam a tesómmal, aki kábé annyira hisz a természetgyógyászatban, mint Vágó Pista, és mesélte, hogy osztálytalálkozója volt. Ott meg egy lány volt, aki tíz évvel fiatalabbnak látszott, mint az osztály maradéka. Húgom, a kritikus, cinikus és a külsejével nem annyira bajlódó nő megkérdezte: - Mit csinálsz te, hogy ilyen remekül nézel ki?

- Lúgos vizet iszom, és hozzá napi 4000 mg C vitamint- így ő. 

Mást nem tudunk a nő napi rutinjáról. Ez volt múlt szerdán. 

Azért mesélte, mert tudta, hogy én tuti kipróbálom (ő ehhez lusta). 

Vettem persze, a képen látható lúgos vizet, megittam napi 3 litert (én négyet nem bírok), bevettem 3600 mg C vitamint majd szombaton ismét találkoztam vele, nem ezügyben. Mondta, jól nézek, látszik a lúg. 

- Anya, tényleg egész jó a lúgos fejed - közölte a fiam is, aki eleinte röhögött, hogy minek tolom ezt a szart.

Tudni kell, hogy mindketten igen aljas emberek, ha azt mondják, látszik, akkor az látszik. 

 

Mi az a lúgos víz? Nem tudom. Valami elektromos vacakkal megváltoztatják a víz PH-ját, és elvileg a szervezetet lúgosítja, ha az ember ezt issza. A japánok találták ki, fél Amerika ezt issza, a másik fele szerint hatalmas átverés. Sőt a nagyon ellenzők szerint árt.

Én nem tudom, árt-e, de nekem nagyon jót tesz. Totál hidratál (ne mondjátok, hogy a víz, mert korábban próbáltam sokat inni, és egyszerűen az nem látszott a bőrömön). A kezemen látom, hogy sokkal simább, mint volt, a hajam sem száraz. Első nap megfájdult a fejem a hirtelen terheléstől, de aztán megszoktam. A gyomromnak, egész közérzetemnek nagyon jó. Azért merem ajánlani, mert ha 2 napra kipróbáljátok, azonnal látni fogjátok a különbséget, nem kell senkit győzködnöm majd, de a C vtamin is fontos. Valamiért fokozza  a hatást. Nem találtam erre magyarázatot a neten.

Az az érdekes, hogy testápolásra savas vizet ajánlanak külsőleg (esővíz a hajra pl.) Nem értem az egészet, de egy érdekes van: akik ellenzik, mind elismerik, hogy jó közérzetet csinál, de szerintük ez csak látszat. Azért nem félek tőle, mert minden ötödik japán háztartásban van lúgosító gép vagy 30 éve, és elég magas a várható élettartam arrafelé. 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr744919097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilienfeld 2012.11.22. 20:47:34

@DuBarry: erre jó a retard kivitelezés, h. lassan, folyamatosan oldódjon fel, Cetebe és hasonlók. Vagy lehet h ez se igaz? Csalódott lennék. [Szenzáció mára: a hivatalban ki kellett javíttatni egy iratot, mert "gyermeke" helyett "unokája" minősítést kaptam, szemrevételezés alapján. Hat évet szavaztak meg visszafelé :) ]

diamo 2012.11.23. 02:32:27

@DuBarry: csapviz fogyasztasa is meger egy miset az igaz. ott ahol nitratos a kutviz es egy csecsemo methemoglobinaemias lehet tole, ott en sem allnek lakmuszpapirral a csaptelep mellett, hanem szoritanam oket a csapvizre.
arzenes csapviz a Del-Alfoldon megvan? szerintem ott sem a ph a legszukebb keresztmetszet.
de OK, birom hogy nem vaktaban szedsz be mindent, hanem van mogotte atgondolas.
ps.: az aspirines tippet azota is koszi
ps2: most nem azert mert Cicero van a parnam alatt, de minden a latin -um veguek pluralban -a vegzodest kapnak. es slussz, nincs tovabb. bacterium-bacteria, folium-folia, medium-media, alternativum-alternativa, mineralium-mineralia, arboretum-arboreta, atrium-atria, ultimatum-ultimata, et cetera et cetera. nehogyma azt mondjuk "kutyakok" :)

arisztotela 2012.11.23. 14:05:03

@diamo: igen tudom, de magyarul mondjuk azt is, hogy médiák:).

katarocks 2012.11.23. 23:59:48

@Niurka: szerintem azért nem jogász, mert nem rövidít annyit, mint Scala :) inkább valami reál vonal.

Nash vs. Keynes 2012.11.24. 17:11:10

Miért ne. Láttad az anglikán egyház fejének a gyüjteményét?

diamo 2012.11.24. 21:10:39

@DuBarry: sokmindent mondanak az teny :)

diamo 2012.11.24. 21:26:16

@Niurka: kerem nem vagyok en mar annyira fiatal. jol feltettel mindenesetre a sokkonyves polcra :)

@katarocks: stimmt, annyira real, hogy koveket is "melyseg-arany", "tabla-meret" es fenytukrozodesi szamok alapjan nezek. es ezt komolyan is gondolom

ja es az orvosok is tanulnak latinul, "also borda felso szele" es "hatso fali szivinfarktus kovetkezmenyes fibrines szivbelhartyagyulladasa" szintjen. ha jol megnezitek minden recept latinul olvashatatlan

diamo 2012.11.24. 21:29:36

@Nash vs. Keynes: OMG :) nna speciel ennyire meg sose voltam elveszve hogy ezt is kiprobaljam.
(csak a pszichesen legalabb kozepesen terhelt ismeroseim probalkoztak ezzel. no judge persze)

diamo 2012.11.26. 00:58:02

@Niurka: el van nezve, illetve el volt nezve altalam, tenyleg mondtad.

lehet olvasnom kene meg tobbet aztan irnom.

Antwerpen? sajnos csak ritkan jartam oda kutatasi helyszinre, egyetemre pedig atjartam a hatar holland oldalara.
es az akkori osztondijambol csapvizet ittam es feszt bicikliztem szelben-esoben nemhogy gyemantborzere kacsintgatni tudtam volna

Lilienfeld 2012.11.26. 20:26:44

Nagy hülyeséget kérdezek, de ha szódabikarbónát teszek a a vízbe, akkor lúgos vizet kapok, nem? Az nem tesz csodát, csak a drágagépes víz? (Tetszik amúgy, inni ügyesebben tudok, mint kenni/masszírozni/borogatni stb.)

katarocks 2012.11.26. 20:41:40

@diamo: hova jártál egyetemre Hollandiában?

Timea25 2012.11.26. 20:52:53

Elkezdtem én is ezt a lúgos témát, köszi az ötletet.
A vizet berendeltem a munkahelyemre, mert macerás volt beszerezni és így jóval olcsóbban is jön ki. Pár nap után az biztos, hogy sokkal hidratáltabb a bőröm. Nem is elsősorban az arcomon, hanem a testemen, ha véletlenül hozzáérek mindig meglepődök, hogy nem olyan száraz mint szokott.
Meddig lehet ezt csinálni? én most Karácsonyig gondoltam, aztán max levezetésnek szódabikarbónás víz egyszer kétszer egy nap.

arisztotela 2012.11.26. 21:29:01

@Timea25: nem tudom, hogy meddig, én is a kezemet nézem egész nap, teljesen elmúlt a szottyadtsága.

Timea25 2012.11.26. 21:31:43

@DuBarry: igen, 3600-at 3 részre osztva. annyi még, hogy a vizet evés után közvetlenül nem iszom

Timea25 2012.11.26. 22:31:21

remélem nem, 50 kg vagyok:)

diamo 2012.11.27. 05:39:37

nektek az mond valamit hogy "sodium ascorbate"?

kicsit kutakodtam es azt talaltam, hogy a szodabikarbona (a lugos vizetekben is az van a nagy hokuszpokusz mogott) a C-vitaminnal egyutt reakcioba lep es szen-dioxid felszabadulasa kozben ezt a sodium ascorbate-ot kepezi.

Ez az egesz pH dolog csak mellekvagany es nem is errol szol a tortenet (hiszen a C-vitamin savas ami amugy is kozombositi az alkalikus lottyot es vice versa). ti siman a c-vitamin aktiv natrium sojat keveritek ki szajban es ettol varjatok a csodat?

diamo 2012.11.27. 05:43:50

@katarocks: Universiteit Maastricht. ismeros vagy arra?

Timea25 2012.11.27. 09:07:33

@diamo: most nem biztos, hogy jól értem, amit írtál de akkor azt mondod, hogy hatástalan az egész? korábban mintha kimondottan károsnak vélted volna, akkor ez előrelépés, nem?
a kérdésedre válaszolva nem a csodát várom tőle részemről ez egy kísérlet, ami szórakoztat.
ha van pozitív hatása (és jelenleg úgy látom, hogy van) akkor már megérte az egész

arisztotela 2012.11.27. 11:30:13

@diamo: hát ennek a kommentnek a stílusa kicsit mellément:).

katarocks 2012.11.27. 19:35:58

@diamo: én Tilburgba jártam egy félévet, de Maastricht-ba pont nem jutottam el, már nem jutott rá idő. Szeretted?

Niurka (törölt) 2012.11.27. 21:37:11

@katarocks: Szerintem Maastrichtban nincs semmi.

diamo 2012.11.28. 11:42:25

@DuBarry: hat ha te mondod :) lehet kicsit tul hirtelen irodott, nem akartam szo nelkul hagyni a temat, mert valami bizergalt belul, hogy ez talan nem egeszseges.
megegyszer elnezest, nem akartam minositgetni (egyebkent is a modszert probaltam kivesezni, semmi szemelyes), vigyazva csinaljatok.

diamo 2012.11.28. 11:55:19

@Timea25: "most nem biztos, hogy jól értem, amit írtál de akkor azt mondod, hogy hatástalan az egész?"

igen, a ketto egyutt a pH szempontjabol neutralis. nem pH szempontbol nem vagyok en olyan tudos, hogy tudjam, de ez az aktiv C-vitamin feljott ahogy keresgeltem.

"korábban mintha kimondottan károsnak vélted volna"

igen, a pH befolyasolasa(ra tett kiserleteke)t karosnak tartom
tovabba meg azok az oldalak is amik ezt az aktiv c-vitamint celozzak is figyelmeztetnek, hogy csak annyi szodabikarbonat hasznalj, amennyi a c-vitaminnal valo kozombositesi reakciohoz kell, mert a szodabikarbona-tobblet nagy gebaszokat okozhat.
az mar csak adalek, hogy a vegtermek egy nagy halom Na+, ami pont ugyanaz amiert a konyhaso fogyasztasat nem ajanljak.

akkor ez előrelépés, nem?

vegulis igen. beszelunk rola.
nekem jo, mert nem akartam szo nelkul elmenni az ugy mellett es jobban erzem magam hogy agyalsz rajta mielott belevagsz.
neked is jo mert esszel csinalod.

orulunk Vincent? :)

diamo 2012.11.28. 12:03:37

@katarocks: szerintem gyonyoru. es ha bejon neked a papirzacskos szalmakrumpli mint nemzeti eledel, akkor ott a helyed. sorba allnak erte!
sorsfordito elmeny volt a foteren kavezgato 60-on feluli csinos, jokedvu es vonzo(!) nok tomege.
Tilburgra raneztem terkepen, mert nem tudtam hova tenni, most mar megvan. ott is a bicikli es hivatalos levelezesben gondosan titkolt keresztnev a divat?
repterre mindenesetre nem kellett messze menned.

diamo 2012.11.28. 12:11:43

@Niurka: kriteriumok vannak. es piszok dragasag. tankolni Belgiumba jar meg a helyi holland is, a hollandiai magyarok minden bevasarlast inkabb Nemetorszagban (Aachen) inteznek.
mikor jartal arra? nyaralas/rokonlatogatas?

Timea25 2012.11.28. 15:19:47

@diamo: köszi, hogy szíveden viseled a folyamatot:)
egy bio termékeket forgalmazó oldalon a következőket találtam méregtelenítés témában, lerövidítettem az itt talán hasznosítható részekre:

„C-vitamin két formában létezik, savas és lúgos állapotban.
Előbbi az aszkorbinsav, utóbbi a nátrium aszkorbát.
A lúgosítás folyamatához C-vitamin (nátrium aszkorbát) is ajánlott.
A vér oxidatív redukciós szintjét ideális, negatív szinten állítja be.
A C-vitamin lúgos formáját, a nátrium aszkorbátot C-vitamin aszkorbinsavval és szódabikarbonával lehet elegyíteni, így nátriumaszkorbátot kapunk.
C-vitamin lúgos formában (nátrium aszkorbát), naponta legalább 1.000 mg kétszer. Antioxidáns és a nehézfémek eltávolításában segít”
..
Többek között ezért is ajánlott naponta 2-3-szor a szódabikarbóna fröccs. (Mi a por alakú C-vitamint is szódabikarbonával keverjük. Csak így válik antioxidánssá.)”

szóval attól is függ, hogy milyen az C-vitamin és ez lehet akár lúgos is.
de igazából feladom ezt a kutatósdit, mert tök hülye vagyok hozzá és biztos vagyok benne, hogy 3 hét alatt semmi jóvátehetetlent nem tudok elkövetni

diamo 2012.11.28. 23:36:55

@Timea25: en csupan Fonyo Attila: Az orvosi elettan tankonyvere tamaszkodom es ott kerek perec fel van sorolva a szodabikarbona tulzott bevitele, mint lehetseges ok a metabolikus alkalozisnal es a szervezeted minden eszkozzel probalja ezt kompenzalni.
a kutakodast en ugyan szivesen folytatnam, de lassan mar redox ekvilibriumoknal es Henderson-Hasselbalch egyenleteknel kellene kikossunk, es tenyleg nem ez a cel.
alapvetoen egyetertunk, a natrium aszkorbat a C-viatmin "lugos formaja" es egy aktiv szubsztrat, intravenasan is adhato, mert pH kozombos. egeszsegedre!
"A vér oxidatív redukciós szintjét ideális, negatív szinten állítja be." ez megint a pH-val machinal, pedig a ver pH-ja nem egy potmeter, amit ide-oda tologathatunk. vagyis de, lehetni lehet csak nem szabad.
a C-vitamin mennyisegerol pedig vitaminpapak kijelentesevel nem kivanok vitaba bocsatkozni, ez kabe vallasi szinten mozog mar.

"Antioxidáns és a nehézfémek eltávolításában segít". A C-vitamin kis mennyisegben is antioxidans. Es az, hogy antioxidans kovetkezik abbol, hogy "A vér oxidatív redukciós szintjét ideális, negatív szinten állítja be". Ez magyarul azt jelenti (barmit is jelentsen az "oxidativ redukcios szint"), hogy az elektronatadassal jaro oxidacio-redukcio reakciot egy kevesbe aktiv allapoton tartja, nincsenek a kozelben "elektronehes" vagy "elektrontol szabadulni vagy" molekulak. amik rongaljak a kornyezo molekulakat, mert reakcioba kenyszeritik oket az oxidacios szam/allapotuk fuggvenyeben.
namost a C-vitamin egy konnyen tancba viheto molekula, konnyen ad neked elektront ha kered tole (oxidacio). mikor szabadgyokok keringenek es agresszivan probalnak toled elektront rabolni, akkor a C-vitamin mint egy pajzs mukodik, mert o e laggyengebb lancszem es odaadja az elektront, a feherjek-zsirlancok pedig megusszak.
namarmost ha tul sok C-vitamint viszel be, akkor _elmeletileg_ meg az is benne van a kalapban, hogy mivel ez egy torekeny, konnyen reagalo molekula, spontan hasad es ugyan enyhe, de a dozisa miatt nagy tomegu szabadgyokot kepez.
de itt megint Henderson-Hasselbalch-nal jarunk es igy kora reggel nagyon kene nyujtozkodnom most ehhez.

"3 hét alatt semmi jóvátehetetlent nem tudok elkövetni". ezt te sem gondolod komolyan ugye

diamo 2012.11.29. 00:07:46

a nehezfemek megernek egy kulon reget. nehezfemmergezesnel van 24 orad, hogy kitisztitsak a szervezetet, mert a nehezfemek nem varnak 3 hetet, hogy jovatehetetlen karokat okozzanak. plusz utana ugye lerakodnak ergo nem lehet oket "kimosni" a verbol.

ha nincsen nehezfem mergezesed, akkor pontosan milyen nehezfemeket szeretnel eltavolitani? felteszem kornyezetszennyezes es tarsai. az elmult idok "mergeit" nem lehet egykonnyen kihajtani. lattal mar patologian tudot? elmondom milyen: ronda piszkos szine van fekete marvanyrajzolattal. ok: az osszes szennyezodest bekapkodjak a makrofagok, majd kivonulnak az alveolusokat elvalaszto kotoszovetbe es ott a keringestol tavol lerakodnak. ettol nem kell tartanod, innen teged nem mergez semmi.

vannak anyagcsere betegsegsek amik magas nehezfemszinttel jarnak (haemochromatosis, Wilson-kor) es a C-vitamin megsem resze a terapianak (meg rontja is a helyzete a vasfelszivodas fokozasaval).

te jo eg megint mekkorat omlengtem ide, remelem erzekelitek, hogy nem ugy mukodik ez, hogy bedobom a penzt felul es alul kiesik a csoki

diamo 2012.11.29. 00:59:04

@Niurka: te anya mikor megismertem a most mar ferjemet aki Aachenben lakott, akkor minden reggel bebicajoztam a szomszed holland faluba ahonnan egy busz 40 perc alatt bevitt a 30 km-re levo Maastrichtba. most en vagy tekertem 120 km-t egyiranyba naponta 2x, vagy mi nem ugyanarrol a Maastrichtrol beszelunk

diamo 2012.11.29. 01:10:40

@Niurka: ja es gratulalok a fagyasztott parizsis kollegahoz, az ilyen emberek szoktak kijonni a Good Food Guide sefsapkas ettermebol fanyalogva, hogy ez az etterem nem is olyan jo, hiszen nem lehetett jollakni :>

diamo 2012.11.29. 05:09:22

@Niurka: persze es kozben ha unatkozni kezdenek, akkor elkezdek a kezemmel citerazni, az orrommal orgonazni, a fulemmel figurazni, a szememmel gurgulazni, a szammal vacsorazni.

a kinti magyarokhoz igen emlekszem hogy a kultursokkrol es az utak valasztasarol beszelgettunk.
fajdalmas tapasztalas volt de eleg hamar eljott, hogy nem kell mindenkivel baratkozni kulfoldon csak azert mert magyar.
akivel otthon nem allnank szoba, azzal itt sem fogunk.

igen AU-ban sem.

mit csinaltal Belgiumban? EU Bizottsag?

diamo 2012.11.29. 05:52:37

@Niurka: tudtam! honnan van ez a telepatikus ero. felfedtem en mar honnan vagyok korabban

chezdubarry.blog.hu/2012/08/13/londoni_benyomasok#comments

mici˙ 2012.11.29. 13:44:11

Keresgéltem, hogy volt-e róla szó valahol, de nem találtam. Beírom ide a Clinique BB tapasztalataimat, hogy egy kicsit közszolg. is legyek néha :)

Szóval, a cucc konkrétan szar. Eltűnt az ecsetem ezért eddig csak ujjal kentem fel, lehet, hogy ez a hiba, de egyelőre nem vált be. A koreait nem is éreztem a fejemen, de az meg nagyon világos. Ez a BB meg valahogy fullasztó érzés a bőrön és szárít is, színben sokkal európaibb viszont.

arisztotela 2012.11.29. 13:51:16

tegnap dumáltam egy nagyon szép, 28 éves német lánnyal. Jó állása van, jólét, szereti a városát (Berlin), de hogy ezek a nyugati, elkényeztetett fiatalok milyen fuoll betegek. Semmit nem eszik, nem akar gyereket, férjet, fél a munkahelyén, vásárlás és facebookfüggő (mindezt egy idegen nő nyakába ontva 3 órás együttlét alatt). Ezeknek sem könnyű.

mici˙ 2012.11.29. 14:02:25

@Niurka: Ez nem feltétlenül azért van, mert önteltek. Kimennek egyedül és nem döntik el, hogy mit is akarnak. Nem kezdenek kint komolyba, mert esetleg nem akarnak külföldön maradni, és akkor minek. Dolgoznak vakulásig a karrierükön aztán rájönnek, hogy otthon nekik már nem lesz megfelelő munkahely, mert vagy elmennek a politikába vagy gályázhatnak mogyorókért. Ekkor jön a döntés, hogy maradnak, és mivel csak a kollégákat ismeri azok közül gyorsan választanak valakit.
Vagy vannak azok, akik évekig távkapcsolatban vergődnek egy meetingen megismert alakkal

mici˙ 2012.11.29. 14:04:40

@DuBarry: én még egy némettel sem találkoztam, akinek ne lenne valami neurózisa. De társadalmat összapakolni tudnak, azt a javukra kell írni

Scala 2012.11.29. 18:58:47

@DuBarry: Majd hét év múlva akar. Tudod, a hét éves ciklusok, most még keresi önmagát. Kivéve, ha tényleg anas, akkor nem biztos.

Scala 2012.11.29. 19:03:23

@Niurka: A link drága életem, hogy a kommentekben írja le ausztrál élményeit. Annál a posztnál gyűlt össze minden, ami a kf-ön élésről jeles társaságunkban összejött.
Ausztráliában laknak, családostul. Pillants rá.
A kő meg úgy rémlik nekem, hogy befektetés volt. Ajándékba vagy ilyesmi kapta diamo.
Cool down. ;-)

Scala 2012.11.29. 19:05:46

@mici˙: Melyiket rendelted a Mishatól? A világosabbat? Nekem is aktuális egy rendelés, és netről fogom, házhoz, próbára nincs lehetőségem. Thx. :-) El is fogyott neked a koreai négy hónap alatt?

dariadot 2012.11.29. 19:58:49

sziasztok!
nézegettem régi képeket kim kardashianról, és régen pont olyan beesett, barnás karikái voltak Itt egy későbbi kép, itt már csak a beesés látszik www.nairaland.com/165594/kim-kardashian-without-makeup
Szerintetek ez valami plasztika, vagy kozmetikai csoda, vagy mi lehet?
(a mostani cikkek közül, talán ide illik kicsit, bocsi)

mici˙ 2012.11.29. 20:09:09

@Scala: nem, a 23-as rendeltem. Még több, mint a fele megvan, de már kezdett zavarni, hogy nagyon fehér és muszáj sminkelnem hozzá. Szerettem volna valami természetesebbet. De nekem elég sötét bőröm van, a Clinique-ből a 3-ast vettem

@dariadot: szerintem ez a telibevakuzás csodája, az minden árnyékot leszed az arcról, jó palacsinta képe is van a linkelt képen

arisztotela 2012.11.29. 21:53:28

@Niurka: munka volt, bébiszittelnem kellett

arisztotela 2012.11.29. 21:54:09

@dariadot: csak a fény, nekem is van ilyen képem, azt milyen kurva karikás szemek is.

diamo 2012.11.30. 02:48:02

@Niurka: annyira birom ahogy kiejted hogy "ko". mint ha egy kozteri beton viraglada letort sarka lenne.

most hogy kinek mi a fontos hadd ne en dontsem el, de ezt tartom "van akinek az a fontos hogy nagy legyen, masnak pedig, hogy megbizhato."

ja es ezt figyu: van izlestelen gyemant is. ragozzam meg?

elegge meretfetisisztan vetted te ezt a gyemant dolgot, es mindezt a "Maori csavo Niurkanak" poszt alatt. mondd csak mi jart neked kozben a fejedben?

diamo 2012.11.30. 02:57:45

@Niurka: "ha EU-sné, akkor többnyire girhes (no sport, gondterhelt búra, hangos siránkozás a reptéren..."

ki mondja meg vegre a nem sportolo aszottan sovany noknek, hogy nem csinosak, hanem sorvadtak?

"hátizsákos, Columbia kabátos balfasz kollégával állnak össze." annyira jellemzo.
20 evesen vallalkozo kell nagy fekete kocsival, 25 evesen valaki olyan akit felismernek ha egyutt reggelizunk a Ket Szerecsenben, 30 evesen vallalkozo de alaphangon Svajcban, 35 evesen pedig "de helyes ez a szomszed srac"

nem viccelek. valos tortenet alapjan

diamo 2012.11.30. 03:16:54

@Niurka: ennel kevesbe regenyes a sztori

es sorry de nem kivanok szociologiai magassagokba (le)merulni.

a "most jottem haza Brusszelbol", "csak a profi fodrasznal csinaltatott melir a jo", "delig alszom aztan atruccanok a szomszed varosba enni egy isteni almaspitet" eletvitellel te sem vagy vevo szerintem a demagogiara.

es a lenyeg: tobbet is megerne, hogy lathatom ahogy anyamat eszi erte a fene.
ez akar mehetne a sorsronto szulok temahoz is a szomszed poszthoz :)

diamo 2012.11.30. 03:23:59

@Scala: wow wow ezt csak igy csipobol?
bebiflaztal bejbi tokkal vonoval

diamo 2012.11.30. 03:35:49

@DuBarry: fel a munkahelyen?

mitol? a konfliktusoktol, a kihivastol, a lassu karriertol?

nem lehet hogy fel bevallani maganak, hogy igazabol o enni, ferjhez menni es gyereket szeretne?

es hogy igazolva lassa, hogy "nem semmirol nincs lemaradva" onigazol vasarlassal (ezt mind nem tehetnem meg ha lenne gyerek, ugye milyen jo nekem?) es facebookkal (most mondjatok meg ugye milyen jo nekem)?

Scala 2012.11.30. 20:12:58

@diamo: Ez az én nagy előnyöm és átkom, az személetlen memóriám (ha valami érdekes vagy mélyen megérint). :-)

Scala 2012.11.30. 20:14:28

@diamo: Tényleg csak a jó fodrász tud olyan melírt, ami dob a fejen, nem zöld vízi szörny leszel tőle. :-)

Nem tudom, hogy volt-e megfejtés, de az én tippem kutatóbiológus. :-)

Scala 2012.11.30. 20:16:55

@Niurka: Egy hete akarom küldeni:
Ha langues de chat, akkor Galler:
www.google.hu/search?q=galler+langues+de+chat&hl=hu&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=yAW5UNDyFNDQsgas9YCgCw&ved=0CDoQsAQ&biw=994&bih=626

/Ma este az uram hozzámvágott egy netbookot, idei erőfeszítéseimt honorálandó, elgépelések miatt sorry./

Scala 2012.11.30. 20:20:10

@diamo: És a túl fehér bőrűeknek is. Egy nő legyen fitt (mértéktartóan izmos) és egészséges bőrszínű. Ezalatt azt értem, hogy ha fehér is a bőre, ne legyen sápadt, látszódjék a rendszeres izzadás és amiatti healthy pír.

Scala 2012.12.01. 13:58:56

@Niurka: Akkor next time. :-)
Ez töltött cucc, nagyon finom. Guylian kommersz, Leonidast tudom még, hogy jó, de nekik nincs macskanyelv, vagy én még nem láttam. :-)

Scala 2012.12.01. 19:04:05

@Niurka: Itthon kapható Guylian nekem túl édes volt ahányszor kaptam... azért írtam :-)

És ha kiegyeznénk ebben?
www.frederic-blondeel.be/

Scala 2012.12.01. 19:49:44

@Niurka: Most csak a minőségről dumálunk, babe! ;-)
Ha legközelebb kint vagy, előtte adom a zsét!

Thor vagyok 2012.12.01. 20:17:00

Ez a lúgos öröm egyébként nekem sem tiszta, hogyan megy át a gyomorsavon. Elvileg mire onnan továbbjut egy centi lúg se maradhat benne. Eredetileg azt gondoltam, hogy az lehet, hogy nem a víz lúgos, hanem valami olyan összetétele van, amivel arrafelé hat, hogy a szervezetben lúgosító folyamatok induljanak el (ez lenne az aszkorbinsó amiről beszéltetek?), de aztán megnéztem a képet.
Amúgy emlékszem, hogy ha nekem kellett valamiért lúgosodnom, akkor förtelmes zöldségleveket préseltem magamnak (cékla, tök, de főleg káposzta. Netán uborka). Szerintem ezek önmagukban nem olyan veszett lúgosak, de odahatnak, hogy az legyél tőle).

mici˙ 2012.12.01. 22:03:32

@Scala: @Niurka: próbáljátok ki Pierre Marcolinit, nem lesz csalódás

mici˙ 2012.12.01. 22:47:08

@Niurka: ezt nem tudom. Akit én ajánlgatok az csokoládéban utazik

Scala 2012.12.02. 09:39:00

@mici˙: Most én is a 23-ast rendeltem... remélem nem lesz túl fehér, mert akkor falnak megyek!
Most nézem a Mercolini honlapot! :-)
@Niurka: Tényleg, a Godiva! Na az baromi jó, és több helyen kapni (abc boltok, reptér)!

Scala 2012.12.02. 09:40:54

@mici˙: Ez non plus ultra, mert vn kekszük is! :-)))

mici˙ 2012.12.02. 18:58:00

@Scala: olyat még sose kaptam. Azok a pici pralinék nagyon finomak és olyan intenzív az ízük, hogy max 3at lehet egyszerre megenni. Pedig én a mogyorós ritter sportot, ha már kibontottam el is fogyasztom alapon eszem. Mondjuk épp ezért ritkán veszek

Scala 2012.12.02. 19:10:06

@mici˙: Értem. ;-)
A Ritter Sport a legviccesebb csokinév ever. :-D
(annyira nekem nem jön be egy ideje, túl édes, műcukor biztos). Minden amit a lengyelek gyártanak, nagy márka Milka, Cadburry's nálam fúj.
Ez a belga parliné viszont jöhetne ezerrel! :-) Be is tettem a kedvencek közé.
A trüffelt ne szeretem viszont, láttam azt is csinál.

mici˙ 2012.12.02. 21:53:27

@Scala: Nem tudom neked milyen a színed, én elég olaszos vagyok, de keveset napozok. Azért az alaptónusom elég barnás-olívás, akkor is, ha szigorúan véve fehér vagyok. Így a 23-astól nem úgy néztem ki, mintha beleesetem volna a babahintőporba, nem volt maszk hatású, de levette a színeimet. Ahogy Dubarry is írta, porcelánbaba hatása van. Szóval nem rossz, csak más

Scala 2012.12.02. 23:34:10

@mici˙: az alaptónusom nekem is bézses, szerintem nálad (ahogyan képzellek) valamivel világosabb. Azaz nem barnás, hanem bézs-drapp. :-) Remélem bejön nekem a cucc, szeretném működtetni ezt a BB-krém dolgot.

diamo 2012.12.03. 00:39:57

@Niurka: kehlek alassan nem hivsz tobbet bridzselni, ha fogalmam sincs ki az a Justin Bieber? :>

es mar kiveseztuk ugyan, de leirom megegyszer, hogy az egesz tozsde pszichologian alapul, igy nekem egy arkepzesnel nem tunik "unortodoxnak" egy ilyen strategia.
egy 32GB iPad 2 alkatreszeinek osszerteke $323.25, es $700 felett veszed meg.

es tamogatom, holgy ne hagyjuk magunkat megteveszteni. a "ko" csupan ko. keretik tudatositani, hogy habtestunk 61% oxigenbol, 23% szenbol es 10% hidrogenbol all, hogy csak a leggyakoribbakat soroljam.
ha mar ragaszkodunk neven nevezni a gyereket.

aztan ilyen profan osszetetellel mereszkedunk kulonbseget tenni Galler es Guylian kozott.

meg termeszetes, hogy Aachenben a Lindt-ben kesztyu es sapka van a csokimasszat kevergeto pasason .)

diamo 2012.12.03. 00:50:58

@Niurka: ja es azon atsiklottam, hogy a ferjem a draga kogazdag kell legyen, hogy ezt igy.
most hogy felemlegettetek a Porontyot, ott elemezgetik eppen vadul, hogy a no egy draga autoban csakis osszeoralozhatta a javakat

diamo 2012.12.03. 00:56:14

@Scala: "Ezalatt azt értem, hogy ha fehér is a bőre, ne legyen sápadt, látszódjék a rendszeres izzadás és amiatti healthy pír."
apai nagyanyam aki citromos vizzel keni az arcat es kezet miota az eszem tudom es megmosakszik az elso hoban minden evben, hogy "szep maradjon" az ilyenre fanyalogva azt mondja, hogy "peneszvirag".

es tenyleg :)

diamo 2012.12.03. 02:59:01

@Scala: erdekes es melyen megerint? nahat neked erdemes tiprodni az elet kerdesein, mert te figyelsz :)

"Ma este az uram hozzámvágott egy netbookot, idei erőfeszítéseimt honorálandó"

nini csak nem push present? :P

diamo 2012.12.04. 03:53:35

@Niurka: nem is arra utaltam a sapka-kesztyuvel, hogy csupan latvanyelem lenne. hanem hogy ugyanolyan "porbol lettunk" akarcsak a tobbi ember aztan megsem akarodzik keveredni vele vagy a hajszalaval. egy kezmosas miert nem eleg?
az o hamsejtjei nem ugyanolyanok? (a tenyleges mikrobiologiai esettanulmanyt egy alapos kezmosassal elinteztem). a gyemant is csupan egy darab szen, aztan megsem ugyanolyan.

azt pedig, hogy egy egy "tisztességesen megcsiszolt cirkónium kő nyújtja azt a látványt, mint egy (a kőmaffia által) túlárazott brill." vegulis igazad van.
egy mubor cipo is "nyujtja azt a latvanyt" mint egy meretre keszitett. probalj meg nepitancolni mind a kettoben, es nincs mirol beszelni tovabb.

ui.: az ocsem a nagyapam kezzel varrott csizmajat hordta nepitancra, es meg mindig "nyujtotta a latvanyt".

diamo 2012.12.04. 04:14:37

@Niurka: ja hogy kognitiv disztorzio: aki gyerek mellett van, az nem dolgozik?
nna ez a luxus, 3 evig otthon maradni, nem x havi fizetesbol megvasarolt maradando ekszer/befektetes/bling-bling/akarmi.
amennyiben x < 24, akkor a gyerek 1 eves koraban munkaba felekszerezve visszatero anyuka meg mindig kevesebbe kerul .>

ennel fogva kerlek vedd ugy, hogy mi szegenyek vagyunk, ezert hordok ilyen ekszert :P

diamo 2012.12.04. 04:23:03

@diamo: illetve nem engedhetjuk meg, hogy ne igy legyen .)

tudja valaki hol lehet itt kommentet utolag javitani?

Scala 2012.12.05. 15:19:52

@Niurka: mondtam már, hogy a tippem biológus / vegyész / kutatóorvos / patológus? :-)

Scala 2012.12.05. 15:56:01

@diamo: Erről a hány évig/hónapig kell otthon maradni a gyermekkel nagyon megoszlanak a vélemények, ám! A skála "a bölcsőde gyilkosság"-tól az "elválasztás után pár hónaposan lepasszolhatod"-ig terjed.
Van valami szentencia arról, hogy a gyereknek 3 éves korig az anyja szoknyája (farmerja) mellett a helye. :-)
Engem az anyám 9 hónaposan bölcsibe küldött, mint megnyitott az utca végében (ma már lakópark). Az apai nagymamám sírt otthon, hogy inkább ő akkor minden nap jön /továbbra is, mert addig is ő segített/, de nem tágított. Nekem ennek ellenére jó élmény volt, új közeg, egy-két nagyon szerető-kedves bölcsisnéni, kiszakadás anyám aurájából.

+ Visszamenni dolgozni vagy sem, nem csak pénzkérdés, vagyis vannak szintek Tudok olyat, aki azért ment, hogy az évi egy-két egzotikus nyaralás (Karib szg-ek stb.) meglegyen, neki az volt a fontos(abb).
Én ebbe sem szólok bele, ki vagyok én, hogy megítéljem, jó ez vagy rossz. Nem lehet semmit ex katedra ebben a témában kijelenteni.
Ha valaki úgy jobb fej a gyerekével, hogy napi 6 órát nem látja, és ott mondjuk feltöltődik, akkor talán sokkal jobb, mint tartani a 3 évig össze vagyunk ragasztva elvet. De ez sem biztos, hogy igazam van.
Ösztösen tudja az ember, jó esetben, hogyan kell lennie, és ahhoz tartani magát, akár ki akármit mond.

arisztotela 2012.12.05. 17:11:56

@Scala: ugyanígy gondolkoztam (én magam 7 hónaposan bölcsiben), otthon is voltam a fiúkkal 3-3 évig, ne sérüljön a kis lelkük. 1. majd beledöglöttem a végén, komolyan, észrevétlenül teljesen kikészülsz.
2. hát nem lett egyik sem mintagyerek, hogy finoman fogalmazzak, tehát nem biztos, hogy ezen múlik:).
amúgy nem erőltettem magamra, nem is volt még hová menni dolgozni, csak valahogy ezt elhatároztam, de utólag nem javaslom. Mondjuk kétéves azért legyen, azért szerintem kell. Egy egyéves még nem közösségbe való. Vagy esetleg nagymama.

diamo 2012.12.06. 06:02:19

@Niurka: @Scala: a kutatoorvos-nal mar erosen kellett gondolkozzak, hogy nem sugnak-e.
talalt.
orvos- e p i d e m i o l o g u s a megoldas. (es ne legyen konnyu dolga a keresogepeknek).

nem sok beteggel talalkozom, cserebe tele van unalmas biostatsztikaval :)

diamo 2012.12.06. 06:09:43

@Niurka: ezek azert leginkabb urban legend-ek, hogy "filleres asvany".

ez a filleres asvany az iparban, fogaszatban, laborokban eleg hasznos es kb 80% oda kerul. ha ennel minosegibbet szeretnel, akkor tobbet kell fizess erte, mint az akinek a csiszologepbe kell.

ha eleg ez a minoseg, akkor "fillerekert" meg is kapod: www.etsy.com/search?q=raw%20diamond&order=most_relevant&view_type=gallery&ship_to=AU

ha szeretnel ritkabb, nehezebben elerheto kovet, akkor tobbet kell erte fizess olyan penzbol, ami nehezen elerheto, es minden orszagban van olyan szemely (a jegybankelnok mondjuk), akinek az a munkaja, hogy "ne legyen tul sok a piacon"

diamo 2012.12.06. 06:19:56

@Scala: nagyon fogsz utalni, ha elmondom, hogy a "Van valami szentencia arról, hogy a gyereknek 3 éves korig az anyja szoknyája (farmerja) mellett a helye. :-)" igazabol egy agymosas es arra volt jo, hogy az elozo idoszakban a noket kitessekelje a munkaeropiacrol?

eleg semmittevo fizetett alkalmazott volt ezzel egyutt is, nem kellenek a teblabolo dolgozo nok is.

a nemeteknel 12 honap az elfogadott otthonmaradas. es ez mar extra hosszunak szamit.
a hollandok 3 honap (!!) utan visszamennek dolgozni.
az ausztralok 6 honapig maradnak.

es itt is nehez oviba kerulni, a terhesseg megallapitasakor (!!) varolistara jelentkeznek.
ami tobb ev.
ugy, hogy egy gyerek 1 napra 89.95 AUD. szorozzatok fel. vagyis ne, engem is a guta kerulget.

a nemeteknel se volt jobb, allami ovi ugye eselytelen, ott is legkesobb a szuleteskor feliratkoznak. ha errol lecsusztal, marad a KiTa. 1500 EUR/ho dijat mosolyogva kozol, a szeme se rebben.

es sajnos nem latom, hogy a magyar gyerekek boldogabbak lennenek otthon anyu mellett :(

Mujza 2012.12.06. 11:01:41

@diamo: Érdekes ez a 3 évig otthon kérdés. Anyósom elmélete szerint a gyereknek otthon kell lennie "nyugalomban". Én pár hónapos koruktól láttam rajtuk, hogy kell az inger, jó eljárni, akár foglalkozásokra is. De azt nem éreztem, hogy nélkülem jól éreznék magukat hosszú ideig. (ez alól persze kivételek a közeli rokonok és ismerősök). Kb. 2 évesen kezdtem azt látni, hogy idegen helyen is jól ellenne tartósan, de addigra jött a kistesó, nem tudtam beadni sehova, így maradt velem. Igyekszem szórakoztatni, ami nagy kihívás, de érzem, hogy néha kevés vagyok...

mici˙ 2012.12.06. 19:09:42

@Niurka: Ez tévedés, magyar gyerekekkel 3 évig otthon van az anya és igyekeznek úgy időzíteni a másodikat, hogy még 3 évet rá tudjanak húzni.
Amikor a Bajnai 2 évre csökkentette a gyest és a fidesz megígérte, hogy ha hatalomra kerülnek visszaállítják a 3 évet, inkább megvárták a gyerekvállalással a kormányváltást. A születési statisztikán nagyon szemléletesen látszik.

Scala 2012.12.06. 19:11:36

@diamo: Ahá!
Nem, nem súgtak, csak tippeltem, és a megadottakból nem is volt nehéz. :-)

Kisdedóvó téma: én elhiszem azt is, hogy ez a 3 év egy maffia által felépített dolog, amúgy ebben az országban minden jó pénzt és állást a férfiak kapnak meg, hogy az asszonyt-gyereket eltartsák otthon. Ismerem én ezt jól.

Mondom: mindenki úgy csinálja, ahogyan jónk látja és bírja.
Védőnő tegnap mesélte, hogy egy szomszédunk teljesen kikészült, két hónappal idősebb a második gyereke, mint az én lányom. Az elsőszülöttön kijött testvérféltékenység, meg amúgy se egyszerű gyerek, építkeznek a férj ott van, nem tud segíteni... a csaj beadta az elsőt bölcsődébe, fél napokat így kettesben van a kicsivel, de így is nagyon nehéznek érzi. Teljesen megértem, és átérzem.
Ennyit arról, hogy a második gyerekkel minden könnyebb. Igen, lehet hogy az. Engem nagyon megviselne. Pedig főzni nem is főzök hónapok óta. Már a terhesség is, kellett az, hogy aludjak
pluszba stb.
Van akinek ez zsigerből nagyon megy (sógornőm: úgy szoptatta a harmadikat, hogy a féltékeny középsőt hintáztatta a lábán). Én kikészülnék, így is rabszolgákat akartam a terhesség alatt. Érdekes, hogy akkor rosszabbul éreztem magam testileg, első két trimeszter... :-)

Scala 2012.12.06. 19:14:47

@mici˙: Pontosan! Megvárták, imádtam az erről szóló előadásokat, akkor még többet érintkeztem unalmas, rémálom átlagházaspárokka a generációmból (lehet másnak én vagyok a hülye, így kerek a világ) Nagyon is abban gondolkodnak hogy 3+3 év. Esetleg 2+3.

Mujza 2012.12.06. 19:34:36

@mici˙: persze, az átlag nem akar dolgozni, és nekik jó lehetőség a 3 év. (Én a lehető legkisebb korkülönbséget szerettem volna, hogy nem hagyjak ki sokat.) Arra próbáltam kilukadni, hogy én a gyerekeimből kiindulva 2 éves korukig nem látom alkalmasnak őket arra, hogy beadjam valahova. Persze, ha úgy alakult volna, akkor beadtam volna, de iszonyat furdalt volna a lelkiismeret.

És nem vetem meg azt, aki úgy érzi, inkább beadná, mert egy boldog anyuka részidőben a gyerekkel sokkal jobb, mint idegroncs főállásban.

@Scala: a 2. gyerek minőségi változás. Az addig kialakult ritmus teljesen borul, amit 1 gyerek mellett pihenni lehet, azt a lukat kitömi a másik, nagyon nehéz az eleje, főleg, ha kicsi a korkülönbség. Bár én 21 hónappal nem panaszkodhatok, ismerősöméknek 10 hónap... Na ebbe bele sem merek gondolni.

mici˙ 2012.12.06. 21:17:06

@Niurka: Persze, 30 éve még nem ez volt a szokás, én is 9 hónaposan mentem bölcsődébe, de nem érzem, hogy emiatt lelki sérült lennék.

diamo 2012.12.07. 05:46:49

@Niurka: @mici˙: @Mujza: @Scala: "egy boldog anyuka részidőben a gyerekkel sokkal jobb, mint idegroncs főállásban"

jaja nincs itt egyetemes recept. mindenki maga kell tudja eldonteni neki es dedjenek mi a legjobb.

"Anyósom elmélete szerint a gyereknek otthon kell lennie "nyugalomban"." a'la @Mujza

"Az apai nagymamám sírt otthon, hogy inkább ő akkor minden nap jön /továbbra is, mert addig is ő segített/, de nem tágított" @Scala

jaj de szep :) az anyos generaciofuggetlenul besegit :>

Scala 2012.12.07. 18:29:59

@Mujza: A 10 hónap korkül-ről jut eszembe. Szoptatás alatt tényleg nincs menses?
Mert valahogy a petefészkeimet érzem, dolgoznak. Azt mondta a doki, hogy a nők 15%-a menstruál úgy is.
Az ismerősödnél nem volt szoptatás vagy hogy sikerült úgy be a testvér?
Fontos: nem fogamzásgátlási szempontból érdekel, én ebben nem hiszek, hogy a szoptatás megvéd.)

Scala 2012.12.07. 18:34:18

@Mujza: Ja, és a második gyerek kapcsán írtak szerintem nekem is így lenne. Rémesen nem vonatkozna rám a minden könnyebb elv.

Eleve utálom az ilyen általános bölcsességeket, esküvő után is anyám "mostantól minden könnyebb lesz". Nem b+. Más lesz. Más.

Két gyerek meg dupla annyi energia és figyelem, nincs mese. Legalábbis én nem vagyok ezekben a dolgokban olyan laza és rugalmas, hogy nagyon feküdjön.
Szerencsére a férjem sem erőlteti. :-)

Mujza 2012.12.07. 19:42:44

@Scala: Én 8 ill. 7 hónapig szoptattam, 5 ill. 6 hónapig nem jött meg. (Utána éreztem, hogy a tejem is kevesebb lett, de ez már a hozzátáplálós időszakban volt, így annyira nem érdekelt.) A szervezetem jóval fáradtabb volt a második után, több idő kellett, mire újra készen állt a következő utód fogadására. Én egyébként ebben látom a kulcsot, mert az első gyerektől kimerült, holtfáradt barátnőm 11 hónapig nem menstruált, pedig 9-10 hónapos korig szoptatott csak, a koraszülő, nem kimerült szervezetű 3-ig, pedig 6 hónapig szoptatott. Szóval, simán lehet, hogy készülődik :-)

A minden könnyebb talán idővel jön, mert már kezdik egymást szórakoztatni. Szóval tuti nem az elején, mármint az én hozzáállásommal :-)

Mujza 2012.12.07. 19:44:12

@Scala: Ja, annyira nem közeli az ismerős, hogy ezt meg tudjam kérdezni, csak láttam a fotókat... :-D

Mujza 2012.12.07. 21:37:26

@Scala: Belém szorult még egy gondolat a 2. gyerek témához :-)
Lelkileg tényleg könnyebb, nem csak a rutin miatt, hanem mert tényleg van bizonyíték arra, hogy a rossz elmúlik, míg az elsőnél ugyan az néha kilátástalannak tűnt. De fizikailag kiüt rendesen.

Scala 2012.12.08. 03:51:52

@Mujza: Na ugye! ?.) Folyton beleesek a statisztikai kisebbségbe. :-)
Majd kiderül. Ebből legalább megtudom mennyire vagyok "kimerült".

@Niurka:
Jaja. Ez világos, meg alapvetően szerintem is így lesznek a túl közeli gyerekek, tehát ha a szabály valami bazi biztos lenne, akkor ők nem lennének. Csak mindenki azt mondja, hogy a menses így nagyon ritka (anyósom), a nők 10-15%-át érinti (a szülészorvos).
Ehhez képest én csupa olyat látok-hallok, hogy simán minden megy a normál módon.

Én még őszintén szólva örülnék is neki, az a dolgok rendje. :-) Vigyázni menni fog.

Scala 2012.12.08. 03:59:17

@Mujza: 2. gyerek: na akkor te is eljutottál a "most már ez mindig így lesz?" mondatig.
Egyébként a gyerekem igazi mintachild, semmi panaszom rá, de tényleg, ami nehézség volt a bélrendszerével azt is gyorsan kinőtte, illetve már jobban veszem a babakommunikációt részéről.
Konkrétan ezt kezdem felépíteni, nevetni fogtok de azóta még nyugodtabb, és együttműködésünk is fokozódott:
www.joababanak.hu/pelenkatlanul/babak-pelenka-nelkul.html
Engem őszintén szólva a fizikai része zavar(t): ólmos fáradtság, hátfájás, és a tervezhetetlenség: sose lehet tudni milyen nap lesz, vannak/ voltak napok, amikor napközben a "nő, aki elfelejtett aludni c. színműre próbált". :-)

És legfőképpen: attól félnék, hogy a második nem kap elég figyelmet, amikor újszülött-csecsemő, ahogyan az első kapott. Márpedig azt minden emberpalánta ugyanolyan mértékben megérdemli... Lelkifurdalásom lenne ettől, nagyon.

Mujza 2012.12.08. 08:57:49

@Scala: aki nem jut el addig a mondatig a gyereke 9 hónapos koráig, az hazudik, hidd el!

Scala 2012.12.08. 11:08:19

@Mujza: Teljes egyetértés! ;-)

Scala 2012.12.08. 20:59:50

@Niurka: Ööö. Az nagyon extrém. :-D

Etetés után újabban, és pont a bőrvédelem miatt. Úgy van! :-)
süti beállítások módosítása