Arany háromszög

 2012.11.10. 21:10

Indiát lehetetlen egy hét alatt befogadni, de nekem sokára lesz három hetem ilyesmire (remélem, mert ebben az állásban ez lehetetlen). Tudni kell rólam, hogy viszonylag nyűgös típus vagyok, nehezen viselem a hosszú repülést, a nem jó szállodákat és a sok buszozást, de ennek ellenére nagyon nagy élmény volt ellátogatni Indiába.

A turisták vagy egyénileg mennek Indiába, és bejárnak több részt (Delhi környéke, Varanasi, Bombay, Kerala, Goa, stb.) vagy befizetnek társasútra. A legtöbben erre az "Arany háromszög" tripre. Ez nagyon jó, mert közel van három érdekes város: Delhi, Agra, jaipur (nem Dzsaipúrozok most, bár magyarul az a helyes), így aránylag olcsón, rövid idő alatt sokat látnak. Ez az út mindössze 310 ezer volt félpanzióval. 

Viszont nagyon kemény menet. Az odaút legalább tíz nettó óra a tötyögésekkel 17, és a három város között kb. 260 km van, amit busszal kell megtenni, a busz ötvenet tud a tehenek és emberekkel keményen megpakolt teherautók között, szóval a nagy része idegesítő utazás.

Rég vágytam Indiába. Nyilván tudja az ember, hogy nagyon nagy, szegény, sok minden nincs, amit Európában megszoktunk, más a kaja, stb. Még így is szétcsapott.

Egy hét alatt nem lehet megszokni, azt, ami nagyon más, főleg ezért érdemes hosszabb időre menni.

Első benyomásom az volt, hogy elég büdös van. Tudni kell, hogy Delhiben 12 millióan élnek, és rengetegen az utcán vagy putri szerű borzalmakban. Sőt, a putrinál rosszabb, mert ajtó, tető nélkül (meleg van, minek). Tényleg sokan az utcán végzik a dolgukat, a legszegényebb réteg láthatólag semmit nem csinál, de az biztos, hogy nem takarít, vagy ilyesmi. Az állatok ott élnek az emberekkel (bár jóval kevesebben vannak, mint az emberek). Utcán mászkálnak az elefántok, majmok, kecskék, tehenek, kutyák. A trágyát is az utca szélén szárítják. Szemétszállítás talán nincs is. Én csak Kairóban voltam, ahol nagy szegénységet láttam, és az egy Zurich ehhez képest, és voltak utastársaim, akik a Favellákat is bejárták, és megnyugtattak, hogy ennek az sincs a közelében. Tehát van egy erős földi pokol jellege a dolognak. Dél sokkal korrektebb. talán érdemesebb ott elkezdeni az Indiával ismerkedést. 

Ami még iszonyatos, hogy tényleg rengeteg a koldus, a Gettó milliomosban megénekelt csonkított emberek egyáltalában nem ritkák, a gyerekek csipkednek, ellepnek, ijesztő az egész. Ettől eltekintve nem tűnik ez a rengeteg, kicsi sötét alak agresszívnek, bár a riksások, utcai árusok elég lehúzósak, és néha verekednek, sokkal jobban résen kell lenni, mint bármilyen arab országban.És nincs olyan rész, ami tiszta és hajléktalan mentes, tehát ebben a három városban legalábbis mindenhol slum volt.

Tehát van egy nagyon párás, kicsit szürkés levegő, némi fojtogató büdös, nagy meleg (egyből monszun után voltunk), és nagyon erős színek (és evésnél kiderül, hogy ízek is). A nők tényleg szinte csak száriban vannak. Sok kifestett arcú fiút is láttunk valami hindu ünnep miatt. Iszonyatosan dudálnak. A riksák, tuk-tukok (zöld miniautók, elektromos riksák), tehenek, virágokkal összefestett buszok teherautók egyszerre indulnak minden irányba, de nem nagyon ütköznek valamiért. Enyhe mindjárt megbolondulok hangulat. Az egész nagyon archaikus, ha valaki időutazni akar, menjen oda, az összes régi keleti kultúra valamilyen formában jelen van. Persze mindent belep a hinduizmos, ami ilyen közelről nézve nem is annyira vonzó. Számomra túl bonyolult, több millió imádni való istennel, szenttel, Teljesen motiválatlan tömegeket produkál. A sovány teheneket kerülgetik a koszban, de a kasztrendszer miatt az emberek legnagyobb tömegének semmi becsülete. Ugyanakkor ez a nagy szegénységben halálos nyugalommal hömpölygő embertömeg elgondolkodtatja az embert, hogy mi a francért hasonlítjuk magunkat mindig a gazdag európai országokhoz, mikor mi sokkal közelebb vagyunk hozzájuk, mint India hozzánk. 

Új Delhi tiszta angol, ők is építették a húszas években, Ó-Delhi viszont riksás, bazáros, sok a templom (mecset, hindu, buddhista, bár azok nagyon kevesen vannak Indiában). Van több nagyon szép műemlék, nem fárasztalak vele (beteszek egy videót róla), a legszebb talán Humajun sírja. A műemlékek nagy része muzulmán szülemény még különböző császárok idejéből (vannak maharadzsa paloták is), így mintha a hinduk ültek volna rá egy tőlük idegen kultúrára.

Jaipur sokkal szebb.Rózsaszínek az épületek, az egész mintha bazár lenne, meg nagyon Indiana Jones hangulatú. Itt ültünk elefánton, dzsipeztünk, riksáztunk, bulis hely. 

Agrába azért kell menni, mert ott a Taj Mahal. Na az azért nem csalódás. Aki szereti a szép épületeket, az menjen el egyszer Indiába, már csak a Taj kedvéért. Nagyon ki van találva főleg az elhelyezkedése miatt, de gyönyörű a fehér márvány épület is. Mondjuk ezt az örök szerelem emlékműve blablát nem kell bevenni, az a sah igazi despota volt több feleséggel, ágyassal, nyilván magának is építette a sírhelyet, nemcsak a halott asszonynak. Igazából az útikönyv alapján úgy tűnt, hogy hat nap alatt, tényleg végig tudtak hajtani az összes nevezetességen.

Ami meglepett, hogy ezek a cuccok nem túl régiek. Egyetlen hatalmas tornyot láttunk, ami az 1100-as években épült, minden más a mi török korunk idején kb. 

Végigvonszoltak egy csomó ocsmány bolton (elefántszobrok, szőnyegek, ékszerek, stb.) Ezt utálom legjobban a társasutakban, hogy a guide próbál folyamatosan lehúzni, és sajnos mindig van olyan hülye, aki vesz.

Oltás nélkül mentem, utcán nem ettem, és nem lettem beteg, ami meglepő, mert Egyiptomban mindkétszer, amikor voltam, és az ennél tisztább hely volt. Én szeretem az indiai kaját, de a végére kicsit fájt tőle a gyomrom (minden erősebb, mint nálunk az indiaiban), viszont persze nagyon jó volt. Nem ezen a környéken a legsokoldalúbb a konyha, hanem délen, de itt sem rossz. Finomak az ún. Indianized Chinese cuccok, pl. Chilli Chicken, Chicken 67, ezek tiszták, semmi garam massala, de embertelen erősek. Egymillió gyümölcsöt árulnak az utcán, sajnos ebből nem mertem enni, pedig sosem látott dolgok voltak. 

Összefoglalva: egyre jobban bírom Ázsiát, bár eddig csak Kínában és Indiában voltam, tehát a legérdekesebbekben, de nem a legkellemesebbekben. India sokkal harsányabb, nyersebb és fojtogatóbb, mint Kína, de minden hülyeségük ellenére az indiaiak megközelíthetőbbnek tűnnek, mint a kínaiak. Most kicsit besokalltam az egésztől (ha még maradni kell, biztos kerestem volna valami európai kaját pl.), de vissza akarok menni. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr684900965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diamo 2012.11.23. 02:58:12

@mici˙: "jójó, anyatermészet meg hasonlók, de mi már rég nem vagyunk a természet gyermeke". naigen. ott a pont, cserebe definialnad kerlek mi az, hogy "reg"?
evolucios szempontbol itt millio evek jelentenek valtozast, igy a mi anyagcserenk - tesfelepitesunk kabe osemberi szoftverrel fut.
a boseges elelem igy valik hatranyunkra, mert az a script fut, hogy "egyel amennyit birsz", azt sokan nem is allnak ellen. csak nem 2 naponta eszi degeszre magat, hanem naponta 5x.
es igazad van, szerintem sem az a cel, hogy amint megnyikkan a gyerek tomjunk valamit a szajaba. hanem "ha ehes", adjunk neki enni.
csakhogy kezdo anyukakent egyik legnehezebb feladat: miert sir a gyerek? ebbol lesz az, hogy allandoan emlo van az arcaba tolva.
a civilizacioval ugyan a termeszetes szelekciot a futessel - boseges elelemmel kiiktattuk, az evolucio eddig egesz jol kitermelte, hogy a gyerekek kis tulelogepek es a majrezos anyukak (mint en) mellett is jo esellyel megmaradnak.
es nekem se tetszettek a putto gyerekek. egyik se volt olyan szerencsere :)

mici˙ 2012.11.23. 12:03:57

@Niurka: @DuBarry: @diamo: köszönöm, hogy megosztottátok a tapasztalataitokat. @Scala:, neked külön köszönet, hogy a gyerek mellett is ilyen részletesen leírtad a gondolataidat.
Nagyon kedvesek vagytok!

Lehet, hogy rossz mintát látok vagy én kapom a szokottnál nagyobb dózisban a panaszokat, mert tudják, hogy én sosem akartam gyereket?.. De amikor látom hogy már viszonylag nagy (2+ éves) gyerekekkel a szülők mennyire a végét járják és már tényleg elegük van mindenből, de leginkább a saját gyerekükből, akkor mindig úgy jövök el tőlük, hogy hát így mégsem érdemes élni.
És akkor eszembe jut, hogy vagy ezek az ismerőseim borzasztóan rossz szülők vagy valamilyen kívülről rájuk pakolt elvárások alatt esnek végül össze.

Mujza 2012.11.23. 12:30:00

@mici˙: Érdekes, amit írsz. Én úgy éreztem/érzem, hogy amint abbahagyta a szopást, és elkezdett járni/enni rendesen, onnantól "enyém a világ". (kb 1 év) Jó nyilván nem a régi tágas, de a pici babás beszűkültnél lényegesen jobb.
Szóval eszemben sincs zombulni :-)
Amióta gyerekem van, teljesen meg tudom érteni azokat, akik nem akarnak gyereket. Ez lehet, hogy ellentmondás, de így van. Imádom őket, akartam őket, és még így is hatalmas feladat, mert jól is akarom csinálni, nem feláldozva, de valamennyire odaadva magam nekik. És ezt szerintem lehetetlen kivitelezni úgy, ha a gyerek utáni vágy nem szívből jön, hanem elvárásra. (szülni persze lehet, de ha anyuka nem éri el a maga(!) elé tűzött szintet, akkor csak a lelkiismeret fogja mardosni, és a gyereknek is szívás, ha anyu lelke nincs rendben.)

mici˙ 2012.11.23. 13:35:16

@Mujza: Szerintem nem is csak a gyerekvállalás a külső elvárás, hanem ami utána jön.
(persze ahányszor számon kérték rajtam, hogy miért nincs..ezt mondjuk a világ legbunkóbb kérdésének tartom, és ha pl. nem lehet, azért nincs?)

arisztotela 2012.11.23. 14:00:00

A kamaszkor ezerszer leterhelőbb, mint a csecsemőkor, és aki azt mondja, neki semmi gondja a kamasz gyerekével az egyszerűen hazudik.
de a legszarabb, hogy felnőnek, és tesznek rád 18-19 év tömény rájuk koncentrálás után:).
És csak a végén tudod meg, hogy 85 évesen kitolnak-e a napra:).
Racionálisan a gyerek nagy teher, és soha vissza nem térülő befektetés, de én nagyon kilennék, ha nem lenne gyerekem, és nem csak úgy, hogy ez a kettő nem lenne, hanem általában.

arisztotela 2012.11.23. 14:02:25

és minden 35 körüli ismerősömnek, aki azt mondja, nem tudja, meg most még nem, azt szoktam mondani, hogy sürgősen szüljön, akkor is, ha nem szerelmes senkibe, mert ha egy nőnek van legalább egy gyereke, akkor már van egy olyan elégedettség szintje, hogy mindegy mi történik vele, egyedül öregszik meg, akármi, már rendben van az élete. És nem azért, mert a gyerek törődik majd vele, sokszor nem eléggé, de neki legalább van kiért élnie egy kicsit.

Scala 2012.11.23. 14:15:01

@DuBarry: Hű, azért ez így egyszerű egy logika szépen megfogalmazva. :-)
Szerintem nem szabad eldönteni, hogy jól vagy rosszul érzi-e magát egy nő, ha nincs gyereke. Teljesen egyéni dolog ez. Sőt, az is, hogy mikor indul be neki a program, hogy most már szeretném. Én 28 évesen borzalmas lettem volna, nem i tudtam volna szerintem kihordani, anya lelke ha nincs rendben, ahogyan Mujza írja, az pokol mindenkinek.
Nem hoz helyre egy gyerek semmit, számtalan szar házasság, rossz anya-fia/lánya viszony rá a példa. Most nem megyek bele közhelyekbe, de akkora önzetlenséget,amit ez kíván nem lehet elvárni valakitől, aki erre nincs felkészülve. és van aki 42 évesen sem jutott el oda, hogy fel legyen rá készülve. Nem kell mindenkinek gyerek! Nem lesz attól több se kevesebb. A 35 év meg nem öreg, a 42 már talán az a kor, amikor érdemes összekapnia magát, de 35 évesen parázni baromság.
Én nagyon tisztelni tudom azt, aki ösztönösen jól éli az életét, nem akar elvárásoknak megfelelni, hanem önismerete viszi előre a döntéseiben. Nem vagyunk egyformák. Meg kell érteni, hogy ebben is különböző életutak vannak.

Visszamenve tehát akkor a szoptatáshoz egy külön kommentben folytatom, mert elcsúszott valahogy a kép jobbra. :-)

Scala 2012.11.23. 14:30:31

@Niurka: Tényleg sokat van mellen, egy-két alkalommal naponta úgymond cumizás helyett, komfort etetésnek hívom.
A hasfájás nálunk is küzdelmes volt, csillapíthatatlan sírás, függőlegesben járkált vele apukája órákat, tornáztatás. Aztán Infacolt használtam, nem minden etetésnél, de naponta kétszer. Mára nagyon szépen alakulunk, egyre ügyesebben ürít, és ennek nagyon örül is, semmi sem maradt a durva diszkomfortból. Pedig ugyanannyit eszik. Ez a bélrendszer fejlettségén múlik nála. Nem akarok általánosítani, mert van akinek 4 hónapos korig hasfájós a csecsemője, mi szépen ledolgoztuk ezt egy hónap alatt. Rendkívüli öröm ez.
Melyik a kapafog? És miért véd attól a cumi?
Manapság nagyon cumiellenes a trend:
www.lll.hu/fuzetek/cumi
-mellbimbo_zavar
Én nem akarok.

Nekem diasztémám volt középen, lehet azt meg pont a cumi okozta... Aztán felnőttkori fogszab. megoldotta.

@DuBarry: 9 hónap az nagyon szép! A 4 se rossz ám! Minél közelebb van a 6 hónaphoz, az már remek. :-)
Az egy éves kor felettiek szoptatása témában teljesen egyetértek, de én nem szólok ebbe bele. 8 hónap után én nagyon szeretnék visszamenni Spinningre, szóval sztem max. 9 hónap lesz, ha addig elfogadja. De a hat hónap is teljesen okés, akkor korábban kezdem a triatlon edzéseket. :-)
Én nem fejek, lusta vagyok. Kétszer használtam, a csúcsgép van meg, egyszer azért kellett mert a bimbó bevérzett, amikor hazajöttünk aznap, muszáj volt lefejni nehogy begyulladjon. Amúgy a gyerek tízszer jobb, mint a gép, és pont annyit eszik, amennyi van. Beszabályozza magát szépen a rendszer, nem vagyok én haszonállat, hogy túltermeltessem. Nem is erőltették a klinikán a fejést, csak ha el kell menni valahova, és más etet. A fagyasztásra meg azt írta valaki, akinek adok a véleményére, hogy büdös az így feloldott anyatej, max. egy naposat szabad adni.
Ez nem segít az elszabadulásban, de ezt az ember bevállalja, nagyjából sejtettem is, és az a cikk a cumisüvegről nagyon tanulságos.

Scala 2012.11.23. 14:40:06

@diamo: Pontosan! Igény szerinti táplálás, a lányom zárójelentésére is ezt írták. :-)
Én mérleget sem béreltem, mert ha úgy érzem jól evett, aztán mérem és nem mutatja ki, akkor az rosszul hat az anyai pszichére, csak destabilizál. A rendszer úgyis összeáll egy-egy hétnek a végére, csak megőrültem volna, ha naponta tízszer kettőször mérek.
Szerencsére a gyerekorvos és a védőnő is a heti egyszeri mérést javasolta a rendelőben, örömmel vittem. Az első alkalommal annyira sokat fejlődött, hogy kéthetente lettünk berendelve, most meg, hogy továbbra is egy hónap múlva... Tuti nem így sikerül, ha elkezdem vezetni, meg szétaprózni.

Egy kg-nyi hízás egy hónap alatt nagyon szép! Végtelen seggfejség, hogy ezt szóvátették neked. 150 g/ hét a minimum, a 250g/hét a felső határ vagy majdnem!
Kár, hogy így felvetted ezt.
Én lusta vagyok és ösztönös, leszarom, hogy ki mit mond, nem is hallgatok meg túl sok véleményt. Persze szerencsés is vagyok, a baba nagyon ügyesen eszik. Tényleg olyan édesen csinálja. :-)

Scala 2012.11.23. 14:42:07

@diamo: Ja, bocs, most olvasom újra, hogy 7 hét alatt. Tök jó az is!
És igen, az órakövető szoptatás pont az egyéni stimulációt lövi ki, szerintem is!

Scala 2012.11.23. 14:47:07

@mici˙: A magyar kismamák mindenen sokat vakerálnak, ez egy ilyen szar csóró ország, belemerülnek az emberek monomániásan valamibe. Ezért nem járok sokat emberek közé, annyi kicsinyességről dumálnak órákat, hogy őrület nekem.
Ellopta a posta a UKből csomagban küldött babaruhákat, mert itt ez a szint. Sajna meglepetésnek küldte, mert ha mondja, mondom, hogy ne, már többször jártam így a keresztanyámmal. Itt ez a szint, csomaglopás, kérődzés a semmin, többek között a szoptatáson, egóból lel lehet nyomni a másikat, az is nagyon magyaros.
Nekem az angol viktoriánus trend akkor már jobban fekszik, ezeket a testi dolgokat ne is hozzuk szóba. De komolyan milyen már amikor izzadós, lapos vagy tejcsárda (átmenet nincs) általában csúnya nők arról beszélnek hogyan cuppog a gyerek az emlőjükön, a világból kirohannék.

Scala 2012.11.23. 14:50:18

@diamo: Igen, ha sír, akkor sanszos, hogy éhes, bár az enyém már a pelenka miatt is érzékenykedik. Sztem adni kell enni, ha szopja az ujját, illetve ha amiatt sír. Én nem tudnám azt hallgatni kőszívvel, mellre kerül olyankor.
Teljesen egyetértünk! Nem hülye a természet, és nem is szabad túlkomplikálni. Majd ha már nem kér (lesz olyan), azt is tudatja. :-)

Scala 2012.11.23. 14:52:54

@Niurka: "Érezze, hogy feszül alatta a védőháló!" :-)))
Így van.
Én nyugodt kikötőnek hívom, ahová be lehet csorogni, de ez még jobb.

Scala 2012.11.23. 14:58:21

@diamo: Amúgy ez a presztízskérdésként tekintenek a szoptatásra dolog is megaLOL. Pont az az egós köcsögösködés, amiről beszéltem.
Nő vagyok, etetem a gyerekemet, úgy ahogyan azt a természet megalkotta és az immunrendszere megkívánja.

Ismét csak a lustaságomra hivatkoznék: kéznél van, nem kell melegíteni, nem kell elmosogatni, turmixolni, felíratni, megvenni.
Nő vagyok, van mellem, etetem a gyerekemet. Ebből persztízskérdést csinálni OMG. Hahahaha.
Jaj, milyen unalmasak az emberek, falnak kell menni tőlük.
Ha valakinek ez nem megy, és azon kárörvendek, az meg a szánalom maga.

Miért nem abból csinál presztízskérdést, hogy heti egyszer elmenjen egy Michelin csillagos étterembe, vagy vegyen egy magassarkút, mint Carrie a Sex and the Cityben. Nem, itt a szoptatás a presztízs, borogass!

Mujza 2012.11.23. 15:11:47

@Scala: hát a hasfájós részt jó kinőni. Nekem egy nagyon és egy még jobban hasfájós gyerek jutott. Teljesen eltérő volt, de az Infacol szart sem ért. Mindig a szélcső és hajszárító kombótól nyugodtak meg. A nagyobbik este 8-kor elaludt, 11-kor menetrend szerint felsírt, szélcső, kaja, és 15 perc múlva mindenki aludt. Nem is értem, hogy bírják éjjel 1-ig hallgatni a sírást, meg járkálni a gyerekkel. A védőnő szerint ha nem sír napi 1-2 órát plafonrepesztően, akkor nem gáz. Hát nem normális, az én tűréshatárom 5 percnél volt. Szellemileg/testileg kimerít a gyereksírás, szummában nem sírtak nekem napi 1 órát.
Az alváshiányt meg nekem nem enyhítették a hormonok, néha zombinak éreztem magam, aztán egyszer csak elkezdett este 8-tól reggel 8-ig aludni :-) Az volt ám a jó világ :-D

arisztotela 2012.11.23. 15:16:48

@Scala: persze, aki azt mondja kategorikusan, hogy nem akar, az oké, de sokan 40 évesen kezdenek kapkodni (két közeli ismerősöm járt így), és ha akkor azonnal nem esel teherbe, elment a vonat. Mindkettő nagyon bánja. Van olyan is kettő, aki sosem akart, férjük sincs, jól elvannak, bár érdekes módon mindkettő lélekben húszéve maradt, ami elég nevetséges egy negyvenes, ötvenes nőnél, de mindegy, valamiért mindenki nevetséges.

mici˙ 2012.11.23. 15:20:19

@DuBarry: Értem honnan jössz, egyedülálló nőknek biztos adhat egy legalább nem vagyok egyedül a világban érzést a gyerek.
És ugye vannak azok is, akiknek a szüleik teszik pokollá az életüket, mert nekik jár az unoka, így inkább szülnek egyet.

Nem egyszerű ez, és ma már annyi mindent kínál az élet, hogy a gyerek csak egy a sok lehetőség közül, de nem az egyetlen életcél.

@Niurka: Ugye, dugnak menetrendre míg összejön a gyerek, utána meg jön az elhidegülés meg, hogy az anya csak a gyerekért él, apa lapátolja haza a lóvét és hallgatja a baszogatást.
De a problémám az, hogy nyilván, SENKI sem akar ilyen életet, aztán mégis ilyenné válik a kapcsolatok többsége.

@Scala: ez oké, de van egy másik kérdés is, ha valaki 42 évesen akar szülni. Nevezetesen, hogy akar-e majd 60hoz közel egy kamasszal veszekedni?

arisztotela 2012.11.23. 15:20:36

@Niurka: én tudok 3-mat:). Ismerek vagy százat, szóval ez az arány kábé. BTW ebből egy második, közös gyerek nélkül, és az az ára, hogy a férj van nagy babaként kezelve, de legalább ők boldogok.
Mindegy is, ez a házasság dolog harminc éven belül meg is szűnik szerintem. A házasságok talán fele válással végződik, a fennmaradóban 60 százalékban valamelyik folyamatosan megcsalja a másikat. A fennmaradó felében nincs dugás, szóval kábé a néoesség tíz százaléka él funkcionálisan jó házasságban, mégis ezt tekintjük normának, ami nevetséges.

arisztotela 2012.11.23. 15:24:39

@Scala: 9 és 6 hónap volt.
A nem elég a tej sztori először 3 hónapos korban jelentkezik csak (ezért tápláltak hozzá a szoptatáshoz régebben), de kiböjtöli az ember maradhat a csak anyatej féléves koráig. Az a legkényelmesebb. Nekem a cumisüvegezés nagy macera volt a másodiknál egyéves koráig, onnantól jöhetett a csak emberi kaja meg egy kis kakaó mondjuk (akkor még engedték a tehéntejet is bizonyos kortól, már nem adnék persze)

mici˙ 2012.11.23. 15:25:58

@Niurka: Hú, én nagyon nem bírom azt a gyerekkultuszt, ami Angliában van. Ott akárhova fordultam mindenhol egy üvöltő vagy pórázra kötött gyerek volt.

arisztotela 2012.11.23. 15:26:38

@mici˙: ez nem tudatos megfontolás. Azt látom, hogy a posztklimaxos kolléganőim közül jobban van az, amelyiknek van gyereke, de mondjuk elvált, vagy magának szülte, mint az,a kinek van faszija (ergo nem magányos), de nem szült.

arisztotela 2012.11.23. 15:28:12

A nagyobbik folyton nyavalygott, sírt, a kicsi meg sem mukkant csecsemőként, A nagyobb most is dubál, fecseg folyton, a kicsi nemigen mond magáról semmit:).

mici˙ 2012.11.23. 15:29:14

@DuBarry: na, akkor borul a logikám :)

arisztotela 2012.11.23. 15:32:18

@mici˙: azért nem akarlak rábeszélni:).

mici˙ 2012.11.23. 15:43:30

@DuBarry: Semmiképp! Csak kiderül, hogy amit igaznak hittem, az nem feltétlenül igaz. Ez jó, és nyilván nem veletek fogom ezt a kérdést eldönteni, hanem a barátommal, de ez a sokféle nézőpont és őszinteség nagyon hasznos.

arisztotela 2012.11.23. 15:52:45

@mici˙: jó, befogtam:). 20 évesen már teherbe akartam esni minden észérv ellenére, tehát nem tudom, milyen lehet nem akarni, nyilván torz szemüveggel látom azokat, akik megöregedtek szülés nélkül.

mici˙ 2012.11.23. 16:30:48

@DuBarry: NEE!!! Ez jó, és nagyon érdekel, hogy miért. De persze, nem akarok tolakodni. Persze én nem tudom, hogy nálam miért alakult ki és tartotta magát több mint 20 évig sziklaszilárdan a gyerekellenesség. Állítólag én már 10 évesen is azt mondtam, hogy én nem fogok 'gyereket tartani'. Később szó szerint elkezdtem undorodni a gondolattól, hogy az én testemben egy kis alien nő és majd belőlem táplálkozik. Szóval ez nyilván az én nyomorom, de ettől még bírhatnám a babákat, de soha nem vágytam arra, hogy felvegyek egy babát vagy megetessem vagy tudom is én, nekem minden baba egy ronda, büdös csomag volt, aki még idegesítően üvölt is.

Viszont pár éve ebből a kategorikus fújnem-ből lett az, hogy gondolkodjunk el a dolgon.

mici˙ 2012.11.23. 16:31:23

Hah, jól eltérítettem a témát

Lilienfeld 2012.11.23. 20:38:45

@mici˙: "akar-e majd 60hoz közel egy kamasszal veszekedni?" - a szűkebb ismeretségemben három olyan família van, ahol az öregek a teljesen szétesett/becsődölt felnőtt gyerekeikkel, és az emiatt sérült kamasz unokáikkal küszködnek. Semmi se garancia semmire :(

mici˙ 2012.11.23. 22:12:21

@Lilienfeld: @Niurka: annyira jó fejek vagytok köszönöm szépen. Komolyan ritka az ilyen közösség, ami ezen a blogon kialakult.
Nyilván nem tanácsot kérek, de nagyon hálás vagyok, hogy különböző nézőpontokat felvillantotok.

Mujza 2012.11.23. 22:22:47

@Niurka: én 32 :-D
A szélcső egy vékony, kb 15 cm hosszú, narancssárga gumicső, amit kellően síkosítva be kell dugni 1-2 centire a babapopsiba. Mint a lázmérőt, csak ez lukas, és kb. minden kijön a gyerekből, ami bántja a hasát. Nem gyerekkínzás, azt hiszem azért vagyok ilyen bátor, mert a kórházban a szemem láttára "engedték le" a gyereket, a görcsösen üvöltő csomagból egy kisimult alvóbaba lett pillanatok alatt. Szóval nekem tuti módszer volt, kb 4-5 hónapig használtuk. A hajszárító meg a monoton búgásával tuti altató, míg a meleg levegő nagyon jól ellazítja a pocit.

Nekem is vagy egy ismerősöm, aki nagyon idegenkedik a gyerek gondolatától, pszichológus közös barát felvetette, hogy min.2 év terápia kéne, hogy egyáltalán elgondolkodhasson gyerekről, mert nála valsz. az anyai minta nagyon rossz. Szóval én is azt mondom, hogy erről az oldalról rendbe téve a lelket érdemes csak belevágni.

Mujza 2012.11.23. 22:23:53

jav. vagy helyett van

mici˙ 2012.11.23. 22:27:55

@Niurka: Igen, szerintem is meló egy jó kapcsolat fenntartása. Illetve fontos, hogy nem szabad mindig mindenáron legyőzni a másikat. Még a főiskolán kellett Hankisst olvasni és nekem nagyon megmaradt egy eszmefuttatása, hogy a mindenáron nyerni vagy inkább a másikat legyőzni akarás végül, hogy zárja csapdába a társadalmat. De szerinte ugyanez kisebb közösségekre például egy házasságra/kapcsolatra is igaz. Nem vezet sehova, ha mindkettő meg akarja nyerni a veszekedést és ennek érdekében sértésre nagyobb sértéssel válaszol, annak a vége csak két vesztes lehet.

Mujza 2012.11.23. 22:36:24

@mici˙: jaj, ismerek egy párt, akiknél minden felmerülő kérdés, vita egy csata, amit meg kell nyerni. Na, egy velük eltöltött hosszú hétvége óta nem megyek társasággal nyaralni...

katarocks 2012.11.23. 23:56:22

@Scala: örülök, hogy ilyen sokat írtál, meg hogy jól érzed magad, és természetesen megvan a saját álláspontod mindenről, ami nyilván teljesen különbözik az átlagtól. A Victoria Beckham-Harper hasonlat nagyon tetszett, szerintem baromi cuki az a kislány, imádom őket :D
Mi lett végül a kislány neve?

arisztotela 2012.11.24. 02:18:09

@mici˙: nem tudom, miért. Fogalmam sincs. És megnyugtatlak, utáltam, hogy terhesen szétesett a testem, és egyáltalán nem szerettem szoptatni sem, tehát aki gyereket akar, az nem azért, hogy járni se tudjon a rohadt nagy hasától, hogy ne alhasson hónapokig vagy fejjen két óránként. Mindenki szexis kis csajszi szeretne maradni, a férje szemében egy vonzó nő, nem egy szülőgép. de ha erős az ösztön, ezekbe bele sem gondolsz előre, ill. a két gyerek között elfelejted egy idő után.

arisztotela 2012.11.24. 02:25:24

@mici˙: Emberek! Egy kapcsolat fenntartása nem meló. Most mindenki gondolja szépen, nyugodtan végig, melyik az a 2-3-4 házasság, amit jónak tart (nagymama nem ér, az ő házasségukat csak öregen láttuk, akkor még nem váltak az emberek, és két ember, ha nem teljesen idióta, és kihúzza hatvanig, akkor már normálisan viselkedik). Szóval, szerintem a jó házasság egyszerű szerencse, esetleg ösztönös jó választás.
Nem az okosok, szépek és önfeláldozók élnek jó házasságban, hanem a szerencsések, ha sarkalatos problémák vannak, azt nem lehet se melóval, se terápiával megoldani, akkor vagy elválnak, vagy szar házasságban élnek. Az általam ismert jó házasságok tagjai elég egyszerű emberek, csak épp jól megértik egymást.
Egyik sem melózott ezen egy percet sem. Inkább a rosszakban folyik a nagy melózás és változtatási szándék.

Scala 2012.11.24. 08:23:28

@katarocks: Köszi. :-) Berky Barbara Anna.

Scala 2012.11.24. 08:31:45

@Niurka: Majd írok komolyabbakat is, de ezt nem tudom kihagyni, a Bárdos Andráshoz, nem mondta rosszul a Máté Kriszta kurvára buta. :-D

Scala 2012.11.24. 08:48:25

@mici˙: A kamasszal 60 évesen veszekedni dologhoz, ha 42 évesen szültél:
A.) Ha nem tekintette magát öregnek a baba jöveteléhez, akkor valószínűleg nem lesz kiakadva azon sem, hogy ő már majdnem 60. ("a kor egy nagyon relatív dolog" klub, tagja vagyok)

B.) Kiakad tőle, elkezd panaszkodni miatta, előbb-utóbb az ismeretségi köréből talál egy jófej barátot-ismerőst/Hozzám lehet jönni, ha kell./ , aki szépen megmondja, hogy "Oh, why don't You just suck it babe, this goes with it!".

és végül C.) Amikor a 43 éves pszichiáterem mesélte lelkileg tök kimerülten, hogy a 19 és 17 és fél éves lánya veszekedésére azt mondta előző nap, hogy ő már 43 éves, hagyják ilyenekkel békén... pedig ő aztán tényleg fiatalon szült, akkor rájöttem, hogy egyszerűen a tinik veszekedései és dolgai minden felnőttnek idegörlőek, és ezen az általános sztereotípia (korán kell szülni) sem segít.
Ha valaki nem lépett túl a kamaszkoron (mondjuk fasziknál gyakoribb) és bele tudja érezni magát a gyerek helyzetébe, csak annak fekszik a kamaszveszekedés.

Szóval nekem erről ez a véleményem.

A másik, hogy én meg azt figyeltem meg, ha valaki huszonévesen szül mondjuk kétszer, de a 30-as éveit végigfogamzásgátlózza, mert több nem lehet/jöhet, elég vágyakozva tud tekinteni a magamfajtára, aki 35-36 évesen babázik. (Ez kapcsolódik a Niurka által sokszor emlegetett "baba kellett neki, nem gyerek" dologhoz persze).
A pszi 36 évesen szülte a kisfiát, messze azért a gyerekért van a legjobban oda. És neki nincs ilyen zakkanása sem. (Plusz ugye jól tudja kezelni a huszonéves anya és a harmincas anya pácienseket is. Bár neki nem volt olyan brutkó émelygése, hányása, azt elsőre egy kicsit nem értette nálam, hogy úgy kivontam magam miatta a forgalomból; ki is akadtam rajta emlékszem.)
/Amúgy nem kognitívra pt-ra járok (már), hanem csinálunk ún. kataton immaginatív képeket relaxált transzban, és azt nem tudom egyedül/

Scala 2012.11.24. 09:02:15

@Mujza: Ez és a magyarázata teljesen új volt nekem! Szóval szélcső! :-) és hajszáírtó :-)))

A "görcsösen üvöltő csomag" rész volt csak ismerős!

Patikában vetted? Én bízom abban, hogy kinőttük, de egy másik blogon a tulaj dec. szül, hátha neki is kelleni fog. ;-)

Scala 2012.11.24. 09:15:59

@diamo: mi az a növekedési hullám?
Hogy eszik, kikerekedik, és aztán ahhoz hozzányúlik meg fejlődik értelmileg? És, hogy ez így egyenetlenül az egészséges. Mert akkor értem.

Scala 2012.11.24. 09:19:49

@Mujza: Egy éves korig szoptattad vagy addig nem volt szíved "leadni", hogy csak akkor "tágult ki a világ"?
Én 9 hónapot gondoltam a gyerekmegőrző a konditeremben 8 hónapos kor felett fogad. Apropó, valami nagy gebasz van a teremmel, mert bezáratta az önkormányzat, bizti őrök az ajtóban... a vezetőség közleménye, hogy "a klub újranyitásán jogászaink dolgoznak" Hajajaj.

Scala 2012.11.24. 10:30:44

@mici˙: Hankiss nem írta ezt rosszul, a csaj vagy a faszi Aágnes vagy Elemér)?

Scala 2012.11.24. 10:51:51

@mici˙: Ezek a gondolatok ismerősek, csak azért van, mert akkor még nem jött el az ideje. Azt garantálom, hogy terhesen semmi ilyen kis alien élősködik rajtam (ez allliterál!) érzése nincs az embernek! :-)
Ki fog ez alakulni.
Nálam annyi kül. volt, hogy valahol mélyen mindig is tudtam, hogy lesz gyerekem. Azaz sose mondtam olyat, hogy nekem nem kell, nem lesz.
Az érzéseket meg kell élni, az a baj, hogy sokszor ezt nem hagyják.
Azt is meg kell tudni élni, ha a várva-várt jövevény a gyermekágyban (első hat hét) olyan indulatokat kelt benned, hogy az már BTK kategória. Egyszerűen csak nagyon kimerült, azért mondja az ember. Egy kimerült anyuka.
Szóval csak nyugodtan hozd a felszínre amit VALÓBAN érzel. Nem azt amit kellene, meg illendő volna, meg erkölcsileg méltányolható!

Moziba menés is már nagy szervezést igényel: ez tény!
Egy hete szombaton tudtam a felszínen úgy levegőt venni, hogy felnézzek a Vastagbőrre, a Matolcsy hómezővásárhelyen volt a téma, első mondatban egy link a Trópusi vihar c. filmhez ("Sosem szabad fullba nyomni a kretént"), megnéztem azt a kis szakaszt és röhögtem. Pedig azt a filmet egybe nagyon töménynek tartom, nem is néztem meg úgy soha, de annyira jól esett, hogy még du. a Youtuberól néztünk pár részletet, meg Jóbarátokat. A lényeg, hogy rájöttem egy Sivatagi vihart lehet gyerek mellett dvd-ről,mert nem zavarja meg az élvezetét, ha megszakítod. De a funkcióját betölti, kikapcsol.
És ennyi elég is. Nem vágyik az ember többre, a babát nagyon szereted, nem lemondásnak érzed, hogy be vagy zárva. (Ha jól vagy lelkileg.
Ha nem, annak nagyon sok szintje van. A terhességi pszichózis egyik fajtája, amikor szülés után nem hiszi el az anya, hogy ez az ő gyerek. Megtagadja teljesen, nem táplálja, dédelgeti, veszi karba stb. Ez egy végletes dolog, de ilyen van. Sztem a nagy idegi megterhelés miatt, egy nehéz, titkolt terhesség vagy neurotizáló anyós, nem támogató környezet mittudomén idézheti elő, szóval van ilyen is.)

Én arra vágyom egy hete, hogy lemenjünk a Szegába reggelizni, erről kérdezgetem a férjemet, hogy szerinte a lady erre mikor lesz felkészülve? :-)
Szóval nem állítom, hogy totál ki vagyok egyezve mindennel. A reggeli a kritikus, olyankor annyira éhes vagyok, falnék, latte macchiatora vágyom és sok pain au chocolat-ra. A hajnali kelés és nem visszaalvás miatt valszeg.

Tegnap hozott anyu libamájas szendvicseket az Augusztból, zsúrkenyére tök gusztán szervírozzák, torta helyett kértem a születésnapomra (nov. 20.), egytől-egyig felfaltam. :-)))
Szóval ilyenekre vágyom, a többi nem annyira érdekel, pláne, hogy a vérszegénység miatt szédültem, a séták alatt is éreztem, úgyhogy plázázni annyira nem akartam. Most már jobb, van oka, de hagyjuk a testi dolgokat.

Ladynek vennék cuccokat a ZARAban, betojás milyen édes cuccok vannak. Na oda még vágyom azért azt bevallom. De hát erre van a babakocsi kitalálva.
www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/category/hu/en/zara-W2012/269293/Mini%2B%280-9%2Bmonths%29

www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/category/hu/en/zara-W2012/269276/Baby%2Bgirl%2B%283-36%2Bmonths%29

Gyerekorvos után kedden voltunk a Normafánál rétesezni, hot-dog, lángos, már ez a kimozdulás is sokat segített. No de sétálni, jó levegőre menni kell is, szóval nem a négy falat és erkélyt kell fejben belőni 5 hónapra.
Amikor Velencében voltunk, este 21h30 is a kockás terítőn volt a kicsi baba apukájával és a kicsit nagyobb gyerekekkel egy helyieknek szánt étterem kiülős részén. Sok megközelítés van, a magyar bevattázós nem feltétlenül jó. Az anyatej immunizál a betegségek ellen ilyenkor még (állítólag), attól no para elvileg (nem tudom, csak mondták).

mici˙ 2012.11.24. 11:58:05

@DuBarry: @Scala: Jó olvasni, hogy nem vagyok egyedül ezzel és, hogy nem akar mindenki azonnal terápiára küldeni

Hankiss Elemér, valami olyasmi volt,hogy a társadalomban sem csak ellenségekben kellene gondolkodni,hanem érdemes csapatban is, mert a játszmák többségében többet lehet nyerni a kooperációval,mint a mindenáron győzelemre hajtással. (nagyon aktuális)

arisztotela 2012.11.24. 11:59:52

@Niurka: ez oké, de hol a munka?:)

Az általam ismert egyik legjobb házasság kb. 40 éve tart. Szépen élnek, szeretik, becsülik egymást. Kb. 20 éve a csaj beleesett vkibe, elköltözött fél évre, majd otthagyta a faszijas, és visszament a férjéhez. Előtte is utána is szépen éltek, nem hánytorgatják ezt a kis ügyet. Ez sem munka volt. Ők jól elvannak, ez is belefért, összeillenek, mert szerencséjük van, de a tankönyv szerint sok hibát elkövettek.
Egy másik sztori, 3 éve 27 év után válás. Faszi folyamatosan félrebaszott, utoljára szerelmes is lett, ettől nő bepörgött, kirakta. Faszi azóta is padlón, talán bele is hal (nincs még 60). Mit kellett volna csinálni? Beletenni a nőnek a melót, és leszoktatni a félrebaszásról? Nem szerelmesnek lenni?
Az élet sajnos nem olyan egyszerű, mint a női lapokban: dolgozni kell a kapcsolatért.
Az egyik legpocsékabb a dédszüleim hzassága volt, nyolcvan fökött is utálták egymást, de akkoriban még nem volt válás, tehát sok munkával együtt maradtak. Dédanyámnál bábatosabb emberre nem emlékszem.
Anyuék is jól elvannak, mint a te szüleid, de az sem munka, hanem kompatibilisek.

mici˙ 2012.11.24. 12:05:43

@Scala: Boldog születésnapot!
Azért látom sikerül viszonylag összehangolni a te igényeidet és a gyerek szükségleteit.
Cukik azok a kis kabátok és ruhák, de ehhez nem túl kicsi még a gyereked?

arisztotela 2012.11.24. 12:10:51

@mici˙: alien is érzés is volt kicsit, hajaj, de az alieneket is szeretjük, nem?:)
a második terhességemnél úgy éreztem, hogy kész, végleg szétzuhantam:). Mintha a 28-46-ig tartó öregedésemet (tovább még nem tudom) 6 hónaap alatt kéne átélni (ennyire persze nem súlyos a helyzet, de akkor így tűnt). Mármost a blogból is látszik, hogy engem némileg ez foglalkoztat), de ez a gyerekkel való kapcsolatomra nem vetült rá. Az mindig sokkal simább volt, mint a nagyobbikkal, mert az ember az elsővel jobban parázik

Scala 2012.11.24. 12:34:12

@mici˙: A kabátokhoz egy picit talán még kicsi, de most is sétához drabb szőrös kezeslábast kap, a kapucnin van füle... az is aranyos.
Ezért kellene megnézni, hogy mi a legkisebb méret, amikor ül a hordozóban (nem túl sokat, mert agerincnek nem tesz jót), akkor úg ynagyon csinos volna. :-) A kabátokat szerintem onnantól érdemes azért igazán, hogy a sport babakocsiban ül (ez is egy hülye név, de így hívják). Meg ha már jár. Nem túl praktikus ilyen csinosan öltöztetni, de néha muszáj.

arisztotela 2012.11.24. 13:28:29

@Niurka: nem értek egyet:)
Iszonyat tönkrement embereket látok együttmaradás miatt. Mert az egyik fél állandóan próbálkozik (van nő is, férfi is), a másik meg szívat.

Mujza 2012.11.24. 15:03:09

@Scala: szélcső patikából, igen.
A nagyobbikat 8 hónapig, a kicsit 7 hónapig szoptattam. A világ kitágulása inkább amiatt volt, mert dolgozó nagyszülők mellett ritkán lehet lepasszolni, a kicsik meg igényelték a testi közelségemet. Ha naphosszat ülök mellette a szőnyegen, vagy ha kimegyek a konyhába, a karomon kell vinnem, stb. na ez szűnt meg, amikor már lábon jött utánam, meg pár percekre egyedül is eljátszik, max. kipakolja a konyhaszekrényt. :-) (de ezzel úgy vagyok, hogy a pakolás a legjobb játék, így amíg csak bosszantó, de nem veszélyes, addig nem érdekel.) Amikor nagyon kellett valamit csinálnom, mei taiban magamra kötöttem, abban egyből szundi volt, de legalábbis elégedettség. :-)

katarocks 2012.11.24. 16:03:14

@Scala: ezek nagyon édesek, én is mindig nézegetem. Meg szerintem a Next-ben is jók is vannak (Mo.-n csak a Westendben van tudtommal). Én speciel drágállom őket, akkor már a Tesco is szuper. De karácsonyra majd veszek az unokaöcsémnek ezt-azt a Zarában :)
Boldog születésnapot!
Szép nagyon a név, biztos illik a lady-hez :)

Scala 2012.11.25. 01:13:44

@katarocks: Nextről nem is tudtam! Köszi.
Csak a Westendet nem szeretjük, de egyszer megnézem. :-)

Tesco, igen, tudom, nem mondom, hogy nem aranyos, de az nem "olyan".
C&Aból kapott sok cuccot a bécsi unokatesók oda járnak. ezért akarok ZARAt, egy-egy tünci darabot, nem az átlagvonulatból.
Tesco, C&A elérhetőbb árban, gyakoribb is a gyerekeken.
H&M is elég jó csecsemőben, nagyobb gyerekben túl színes, bohém, de 3 alatt édes. Azt is érdemes megnézned. :-)

Scala 2012.11.25. 01:20:06

@Mujza: Értem, köszi. :-)
Mei tai és kendők, ez egy külön téma.
Nekem is kellene vennem, ha letelt a gyermekágy már cipelhetem.
Ilyen márkák közül volt?
tunderlatta.hu/cms/je_porte_mon_bebe.html

jeportemonbebe.com/

Mikortól voltak sokat karban? Barbi elég jól elvan egyedül, napi egyszer-kétszer bújik. Van olyan ismerős, aki egyáltalán nem tudja letenni a kislányát, mert ordít... Ott is a hordozókendő lett a félmegoldás.

Scala 2012.11.25. 01:40:53

@Niurka: Teljesen egyetértek. Az ideális társ az, aki nagyon hasonló hozzád. De van amiben ő jobb, van amiben te.
Tehát az alapok, amit leírtál, de a szorongások komplexusok (vagy van amelyik) kiegészítik egymást (ez a nem káros feloldódás a társban)!
Maximálisan jól megfogalmaztad%

Katanya 2012.11.25. 08:24:37

@Scala: Egyetértek a "babára vágyakozó harmincasok" gondolatoddal :)
Szültem 18, 21, és 38 évesen :)
A két nagy fiam mellett Babára vágytam (lehetőleg lányra. Az lett :D), és tényleg irigyen néztem a pocakos, kisgyerekes harmincasokat.
Korai fejlesztőbe jártunk, volt egy enyhe "tónusos nyaki reflex"- e a kislánynak. Ott a hordozókendőt egyáltalán nem ajánlották.
Ruhák közül én is a Nextet szeretem a legjobban, tényleg drágák, de csak 1-2 szettünk van, itthonra csúszni- mászni jó a Tescós is :) . Most egy Next téli dzsekit vettünk Lillának. Gyönyörű, puha :)

Mujza 2012.11.25. 09:47:16

@Scala: Amíg többet alszik, mint ébren, addig annyira nem, de amikor már elkezdtek érdeklődni, akkor vinnem kellett magammal, meg random tört rájuk 1-1 ölelkezős nap, az bármikor.
Az a webshop, ahol vettem a mei tait már rég becsukott, de megtaláltam a fotóját:-)
www.google.hu/imgres?hl=hu&client=firefox-a&hs=Dot&tbo=d&rls=org.mozilla:hu:official&biw=1024&bih=665&tbm=isch&tbnid=xjKThEw0CWcR5M:&imgrefurl=http://meitai-vajdasag.blogspot.com/p/mei-tai-videok.html&docid=INwlDjI2BRgz_M&imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_U91oD6YaHU8/S4eYZMlLBbI/AAAAAAAAAcI/bk2gLYwtI9k/S360/mt_zoldpant_tarkaviragos.jpg&w=250&h=300&ei=ZNqxUJymBceUswbdvYH4DA&zoom=1&iact=rc&dur=413&sig=100765343082209733010&page=1&tbnh=158&tbnw=131&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:8,s:0,i:105&tx=97&ty=71

Én nagyon szeretem, 10 kilós gyereket is simán tudok vinni benne, erős a hátizmom, nem fájdítja meg a derekam. Amúgy nem vagyok a szélsőségek híve, pöpec babakocsim is van, dönthető a hordozója, mózes is tehető rá, ezekkel kombinálom a magamra kötözést, így semmi nem lesz sok.

katarocks 2012.11.25. 09:56:25

@Scala: Igen, a H&M is jó, de lányban szerintem cukibb :) Fiúban túl felnőttes ruhák vannak, nem bírom mikor csokornyakkendő van egy 6 hónaposon.

Tesómnak is van kendő, de nem az az összevissza kötögetős, hanem van egy téglalap, a négy sarkán a kötők, azokat elől, hátul megcsomózod, nagyon egyszerű. Nem használja túl sokat, szerintem inkább azoknak praktikus, akik BKV-znak, vidéki városban ő elvan gyalog, amúgy meg kocsival jár. De van olyan ismerőse, aki úgy takarít, főz, hogy a hátán van a gyerek...
Pár hónapja elmentem vele egy hordozókendős rendezvényre, de 20 perc után mondtam, hogy jöjjünk el, nagyon nem tetszett a hangulat, mosószóda, házi készítésű szappanok, béna ékszerek, nem nekem való :)

Mujza 2012.11.25. 10:31:34

A babaruhákról az a tapasztalatom, hogy a tescós-auchanos olcsóbb cuki, de az első mosás után használt kinézetű. Én next rajongó vagyok, az még használtan megvéve, 2 gyerek után is pöpecül néz ki.

diamo 2012.11.26. 01:30:28

@Scala: a gyerek fejlodese jon hullamokban, nem fokozatosan no az etvagya, hanem egyik naprol a masikra.
valahol vigasztalt, hogy a hugom is tapasztalta, pedig neki annyira sok teje volt, hogy reggel ebresztette mar a gyereket hogy konnyitsen rajta.
ilyenkor termeszetes, hogy keves a tej, es nem azert mert elfogyott, hanem mert kell par nap amig megint egy hullamhosszon lesztek.

nagyon tunder lehet a baba, foleg ha mar most ad magara (a'la anyuka).

ami nalunk bejottt: feher ruha. ad1, tesonak is jo lesz. ad2, birta a folteltavolitast. anyatejes gyereknel hiaba mostam ki azon melegeben (...) mindent, benne maradt. a feher ilyenkor kapott lokalba domestost 1 orara es siman kivitte.

nalunk most a csinos haj van napirenden (itt nyar van es a ruha eleg rovidre van zarva, barmi ami legalabb 50-es UVP).
a 15 honapos lanyomat most vittuk eloszor fodraszhoz, torka szakadtabol orditott.
nem tudom kire utott ez a gyerek

Scala 2012.11.27. 20:30:04

@Niurka: A merev, keretes hordozókban feltétlenül, igen!

@Katanya: Na ugye, hogy ugye! Köszönöm! :-) és gratulálok Lillához. :-)
Hordozók: a rugalmas szövésű kendőt sem ajánlották? Az állítólag felveszi a gerinc alakját... aztán nem tudom. Nem használok ilyet most, a mózeskosárban sétáltatjuk, rátehető a babakocsira! De a héten fogok kapni kölcsönbe rugalmas kendőt és egy mei tai-t. Másik blogon intéztem magamnak. :-)

Egyetértek a tescos ruha használt lesz túl gyorsan, és látszik, hogy onnan van. (Néha sznob vagyok, tudom.)
Nextet nem ismerem, de ha ennyien áradoztok, utánanézek!

@Mujza: "Rájuk tört egy-egy ölelkezős nap." :-)))
Rendben, köszi.
Most megnézem a kölcsönkapottakat, hogy fekszik-e nekem ez a téma.

@katarocks: Igen, lehet, hogy a lány ruhák jobbak. Az az igazság, hogy minden boltban cukibb a lányoknak szóló kínálat.
A csokornyakkendőben igazad van!!! Sztem se cuki, inkább mű.
Kendős rendezvény leírása :-DDD!

Na folytatom, most megyek gyermekágyi tornázni. Diamonak is fogok írni, mert feltétlenül meg kell besz. a fodrászkodást! ;-) Még ma!

arisztotela 2012.11.27. 21:47:00

@Niurka: lánya van, ezt mi nem érthetjük

katarocks 2012.11.27. 23:01:56

@Niurka: engem is hamar kiokítottak (anyám + tesóm), hogy nem vehetek meg az unokaöcsémnek bármilyen cuki ruhát, mert nem praktikus, nem jól mosható stb. Úgyhogy most már tudom a szempontokat, csak aszerint vásárolok.

@DuBarry: szerinted BHA-s exfoliant mitesszerekre hatásos? Bár neked nem hiszem, hogy vannak :)
Én erre gondoltam: www.paulaschoice-eu.com/exfoliating-2-beta-hydroxy-acid-lotion.html. Ez csak 2%-os, nem 8, mint a BB-s. Ezt gondolom lehetne gyakrabban is alkalmazni, helyileg.
Más márkának is van? Ez a Paula's Choice kicsit olyan Forever Living-esnek tűnik.

Scala 2012.11.27. 23:07:25

@Niurka: Nyugi, roskadozik a szekrény praktikus ruháktól, kaptunk, vettem, másra vágyom.
Nem hány, vagy alig, és olyan kis érzékeny, azonnal "szól", kell cserélni, kibontva kakil egy-két hete. Nem írom le, de nagyon praktikus. :-)

@DuBarry: Pontosan! :-)))

Scala 2012.11.27. 23:11:48

@Niurka: Függőágyat akarok, csak kell hozzá sok telken töltött nap. Imádom Garcia Márquezt, minden regényében sok függőágy. Ha ezek a kívánalmak teljesülnek, kap a gyerek is egy minit. :-)
Kendőt nem veszek, de köszi a boltot, jó helyen van! Férjem, ha kell, majd beugrik, közel a sógorom irodája, és van közös bizniszük.

Scala 2012.11.27. 23:26:58

@diamo: Na hello!
Növekedési hullám: értem! Még nem tapasztaltam.
Én egészen egyszerűen csak azt látom, ha nem eszem rendesen, rendszeresen vizesebb lesz a tej, mellen a baba, de nem lakik jól. Így nagyon kell figyelnem. Aztán helyrejön. De sem csipegetni, sem étkezést kihagyni nem lehet, napi ötször legalább eszem.
Szívesen lekevernék egyet "a szoptatás fogyaszt", és "a szoptatáshoz csak inni kell sokat" közhelyek terjesztőinek.

A baba egy tündér, igen. :-) Ma '70-es évek stílusban nyomta, véletlenül alakult így, akkor vettem észre, amikor napozó poziban talpra húzta a lábát, már csak egy napszemüveg kellett volna.
Amúgy 80 percet sétáltattuk anyukámmal, aki egész normális és odaadó lett egy hete. Szóval nem csak a styling tölti ki a napjaimat (ez Niurkanak ment :-P)

Igen, sokan csinálják ezt a fehér ruha dolgot, jó is az. Nekünk is sok olyan van. Aztán persze van más is. :-) Bécsből is rengeteget vásároltak férjem rokonai, meg volt a csomag, amit ellopott a magyar (angol?) posta, és most valami ismeretlen porontyon pompázik tömör gyönyör lányom helyett. :-(

Haj. Nagyon jó, hogy szóbakerült, a következő a megoldandó feladat: a baba minden várakozással ellentétben hajjal született, szép, vízben hullámosra alakuló haj. Rá volt nőve a fülére, gondoltam levágom. persze nem tettem meg, mert két-három hetesen azért mégsem. Mondták, hogy ki fog kopni a születéskori haja, nos valóban, csak ez úgy történik, hogy homloktól elkezdett kikopni, a többi még változatlanul dús, a baba kezd úgy fest, mint egy átlag magyar negyvenes férfi.
A kontrasztot oldandó, megint eszembe jutott, hogy levágom... De ilyen picinek tudomásom szerint nem szokták, és nagyon vigyázva kell (kutacs, olló, fej, hajaj).
Körmét már vágom, úgyhogy nem féle annyira, de az egy kerekített végű olló, meg más téma.
Fodrászunknál volt férjem, ő egy éves kor felett fogad. :-)

Miért ordított? Én azt vettem észre, hogy a lányunk utálja, ha töröljük a haját, és a sapkafeladást is. A tiédnél nem erről volt szó?
Nekem kicsiként amúgy fixa ideám volt, hogy a hajvágás fáj. De az sztem későbbi dolog, 4 éves talán...

arisztotela 2012.11.28. 12:08:59

@Scala: Semmiképpen ne vágd még le a haját!

Scala 2012.11.28. 17:44:21

@Niurka: Csak irigykedsz, mert neked nincs (babád)! :-DDD

És amúgy meg jól van na, gyermekágy, szoptatás, tudod.

@DuBarry: Rendben van.

diamo 2012.11.29. 02:25:41

@Scala: sorry a kesoi lelkes egyetertesert, DuBarry es Niurka mar elmondtak a sententia definitiva-t. itt a tel -> sapka, sal, kesztyu a gyerekre :)

addendum uno: a fiamnak hatul professzorosra kopott a feje a folyamatos hevereszestol. neki megprobaltuk az apja szakallvagojaval, de nem lehet egy gyerek feje mogott zummogni ugy, hogy a gyerek ne akarja megnezni mi az

addendum duo: "a baba kezd úgy fest, mint egy átlag magyar negyvenes férfi." :>

addendum triam: szoptatastol fogyni? wahahahha!

diamo 2012.11.29. 04:25:25

@Scala: @Niurka: nem tudom miert uvoltott, gyanitom a lefogas sem tetszett neki.
a vagas -> fajdalom mukodik, ha a testebe vagsz. neki lehet a haja/korme ugyanolyan resze mint mondjuk a laba, es osztonosen probalja magan epsegben tartani.
a fiam legalabbis ezt teszi a teli pelenkaval is, mar rimankodtunk/igertunk/ovacioztunk neki, de semmi hatas. az ovoda pedig kemenykedik, hogy "ebben az orszagban...". mintha mi otthon pelenkaban mennenk erettsegizni. shit.

Scala 2012.12.02. 18:42:28

@DuBarry: Nézd csak, most ez a trend etetésben, összefoglalva:
Én ezt követem. Állítólag (akár) 3 hónapos korára megduplázza majd a születéskori súlyát (akkor lesz 7 kg), azt követően stagnál vagy jelentősen lelassul... 14 hetesen lesz ez a duplázás számításaim szerint.

"Túletetem? Gyakori tévhit, hogy ha egy baba gyorsabban fejlődik, akkor az anyuka túleteti. Amennyiben a baba anyatejes, gyakori, hogy már 3 hónapos korra megduplázza születési súlyát, ezek a babák azonban a második félévben szinte semmit nem híznak. Alapszabláy, hogy anyatejes babát nem lehet túletetni. Ha igény szerint szoptatunk, pontosan annyit fog enni, amennyire szüksége van.
A tápszeres vagy vegyesen táplált babáknál már más a helyzet, őket könnyebb túletetni, de nyilván náluk is fontos, hogy az igényeiket kielégítsük, ne tartsuk szigorúan az etetések közti időközöket ha hamarabb megéhezik a baba."

Scala 2012.12.02. 18:48:42

@diamo: Pelenka :-))) Igen, erről már hallottam.
Nálunk ilyen tuti nem lesz, mert már most sem mindig oda szereti. Arra utalnak a jelek, hogy korán szobatiszta lesz, mert azonnal szól, ha használt a cucc.
Bécsi unokatesó lánya még durvább volt, szoptatást kellett megszakítani, és kicserélni a pelenkát, ha éppen az ivástól belerottyantott.

Másik, fontos: írtad a fehér ruhákat, és hogy fehéríted. Oké, de a lányunknak kijött az arcán egy kontakt érzékenység a fehérített, és átmosott (mosógépÖ, átöblített textilpelenkára, amin feküdt, ahol feküdt, az orcákon. Az olyan pelenkák esetében, ami "lokálba" kapta a fehérítőt.
Szóval most inkább enyhén foltos marad mert megijedtem. Kicseréltem mindent, két külön kupac lesz, arc alá, pelenkázóra.
És hülye is vagyok, hogy nem korábban jöttem rá. :-( Pedig tök logikus.

Mujza 2012.12.03. 12:55:09

@Niurka: Szerintem sem lehet túletetni. Hiszek abban, hogy ők még ösztönösek. És a védőnő azt mondta, hogy a piciknek nem tud tágulni a gyomra, és az éhségérzet olyan, mintha kést vágnának a gyomrukba (ez a túlélésük miatt kell). Aztán kinövik mindkettőt, pl. egy 8 hónapos már másképp jelzi az éhségét. Az egyik ismerősöm szerint van túletetés, mert neki ki szokta bukni a felesleget, szerintem meg durván refluxos a gyereke...

diamo 2012.12.04. 05:26:16

@Scala: "Bécsi unokatesó lánya még durvább volt, szoptatást kellett megszakítani, és kicserélni a pelenkát, ha éppen az ivástól belerottyantott." a nemet korhazban ugy okitottak minket, hogy 20 perc egyik oldal, aztan tisztaba rakni a gyereket es utana 20 perc masik oldal.
aztan ha a masodik korben jutott el a gyerek odaig, akkor rakhattam tisztaba 2x fel ora leforgasa alatt.

a masodik gyereket ejszaka mar nem pelenkaztam, ha csak kicsit volt pisis es kibirta reggelig.

kontakt ekcema: ne ijedj meg tole, el fog mulni. de keszulj hogy eleg makacs egy dog.
mosogepen van extra oblites funkcio? nalunk a dupla oblites, es szigoruan semmi oblito jott be. igy lesz csikorgo nemelyik ruha, amitol raz a hideg, babapledek pl.

egesz megreformalta a haztartast. azota a fehernemut is igy mosom.

a DM sajat markas inggaller es -mandzsetta bedorzsolo szappant probaltad?

diamo 2012.12.04. 05:36:03

@Niurka: hogy miert nem talalkoztunk mi 1 eve?

refluxos volt a lanyom. en meg nem kicsit ketsegbeesett.

a gyerek evett egy ideig, majd az elso gyomorsavas nyelocsofurdo utan megtagadta hogy tovabb egyen.

eleg hamar megtanulta, hogy eves=fajdalom. es innentol folyamatosan orditott honapokig. ha evett azert, ha nem, azert. de leginkabb nem evett.

barkinek garantalom, hogy refluxos gyereket nem fog tuletetni. emiatt pont nem kell aggodni.

a nem refluxos gyereket pedig nem ugy eteted tul, hogy egy-egy alkalommal eszik tobbet, mint kene. hanem hogy tobbszor eszik, mint kene.

arisztotela 2012.12.04. 11:52:18

@Niurka: hülye vagy, én gyomorbajos állat vagyok (reflux nincs, csak fáj, de nem jön fel sav soha), és baromira nem büdös a pofám, nagyanyámé se volt, pedig tőle örököltem ezt a gasztritisz hajlamot.

Scala 2012.12.05. 21:22:24

@Mujza: Hú, amióta olvastalak, és a védőnői hasonlatot, az éhségről, teljesen ledöbbentem. Ráadásul basszus sokkal jobban megértem a gyerekem jelzéseit (pelenka-éhség-emésztés háromszög)! Köszi. :-) Férjemnek is mondtam, nagyon szemléletes példa.

Scala 2012.12.05. 21:31:54

@diamo: pelenka: a német kórházi protokollt a Pampers szponzorálta, az tuti. :-)
Teljesen hülyeség szerintem.
Minket úgy tanítottak, hogy kaja előtt tisztába tesszük, majd kaja (egy mellen may. 25 perc, mert utána már csak "áztatja a bimbót" - én ezt nem tartom be, semmi bajom nem lett, a gyereknek meg néha kell a cumi); majd ha bealudt akkor büfiztetni se kell, ha meg nem, akkor az, és lehet lerakni.

Éjjel nálunk teljes műsort lát a pelenka, szóval ugyanez a menet akkor is. Nem is bírná ki, hogy ne tegyem tisztába, elég érzékeny rá. Azzal kezdjük, kibontom, megyek pisilni addigra ő kilövell. :-)

A kontakt ekcémát ismerem, elég érzékeny a bőröm, a baba szerintem örökölte, de kiderült hogy a pöttyök tejallergia, ez ilyenkor szokásos elmúlik pár hét múlva, gyerekorvos, a szülészem és ma a védőnő is ezt mondta. Csak fura, hogy ez a hatodik héten jön ki.

Mindenesetre a mosószappan gondolata nekem is beugrott, más napok óta keresi a férjem, de egyre se volt ráírva hogy mosószappan, csak folteltávolító, azt nem merte megvenni. :-D

Öblítőt én nagyon szeretem, de tudom, hogy vigyázni kell vele! Az tényleg az első, amit el kell hagyni, ha gáz van a bőrrel!

Extra öblítő program: köszi, megpróbálom! :-)

Ezek az érzékenységek kijöhetnek később is, az hogy most nem ez volt a gond, nem garancia még semmire...

Egyébként mindent vasalok, még a zokniját is, és az összes basszt ami alatta van vagy hozzá ér.

Mujza 2012.12.05. 22:55:18

@Scala: "Csak fura, hogy ez a hatodik héten jön ki." pedig így van, ne aggódj emiatt.
Én is mindent vasalok, mindenből sensitive feliratosat veszek, de van egy titkos fegyverem. Ausztriában kapható egy mosószer, amit mindig hozatok, ha valaki arra jár. Nem olcsó, de elvileg már hidegmosásban is kiviszi a baktériumok stb 99%-át, és kicsi babával, kiskutyával reklámozzák. Minden új cuccot abban mosok, meg ha valami kakis/pisis/lehányt/betegen hordta. Lysoform a neve, felületfertőtlenítője, felmosója, fürdőszobatisztítója is van, a kézmosóját is imádom :-) Szóval nekem midig nagybevásárlás, ha kiteszem a lábam :-D Bécsi unokatesót bevetheted :-)
Amin röhögni szoktam, hogy szokták mondani, hogy majd a gyerekruhákat kifőzöd. Ez anyámnak is kicsúszott, aztán felvilágosítottam, hogy a XXI. században a ruhák max 30-on mosódnak, a kifőzést ő is a pelenkákon végezte, ami ugyebár mára okafogyott. Szóval mit főznék ki?? Lysoform és vasalás.

Scala 2012.12.06. 02:14:40

@Mujza: Kifőzés :-D. Na ja. Hogyne! :-D

Lysoformot rendelem is! Nagy köszönetek a tippért!
Sensitive az öblítő, igen, Coccolino vagy Lenor. Most az ún. Folyékony mosódiót használom kezdetek óta, már terhesen is, amióta babaruhával pepecselek.

Szerinted a tejpöttyök a 8. vagy a 12. héten múlnak el? Megoszlanak a jóslások...

Ma mesélte a védőnő, hogy a Dévény Alapítvány 7 éve működik itthon, és iskolások az első páciensek, kimutathatóan okosabbak. Listára lehet vetetni egészséges babát is, de ha csak simán csinálok neki egy masszázst olajjal, az is segít.
Nem tudom mikor iktatom majd be, mert fürdés után éhes (kivéve ma), de úgy tűnik érdemes, az érintés, mint inger fejleszti. Mondjuk a jó masszőr velem is csodát tett. :-)

diamo 2012.12.06. 05:39:18

@Niurka: a gyomoreges egyik koroki hattere lehet a reflux. (vagy bakterium. vagy alkoholizmus. vagy fekely stb stb)

szal minden reflux gyomoreges, de nem minden gyomoreges reflux.

diamo 2012.12.06. 05:43:28

@Niurka: es annyira igaz igy ket gyerek utan mar en is egesz talpraesett elsogyerekes lennek :)

es itt jon, hogy orvos fejjel vegigzongorazod (es vegigretteged) az osszes ritka betegseget amirol valaha hallottal a patologiakonyvtol kezdve Dr. House-ig.
a gyereksirastol anyanak tenyleg elmennek otthonrol

diamo 2012.12.06. 05:50:57

@Scala: a hatodik het kornyeken ok is csodalkoztak vagy csak te?
nalunk is ilyentajt jott, lehet van valami endokrin hattere, a nemetek legyintettek ra es elinteztek azzal, hogy "Neugeborenenakne".
aztan miutan elhagytam minden tejet (tudtatok, hogy meg a vakuumcsomagolt sonkaban is van tejpor?), csillapodott.

igy eltunk honapokig rizspufin, olivakremen es lekvaron. neha kecskesajtot mereszeltem.

a ferjem arcat kar h nem tudom belinkelni, mikor megkostolta a zabtejes koffeinmentes kavemat...

es yess yess vasalas!

imadtam a gondolatot, hogy minden tiszta.

akkor altam csak le vele, mikor a jatszoterre kivittem a vasalt ruhaban a sterilizalt evoeszkozzel torteno ebed utan es az elso mozdulattal bekapta a tobbi gyerek lapatjat meg a homokot

Mujza 2012.12.06. 08:30:09

@Scala: www.lysoform.at/
Hogy mikor múlnak el, az változó. Lányomnál hamar, fiam tovább tiniskedett :-)

Mujza 2012.12.06. 08:32:35

@diamo: én a sterilizálással álltam le, amikor 5 hónaposan elkezdtünk uszodába járni. Ellentmondást éreztem :-D A vasalás megy még ma is ezerrel, az valahogy "más" :-D
(Na jó, a cumit szoktam, ha valami feltűnően koszos helyen dobja le.)

Scala 2012.12.06. 18:55:53

@diamo: Nem, ők nem csodálkoztak hogy a 6. héten... :-)

Tejtermék-megvonás? Ez komoly? Jaaaj.
Nem elég, hogy kávét nem ihatok, a csokival-kakaóval is csak vigyázva, erre még ez is???
Amúgy csillapodott az arcon, nyakon-tarkón inkább.
Szépen javul, én nem akarok ezen aggódni. Nem bírok. :-D

Scala 2012.12.06. 18:57:25

@Mujza: Köszönöm! :-)
Rajta vagyok. ;-)

Scala 2012.12.06. 18:59:08

@Niurka: Biztos a másiknál van erről szó, de ezek szerint orvos? :-)

Scala 2012.12.11. 18:49:56

@diamo: Napok óta akarom írni, beszereztük a DM inggallér és mandzsetta mosószappanát, nagyon tetszik. Letolom vele a foltot, még a régit is. Zseni vagy! Thx. :-)

cicómicó 2012.12.16. 08:33:29

@Niurka: Kedves vagy, voltam már jobban is, de vagyok. Visszatérek.:)

belzebubó 2013.01.15. 18:17:49

@Niurka: Megjártam Indiát, tegnap jöttem vissza. EGy barátunk esküvőjén voltam. Az apja egy filantróp, katolikusokat támogat, tele volt az esküvő apácákkal, mert az érinthetetlenek jó rész áttér katolikusnak, akkor a gyerekeik kaphatnak rendes oktatást, azok nem kaszt szerint csinálják. Őket milliós tételekkel támogatja. Dollárban. Szénkereskedő hajómágnás. Ismerem 6 éve a fiát, a vőlegényt, aki itt él és repülőgép-mérnöknek tanult Ausztráliában de fogalmam nem volt, hogy dollármilliomosok. Hetente ittunk, motoroztunk a Harley Clubban, de soha nem tett semmi ilyen megjegyzést. Amikor a nőgyógyász anyja megjelent egy millió dolláros Bulgari nyakékben akkor kezdett gyanús lenni az ügy. Te tudod a nevemet, képek a facebookon, public.
Szóval van ilyen milliomos is, a cégéhez sok érinthetetlent vesz fel, azok elmondták mert ott voltak az esküvőn, hogy milyen nagylelkű, még az ingjüket is ő veszi és a gyerek esküvőjére simán 10 ezer dollárt adott.Ilyen is van, gondolom nem sok, és nagyon fontos neki,hogy a barátai is úgy tegyenek ahogy ő.

belzebubó 2013.01.15. 20:09:21

@Niurka: És mindemellett brahmák, azaz a legfelső kaszthoz tartoznak. Tehát nem érinthetetlenek, aki csoda folytán meggazdagodtak, hanem a legfelsőbb kaszthoz tartoznak. Hinduk mert születetten azok, de áttértek katolikusnak.
Az anyja a menyasszony horoszkópján rúgozott pár napig, hogy nem tudja, hogy aznap amikor született 26 éve apály vagy dagály volt-e, mert ez rettenetesen fontos neki, és nem értette meg,miért nem emlékszik az anyóspajtás, mert ők a születési lapra ezt is felirják. Mama szülész-nőgyógyász. Erre a papa teljesen kiborult, hogy már megint horoszkópozás van, és megint ezen megy a kattogás, pedig ők milyen tanult család, kicsit szégyellte is anyut előttünk és megmondta neki, inkább örülne, hogy boldog a fia és nem úgy kell házasodnia mint a többi százmilliónak, hogy kinézik a szülők az asszonyt. A menyasszony biológus Phd hallgató Szingában, de lehet, hogy nem megfelelő anyu szerint, mert mi van ha apály volt 26 éve aznap? És az valami termékenység miatt nem jó :D
A családban 2 gyerek van, nem gyerekgyártó a mama, mint a legtöbb családban.
Apu maga vezeti a kocsijait (nagyon, nagyon ritka Indiában ezen a szinten) és ő főzte a vacsit (szerintem ilyen nincs is még egy arrafelé) amire minket meghivott a házába. A cseléd csak bevásárol. Volt belőle 5 a házban, de abból 2-3 csak azért van, hogy ne haljon éhen a családjuk. Anyu közölte 27 éve nem főz :D Vicces egy család voltak. És limoncellót ittunk a vacsi végén, mert az olyan nagyon európai dolog és a főzésről csevegtem milliomos apuval mint két vénasszony olyanok voltunk a férjem szerint. Ha ezt valaki elmeséli nekem, tuti nem hiszem el egy ilyen rasszista, szexista országban ez elképzelhetetlen szinte.

Scala 2013.01.15. 20:12:37

@belzebubó: Délen voltatok ugye, ott van sok katolikus? Ez egy indiai pasi, ugye?
Egyébként nagyon tetszett, amit írtál.
Rushdietól sokat olvastam, a gazdag indiaiakról volt, hogy jókat írt, hasonlókat.

belzebubó 2013.01.15. 20:29:26

És az egészen megdöbbentő az volt, amikor a 22-ed magammal a kis szingapúri különitményünkkel az 5 éjszakát a madrasi Hyatt-ben 220 USD/éjszaka ki szerettük volna fizetni, közölték a chek-in-nél, hogy természetesen ezt a vőlegény apja már rendezte és szó sem róla, hogy bármit fizessünk. Mint kiderült, kivett 25 a szobát 5 éjszakára a papa a külföldi vendégeknek és minibártól, a hoteltaxiig a bárszámlán át a sminkesekig akik kimázoltak minket az esküvőre, az ebédekig amiket a szobára irattunk, a városnéző túrát idegenvezetővel,mindent, mindent kifizetett! És még ott hálákodott, hogy milyen nagyon örül, hogy elmentünk a fia esküvőjére és ilyen nagy utat tettünk meg miatta és szabadságot vettünk ki a fia miatt. Elképesztő!

belzebubó 2013.01.15. 20:41:05

@Scala: Madras, most Chennai a neve. Tengerpart, dél,Kerala mellett. Azt mondta azért támogatja a katolikusokat mert azok nem kaszt szerint tanittatják az érinthetetlen gyerekeket meg az árvákat és nem rasszisták. Gigaméretű Teréz anya kép a falon, karácsonyfa a nappaliban, mindenhol keresztek. Igen, ott muszlim kevés van, ott több a katolikus. Ott volt az esküvőn az Indiai McDonald franchise tulaja aki egyben az MGM nevű hajóvállalat tulaja (sok ilyen konténerszállitót láttam itt felénk a tengeren, nagyon nagy cég) és a vőlegény apja mondta, hogy ő jó ember de stroke-ot kapott sajnos (láttam,hogy nehezen mozog,mellettem ült a bizniszen,Szingában kezelteti magát, itt él tök véletlenül egy gépen mentünk, akkor nem tudtam ki ő és, hogy a kománk esküvőjére megy, csak amikor kiszálltunk láttam,nagyon nyüzsög mindenki körülötte tolószékkel meg külön orvos jött a géphez) és ő rengeteg pénzt adományozott a szegényeknek, de mivel alig tud beszélni, járni, a fiai vezetik a céget, akit rossz emberek,nem adakoznak,nem is hivta meg őket csak az öreget.
süti beállítások módosítása