Olajhúzás, avagy oil pulling

 2012.07.10. 14:46

Nem csinálom, de nem rossz módszer. Ajurvédikus gyógyító eszköz. A lényege, hogy éhgyomorra olajat teszünk a szájba (szezám vagy kókusz ajánlott). Tíz-húsz percig öblögetünk, aztán kiköpjük. Ezt azért csinálják a jógik, akik kitalálták, mert méregteleníti az egész testet, azáltal, hogy a zsírban oldódó mérgeket kihúzza a szervezetből. A fogmosás, vízivás csak a vízben oldódóakat érinti. Az igaz nagymenő jógik olajas beöntést itt csinálnak hasonló célból. A nagyon durva vélemények szerint minden betegséget gyógyít, fiatalít, a visszafogottabb versenyzők azért csinálják, mert a szájüreget valóban alaposabban tisztítja, mint a szájhigiénia egyéb formái. Elég macerás, és szerintem annyit nem ér, de ismert, elterjedt természetgyógyászati módszer. Napi kétszer. Amire tényleg nagyon jó, hogy bármilyen inygyulladás, mozgó fog, szájüregi probléma csodálatosan gyógyul tőle. A büdös száj egyetlen ismert ellenszere.

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr124642217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pearlszem (törölt) 2012.07.10. 16:56:19

@Niurka: Kb 15-20 percig kell öblögetni, az olaj kifehéredik a végére. Én méregtelenítés céljából végzem, de nagyok jókat írnak róla.

pearlszem (törölt) 2012.07.10. 17:03:44

@Niurka: Hja, szegény máj, ha tudott volna szmogról és egyéb huncutságokról lehet meggondolja magát, és létre sem jön:-) Dohányzom, ami tutira mérgező, hát rásegítek.

arisztotela 2012.07.10. 19:59:02

@Niurka: éljen az olajhúzás elleni keresztesháború!
azért sokat nem cigizett, gondolom. Én mostohanagyanyám is 99-ig élt, én az éhgyomorra parasztfelesnek tulajdonítom.

brokeness 2012.07.10. 20:35:29

@DuBarry: Nem tudom, mennyire számít relevánsnak, de Károly herceg napja ezzel indul.Mondjuk a királynő is a homeopátiában hisz meg az ásványok gyógyító erejében.

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2012.07.10. 21:30:39

Ne, ezt kipróbálom, mert hátha tényleg segít a mozgó fogamon.

pnünü 2012.07.11. 06:06:33

@Niurka: nem,nem, rémülten menekülnek a másik végre, de a jógik onnan is kiöntik őket :-)

Viccet félretéve:hogy lehet 15-20 percig a szádban lötyögtetni valamit anélkül, hogy nem nyeled le?
vagy én vagyok béna, nekem tuti nem sikerülne:-)

pearlszem (törölt) 2012.07.11. 10:05:07

@Niurka: Ámen. Ezt 20 év múlva kellene újra átbeszélni, habár ha valamelyikünk fejére esik egy tégla, oda a máj kivizsgálása. Amit tapasztalok: amióta lecseréltem a kozmetikumokat, és tisztítószereket, nem száraz a bőröm, elmúlt az allergiám. Ha segít az olajjal öblögetés az jó, ha nem, akkor sem történik semmi. Nem fogom elküldeni a köpetemet laborba, így csak remélni tudom, hogy valóban hasznos. A borban resveratrol van, amiről sok jót olvastam, és habár nálunk az összes alkohol vagy elpárolog, vagy lejár a szavatossági ideje, mert nem fogyasztjuk, a bort elkezdtük inni, minden este egy kis pohárral, jobban alszom, tehát már hasznos:-) Az olajhúzásról, és a bor ivásról volt már szó korábban a blogon.

habakukker 2012.07.11. 15:52:51

Olvastam már róla, de ez az olajos dolog nekem is vajákos ízű picit. Emellett el tudom képzelni a "fél óráig olaj van a számban" érzést... brrrrr.

Niurkának pedig szerintem igaza van a májjal kapcsolatban. Amíg extrém módon nem terheli le valaki, vagy nincsenek vele szervi problémái, számíthat rá a méregtelenítésben (persze ha segítjük az életmódunkkal,és nem kihasználjuk)

mici˙ 2013.02.28. 07:37:00

Vasárnap reggel megláttam az pulton az olívaolajat és gondoltam kipróbálom ezt az olajos öblögetést. Elég undorító, max. fél-egy percig bírom, de a fogam így is fehérebb lett tőle.

arisztotela 2013.02.28. 13:01:23

@mici˙: a fogat nem fehéríti ki, de bármilyen fog vagy ínyproblémát rendbe hoz sokkal jobban, mint bármilyen ecsetelő.

mici˙ 2013.02.28. 19:18:45

@DuBarry: Na, ez érdekes, mert nem én vettem észre, hogy fehérebb, hanem a barátom kérdezte, hogy mit csináltam, amitől fehér lett a fogam.

Scala 2013.03.01. 11:49:24

@mici˙: Fehérítésre a szódabikarbónás fogmosás jó. És DB valami mást is tud de azt nem mertem. :-)

Mrs.Libusch (törölt) 2013.03.01. 12:06:20

Nekem a szódabikarbóna nem vált be,de DB "mása",amit Scala említett,igen.Fehérebb lett a fogam tőle,bár én is nagyon féltem az első használatnál.
Az olajhúzást úgy egy hete kezdtem el,én sem hiszek abban,hogy méregtelenít,viszont én kókuszolajjal csinálom és attól nagyon jóízű lesz a szám reggelente.Ugyanis én nem tudok reggel se kávézni,se mást enni-inni,mert pfujj valamiért.De a cigi az első,mikor felébredek.

Eddig csak olvastam a blogot,de sok érdekes dolgot találtam,néhányat ki is próbálok épp,vagy majd fogok.
A kommenteket nagyon szeretem,rengeteget nevetek amellett,hogy tanulok is.
Üdvözlök mindenkit.

Mujza 2013.03.01. 17:25:50

@Niurka: hehe, én is egyből ezt gondoltam :-D.

Mrs.Libusch (törölt) 2013.03.01. 18:52:09

@Niurka: @Mujza: Kedves Niurka és Mujza,nem veszem zokon a kommenteket,teljesen igazatok van,de én imádok cigizni,nem is hagyom abba mostanában. :)

Niurka,nagy tisztelőd vagyok,a kommentjeidet ki nem hagynám,óriási a stílusod,a humorod!
Az egész blogot végigolvastam elejétől a végéig,közben cigiztem is,dupla élvezet!

Scala 2013.03.01. 22:43:36

@DuBarry: Meggyőződésem, hogy jóval többen olvassák némán, évek óta, mint gondolnánk!

Mrs.Libusch (törölt) 2013.03.02. 08:01:39

@DuBarry: Kommentestül,persze.3 hétig tartott,nagyon jól szórakoztam közben. :)Véletlenül keveredtem az oldalra,aztán már nem tudtam abbahagyni.Csodálatos egyéniség vagy,DB,a blogod hatására kezdtem bele sok dologba.Nem ömlengenék hosszan és nyálasan,a lényeg az,hogy hiteles vagy abban,amit itt megosztasz a néppel és tuti,hogy sok nő köszönheti Neked,hogy megpróbál kihozni magából valami többet és jobbat.
@Scala:Biztosan sokan olvassák,ha nem is kommentelnek.Én sem tudok sok témához hozzászólni,mert én pont az a típusú nő vagyok,akit prolinak nevezel(ezen sokat röhögtem,mert telitalálat!),viszont nagyon sokat tanultam Tőletek.
Ma is lepukkant,lereccsent vagyok,de már nem annyira,mint azelőtt. Ezért köszönet! :)

Scala 2013.03.02. 09:43:48

@Mrs.Libusch: Örülök, hogy írsz. Az avatarodon az egy muraközi ló, ezt meg én tanultam itt. Például. :-)
Nagyon helyes, hogy mindenen szórakoztál. Csak semmit nem személyesnek venni, ami itt szerepel (tőlem)!
Más is igyekszik, az imázsépítésben, nem csak mi, Kerekes Band, ezt ismeritek? :-)
www.youtube.com/watch?v=AN2dx18Z9pA

Scala 2013.03.02. 09:45:35

@Mrs.Libusch: Mondjuk lehet valami északibbb vadló... non lo se.

Scala 2013.03.02. 09:46:21

non lo sé, mondja az uram....

Mrs.Libusch (törölt) 2013.03.02. 10:14:39

@Scala: Na,látod,fogalmam sincs róla,mit mond a zurad,mivel egy kukkot se értek külföldiül. :)))

Nem tudom,milyen ló ez,de csodaszép.Jó nagy segge van,pont,mint nekem,csak neki jól áll. :P

A prolit magamra vettem,már nem emlékszem hol volt kibontva a téma,de annyira telitalálat,olyan jól lett megrajzolva a karakter,annyira ül,hogy mikor olvastam,tátva maradt a szám,végignéztem magamon és kirobbant belőlem a röhögés.

A számot ismerem,tetszik,de a klipet még nem láttam,most sem tudom megnézni,lassítva van a netem. :(

Mrs.Libusch (törölt) 2013.03.02. 10:28:21

@DuBarry: Nem ideillő kérdés,de régóta szeretném tudni,van-e véleményed Polyák Lilláról.

ummabris 2013.03.03. 17:07:54

Bizony, én is évek óta olvasom és alig írok (azt is csak nemrég). Én küzdök a lereccsenés ellen, az első gyerek után eléggé összejött, a másodikkal már okosabb voltam, lényegesen jobb állapotban vagyok most, de persze elégedett az nem vagyok :)
süti beállítások módosítása