Ricinus olaj használata

 2012.05.21. 13:53

Annyira lelkesednek kedves kommentelőim a ricinusért, hogy utánanéztem.

Réges régen kentem a szempillámra, de nem tapasztaltam nagy változást, így meguntam. Most vettem egy üveggel. 699 forint volt üvegestől (szerintem azért többet kért a patika, mint az olajért magáért). Nagyon durván sűrű olaj, de tiszta, szagtalan, csak az én általam használatos könnyű zsírokhoz képest (kókusz, argán) egy nehéz dolog.

Szóval. A ricinus egy babféle olaja. Ez mindenféle dolgot tartalmaz, mindegy is, de az egyik összetevő ricinné alakulhat, ami méreg. A wikipédia szerint akik termesztik, megbetegedhetnek tőle. Tudtam én, miért indegenkedem tőle.

Orvosilag használatos hashajtónak ugyebár, szülés megindítására, bőrproblémák kezelésére, és szempillanövesztésre (még a wikipédia is írja). Kedvenc természetgyógyász honlapomon egy érdekeset olvastam: szemhéjra cseppentve altató hatású.

A külföldi blogokon hajnövesztésre is ajánlják (főleg a haj nem növő néger lányok esküsznek rá).

Pakolás formájában reumás panaszokat szüntet meg.

Nagyon jó az olajos bőrtisztító metódushoz, amiről egyszer írtam már, ez kiszedi a mitesszereket. A zsíros bőrt szárazabbá teszi.

És ami a legjobb hír: kedvenc kuruzslószájtom szerint nemhogy halványítja, de eltünteti a pigmentfoltokat! Sőt, szemölcsöt és anyajegyet is. Csak éjszakára felkenni, aztán annyi.

Kókuszolajjal keverve tökéletes ránctalanító - mondják. Nem tudom, de kipróbálom néha.

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr454529538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thor vagyok 2012.05.21. 14:51:00

Úúú, ez komoly? :) Van 2 pigmentfoltom, amire nemigen használt semmi, OK, sikerült elég alaposan elhalványítani, de el nem tűnik, és miután én tudom hova nézzek, idegesít. Ki kéne ezt próbálni.

arisztotela 2012.05.21. 15:01:45

@Thor vagyok: nem tudom, csak ezt állítják a véleményelők. Nekem három szeplőm van, ami nyáron erősebb, most én is rákenem pár hétig, aztán meglátjuk. Engem nem zavarnak, de a blogért mindent:). Sokan érdeklődnek melazma elleni szerekről.

Scala 2012.05.21. 15:33:28

Mindenképpen kellene valamit találni pigmentfolt ellen, hogy alkalmazhassam, amikor már biztonságosan szabad! :-)

m.anna 2012.05.21. 15:36:09

viszont nagy büdös, és borzasztó nehéz kimosni a hajból. szempillára még megpróbálom, kitisztított szempillaspirállal felvinni.
előző bejegyzésekhez: szerintem próbáld ki a teafaolajat is @DuBarry, a hajnak és az arcbőrnek is nagyon jót tesz, én az illatát is szeretem. keveset a testápolóhoz, samponhoz kell keverni és annyi. 7-800 ft a rossmanban. a körmeidre pedig egyszer az essence mattító fedőlakkját próbáld ki, az nagyon jó, bármilyen rondán fested fel alá a színt, teljesen matt felső réteget ad és nem csiricsáré. :)

arisztotela 2012.05.21. 16:06:43

@m.anna: ismerem a teafaolajat. Sajna én nem bírom a szagát. Jó korpa ellen.

mici˙ 2012.05.23. 12:46:01

@DuBarry: Téged hol raboltak le 700 ft-ra? Tegnap vettem a BGY patikában és üveggel, címkével, kupakkal, munkadíjjal együtt volt vagy 150ft.
Az alatt mit értesz, hogy mérgező. Google szerint csak a mag mérgező, de a kisajtolt olajra nem írják, hogy veszélyes lenne

Mujza 2012.05.23. 13:22:40

@mici˙: én is kb. ennyiért vettem, de 30 g-os az üveg, ami műanyag. DB biztos jó nagyot vett.

Scala 2012.05.23. 17:46:52

@mici˙: @Mujza: Csatlakozom, nálam is 30g volt, és max. 200 Ft.

katarocks 2012.05.23. 19:20:06

kiszedi a mitesszereket?? hú, ez kell nekem! csak nem vagyok biztos benne, hogy hogyan alkalmazzam...
teafaolaj: iszonyatosan szárít, körömgombára jó, nekem volt olyan samponom, tiszta korpa lett tőle a fejem, meg kentem pattanásra, hogy leszárítsa, de hetekre kiszárította körülötte a bőrt, szóval bőrre hanyagolom.

Scala 2012.05.29. 16:15:35

Egy hete leálltam a ricinus olajjal szemöldök-szempillára, utasításnak megfelelően, és megérzem. Sokkal jobb voltam vele, de ez úgy tűnik olyan, ha abbahagyod, azonnal visszaromlik.

arisztotela 2012.05.29. 16:20:08

@Scala: sajna mindennel így van.

pearlszem (törölt) 2012.07.13. 23:58:57

@DuBarry: Kérdezni szeretném, hogy az esti olajozásnál mit csinálsz a hajaddal? Én most összefogom, de az elrontja a frizurámat. Viszont ha nem fogom össze tiszta olaj lesz a hajam. Gondolkoztam már hálósapin, de félek sokkot kap a férjem:-) Elvisel sok mindent, de nagymamis jóreggelt, nem biztos.
süti beállítások módosítása