A nagy nap gond

 2012.05.01. 11:31

Évek óta elég autista viszonyban vagyok a nappal. Egész évben zéró, aztán egy hétig a tengernél napozás. Eléggé rettegek a nap okozta ráncoktól. Három napimádó közeli ismerősöm van, kettő rengeteg felszíni ránccal, a harmadik nem annyira, de ő tele van öregségi folttal tőle, hát köszi.

De jól áll ha barna vagyok.

És a legújabb verziók szerint megöljük magunkat a naphiánnyal:

http://chezdubarry.blog.hu/2012/03/21/a_d_vitamin_botrany

Azt egyedül is észrevettem, hogy bizonyos kiütésekre, bőrproblémákra nagyon jó a nap, a D vitamin hiányt nem érzékelem, de elhiszem. A napvédőt az én bőröm nem bírja, kiütést okoz, büdös, nem lehet egyenletesen felkenni. Mindig úgy éreztem, a napvédő ördögtől való.

Szóval akkor nap vagy nem nap? Most mi legyen?

A mértékkel szót gyűlölöm. Egyáltalán nem illik a személyiségemhez. Aki mértékkel él, az nem ír blogot, boldogan nézi, hogy megöregszik, és tuti nem ken hyperolt a fogára, nem eszik korlátozottan. Tehát feketén-fehéren el kell döntenem, hogy nap vagy nem nap.

Egyesek szerint létezik belső napvédelem.

Lényege, hogy gyulladásgátló ételeket eszünk és bizonyos étrend kiegészítőkkel készítjük fel magunkat a napra.

Az evés alapja: sok hal bogyó és klorofilos zöldség plusz béta karotin. Semmi finomított élelmiszer, étolaj, margarin! Tehát a Perricone http://chezdubarry.blog.hu/tags/perricone

vagy nyers diéta a megfelelő a bőrnek, esetleg a Gaps. A Paleo is jobb, mint a normál nyugati, de ki kell egészíteni nyers zöldekkel.

Étrend kiegészítő: minden, ami a bőrre kell. Csukamájolaj, hialuronsav, msm, béta karotin, zselatin, C vitamin (sok).

Egyelőre a szokásos penészvirág üzemmódban vagyok, de felkészítem magam, aztán megyek a napra.

 

Címkék: nap napvédelem napozás paleo

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr684482019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.05.02. 11:07:25

Meg tudom erősíteni, a belső napvédelemről természetgyógyász könyvben is olvastam. Leírtad jól, a finomított ételek és az olajos, zsíros dolgok tilos + stb. amit írsz. Kiegészítés: mindent kell fogyasztani, ami a májméregtelenítéshez kell, a májat hűtő ételek: ananász, uborka, kétfajta dinnye, meggy, egres. Jók még az ún. antioxidánsok is. A foltok az epe-máj tandem működése miatt keletkeznek, amit már nem tud kiválasztani a méregtelenítő rendszer, azt a bőr veszi át. És persze 3l víz is kell, de azt utálod.

Nekem sem áll jól, ha nem vagyok barna, de két éve nem napozok... Jó ez a post, gondolatébresztő! :-)

katarocks 2012.05.02. 19:50:08

Én nem napozok, de nem is óvakodom tőle, szerintem elég nap ér a különböző szabadon végzett tevékenységek során :) Nagyon tetszik, ha valaki barna, de már évekkel ezelőtt elfogadtam, hogy én sosem leszek az, akármeddig is napozom, szóval elvagyok fehéren, nem zavar egyáltalán. Meg teljesen ráparáztatták már az embert az újságok, hogy nem szabad, úgyhogy én ráncmegelőzés szempontjából szigorúan kenem magam 50 faktoros naptejjel :D Szerintem annál egyébként nincs rondább, amikor alapvetően fehér bőrű lányok szoliznak meg a napon aszalják magukat, olyan csúnya lesz a színük meg a bőrük állaga is. Azon szép igazán, aki könnyen barnul.

Scala 2012.05.02. 20:14:34

@katarocks: Igen, mindenki a bőrtónusának megfelelően csinálja ezt a nap dolgot. Pl. egy Christina Hendricks hogy nézne már ki bebarnulva? :-)

Nekem azért jó, mert irtó természetes még a szolis színem is(évek óta nem voltam amúgy, csak néha-néha).
süti beállítások módosítása