Az ember sokszor nem azért folyamodik alternatív gyógymódokhoz, mert ostoba és babonás, hanem mert amikor a racionális neveltetése folytán korrektnek gondolt hagyomámyos eszközök nem segítenek, továbbra is keresi a megoldást egy-egy problémájára.

Legyen az fizikai kór, lelki deformáció, életvitelbeli gond, a hagyományos kezelések, úgymint nyugati orvoslás, pszichoterápia, netán az akaraterő csődöt mondanak. Mellékelek egy videót, amely bemutatja az EFT-t, és említek róla még pár szót.

Az EFT-t úgy kell elképzelni, hogy egy konkrét problémát próbálunk vele megoldani. Tehát nem világnézet, szerencsére nem tulságosan ezoterikus, inkább pragmatikus módszer. A problémát úgy dolgozzuk fel, hogy kikopogtatjuk a meridián pontokon. Tudományosan nem bizonyított, hogy működik, de sokaknál hatékony. Például traumás stressz után megkönnyebbülést hozhat, elmulaszthat fóbiát, szívfájdalmat, segíthet fogyni. szorongásoldó lehet, sokan komoly betegségeket elmulasztottak vele. A szkeptikusok szerint egyszerű placebo effektusról van szó. Nem tudom. Bizonyos problémáimat nagyon hatékonyan tudom EFT-vel oldani, tudom ajánlani. Előnye, hogy egyedül is csinálható, nem kell hozzá segítő sezmély feltétlenül, nem kell hinni benne, nem kell spirituálsi elmélyülés az alkalmazásához, és ami a legfontosabb, nagyon fokozatosan, "kiborulás nélkül" oldja a problémát, míg egy szeánsz a pszichológunál vagy akár egy kineziológiai oldás nagyon felboríthatja a pszichét, az EFT nem. Nincs zokogás, visszaesés, csak csendes gyógyulás. Fórumokban láttam, hogy volt, aki kisfia ekcémáját kopogtatta ki, más a saját szorongását, de elképzelhető akár egy üzleti vállalkozást is sikerre vinni azzal, hogy pozitívra változtatjuk a hitünket vele kapcsolatban. Én nem vagyok a úlzott pozitívkodás híve, de a "beteges" negatív gondolkodást ki kell küszöbölni, és egészséges óvatossággal kell hozzáállni a dolgokhoz.

Az EFt-t együtt használják a neurolingvisztikus programozással és a hipnoterápiával kineziológiával is ötvözik,


tapping pointsA

Címkék: technika felszabadítás érzelmi eft

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr194441642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.04.15. 12:18:46

Szerintem ez a cikk is remek! :-) A videót majd megnézem, csak most émelygek.

Hallottam már egyébként a dologról, és jókat!

A pozitív és negatív gondolkodásmódról leírtakban is teljes egyetértés! :-)))

arisztotela 2012.04.15. 12:26:31

@Scala: Igazábó ajánlok jobb videót, csak ezt találtam magyarul, de van egy jó kis pasi:)
www.youtube.com/watch?v=Nq4S8DhK_r8&feature=relmfu

szte ő meggyőzőbb:)

Scala 2012.04.15. 12:27:19

Lemaradt: a kineziológiával kapcs. nekem sincs jó tapasztalatom, mindazonáltal van egy erdélyi nagyon talpraesett és okos ismerősöm, aki szerint itthon a szerteágazó, és sok irányzatú kineziológiának csak egy mx. két ágát művelik, és ráfogják, hogy ez a csúcsok, csúcsa, egy elég alacsony plafont beállítva. Tanfolyamra járok vele együtt (Gordon tréningből kialakított tudatos kommunikáció tanfolyam), és példákat szokott mesélni az életéből, néha a praxisából, főként gyerekekről. Egyébként utazási irodájuk (is) van, imád és jól tud síelni, nagyon értelmes nőnek tartom, szeretem hogy megismerhettem. A kineziológia mellett SVT-vel is foglalkozik, úgyhogy megvan benne az a fajta spirituális elmélyülés, ami nekem kell. Nagyon jókat mond azon a vonalon is, de ez azért sokaknak meredek, úgyhogy nem ez a lényeg itt, hanem hogy a kinez nagyon személyfüggő.

arisztotela 2012.04.15. 12:31:15

@Scala: Ja, nekem nincs bajom a kineziológiával volt, amiben segített, de jobb szeretem magam intézni a dolgokat:).

Scala 2012.04.15. 12:46:00

@DuBarry: Na igen! Ez is egy lényeges szempont.
Jó, hogy bejött, valahogy a cikkből azt véltem kiolvasni... de biztos mert én nem szeretem. :-)

Scala 2012.04.16. 10:22:12

"Bronnie Ware, egy ausztrál, halálos betegeket ápoló nővér, feljegyezte, hogy mit bánnak meg az emberek a halálos ágyukon. Tapasztalatairól blogjában számolt be, illetve a leggyakoribb haldoklói megbánásokról könyvet is írt: The Top Five Regrets of the Dying (A haldoklók öt leggyakoribb megbánása) címmel.

Íme, az 5 legfontosabb megbánás.

1. Bárcsak lett volna bátorságom a saját életemet élni, és nem azt, amit mások vártak el tőlem.

2. Bárcsak ne dolgoztam volna olyan sokat.

3. Bárcsak lett volna bátorságom kimutatni az érzéseimet.

4. Bárcsak ápoltam volna a baráti kapcsolataim.

5. Bárcsak megengedtem volna magamnak, hogy boldogabb legyek."

Egyet ismertem ezek közül, mégpedig abban a formában, hogy senki se mondta még a halálos ágyán, hogy “Bárcsak több időt töltöttem volna a munkahelyemen!” :-D
Na igen.

Szürkéskék 2013.05.21. 19:40:43

Tudom nem ide vág de te nem ismersz egy jó kineziológust?

Szürkéskék 2013.05.21. 21:53:34

Köszönöm.Nagyon segítőkész vagy.:D
süti beállítások módosítása