milyen a jó weblap?

 2011.09.17. 21:38

 http://www.aufeminin.com/

Légyszi, nézzétek meg, ez tetszik-e.

Nagyon sikeres európai női webmagazin. Francia, semmi különös, de milliós látogatottságú.

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr673234912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wise Lady · http://www.wiselady.hu/ 2011.09.18. 22:57:10

Igen, tetszik. Profi szájt, korszerű. Tartalom és forma is jó.

arisztotela 2011.09.18. 23:42:18

@Wise Lady: hát gondolom, ha ilyen sikeres. De pont miért?:)
Régen olvasod vagy most néztél rá?

cicómicó 2011.09.19. 08:36:45

Tartalmilag fogalmam sincs miről szól. Én a megjelenésében sem látok semmi extrát.

Scala 2011.09.19. 11:38:52

Hosszú kommentemet a blog.hu cenzúra (úgy tűnik mától ilyen is van) nem engedte át... :-(

Pedig alapvetően jókat írtam, csak hasonlatokat tettem magyar oldalakra, aztán mindent kicsillagoztam... és úgy se.

DBnek üzenetben ment.

brokeness 2011.09.19. 16:11:44

Nagyon jól van strukturálva,így a sok információ hamar átlátható. Nem giccses, hagyja a képeket érvényesülni.S ami a lényeg a sok-sok olvasnivaló.

Wise Lady · http://www.wiselady.hu/ 2011.09.19. 16:15:27

Én szakmailag néztem rá, webesként. Minden extra megvan rajta, sokat tud. Laikus nem tudja, hogy nem is olyan egyszerű ez. A forma épp az, hogy minimál, jól átlátható. Tartalomra már nem vagyok biztos, mert nem olvasom és nem a nyelvem, de láthatólag megfelelő. Nem köll ám a népeknek bonyolult tartalom, sőt.

arisztotela 2011.09.19. 17:40:46

@Wise Lady: hát nem, ez világos:). Igazából googleból jön a legtöbb látogatójuk, nagyon jól van optimalizálva. Köszi a véleményeket.

Bennfenntes 2011.09.21. 14:10:39

Elnézést, nem tudom, hogy új olvasóként hozzászólhatok-e a témához, de azért elmondom, hogy mit gondolok, legfeljebb megszóltok. :)

Szóval szerintem a jó honlap egyrészt egyedi, vagy mondjuk úgy, látványos. Legalább annyira, hogy első ránézésre tudd, hogy milyen oldal van nyitva. Ne legyen összetéveszthető semmi mással.

Másrészt rendezett, rendszerezett. Az információk jól és átláthatóan vannak csoportosítva, könnyen kereshető a tartalom.

Harmadrészt friss. A tartalom gyakran frissül, nem nehéz, nem túlzó (én magam leginkább a tömör információkat szeretem). Szerintem a mai felgyorsult világban az emberek nem akarnak hosszú cikkeket olvasni (a legtöbb hír pl. tele van önismétléssel, amikor szinonímákkal leírják ugyanazt az információt, amit az előző mondatban, én ezt utálom), hanem a szikár, gyors információszerzés a cél.

Ugyanakkor hasznos lehet, hogyha a megfogalmazás olyan, hogy vitát válthat ki az olvasók körében, ellenpontokat generál, ez növeli a nézettséget, a kattintottságot (ez csak akkor igaz, ha van hozzászólási lehetőség).

A hivatkozott oldal az én megítélésem szerint meglehetősen semleges. Bár nem beszélek franciául, így a tartalom megítélése persze szubjektív, de nekem túl testetlennek tűnik az egész. Az, hogy az olvasók többsége nem is egyenesen, a címet begépelve kerül a site-ra, szintén azt támasztja alá, hogy nem eléggé célorientált az oldal. Ebből is látszik egyébként, hogy a tartalom legalább olyan fontos, mint a forma, hiszen a keresőből a tartalom miatt érkeznek a látogatók. Vagyis az optimalizálás tényleg fontos!

De egyébként nem minden a látogatottság, a minőség olykor fontosabb lehet, vagy kellene, hogy legyen (lásd Blikk). :P

Elnézést a hosszú okfejtésért. :) Ennyit a tömör információkról. :D

arisztotela 2011.09.21. 16:56:15

@Bennfenntes: Nagyon is jó, hogy hozzászólsz, köszönöm szépen!
Azért is tettem fe a aufeminin-t ide, mert nekem ez halál unalom, utálom a semleges női témákat, az évente ismétlődő szezonális cikkeket. pl: cellulitisz, pattanás, rövid frizurák stb. De ez a lap piszkosul működik, egy pénzgyár. Persze azért is semleges, hogy optimálisan megtalálják a keresők (semmilyen blikkfangos nyelvi megoldás nem fér bele a keresőoptimalizálásba), tehát a tartalom nem direktlátogató, hanem keresőbarát, és a szervizek is rajta.

arisztotela 2011.09.21. 16:56:57

@Scala: köszi szépen, elolvastam, nagyon jókat írtál!

arisztotela 2011.09.21. 16:58:32

@Bennfenntes: amit az egyediségről mondasz, az is néha bejön, például nálunk az index ilyen, vagy Amerikában a Huffington Post. De az sosem másolható:).

arisztotela 2011.09.21. 16:59:31

@Wise Lady: milyen webes vagy? Programozó vagy online guru?:)

Wise Lady · http://www.wiselady.hu/ 2011.09.21. 17:48:00

@DuBarry: leginkább az utóbbi, de a programozásba, weblapkészítésbe, dizájnba is bele-belekóstolgatok.

cicómicó 2011.09.22. 08:23:53

Én pl. a NL Cafe-t nem szeretem megnyitni, mert iszonyat lassan töltődik.

Scala 2011.09.22. 20:27:30

@DuBarry: Örülök neki, hogy célba ért! :-)

cicómicó 2011.09.29. 16:07:50

neszeszer.blog.hu/2011/09/29/jennifer_aniston_es_anistonne.
Jól néz ki Aniston, remélem, ez a kapcsolat összejön.

Lesz új poszt?????
Niurka is hiányzik....

Scala 2011.09.29. 16:50:47

@cicómicó: nem rossz most aniston lelkiállapota. Hapsinak lehet nagy falat, valami megjátszást érzek benne... a mosolya is széthúzott vicsor inkább.
Velveten is vannak képek, mintha a pasi feszélyezett lenne anistonnal, minden a csajról szól, ő másodhegedűs... Majd kiderül. Ezt az anistont jobban bírom mindenesetre, mint az öntudatos szinglit.

arisztotela 2011.09.30. 12:54:26

Marokkoban vok; majd hetfon

katarocks 2011.10.03. 18:09:22

@DuBarry: hű, de jó neked! ha nem titkos, mesélsz majd róla egy kicsit? :) nyaralás, munka?
most az a következő úticélom, de nem tudom mikor jön össze, mert senki nem akar jönni velem :(( nem valami népszerű.

Scala 2011.10.04. 14:49:06

@katarocks: sztem tök jó úticél, mindenképpen megelőzi Tunéziát nálam.
Persze most nem tudnék menni, mert chf autólízing... de majd valamikor csak-csak lejár már végre.

katarocks 2011.10.04. 21:48:55

@Scala: Tunéziában van egyébként valami? :)
Sokáig én sem vonzódtam Marokkó iránt, de az összes ausztrál/ázsiai/amcsi ismerősöm elment oda, mikor Európában járt, és akkor tudtam csak meg, hogy mennyire szép, és milyen érdekes kultúrája van. Próbáltam keresni szervezett utazásokat, de csak a tengerhez vinnének, én meg Marrakesh-be, Fez-be, Casablancába akarok menni, meg a sivatagba :)
Az utazás kb. az egyetlen dolog, amire képes vagyok spórolni, pedig milyen szép ruhákat tudnék venni, de arra sajnálom.

cicómicó 2011.10.24. 11:07:19

OFF: DuBarry kedves! Érdemes még a blogodra klikkelgetni vagy lehúztad a rolót? :)
süti beállítások módosítása