Vannak bizonyos vidékek, ahol kevésbé ráncosak az emberek, mint más vidékeken, és ezt az étrendnek tudják be a bőrtudósok. Ez úgy szokott történni, hogy találnak egy szép öregekkel teli helyet, megnézik, mit zabálnak a szép öregek, utána azt odaadják egereknek, és figyelik, kevésbé ráncosodnak-e az egerek pár hét után. Sok mindenre mondják, hogy belülről fiatalít, de nagy része nem vagy csak olyan kevéssé, hogy az egyéb étrendbeli hiányosságokat nem ellendúlyozza. 3 dolog a legfiatalítóbb, ebből kettőt biztosan meg is kutattak. Az egyik az avocado, ami néhány közép-amerikai falu fő étke (nem úgy, mint mondjuk Mexikóban, ahol le-lecsúszik hús mellé, hanem tényleg ezen élnek). Na ezek a guatemalai indiánok csúcsformában vannak. A másik a Wakame alga, amit naponta esznek a japánok, ettől szép a bőrük. A harmadik a lazac. A sok omega 3 miatt, de ez reménytelen, mert csak a vadlazac jó, a tenyésztett tele van ólommal, és inkább árt, mint használ. Vadat szerintem nálunk nem is igen kapni. Wakame van szárítva, miso levesbe be lehet tenni. Az avocado nem tudom, mit csinál, awakame azt az enzimet blokkolja, ami a bőr hialuronsav tartalmát bontja le, így ha nincs lebontva, hidratáltabb marad a bőr. http://lindamccormick.files.wordpress.com/2009/05/avocado.jpg

Címkék: avocado hialuronsav

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr122043621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2010.05.31. 17:11:58

Az avokádóval is sajnos az van. hogy nem lehet jó minőségűt kapni. Nyersen sezdik le, és amire megérik penészes lesz. :-(
Egyébként elhiszem mindről, hogy nagyon áldásos.

arisztotela 2010.05.31. 21:09:29

@Scala: de a culinarisban van jó
, de rohadt drága.

mici˙ 2010.05.31. 22:04:19

mennyi avokádót esznek ezek a szép öregek? az lenne az étkezésük alapja?

az algával ha jól tudom azért érdemes vigyázni, mert nagyon magas a jódtartalma is és pajzsmirigy problémákat okozhat a túlfogyasztás. a nori lapok csomagolására rá is van írva, hogy napi max. 3 lapot szabad megenni

Rocko- 2010.05.31. 22:13:04

minden nap egy alma és a doktor alma. :)

arisztotela 2010.05.31. 22:55:51

@mici˙: igen, szerintem nem egy avokádóról van szó. Algából viszot elég egyszer, a japánok nem egész nap azt eszik, de sokszor, asszem levesben.

mosszka 2010.06.01. 09:13:51

Sziasztok, offolnék - végülis félig- meddig témába vágy- mi a véleményetek a szépségvitaminokról? Biovanne és társairól? Mert nekem szerintem vmi brutál vitaminhiányom van és erősen gondolkodom, hogy elkezdek vmit :D

Scala 2010.06.01. 09:45:16

@DuBarry: Culinaris: nem tudtam. Alga:miso levesben, lehet instant változatban is kapni, tavaly vett nekem Virgo.
@mosszka: Én Lenkeit szedtem, azóta Béresből csinálok csomagokat, mintha Lenkei lenne, illetve ha éppen nem, akkor folyékonyat iszom, Neways. Nagyon rendben van a bőröm, meg kell nézni az összetételét a Biovanne-nak, a lényeg, hogy mindenből legyen benne, és B3 vitamin is, Niacin, ez bőrpírt okoz, és szépít. :-)
Ha vettél és beválik, írj róla. :-)

arisztotela 2010.06.01. 11:22:09

@Scala: mit?
Niacint? Algát, avokádót eszem, persze, nem tudom még...

Scala 2010.06.01. 12:15:02

@DuBarry: nem. Alga volt a levesben, de nem friss, gondolom az kell.
Hány avokádó/nap?

arisztotela 2010.06.01. 12:41:07

@Scala: a japánok sem frissen veszik az algát, hanem szárítva, aztán a levesben kibomlik, de mivel pajzsmirigyes vagy, meggondolandó. Szerintem az álomszép indiánaok kurva sok avokádót esznek.
Én csak egyet eszem, már azt is unom, de csak 2 napja, úgyhogy még nem látszom 9 évesnek:).
az avokádó olaj is jó lehet, nem próbáltam. Viszont mostanában kókuszolajat, emut, mandulát kenegetek, és azt kell hogy mondjam, hogy nem üt ki, és pont van olyan jó, mint a drága krémek, csak sokkal olcsóbb (a híaluronsavas k drága krémemet használom nappal, de éjjel már csak olajat).

mici˙ 2010.06.01. 13:09:58

azért én még mindig nem érzem magam meggyőzve, hogy egyetlen algára le lehet egyszerűsíteni a japánok fiatalos megjelenését. szerintem nagyban közrejátszik ebben az is, hogy más a genetikájuk, teljesen más jellegű az étrendjük és az éghajlat miatt folyamatosan hidratált a bőrük (ez most nekünk is megvan :DD)

mosszka 2010.06.01. 14:17:52

@Scala: a Lenkeivel az a bajom, hogy olyan nagyok a kapszulák :D meg elég drága is. Amúgy megnéztem, A,B1,B2,B6,B12,E-vitamin, Niacin, Jód, és Élesztő van benne, ugyhogy elég jól hangzik, kipróbálom, aztán szólok ha szépültem :D:D

arisztotela 2010.06.01. 14:24:29

@mici˙: nyilván nem csak az:). Elvileg szépít a szója (fitoösztrogén), az összes hal, és a rizs is jobb, mint a búza vagy krumpliközpontú szénhidrátfogyasztás. Viszont egyre jobban azt látom, hogy a kaja a legfontosabb. Ha az nincs rendben, bármit kenhet az ember, nem lesz szép a bőre, az más kérdés, hogy még nincs meg a tuti recept:).

arisztotela 2010.06.01. 14:26:26

@Scala: nem is meséltem, Anyósom másnap jobban lett, hogy toltam neki lenkei alapvitamint plusz nonidzsúszt. Lehet, hogy placebo (a lenkeinek csak a felét szedi, napi négyet az előírt nyolc helyett), de kijött a gödörből.

arisztotela 2010.06.01. 16:51:54

@Scala: Képzeld, küldenek egy Wonderbart nekem, majd mesélek (gondolom egy-két hét, mire idejön).

mici˙ 2010.06.01. 17:42:26

@DuBarry: jaja, szerintem sem csak úgy működik, hogy reggeli: fánk-kakaóscsiga-croissant, mellé egy algalap, ebéd: rántotthús-krumplipüré, mellé egy algalap, vacsora: 4 sajtos pizza, mellé egy algalap :D

azt én is észrevettem, hogy amióta itt a szezon és főleg idénygyümölcsöket, -zöldségeket fogyasztok, azt is inkább nyersen, sokkal jobb lett a bőröm.

Scala 2010.06.01. 21:36:13

@DuBarry: Avokádó olajat keverek a krémeimbe, ez alap, nagyon hasznosnak találom. A többi olaj is jó, én eleve nem vagyok pattanásos, de a jó minőségű bio-olajtól semmi bajod nem lehet.
És amúgy sem hiszek a drága kérmekben. Max. a drága szappanokban. ;-)

Na olvasom a többit!

Scala 2010.06.01. 21:37:53

@mosszka: Szuper! Nem tűnik rossznak a lista alapján. És gratula a marketingesnek, aki mindezt elnevezte 'szépségvitaminnak'.

Scala 2010.06.01. 21:39:44

@DuBarry: kaja igaz, és sztem a 2.5 l víz vagy gyógytea (de ezt tagadod tudom).
Indiánok: egyetértek, tényleg rohadt szépek.
Kaja szvsz: barna rizs, zöldség, nyers (inkluzíve avokádó), ott van a tuti.

Scala 2010.06.01. 21:43:00

@DuBarry: Anyósod: Nagyon örülök. :-)
Wonderbar: mi a fene! Kiváncsi vagyok. :-)

Scala 2010.06.01. 21:44:21

@mici˙: a csokifüggőségre tudjátok, hogy van egy Schüssler-féle ásványi só?

arisztotela 2010.06.01. 22:03:34

@Scala: a melasz is jó. eljesen kielégíti a cukorigényemet, és rendberakta a mensensemet is:).

arisztotela 2010.06.01. 22:05:42

@Scala: hú már megint károgok, de csak a finomítatlan avokádó olaj az igazi, és az itthon nem kapható:(. Sűrű, zöld.

Scala 2010.06.02. 09:46:58

@DuBarry: Semmi gond! :-) Ahá. Nem, nem olyat használok, most hogy mondod logikusan is hangzik.

Scala 2010.06.02. 09:47:54

@DuBarry: Igen, emlékszem, hogy használod. Van itthon, de beszáradt, nem használjuk.

arisztotela 2010.06.02. 11:25:49

@Scala: szerintem a melasz az egyik legzseniálisabb cucc, amit kipróbáltam. Mondjuk, ha vki nem bírja az ízét, akkor kész, nekem bejön.

Scala 2010.06.02. 16:38:45

@DuBarry: Nem ízlett igazán... sajnos. Émelyegtem tőle...

Scala 2010.06.02. 19:24:01

vagyis az előző @DuBarry: -nak ment.
süti beállítások módosítása