http://lifestyle.indiainfo.com/2009/06/22/images/hair_grey.jpgValószínűleg a már megőszült hajat is vissza lehet színesíteni, vannak rá példák, de az akkora macera, hogy egyszerűbb befesteni.

Viszont a megelőzés hatásos lehet. Az őszülés ritkán betegség (bizonyos nyomelem és vitaminhiányok okozhatják, valamint a pajszmirigy problémái), hanem genetikus, akinek a szülei korán őszülnek, maga is korán fog. De nem jó őszülni, nézzük, lehet-e valamit szedni ellene.

A következőkre mondják, hogy késleltetik az őszülést.

1. Melasz. A fekete melasz nagyon egészséges, tele van rézzel, vassal, foszforral és kalciummal. Sokan tapasztalják, hogy napi mindössze egy teáskanál melasz fogyasztásával megállították hajuk őszülését.

2. PABA. Ez egy fura vitamin, hat a haj festékanyagára, vissza nem színezi, de megelőzésnek jó.

3. Kókuszolaj. Az ajurvédikus gyógyításban napi 15 perces kókuszolajmasszázst írnak elő őszülés ellen, bele lehet keverni egy amla nevű gyümölcs szárított porát, de magában is hathat.

4. Almaecet. Na ez még egy szer, ami a halottat is feltámasztja a városi legendák szerint. Öblíteni vele.

5. Fejenállás. Bizonyos fordított jógagyakorlatok megállítják sz őszülést, de rengeteget kell gyakorolni, nem napi 1 percet.

6. Mágneses víz. Egy ürge visszanövesztette a szakállát barnára úgy, hogy magnetitbe állított vizespalackot, aztán azt itta, ami benne lett.

7. Réz. Álíítólag sok rázékszer viselésével is lassítható az őszülés, mivel bőrön át felszívódik a réz, aminek a hiánya okozhat bizonyos típusú korai őszülést.

8. Babérolaj. Az oroszok ezzel dörzsölnek.

 

Címkék: őszülés

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr111961201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mici˙ 2010.04.29. 15:32:38

azt hiszem én erről már lecsúsztam. szinte tinédzser korom óta vannak ősz hajszálaim, ami nagyon csúnya, ha nem festem rendszeresen. ez tipikusan az, ahol a köztes állapot az igazán ronda. de láttam olyat, akinek kimondottan jól állt az ősz haj.

arisztotela 2010.04.29. 15:36:11

@mici˙: én még nem láttam olyat:). Talán Merylnek az Ördög Pradát viselben, de ahhoz kellett a sok drága ruha is.
Azoknak a harminc körülieknek írtam, akik pont még csak egy-két szálat találnak néha.

mici˙ 2010.04.29. 15:42:56

@DuBarry: oké, bár, ha itt megáll a folyamat az is nettó nyereség :)

akiről én írtam annyira nem volt ősz, inkább olyan szürke mint a képen. mellé nála is, jó ruhák, magabiztosság, fiatalos külső, ápolt bőr, tökéletes smink.

arisztotela 2010.04.29. 16:02:51

@mici˙: ez a nő is sokkal jobb lenne barnán:(

mici˙ 2010.04.29. 16:10:01

@DuBarry: ehhez a nőhöz egyáltalán nem illik az ősz haj (paróka?). olyan mint egy sorozatgyilkos nagyi, azzal a vigyorral és a vén hippi frizurával

cicómicó 2010.04.29. 16:36:52

Lehet, hogy a monitoromon jönnek rosszul át a színek, de nekem inkább olyan hamvas-őszes-szőkének tűnik. Az meg szép tud lenni.
Meryl Streep meg eszméletlen jó volt a Prada-s filmben ősz fejjel.

Niurka_törölt 2010.04.29. 20:27:38

egy férfiismerősöm mondta, hogy a nőket az ősz haj méltatlanul öregíti. itt egy link goinggraylookinggreat.com/, ahol - bár szép frizurákat csináltak a néniknek - látszik, hogy valóban öregít az ősz haj. Mondjuk nekem Helen Mirren bejön őszen www.imdb.com/media/rm1985518336/nm0000545

arisztotela 2010.04.29. 21:03:58

@Niurka: Hú, rémesek ezek az ősz nők. Szerintem azért is jobb festetni, mert az ősz rendbentartása, hogy ne legyen szürke meg sárga meg mittomén, legalább annyi macera, mint pár hetente befestetni, Én a sírik festetni fogom, emlékszem, amikor a nagymamám hetven fölött megunta a fodrászhoz járást, és hagyta lenőni, milyen sokkoló volt, pedig már nem volt fiatal.

arisztotela 2010.04.29. 21:05:49

@Niurka: Mégis jobb nőnek lenni, mert egy festett hajú férfi röhejes, és azért őket is öregíti, ha nem is annyira.

Mirren nagyon jó színésznő, de miért van elájulva mindenki a szépségétől? Elég huncut nyanya, de sose volt szép, nemhogy most.

arisztotela 2010.04.29. 21:21:19

@Niurka: Te, ez viszont mekkora ötlet! Könyvet írni arról, hogy lányok, növesszétek le az őszt. Ez olyan,mintha én könyvet írnék arról, hogy lányok, nyugodtan szüljetek gyereket! A nagy semmiből pénzt csinálni, zseniális. És úgy biztatják egymást vebszájton, mint a leszokott alkeszek vagy a fogyókúrázók. Sztorit írnak az őszülésről, kurva jó!:)

Niurka_törölt 2010.04.29. 22:40:34

@DuBarry: egyesével válaszolok, bár Te ezt nem látod, de majd számold, ez az egyeshez megy:

Richard Gere is jobb őszen. A férfiak nagy részének kifejezetten jól áll a kor, ettől lesznek határozottak, komolyak, megbízható külsejűek. A nőket ápolatlanná teszi. Helen Mirren nem szép egyáltalán (én sem azt mondtam), de az ősz haj viszont jól áll neki.

Niurka_törölt 2010.04.29. 22:42:22

@DuBarry: nem, béna voltam, a másodikhoz kommenteltem. Ma hülye-napom van. A fogorvos asszisztense is magyarázott valamit, de szerintem levágta, hogy milyen hülye vagyok, mert elmondta még egyszer (akkor már próbáltam értelmes arcot vágni), de nehogy azt hidd, hogy felfogtam.

Scala 2010.04.30. 12:09:25

@Niurka: Ma én is iszonyat tompa vagyok... :-) (Ok: szerdán telihold - azóta menses, majd elmúlik.)

Niurka_törölt 2010.05.01. 02:43:10

@Scala: és hova lett a vérfarkas? :))) én ma bringáztam 52 km-t (szuper volt, bár az odavezető vonatút kemény volt, csupa, intelligens, felvilágosult, kedves emberrel volt szerencsém megismerkedni, csupa vérfarkas)

cicómicó 2010.05.01. 08:32:17

@Niurka: Niurka kedves! Ne vedd izélgetésnek, csak szeretném tőled megkérdezni, hogy olyan még nem volt, hogy utazás, kerékpározás, sétálás, vásárlás során kellemes, szimpatikus emberbe is belebotlottál?

Rocko- 2010.05.01. 10:11:26

@cicómicó: de, csak fel kell jönnie DuBarry blogjára.

Scala 2010.05.02. 10:48:42

@Niurka: Leutaztál, hogy bringázz? Nem semmi!
Tök jó. :-)))
@cicómicó: Én teljesen értem, amit Niurka mond. Felesleges az optimizmus.

cicómicó 2010.05.02. 14:27:04

@Scala: Értem it mond Niurka és Te is. Az optimizmus messze áll tőlem, de amit kérdeztem, annak nincs köze az optimizmushoz.
Igaz, úgyis fel lehet fogni, hogy minden ember műveletlen, bunkó paraszt, akik csak azért léteznek, hogy minket dühítsenek, keresztbe tegyenek nekünk. De szerintem ez nem így van.

Niurka_törölt 2010.05.02. 17:06:30

@cicómicó: de olyan is rengeteg, de - mint tudjuk - annak nincs hírértéke. A vonaton is az utazók 99 %-a épeszű, de nyilván azt nem teszem szóvá, az alap, mindenkinek olyannak kellene lennie. De lehet, hogy igazad van, abból kell kiindulni, hogy mindenki hülye és paraszt és akkor az épeszűekre figyelek fel.

Scala 2010.05.05. 00:40:37

@Niurka: Nagyon jól nyomod, én is lassan összesezdem magam. A hangsúly a lassanon... :-D
Megyek futni, a cigim ma elfogyott.

cicómicó 2010.05.05. 08:12:53

@Scala: Hajrá Scala, küldöm a pozitv energiákat.
@Niurka: A kerékpározás pedig nagyon jó, én is imádom.

Scala 2010.05.05. 11:58:22

@cicómicó: Voltam, háááát nem mondom, hogy fulladtam, de nem ment valami fényesen. Basszus!
Méregtelenítem kifelé a cuccot, pénteken a pár szál még nem ártott, a teljes doboz már igen. :-(
Mindegy, túlélem, és szükségem volt rá. :-)
Két napja csinálom az almaecet ivást reggel. Nem ide akartam ezt írni, hanem a melaszos posthoz, de így alakult. :-)

arisztotela 2010.05.05. 12:05:55

@Scala: Ugye, hogy nem bántja a gyomrot?
Én megint fogytam, iszom az ecetet, de asszem nem attól, hanem hogy egy hete nem eszem tejterméket és lisztet semmilyen formában. Én mindent a karikák miatt csinálok:). Még nem tűntek el persze, de valamivel jobbak. Úgy érzem a liszt-tej mentességtől. Amúgy nem eszem egészségesen, rizs, tacocsipsz, vörös hús, minden, de a nulla kenyér, tészta, süti, tejföl, sajt fogyaszt. Nem tudok annyi husit enni krumplival, hogy eltelítsen úgy, mint a tej-búza kombó. Nem is nagyon hiányzik.

arisztotela 2010.05.05. 12:06:27

@Scala: Ha depis vagy, tényleg próbáld meg a ligetszépét, nagyon kiegyensúlyoz.

Scala 2010.05.05. 12:11:41

@DuBarry: A tacocsipsz bio változatát imádom, mindent imádok, ami egészséges és ropog. :-) No matter, ha nem nullkalóriás.
Ecet: nem bántja a gyomrot, de én minden idők óta savhiánnyal küzdök, szóval nem túl objektív a véleményem. ;-)

Köszi, hogy írtad a ligetszépét, mert elfelejtettem! :-)Kipróbálom.

cicómicó 2010.05.05. 13:45:47

@Scala: @DuBarry: Irigylésreméltóan tudatosan éltek. Csak ámulok!
Az almaecetivástól kevésbé lesztek éhesek???

arisztotela 2010.05.05. 15:12:46

@cicómicó: Rám nem volt jellemző, voltaképpen csak arctornáztam, meg kicsit pilateseztem évekig, de ahogy elkezdtem a blogot, egy csomó jó dolgot találtam, és az a típus vagyok, aki mindent kipróbál, amiről nagyon sokan mondják, hogy jó. Már van annyi rutinom, hogy mi a kamu, mi nem.

Scala 2010.05.05. 17:40:03

@cicómicó: nem tudom, inkább csak szebb a bőr, és nem hízol, ha eszel... de csak két napja nyomatom.

cicómicó 2010.05.05. 18:39:09

@Scala: A bőrödön két nap alatt érzed a hatását? Nekem ott áll a hűtőben az almaecet, minden reggel ránézek, de inkább a céklaléből iszom. A Müllerben vettem még savanyúkaposztalét is. Az is fincsi. Ha ezek elfogynak, nyomatom az almaecetet.

Scala 2010.05.05. 19:37:51

@cicómicó: vagy annak a hatását, hogy nem cigizek :-DDD

cicómicó 2010.05.05. 21:49:50

@Scala: A cigielhagyás nyoma is azonnal látszódik a bőrön?

Scala 2010.05.05. 23:54:40

@cicómicó: Mi az hogy! Nagyon is! :-D

arisztotela 2010.05.05. 23:59:09

@cicómicó: 1 nap:), de napi 1-2 cigi nem látszik, ez csak rendes dohányosokra igaz.

Scala 2010.05.06. 00:01:21

@DuBarry: Így van, egy max. két cigi nem látszik. :-) De nehéz annyinál megállni. :-)

Pimpa11 2011.04.17. 15:46:54

Sziasztok,
Több oka is lehet az őszülésnek, de egy biztos, hogy a hajhagymák nem működnek ilyenkor már megfelelően és nem képesek melanint termelni. Gyakran vitaminokkal és ásványi anyagokkal is lehet javítani a helyzeten, 100%-os javulás így nem érhető el. A párom egy Rupert's B2 nevű szert kezdett el használni, naponta bekeni vele a fejét és ami új haja nőtt, az már nem ősz, hanem teljesen olyan színá, mint a többi hajszála. Azt mondja, picit bizsereg utána a fejbőre, de működik..
süti beállítások módosítása