Honnan jön a szemceruza?

 2010.01.25. 21:41

http://www.himalayahealthcare.com/newshimalaya/images/kajal_banner1.jpg

Nem voltam itthon, azért nem írtam az utóbbi héten, és amikor internethez jutottam, rájöttem, hogy magyar ékezetek nélkül nem fog menni a posztírás. Viszont megtudtam valamit egy ománi múzeumban, ami a kedves olvasóimnak talán nem újdonság, engem viszont meglepett. A Kohl Kajalként is emlegetett fekete szemceruza az arab férfiak találmánya. A sivatagi nomádok különböző aromaolajok égetésével csináltak egy olajos koromfekete maszatot, amit a nyakukban egy helyes ezüst szarvacska alakú tartóban hordtak,Kuhlnak hívtak, és időnként belül a szemhéjukra kentek alul. Mindezt azért tették, mert az olajos maszat kipárolgása egyrészt megakadályozta, hogy a homoktól kötőhártyagyulladást kapjanak, másrészt hűtötte a nyálkahártyát a rettenetes melegben. És persze marha jól állt a nagy fekete szemükhöz. A nők naná hogy nem kaptak belőle, őket inkább fekete ronggyal betakarták. Azóta a belül felkent fekete szemceruza hatalmas karriert futott be.

Címkék: szemceruza

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr931702122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pobeda 2010.01.26. 16:56:48

Nem tudtam.Nagyon érdekes volt.

Scala 2010.01.26. 17:12:30

Köszönöm. Valamai rémlett... de csak egy rejtett, pókhálós zugban.
Tényleg érdekes. :-)

brokeness 2010.01.26. 18:56:38

Az elnevezés valóban arab. De a találmány az ókori Egyiptomból ered.A munkások fizetésének részét képezte a szemfesték.( A korabeli ábrázolásokon is látszik , hogy erősen kihúzták a szemüket.Így védekeztek az erős napsütés ellen.
süti beállítások módosítása