A magyar aranyak

 2012.08.13. 16:53

Nyertünk nyolc aranyérmet az olimpián, és ez megint megosztotta az országot. A jobbosoknak dagad a mellük, hogy lám ez a kicsi ország, meg az egy főre jutó legtöbb arany a világon, meg tudunk mi, ha akarunk, meg igazán jó vezérünk van, aki alatt visszafényesedett az olimpia.

A liberálisok pedig nyígnak, hogy inkább az éhező gyerekekre kellene költeni a pénzt, nem a sportfinanszírozásra, de amúgy sem finanszírozza azt senki, szóval csak véletlen ez a sok arany. 

Amúgy meg senki nem érti, hogy miért szerepeltünk mi ilyen jól. Nem volt meg előtte sem a megfelelő állami támogatás, sem az a gőzös kényszer, ami a szovjet érában a magyar sportot belenyomta a magas teljesítményekbe.

Szóval én sem értem. Viszont azt gondolom, hogy az olimpiai sikerek igenis fontosak, és nem csak a cirkusz-kenyér faktor miatt. Egyrészt az sem árt. Nem baj, ha az emberek hétköznapjait feldobja valami. És nem csak az, hogy Szinetárék válnak, nekik is szar, hanem valami pozitív. Mert a nagy sportteljesítmény igenis jó.

Nem értek egyet azzal sem, hogy inkább költsünk csak a tömegsportra, mivel van két fiam, és tudom, hogyan kezd el egy gyerek sportolni, és mi tartja bent a sportban tinédzserként. Csakis a versenysport. Míg egy apró gyereket lehet úsztatni, meg kiküldeni a grundra focizni, az önérzetes, tizenhárom pluszos időszakban csak akkor fogja csinálni, ha versenyhelyzetben van (vannak kivételek, de kevés), versenyhelyzetet pedig a versenyek teremtenek, és ezek teteje az olimpia. 

Ezen kívül ma Magyarországon egyedül az olimpiai teljesítmény az, ami azt sugallja: ha sokat melózol, meg lesz az eredménye, nyerni fogsz. A szellemi teljesítményt itt az ország fele minimum elutasítja (mert minden vagy jobbos vagy balos), az üzleti sikereket mindenki gázosnak, bűnalapúnak véli. Egy olimpiai aranyra viszont nehéz azt mondani, hogy lopott vagy komcsibérenc a gazdája, azért szerezte. Tehát bizonyos szempontból egyedül a sporteredményeink azok, amelyek valamelyest jó példát mutatnak, és reményt adnak. 

De kicsit félek, hogy ez az egész tényleg csak véletlen. 2008 óta a magyar sportklubok kb. 35-40 százalékkal kevesebb pénzt kapnak. A tehetséges gyerekek helyett a tehetős gyerekek érnek el sporteredményeket, mert a csóró szülő gyereke egyszerűen nem tud versenyezni. Így nem az igazán jók maradnak meg. Az edzők szabályosan halnak éhen még néhány slágersport körül is (vívás). A szülők sokkal többet dolgoznak, mint négy éve, kinek lesz ereje napi két edzésre fuvarozni egy úszópalántát? 

Persze nem a sportfinanszírozás a megoldás (mivel valóban rohadnak szét a kórházak, iskolák, tehát miből?), jó lenne, ha olyan ország lennénk, ahol szeretnek az emberek sportolni, tök mindegy, mit. De az reménytelen. Akkor meg legalább legyenek aranyak.

A bejegyzés trackback címe:

https://chezdubarry.blog.hu/api/trackback/id/tr184710369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mici˙ 2012.08.13. 19:37:17

Tetszik amiket írsz és egyet is értek vele. Már az is jó, ha az olimpai sikerek hatására pár középosztálybeli kölök le akar menni akármit sportolni. És azzal is egyet értek, hogy nálunk nem a szegénységből emel ki a sport, ez itt úri huncutság de ennek ellenére van minek örülni, két hétig mindenki kicsit boldogabb volt az átlagosnál. Mindenki szurkol, és képes őszintén örülni egy másik ember (magyar)sikerének. Még azok is, akik azt sem tudják mi a különbség kard és tőr között vagy miből áll az öttusaverseny vagy hányan játszák a kézilabdát, stb. Bár ezeknek az okoskodása és a folyton doppingot kiáltók valójában rém idegesítő, hogy valami negatívat is írjak a végére :)

arisztotela 2012.08.13. 20:58:35

@Niurka: mindig vannak kivételek, de a Cseh anyukája mondta, hogy napi 100 km-t autóztak Lacikával az edzésre. Ennyi benzinre egy alsó középosztálynak ma nem telik. Tudom, mert a gyerekeim sőortoltak, a csórók lemaradtak, mert a szülők nem bírták javíttatni a szerszámokat, meg a versenyeztetést külföldön. Követtem a világbajnokokat, azok a gyerkek minden versenyen ott voltak, mert abból van a rutin (többet számít, mint a sok edzés. Amúgy az úszás más, szerintem azt még szponzorálják magáncégek. A kajakosok sírnak nagyon a nálunk favorit ágak közül. A squasholó ismerősödet sem hiszem, hogy most, hanem inkább 5 éve szponzorálták az élre, a 2008 utáni helyzetről beszélek.

brokeness 2012.08.13. 21:08:59

Dubi, véletlenek nincsenek.nekem inkább az tűnt fel, hogy a standard nevek helyett a számomra ismeretlen, fiatal emberek hoztak helyezéseket. Risztov Éva viszont maga a csoda: az akaraterő és a tudatosság mintapéldája.Igaz, Debrecen városa mögéje állt minden tekintetben. Pedig már leírták a nőt ahogy Gyurta Danit is. Ráadásul ezeknek a gyerekeknek kimondottan szimpatikus megnyilvánulásaik voltak a győzelem után is.
Az állami támo

brokeness 2012.08.13. 21:24:23

@brokeness: bocs, folytatom
Az állami támogatásról:
azért az olimpiai sportokat még támogatják, s jól is teszik.Szülőként tudom, mennyire luxus egy családnak a versenyport,nevezési díjak, felszerelés, utaztatás, plusz fizetős edzések. De ha egyszer a gyerek tehetséges, amíg tehetem, áldozok rá. Egy gyerek lelkének, mentális-szellemi-fizikai fejlődésének előfeltétele a sport.Pont tegnap beszélgettünk az iskolai testnevelés órák színvonaláról. Hát, lenne hová fejlődni, nemcsak óraszámban, hanem minőségben, tanári hozzáállásban is.És mi is azt mondtuk, hogy az iskolai testnevelés legnagyobb hiánya nincsenek versenyeztetve a diákok.
Az, hogy most ennyi érem összejött nyilván a szerencsés csillagállásra is fogható, de azért a pekingi 3-nak is meg volt a maga oka: kimerítő utazás, nem európai, ráadásul szmogos klíma, szurkolók hiánya,doppingbotrányok.Eddig nem nagyon volt lebukás Londonban,ha jól tudom.

katarocks 2012.08.13. 21:25:38

Az öttusában pl., ne kérdezzétek honnan, de van pénz. Klubszinten tuti. Szponzorkocsi, ösztöndíjak, riói edzőtáborok, évek óta ez megy. Most mégse jött össze legfényesebben a szereplés.
A jó eredmények szerintem egyrészt a szerencsének köszönhetőek, jól jöttek ki a dolgok, de amit megfigyeltem, hogy inkább egyéniben jöttek az eredmények, van jó néhány fiatal, kiemelkedő sportoló most.
Az mindenesetre biztos, hogy az élsporthoz pénz kell. Már csak a ruházat, eszközök mennyi pénzbe vannak. Egy jó futócipő például.

katarocks 2012.08.13. 21:29:28

@brokeness: én nem tudom ép ésszel felfogni, hogy az iskolai tesiórákat miért nem alakították át még mindig. Egy rémálom visszagondolni is rá. Én aztán egyáltalán nem voltam tehetséges semmiben, a csapatsportokat szerettem csinálni, de a többi nyilván egy kínszenvedés volt, nem tudtam szekrényt ugrani, felemás korláton gyakorlatozni, meg a többi agyrém dolgot. Minek erőltetik ezt??

Thor vagyok 2012.08.13. 23:49:54

Stimm :)
Én nagyon büszke vagyok :) párszor borzasztóan meghatódtam, amikor _nekem_ gratuláltak azért, hogy milyen jók a magyarok. És szép volt az egész.

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 00:10:25

"Amúgy meg senki nem érti, hogy miért szerepeltünk mi ilyen jól. Nem volt meg előtte sem a megfelelő állami támogatás, sem az a gőzös kényszer, ami a szovjet érában a magyar sportot belenyomta a magas teljesítményekbe."

Éppenséggel elég sok pénzt tettek bele az olimpiai felkészülésbe. Az ösztöndíjakat is mindig és főleg időben kifizették. Peking előtt sok balhé volt ezekből, persze lehet nem csak emiatt lett ott 3 arany, de nem lehet úgy élsportot csinálni, hogy csóró a sportoló, bárki bármit mond.
www.origo.hu/sport/20110124-mob-21-milliard-jut-az-olimpiai-felkeszulesre-932-millio-az.html

arisztotela 2012.08.14. 00:30:45

@Niurka: Vívtak, de már nem, tavaly a kicsi is abbahagyta, de 10 évig csinálta mind a kettő. Tőröztek, és a magyar férfitőr a leggyengébb szakág. Felnőttben sehol nincs senki.

arisztotela 2012.08.14. 00:32:22

@Nash vs. Keynes: az már mindegy, ha az utánpótlást nem finanszirozzák.

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 00:33:52

Szerintem azért vagyunk sikeresek mert egyrészt nagyon komoly hagyományai vannak nálunk a sportnak másrészt szimplán tehetségesek vagyunk. Tudom nem illik ilyet mondani, nyilván polkorektebb válasz lenne a szerencse, de minden körülmény ellenére folyamatosan vannak a csúcson sportolóink és mögöttük az olyan edzők akik kihozzák belőlük amit ki lehet. És ha tudnátok hányan vannak akik nem itt lettek sikeresek, mert itt nem kellettek. Jó példa erre is mondjuk Szepesi László története.

és még valami, a szovjet érás sikerek sem feltétlenül a gőzös kényszer eredményei. Könyörgöm, legalább nézzünk utána mennyit és mit nyertünk 45 előtt már..

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 00:34:26

@DuBarry: ok, de olimpiát most nem az utánpótlás nyert.

arisztotela 2012.08.14. 00:46:03

@Nash vs. Keynes: De. Gyurta 23, Danuta 24, Szilágyi 22, ezeket bőven érintette az utóbbi négy év klubok körüli problémái, hidd el. Pont abban a korban érte őket, amikor elnőttek közt kezdtek versenyezni, és az a legkeményebb. Akkor kell elindulni mindenhol. Persze mindenhol súlyoznak, vívásban a kardozóknak nyomnak minden lóvét, mert ők a legeredményesebbek, és ez oké is, de a tőr, pájbajtőr szakad le, ha lenne pénz az országban (nem állami, hanem szponzor), akkor nem így lenne.

arisztotela 2012.08.14. 00:49:50

@Nash vs. Keynes: Rákosi alatt voltunk a legjobbak. Helsinki 16 arany.

arisztotela 2012.08.14. 00:51:27

@Nash vs. Keynes: ja, és nem vagyunk extra tehetségesek. A négerek, azok igen, futnak, mint a nyúl.

arisztotela 2012.08.14. 00:55:07

@Niurka: nem járnak úgy mint Chaplin, ebben tévedsz.

arisztotela 2012.08.14. 01:02:39

@Niurka: A gyerek tabu!
Szellő kardozott asszem, az amúgyis szégyen vívók közt. A tőr a legszebb, kár, hogy nem értünk hozzá, csak az olaszok.

arisztotela 2012.08.14. 01:03:21

@Niurka: ja, meg a rendőr a dílert Kingstonban, nem?

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 01:33:38

@DuBarry: nem fogom erőltetni ezt a vonalat. Nem olyan korban élünk, hogy ne keltsen gyanakvást egy ilyen megállapítás. Mindemellett számos olyan ország van szerte a világon, ahol, ha csak az anyagiakon múlna a dolog, szénné nyernék magukat minden világversenyen. A tehetség nem csak külső jegyekben nyilvánulhat meg. Kitartás, találékonyság, akarat mind kell az élsporthoz. Nem a hétszer csavarodó szíriuszi gén marhasága, hanem inkább a történelmi kulturális környezet, a sport fontosságának a hagyománya és a versenyszellem. Nekünk fontos a sport.
52 előtt 36-ban is 3. helyen zártunk 10 arannyal, 32-ben 6. helyen. Nem rákosi találta fel a magyar olimpiai sikereket. Tán Kaszparov mondta, amikor megkérdezték tőle, hogy hogy lett sakkvilágbajnok azt a frappáns választ, hogy mit lehet még itt mást csinálni?
Egyébként ha az 1 millió lakosra jutó érméket számoljuk az olimpiák történetében akkor a Svédek ugyanott vannak ahol mi a Norvégok meg csúnyán verik az egész mezőnyt.

Azon az 52-es olimpián mutatkozott be az aranycsapat először. A mai napig mi vagyunk a foci olimpiai rekorderei nekik köszönhetően 3 arannyal. 1 éve egy glasgowi red sox drukker grönlandtól nova scotiáig áradozott Puskásról amikor megtudta hogy magyar vagyok. Sokkal többet tudott róla mint én.

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 01:48:03

@Niurka: Hihetetlen nagy sztárok voltak egy olyan korban amikor még nem árasztott el mindent 1000 kereskedelmi csatorna és az internet. Amúgy meg ha már szóba kerültek a gyerekek, örülök, hogy választhatnak sportoló példaképet. Végre valami amiért mindenki együtt szurkolhat.

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 02:27:04

@Niurka: Szerintem sem a pénz teszi, de akkor mi? Egyértelmű, hogy vannak sikeresebb sportnemzetek, nem? A szoc. érában (meg a diktatúrákban most is) presztízs kérdés az élsport, az országimázs része, illetve ott van mögötte az államilag finanszírozott tömegsport mint alap. Úgy vannak vele mint az űrkutatással. Pénz nem számít, csak legyen eredmény. Vagy ott van másik végpontként a verseny szellemű USA, minden kisvárosban két olcsó YMCA uszodás sportcsarnokkal és ha befutsz milliós szponzori szerződésekkel.
Nekünk ehhez képest mink van? Elszegényedett infrastruktúránk, összehasonlíthatatlanul kisebb népességünk, de.. itt aki megengedheti magának elviszi a gyerekeit sportolni. Megveszi maga a jó felszerelést mert a sport fontos, formálja a jellemet. Benne van az igény rá a kultúránkban. Mindig is benne volt, bárhogy is hívták a rendszert.

Nash vs. Keynes 2012.08.14. 02:44:22

@Niurka: Az élsportolókat kifejezetten nem gondolnám olyanoknak akik bárhol bármilyen helyzetben sunyulnak. (bármit is jelentsen ez) :)

A pénz ott kezd érdekes lenni, amikor főállásban sportolsz. Ha nem vagy alapból milliomos rászorulsz az állami ösztöndíjra, de egy kenut sem fog kifizetni senki az egyetem melletti félállásból. Az egész pénz dolog abból a megállapításból indult, hogy nem volt támogatva az olimpiai csapat. Tényleg voltak Peking előtt ilyen botrányok, ment a hirig smitték és az aktuális hatalom között, de ezúttal minden nagyobb hírverés nélkül beletették amit bele kellett. Arra jó volt amire szánták, nyugodt körülményeket teremtett a felkészüléshez. A többi úgyis a sportolókon múlik.

Scala 2012.08.14. 11:25:07

Du. írok, tegnap Bécsben minden lap arról szólt, hogy a nulla éremmel mennyire leszerepelt az ország(uk)!
"Így ért véget a mi olimpiánk, nulla érem, akárcsak Tuvalu vagy Burkina Faso!" Emellé a lesérült maratonfutójuk képe, amint tolják el egy tolókocsiban. Erős szimbolikával ezt a képet minden lap címoldalon hozta. :-)))
Volt olyan Európa térkép is, hogy hány kiküldött sportolóból hány arany jött be. Osztrákok 70 sportolót/atlétát (bár ez az angol szó rá) nyomattak ki, és semmi.
Unokatesó és a gyerek mondta is az echte férjnek, hogy ők magyarok. :-D Az úszást és a kajak-kenut a 3 éves kislány végigszurkolta, hajrá Dani stb. :-)

Scala 2012.08.14. 20:11:23

Most elolvastam a postot is, egyetértek. Bár sztem a fiúknak kell a versenyhelyzet, a 13+ éves lánynak elég ha azt mondod jó alakja lesz / marad tőle. Kecses lesz, nőies. :-)

A többit köszönöm, teljesen igazad van!

Ausztriában egyébként sok lehetőség van a sportra (bicikliutak, futás a hegyekben, sétautak, kajakozás, úszás, és most csak a nyári sportokról beszéltem)
de mégsem remekeltek. Pedig az átlag elég jó formában van (nem a bécsiek, ők, pláne az egyetemista réteg hihetetlenül tunya női vonalon, és Helénke, a fiúk meg vékony gizdák, mindenki láncdohányos), de a hegyekben nyaraló ismerőseim és a sógorom szerint is rengeteg a nyaralása alatt naponta sportoló, jótestű, kiváló erőben lévő felnőtt. Tegnap voltunk Schönbrunnban, ott a parkban is futottak, bár sztem az egyik a kastély alkalmazásában állhat, kisgatyában, felső nélkül, teljesen kidolgozott testtel egy-két órát rohangált le-fel. :-) Már múltkor is láttam.

Egyébként megint kínai invázió volt, szörnyűek!

Scala 2012.08.14. 20:17:48

@brokeness: Egyetértek, olyan boldog voltam, hogy Risztov Éva most, amikor nem tolták-húzták a hülye elvárásokkal, és nem lihegtek a nyakába az újságírók győzött, méghozzá úgy, ahogyan az történt, rajt-cél győzelem, mindenkit lemosott a pályáról! A Gyurta Dani edzője dolgozott vele idén.
Aki a Gyurta Danit leírta, az hülye. Én nem olvastam ilyet amúgy... bírom a srácot nagyon, sokat láttam a Komjádiban.

Scala 2012.08.14. 20:27:25

@katarocks: Öttusában mindig valamin elcsúszunk, ha nem a lovak (leggyakrabban az), akkor a bírók... Én nem hiszek benne, hogy ez változni fog. Jellemző, hogy ott van pénz, sok a magántámogatás is, és úri sport, szívesen csináltatják a felső középo. gyerekekkel.
Apám jut mindig eszembe, szerette az öttusát, mert az milyen nehéz. Nekem meg az a benyomásom, ha valaki nem kiemelkedő egy sportban, túl erős neki a mezőny, csinálja az ötöt "közepesen"... Sarkítottam, de tényleg volt öttusázó ismerősöm, elhízott amikor abbahagyta, ő konkrétan (lány) félt a lótól, nem is jött velem lovagolni. Aztán lefogyott, mert kirúgta a hapija, hogy dagadt.

Sportolni szerintem versenyszerűen nagyon nagy dolog, én nem tudnék szerintem, hobbi szinten, heti négyszer viszont nagy örömmel. Minden gyereknek ezt kéne átadni, hogy szeresse annyira a testét, hogy mozgatja.

A testnevelőtanárok az én időmben bukott sportolók voltak, komoly mentális problémákkal. Jelszó a "csináld, merjed, sérülsz" volt.
Az egyik nő azt kiabálta, ha úgy volt kedve pl. "Dóra, a Mária köpjön le, kövesd a sort, amikor futsz!".
Ezzel lett volna heti öt óránk, kinyírom magam. (fel is mentettem magam, gerincferdülés miatt, egy jó hapi volt a gyógytornász, és ő úszatott, kosárlabda, nem hülye szekrényugrás, gerendagyakorlat, kötélmászás amit ráadásul osztályoztak...)

arisztotela 2012.08.14. 20:33:44

@Scala: volt, hogy ki is hagyott Gyurta, de nagyon visszatért. Király a gyerek.

arisztotela 2012.08.14. 20:36:57

@Scala: én lovagoltam gyerekként, azt tudom, hogy abban nagyon gyengék, meg vívásban, a többihez nem értek, de az idők magukért beszélnek.
Mondjuk a sorsolt lovakkal nem is lehet lovagolni az egy tévedés.

Mujza 2012.08.14. 20:39:43

@Scala: Az iskolai tornaórát én is így nyomtam. Imádtam, persze a tanár szuper volt, mellette nyomtam a gyógytornát is. Aztán fiú-lány bontásnál kaptam egy idiótát, így mázlimra, feltehettem a kezem, hogy neeeem, köszönöm, én gyógytesis vagyok. :-)

katarocks 2012.08.14. 21:35:03

@Scala: én is felmentettem magam csuklóproblémákkal :D mondjuk futhattam helyette, meg felüléseket csináltam, de legalább egy csomó mindent kihagyhattam.
Bécs: vasárnap is nagyon sokan futottak Schönbrunnban, mi is azt figyeltük.
Nekem egy barátnőm sokáig öttusázott, de ne kérdezzétek, hogy keveredett oda. Szerintem úgy van, hogy elkezdenek úszni, és a jók, de nem a legjobbak, átkerülnek az öttusába. Vívásban, de főleg lovaglásban nem jók, utóbbit 13-14 évesen kezdik el! A legnehezebb sportok egyike, heti 20 edzést nyomnak, teljes hülyeség, szvsz.
A versenysport az nekem nem menne, semmi versenyszellem nincs bennem. Meg tehetséges se voltam semmiben :D

brokeness 2012.08.14. 21:47:19

@Scala: De a téli olimpiákon egész elől vannak azért. Mi meg....-((
Én is látom mindig, hogy futnak Schönbrunnban. Pedig elég meredek a sétány. Csodálom is őket rendesen.

brokeness 2012.08.14. 21:55:54

@Mujza: .-)) sosem értettem, hogy a lányok a sulis tornaórán sorra kérik a felmentéseket, aztán mennek a fizetős fitneszórákra. Nagyon változtatni kéne. Osztályozni a szekrényugrást, ekkora marhaságot!
Én a gimiben versenyszerűen kosaraztam, előtte versenyszerűen úsztam, mégis az egyik félévimben 2-est adott a tesitanár, mert tériszonyos voltam, nem másztam fel a felemásra és kötélre, nem tudtam kézen állni, cigánykerekezni.Rémálom. Pedig sosem kértem felmentést, nem lazsáltam + ugye az edzések.Így 48 évesen is örök tüske bennem.

katarocks 2012.08.14. 23:12:19

@brokeness: ugyanilyen örök tüském, hogy még általánosban egyszer azért nem lett kitűnő a bizonyítványom, mert tesiből 4-est kaptam! Miközben én nem lazsáltam, meg mindent megpróbáltam, csak hát annyira nem ment a dolog. Igazán kaphattam volna egy 5-öst :)

Scala 2012.08.15. 07:06:05

Örülök, hogy mindenkinek hasonló élményei vannak a szertornáról! :-)))

@katarocks: Nekem a cigánykerekezés miatt gimi elsőben hármast akart adni, a fejenállással javítottam négyesre, az volt az egyetlen nem ötös jegyem, meg a matek. Elmehetnek a tesitanárok a búsba!

Scala 2012.08.15. 07:12:03

@Niurka: Tegnap a szülészem is pont ezt mondta a fekete futókról! Évszázadok óta rohannak. :-D

Scala 2012.08.15. 07:18:16

@Nash vs. Keynes: Ilyen Puskás élményem nekem is van. 10 évesen Párizsba költöztünk, az algériai bevándorló festő, franciául nem nagyon tudott, de kérdezte honnan jövünk, minket gyerekeket. Amikor mondtam azonnal felderült az arca, és mondta, Puskás. Tökéletesen ejtette, s-sel. Onnantól csomót dumált róla, tényeket, érzéseket, benyomásokat, elképesztő volt.

Nash vs. Keynes 2012.08.15. 07:20:00

@Scala: Ez az igazi országimázs :)

Scala 2012.08.15. 07:27:12

@Niurka: Puskás és Afrika. :-))) Csak fokozatosan pótolom a kommenteket.

A magyarok szeretnek erejükön felül mutogatni, ez megnyilvánul az autókban, a nyaralásokban. A UK a szinteden mozogsz, olyan helyekre jársz iskolába, klubba, olyan hobbijaid vannak, Kanadában szerényebben élnek, mint amennyit megengedhetnek, itt meg feljebb. És ez van sportoltatjuk a gyereket dologgal is. Kósa Lajos pl. műkorcsolyáztatja Petra nevű lányát, egy egész csapatot szponzorál az önkormányzat, Horváto. edzőtábor, csináltak egy alapítványt is, hogy aki nem bírja zsével, annak hitelezik a Kósa befizetések a nevezési díjat, meg ezeket a kf-i edzőtáborokat. Minden szép volta addig, amíg ki nem derült, hogy nem a Petra a legtehetségesebb, hanem egy másik kislány a csórók közül... aki onnantól semmi szponzorációt nem kapott. Át is kellett mennie Miskolcra, az edzővel kifúratták.
Amúgy csak nekem van olyan tapasztalatom, hogy azok a lányok, akit apa fiúnak várt (végre) vannak Petrának elkeresztelve?

Scala 2012.08.15. 07:39:26

@Nash vs. Keynes: A sporthoz minden szinten kell pénz! Minél komolyabban csinálod annál több pénz.
Max. egy lepukkant gyúróterembe tudsz lemenni vászontornacipőben vasat emelni, mint a kubaiak, ha le vannak a szüleid égve. Vagy a box, ezek a csórók sportjai.
Minden sport egyben státusz is, a tenisz, a sí. Ha beszélsz külföldi sznobokkal, mind a síelésre kérdez rá, mert az sokba fáj.
Minél alacsonyabb a jövedelmi szint itthon, annál rosszabb testűek a gyerekek is, mert hülyén kajál, nem mozog, szüleire akar hasonlítani. A magyar átlagnak a sport luxus, azon kell agyalnia, hogy lemenjen.e a 110-130 ezres fizujából havonta kétszer úszni (amit nem is csinál szabályosan, mert nem tanította meg senki, az is fizetős volt ugyanis, az úszástanfolyam)...
Minél komolyabban sportol valaki, annál több kiszolgálásra van szüksége (autós szállítás, speckó kaja), és szponzorációt csak kiemelkedő eredményekre kapsz. Egy rohadt adókedvezményt nem adnak ha a gyerekedet sportoltatod, a munkavállalónak a Cafeteria annak idején talán nyújtott valamit. A szabadidőről nem is beszélve, van aki nem tud lemenni, mert úgy érzi felőrlik a mindennapok. és nem vicc, amikor lemegyek Bécsben a Merkurba, 3 hűtőnyi területen várnak rám aaz előkészített saláták, friss leveszöldség, zöldfűszerek, gusztusos csomagolásban, gyümölcssaláta stb. Munkába vinni ebédre, haza a gyerekeknek gyorsan becseszed egy tálba/lábasba és már van is meleg vacsora. Így lehet ÉLNI is a napi küszködés mellett. Itthon a piac-pucolás-főzés szentháromságból nem tudsz kitörni, úgy ha nincs személyzeted vagy nagymama...
Bocsánat, hogy csapongtam, a lényeg, hogy ez a sport dolog gyerekként (és felnőttként is) pénzkérdés.
Vagy én nem ismerem a lehetőségeket, az is meglepett amit Niurka írt a squashról...

Nash vs. Keynes 2012.08.15. 07:46:12

@Scala: Pénzkérdés nem vitás és mégis, minden nehézség ellenére valahonnan mindig van néhány világbajnokunk. Vannak fanatikus szülők, fanatikus edzők. Nem tudom mennyi, de arra elég, hogy összejöjjön néhány érem. Sokszor a gyerek sportoltatása életmóddá válik. Heti 2-3 edzés, uszoda, gumiasztal, hétvégén egész napos verseny. Kemény tud lenni.

Scala 2012.08.15. 08:33:25

@Nash vs. Keynes: Nagyon jól mondod! Fanatizmus.
Azaz az átlag nem csinálja... Néha a kiemelkedő eredmények mellett, jó lenne látni, hogy a tömeges testmozgás is fejlődik valahová... :-)

Mujza 2012.08.15. 09:35:53

Az én családom nem túl sokat foglalkozott a sportolással, sportoltatásommal. Amikor magamtól elkezdtem ezzel törődni, akkor támogattak (míg a velem tartó barátnőm kapta az ívet, hogy minekaz?). Férjem is csak sportolgatott. Aztán megszülettek a gyerekek, és zászlómra tűztem, hogy a gyerekekkel meg kell szerettetnem a sportot, pontosabban észrevétlenül szeretném életük állandó, nélkülözhetetlen részévé tenni. Babaúszással kezdtem a "kiképzést". Borzasztó drága, de imádják, más szülőktől hallott infók is azt erősítik, hogy nem mindegy, hova járunk, és itt tényleg szuperek. Babás barátainkkal is szoktunk erről beszélni, és majdnem mindenki legyint, hogy drága, meg nem érnek rá. Ez a helyzet később sem fog változni, szinte biztos. (Példamutatásként ráadásul férjem is és én is elkezdtünk rendszeresen sportolni. Nagy kötöttség ezt a sok sportprogit minden héten betartani, de nem engedek belőle :-) Mindenki jobban érzi így magát, szüleink félistenként néznek ránk, hogy milyen ügyesek vagyunk, a barátok meg csak csóválják a fejüket, hogy áááá, ők ezt nem tudják megoldani.) Na ebből a hosszúból csak azt akartam kihozni,hogy a fejekben kell még mindig a változás, mert a fejcsóváló barátok sokkal(!) több pénzből gazdálkodnak...

Scala 2012.08.15. 09:50:48

@Mujza: Teljesen megjelent előttem, ami írsz! Lustasága és életuntsága, negativitása a szülőnek sajnos a gyereken csattan.

Babaúszás: én is szeretnék menni majd, kérek részleteket. Mikortól? Miből tudom, hogy jó-e Hegyvidék Sportmaxra gondoltam, mennyit érdemes, vannak-e időszakok (influenza szezon) amikor nem érdemes, mert több a baj, mit kell ott csinálni stb.?
Köszönöm! :-)

Scala 2012.08.15. 09:53:34

@Mujza: És nagyon ügyes vagy, hogy kitaláltad és nyomjátok! Jó volt olvasni! :-)
Ne foglalkozz az "áh, mi ezt nem tudjuk megoldani" emberekkel! Csak frusztráló, hogy nem tudod megosztani az örömödet, ők megváltozni nem fognak. Csak lépj tovább rajtuk, olyanokhoz, aki inspirál.
Nem hiszek az éltre szóló barátságokban. :-)

Mujza 2012.08.15. 10:21:52

@Scala:
Babauszi: Kalovits programra járunk. (Budaörsi út, Rubin Hotel) Nekem nem túl sok összehasonlítási alapom van, mert mindig ide jártunk, de anyukák iszonyat, miket meséltek. (pl. máshol nagy a szigor -wtf, 6 hónaposokról beszélünk..., 1 hét uszi, 1 hét betegség, víz megutáltatása stb.) Na itt semmi ilyen nincs. :-D 3 hónapostól lehet elkezdeni, én mindkettővel 4,5 hónaposan kezdtem, mert eléggé fázósak voltak. Heti 1x45 perc. Családi vízi foglalkozásnak szánják (máshol pl. külön fizetős, ha apuka is vízbe akar menni). Állítólag csak itt folyamatos a fejlesztés, egyébként úszni is megtanítják őket, majd, ha érettek rá. És nem a gyerek víz alá nyomkodása az egyetlen feladat, sőt, hanem fokozatosan nehezedik, ahogy ügyesednek, semmi erőszak, csak kitartás. Lányom nehezen szokott bele, 3 hónap volt, míg már semmin sem fakadt sírva, fiam meg mintha odaszületett volna, első pillanattól élvezi.
Nyáron van 2 hét szünet, egyébként szinte mindig nyitva van.
Amit észrevettem, hogy szerintem erősebb az immunrendszerük, de főleg iszonyt jó a mozgásuk, az egyensúlyérzékük.

Barátok: na nem szegi kedvem, az örömöm meg látják, ha akarják, ha nem :-D Én nem vagyok ilyen szigorú, ők is szoktak inspirálni, csak másban, így bizonyos területek "gyengesége" miatt nem cserélek barátokat. Én is sokat változom, nekik is van esélyük. :-)

Mujza 2012.08.15. 13:41:43

@Niurka: Persze, ezért írtam, hogy a változásra a fejekben van szükség, amíg az nincs, a pénz sem fog segíteni.

arisztotela 2012.08.15. 14:22:20

@Niurka: Megműtötték, az tuti, de azóta lehet, hogy folytatta a beavatkozásokat. Ronda?
Nagyon rossz bőre van, bár mindent ki lehet vasalni.

arisztotela 2012.08.15. 14:34:54

@Niurka: www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20120118-jakupcsek-gabriella-fiatalon-sokkal-lazabban-szabadabban-tudtunk-a-gyerekkel-banni.html

tuti varrták, mert ott a wind tunnel look, de valszeg rátöltetett. Mondjuk neki muszáj volt, pocsék az arca.

arisztotela 2012.08.15. 14:39:58

@Niurka: nem annyira sovány, az a vicc. Sőt, azt hiszem, ő nem is bagózik (inni sem hiszem), ez alkati dolog. Nagyon szép lány volt pedig.

Scala 2012.08.15. 15:12:04

@DuBarry: Negyvenéves koráig sztem jó volt a Jakupcsek. A fiatal csávó óta megöregedett.

Scala 2012.08.15. 18:39:47

@Mujza: Köszönöm a babaúszás infókat! Észben tartom, én sem merem majd 3 hónaposan... tél közepén.
Találtam egy szülésre felkészítő tanfolyamot a Sportmaxban. A héten mondjuk elmarad.
"Aquanatal

Gyermeket vársz? Gratulálok!
Két gyermekes gyakorló édesanyaként tudom, hogy milyen izgalmas időszaka ez az életednek. Engedd meg, hogy felhívjam a figyelmedet egy igazán különleges és élvezetes programra, ami kifejezetten várandós anyák számára jött létre.
Az Aquantal·® egy szülésre felkészítő vízi mozgásforma kismamáknak. Célja elősegíteni a problémamentes várandósságot, tudatosítani az anya és magzat közötti érzelmi kötődést, és felkészíteni a várandós anyákat a szülésre, anyaságra.
Az Aquanatal jellegét tekintve eltér a kismamatorna és az aquafittnes rendszerétől. A gyakorlatok jóga, orientális tánc, és meditációs elemeket is tartalmaznak! Fontos szerepet kap benne, a helyes légzés technika elsajátítása, mely a vajúdás során sokat segíthet a kismamáknak. Elsajátíthatóak olyan lazítási stratégiák, melyek segítségével a vajúdás hatékonyabbá, a méhösszehúzódások közti szünet pihentetőbbé válik.
A víz ideális közeg a kismamáknak, mert a gerinc és az izületek a súlytalan lebegéstől megkönnyebbülnek. A vizes közeg csökkenti a végtagok duzzanatát, javítja a keringést, stabilizálja a vérnyomást! A gyakorlatok során tetőtől-talpig átmozgatjuk az összes izületet, tonizáljuk az izmokat. A gyakorlatok végzése, segít kialakítani a helyes testtartást, melynek hatására, csökkennek a hát és derék táji panaszok.
A foglalkozások 2012.·március 8-ától, csütörtökönként, 19:00-20:00 óárig lesznek a tanmedencében!
Belépőjegy ára: 2.800 Ft
4 alkalmas bérlet ára 10.000 Ft (1 hónapig érvényes)
A FOGLALKOZÁSOKRA ELŐZETES BEJELENTKEZÉS SZÜKSÉGES!
·
Szeretettel várlak:
Kincsverőné Pötörke Katalin
védőnő, aquanatal oktató
További információk, jelentkezés:
30/670-43-70
oktatas@sportmax.hu"

"Kedves Érdeklődők!
Augusztus 16-án az Aquanatal óra elmarad!"

Mujza 2012.08.15. 18:57:06

@Scala: erről nincsenek infoim, egyébként sürgősségi császáros voltam, így azt sem igazán tudom, hiányzott volna-e.
Én februárban kezdtem a babauszit (mármint nem én :-)), és az a jó, hogy van babaszauna is, ahol jól át lehet melengetni a babát. Nagyon szeretik, tényleg jólesik. Na, de nem lobbyzni akarok, oda viszed, ahova jónak látod.

brokeness 2012.08.15. 19:51:10

@DuBarry: @Niurka:
Ma láttam a tévében,hááát, a férjem csak a hangja alapján ismert rá.Simább az arca, de puffadt, az állkapcsa furcsán mozog, nagyon nem jót tettek vele. Elvesztette az arcvonásait teljesen, pedig azok nem voltak csúnyák.-(( Soha, de soha nem töltetnék.Erre ismét rá kellett jöjjek.

Scala 2012.08.16. 09:07:17

@Niurka: Ja, azt hittem valami jó, fiatal faszit akasztott le. Nem vagyok képben, nem is láttam sztem képen a csávót.

Az a név borzalmas, igen. :-D

@Mujza: Értem! Köszi! :-)

Scala 2012.08.16. 16:54:41

@Niurka: Óh. Köszi. Magyar átlag.
Az a kínvigyor mindkettőn...

brokeness 2012.08.16. 18:39:08

@Niurka: A lánya, Kincsverő Kincső.
süti beállítások módosítása